Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast  (gelezen 25746 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2018, 21:06:04 »
Nou ja, loop ik flink achter. Dan zie je dat je de uitzending echt wel twee keer moet bekijken om dit soort dingen straight te krijgen (of het forum volgen!).

Of gewoon even snel opzoeken. Het makkelijkste vind ik persoonlijk via dit youtube kanaal. Dan hoef je tenminste niet langs die vervelende npo-reclames.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #101 Gepost op: 24-01-2018, 21:37:06 »
Met de Molcast kan ik nu alles per categorie en in volgorde zetten en met de juiste antwoorden. Verrassend genoeg hebben we nog een vraag waarop we het antwoord niet weten. ::rofl::

Overzicht

Geschiedenis (Loes begon hiermee)

1. Wat is het zuidelijke buurland van Georgië?
Antwoord: Turkije
Gegeven antwoord: Turkije (gegeven door Simone)

2. Welke dictator werd in Georgië geboren?
Antwoord: Stalin
Gegeven antwoord: Stalin (gegeven door Bella)

3. In welk jaar werd Georgië voor de tweede keer onafhankelijk?
Antwoord: 1991
Gegeven antwoord: ?

4. Naar welke bloem ... revolutie v...
Antwoord: Roos
Gegeven antwoord: ?

5. Hoe lang was Micheil Saakashvili president van Georgië?
Antwoord: 9 jaren
Gegeven antwoord: ?

6. In welke stad heeft Sandra Roelofs haar man ontmoet?
Antwoord: Straatsburg
Gegeven antwoord: ?

7. Waar werkte Sandra Roelofs in New York?
Antwoord: Cheesy Pizza
Gegeven antwoord: ?

8. Wat is de bijnaam van Micheil Saakashvili?
Antwoord: Misha
Gegeven antwoord: ?

9. Hoe heet de huidige president van Georgië?
Antwoord: Giorgi Margvelashvili
Gegeven antwoord: ?

Eten en drinken (Jan begon hiermee)

1. Wat is de functie van een Tamada?
Antwoord: Toastmeester
Gegeven antwoord: ?

2. Wat betekent Gaumarjos?
Antwoord: Proost
Gegeven antwoord: ?

3. Hoeveel dagen eten Orthodox gelovigen geen vlees?
Antwoord: 100 dagen
Gegeven antwoord: 100 dagen (zien we achteraf op de tafel liggen)

4. Wat is Badrijani?
Antwoord: een auberginerolletje met granaatappelpitjes en walnoten
Gegeven antwoord: Rode/witte wijn (zien we achteraf op de tafel).

5. Hoe heet de nationale kaas van Georgië?
Antwoord: Guda
Gegeven antwoord: Guda (gegeven door Jan, opgeschreven door Olcay)

6. Hoe heet Georgisch kaasbrood?
Antwoord: Khatkapuri
Gegeven antwoord: Kapuri (zien we achteraf op de tafel)

7. Is Teliani rood of wit?
Antwoord: Rood
Gegeven antwoord: Rood (zien we achteraf op de tafel)

8. Hoe heet het beroemdste mineraalwater van Georgië?
Antwoord: Borjomi
Gegeven antwoord: Poetsjari (zien we achteraf op tafel)

9. Hoe heet het stadje waar het beroemdste mineraalwater van Georgië vandaan komt?
Antwoord: Borjomi
Gegeven antwoord: Bordjoni (zien we achteraf op de tafel)

10. Waar bevinden de beste Georgische restaurants van Nederland zich?
Antwoord: Amsterdam en Den Haag
Gegeven antwoord: Amsterdam en Den Haag (Gegeven door Jan, maar al opgeschreven op dat moment volgens Olcay)

Sport (Bella begon hiermee)

1. Wat is de Georgische naam van Esther?
Antwoord: Eto Stamashvili
Gegeven antwoord: ?

2. Hoe heet de nationale volkssport?
Antwoord: Lelo Burti
Gegeven antwoord: ?

3. Wat wordt er gedronken bij de nationale volkssport?
Antwoord: Chacha
Gegeven antwoord: Tshatsha (zien we op tafel)

4. Waar speelt Guram Kashia?
Antwoord: Vitesse
Gegeven antwoord: ?

5. Wat is de voornaam van voetballer Arveladze?
Antwoord: Shota
Gegeven antwoord: Shota (Gegeven door Simone, Stine weigert het te noteren)

6. Bij welke 2 clubs speelde Arveladze?
Antwoord: AZ en Ajax
Gegeven antwoord: AZ en Ajax (Gegeven door Loes, opgeschreven door Ruben)

7. Met hoeveel goals hielp Arveladze AZ naar de kwartfinale van de UEFA Cup?
Antwoord: 7
Gegeven antwoord: ?

8. Waar werd Gaioz Nigalidze betrapt op valsspelen?
Antwoord: Dubai
Gegeven antwoord: Schaken (gegeven door Jan, opgeschreven door Olcay)

9. Wat sp... op str...
Antwoord: Backgammon
Gegeven antwoord: ?

Kunst en cultuur (Simone begon hiermee)

1. Waarom zijn gasten zeer welkom in Georgië?
Antwoord: Gasten worden als een geschenk van God beschouwd
Gegeven antwoord: ?

2. Waar halen ze op het platteland kleurstof uit om wol mee te verven?
Antwoord: Planten
Gegeven antwoord: ?

3. Wat is een ander woord voor Tsjocha-Achaloechi?
Antwoord: Tjserkeska
Gegeven antwoord: ?

4. Waar bracht Pirosmani zijn jeugd door?
Antwoord: Mirzaani
Gegeven antwoord: ?

5. Wat is een karavaanserai?
Antwoord: Een overnachtingsplaats voor rondtrekkende karavanen.
Gegeven antwoord: ?

6. Welke beroemde route loopt deels door Georgië?
Antwoord: Zijderoute
Gegeven antwoord: ?

7.Een vraag over Frank Van Tongeren
Antwoord: Tbilisi/Frank Van Tongeren
Gegeven antwoord: "Frank Van Tongeren danste in Tbilisi" (Gegeven door Bella), "Frank Van Tongeren" (Gegeven door Loes, opgeschreven door Ruben)

Vraag waarvan de oplossing niet in de Molcast voorkomt

Waar staat de afkorting GCP voor?
Antwoord: Georgische Communistische Partij (Annebeestje)
Gegeven antwoord: ?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2018, 23:23:26 door Hulpmol »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2018, 21:41:20 »
KNIP voor de hele quote

Stine weigert een antwoord te noteren? Hoezo dat?
(Ik heb allen zolang teruggekeken tot het duidelijk werd waar het misging qua planning vd opdracht)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2018, 22:32:12 door Lukie4, Reden: liever niet zulke lappen quoten »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #103 Gepost op: 24-01-2018, 21:47:46 »
Stine weigert een antwoord te noteren? Hoezo dat?
(Ik heb allen zolang teruggekeken tot het duidelijk werd waar het misging qua planning vd opdracht)

Stine wil zich aan haar categorie houden (Kunst en cultuur) en wil enkel antwoorden daarover opschrijven. Maar het gekke is dat Simone met die categorie begon. Dus heeft Stine de porto van Simone vastgehouden, heeft Simone goede antwoorden liggen roepen en zijn die vermoedelijk nooit opgeschreven.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #104 Gepost op: 24-01-2018, 21:55:43 »
Stine wil zich aan haar categorie houden (Kunst en cultuur) en wil enkel antwoorden daarover opschrijven. Maar het gekke is dat Simone met die categorie begon. Dus heeft Stine de porto van Simone vastgehouden, heeft Simone goede antwoorden liggen roepen en zijn die vermoedelijk nooit opgeschreven.
Ok, dat vind ik nou een keer WEL verdacht. Molpuntje voor Stine  ::jaja::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2018, 04:18:23 »
Stine wil zich aan haar categorie houden (Kunst en cultuur) en wil enkel antwoorden daarover opschrijven. Maar het gekke is dat Simone met die categorie begon. Dus heeft Stine de porto van Simone vastgehouden, heeft Simone goede antwoorden liggen roepen en zijn die vermoedelijk nooit opgeschreven.

Simone heeft minstens de eerste dertig seconden door haar molcast heen in de portofoon "Wat zeg je .. ik versta je niet" lopen roepen. Pas daarna zegt ze dat ze eerst de molcast gaat luisteren. Maar haar hoofdstuk is dan al deels of geheel voorbij. Denk dat ze dus veel antwoorden heeft geroepen maar weinig op kunst en cultuur. De vraag is of de verantwoordelijkheid meer bij Stine of meer bij Simone heeft gelegen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #106 Gepost op: 25-01-2018, 10:32:59 »
Simone heeft minstens de eerste dertig seconden door haar molcast heen in de portofoon "Wat zeg je .. ik versta je niet" lopen roepen. Pas daarna zegt ze dat ze eerst de molcast gaat luisteren. Maar haar hoofdstuk is dan al deels of geheel voorbij. Denk dat ze dus veel antwoorden heeft geroepen maar weinig op kunst en cultuur. De vraag is of de verantwoordelijkheid meer bij Stine of meer bij Simone heeft gelegen.

De eerste dertig seconden is natuurlijk fel overdreven. In beeld heeft het zeker al minder dan 30 seconden gekost. Bovendien hebben alle 4 de kandidaten in de lucht tijd nodig gehad om te wennen aan de situatie dat ze een portofoon hebben om mee te communiceren, maar dat ze ondertussen ook naar Art moeten luisteren. Simone vormt daar geen uitzondering t.o.v. Jan, Loes en Bella.

Ten tweede als ik jouw redenering volg, dan had de opdracht maar 2,5 minuut mogen duren, want Simone mocht enkel antwoorden roepen uit 1 categorie. Het is vrij duidelijk dat men op de grond een heel slecht plan had uitgedokterd. Het is namelijk (achteraf thuis in mijn zetel althans ;) ) ontzettend obvious dat als je alles in categorieën opdeelt dat je ofwel je portofoon doorgeeft aan diegene die verantwoordelijk is voor die categorie of dat de mensen op de grond zelf mee bewegen en van categorie wisselen.
Je kan de kandidaten in de lucht niet verwijten dat ze roepen wat ze horen. Hun taak was vrij straight forward: Luisteren en roepen wat je hoort. Het zijn de 4 mensen op de grond die met 1 portofoon en 1 paraglider aan 1 hoofdstuk gewerkt hebben. De overige 7,5 minuut werden zo heel slecht benut.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2018, 11:41:40 »
Het voordeel van één categorie houden is natuurlijk wel dat je de vragen beter weet en zo antwoorden makkelijker kunt plaatsen. Maar het lijkt mij dat portofoons wisselen als de categorie voorbij is voor nog meer chaos zou zorgen dan gewoon over gaan op vragen beantwoorden van een andere categorie. Zeker als de kandidaten in de lucht dit van te voren niet weten. Meebewegen, qua plek, met je categorie lijkt me dan wel weer logischer.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2018, 12:05:28 »
Wisten de kandidaten op de grond eigenlijk tevoren wat de dappere actie van de andere kandidaten zou gaan inhouden?


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2018, 12:24:49 »
Het voordeel van één categorie houden is natuurlijk wel dat je de vragen beter weet en zo antwoorden makkelijker kunt plaatsen. Maar het lijkt mij dat portofoons wisselen als de categorie voorbij is voor nog meer chaos zou zorgen dan gewoon over gaan op vragen beantwoorden van een andere categorie. Zeker als de kandidaten in de lucht dit van te voren niet weten. Meebewegen, qua plek, met je categorie lijkt me dan wel weer logischer.

Ik ben het met je eens dat bij een categorie blijven een voordeel kan zijn, maar anderzijds zijn die kaartjes door de kandidaten maar op gevoel geplaatst. Het kan zijn dat je zit te wachten op een vraag die bij een verkeerde categorie plakt.

In ieder geval is het onlogisch dat Stine (of eender wie van de andere 3) daar 10 minuten met Simone staat te praten en enkel vragen wil over de categorie die na 2,5 minuut al afgelopen was. Vanaf dan houdt Stine eigenlijk Simone 7,5 minuut buitenspel. Ik heb het gevoel dat Olcay en Ruben wisselen tussen hun beide categorieën en daardoor meer antwoorden van Loes en Jan op het bord krijgen. Maar al bij al is de opdracht vrij pover uitgevoerd vind ik. Dat er 18 antwoorden met deze tactiek goed waren, is dan best wel knap.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2018, 12:34:40 »
Stine wil zich aan haar categorie houden (Kunst en cultuur) en wil enkel antwoorden daarover opschrijven. Maar het gekke is dat Simone met die categorie begon. Dus heeft Stine de porto van Simone vastgehouden, heeft Simone goede antwoorden liggen roepen en zijn die vermoedelijk nooit opgeschreven.

Stine is mijn mol, of een kandidaat die mol Simone goed in de gaten houdt...
Bij het terugkijken kreeg ik de indruk dat ze het voetbalantwoord van Simone wel herhaalde en keek of het antwoord al genoteerd was.  Volgens mij zag ze dat het er al stond en benoemde toen dat ze echt alleen de antwoorden van Kunst en Cultuur wilde horen.

Oh nee, nog eens goed gekeken... ze herhaalt het half en loopt naar het bord, maar dan bedenkt ze dat dat niet haar categorie is en loopt weer vd tafel weg.

« Laatst bewerkt op: 25-01-2018, 12:43:38 door Thingy »
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #111 Gepost op: 25-01-2018, 13:11:59 »
Stine is mijn mol, of een kandidaat die mol Simone goed in de gaten houdt...
Bij het terugkijken kreeg ik de indruk dat ze het voetbalantwoord van Simone wel herhaalde en keek of het antwoord al genoteerd was.  Volgens mij zag ze dat het er al stond en benoemde toen dat ze echt alleen de antwoorden van Kunst en Cultuur wilde horen.

Oh nee, nog eens goed gekeken... ze herhaalt het half en loopt naar het bord, maar dan bedenkt ze dat dat niet haar categorie is en loopt weer vd tafel weg.



Ja, het klopt wel dat het lijkt of ze naar iets kijkt, maar Emilio had volgens mij de sportvragen en stond aan de andere kant. In ieder geval is die stugge houding van Stine op het eerste zicht een verdachte actie voor Simone ("Kijk nou naar Simone, die geeft de antwoorden door van vragen die Stine niet heeft"), maar het is echt wel Stine die de verkeerde tactiek hanteert.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #112 Gepost op: 25-01-2018, 14:49:14 »
Ja ze heeft inderdaad de tactiek om de verdenking bij Simone te leggen.
Blijft mijn vraag of ze nou de mol is en Simone verdacht wil maken, of een kandidaat die mol Simone op het spoor is.
Bij deze opdracht ben ik er nog niet helemaal uit.

*voorlopig heb ik een stoeltje in twee tunnels staan*
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2018, 23:16:49 »
Wat Loes trouwens roept, is "Gurdschani is iets zoetere (shot verandert) witte wijn". Ik dacht dat dat hier nog nergens voorbij gekomen was.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #114 Gepost op: 26-01-2018, 02:31:40 »
De eerste dertig seconden is natuurlijk fel overdreven. In beeld heeft het zeker al minder dan 30 seconden gekost. Bovendien hebben alle 4 de kandidaten in de lucht tijd nodig gehad om te wennen aan de situatie dat ze een portofoon hebben om mee te communiceren, maar dat ze ondertussen ook naar Art moeten luisteren. Simone vormt daar geen uitzondering t.o.v. Jan, Loes en Bella.

Ten tweede als ik jouw redenering volg, dan had de opdracht maar 2,5 minuut mogen duren, want Simone mocht enkel antwoorden roepen uit 1 categorie. Het is vrij duidelijk dat men op de grond een heel slecht plan had uitgedokterd. Het is namelijk (achteraf thuis in mijn zetel althans ;) ) ontzettend obvious dat als je alles in categorieën opdeelt dat je ofwel je portofoon doorgeeft aan diegene die verantwoordelijk is voor die categorie of dat de mensen op de grond zelf mee bewegen en van categorie wisselen.
Je kan de kandidaten in de lucht niet verwijten dat ze roepen wat ze horen. Hun taak was vrij straight forward: Luisteren en roepen wat je hoort. Het zijn de 4 mensen op de grond die met 1 portofoon en 1 paraglider aan 1 hoofdstuk gewerkt hebben. De overige 7,5 minuut werden zo heel slecht benut.

Ik zei alleen dat de vraag is of de verantwoordelijkheid van weinig kunst en cultuur antwoorden aan Simone of aan Stine te wijten zijn. Dit omdat ik persoonlijk denk dat alleen nog naar Stine gekeken wordt terwijl Simone even vreemd gedrag vertoond.

Wellicht is dertig seconden overdreven. Maar we zien wel dat de rest iets later de molcast in start en dan meteen roepen dat ze eerst moeten luisteren. Dat had Simone net zo goed kunnen doen, het doet er immers niet veel toe wat Stine vraagt aangezien ze de informatie nog niet heeft tot ze alles afluistert. Simone lijkt de molcast eerder in te starten en ongeacht over hoeveel seconden we het hebben, ze roept drie maal "wat zeg je" dwars door haar stuk informatie heen. Met veel interesse voor de portofoon, ze kan nooit echt de gegeven informatie in zich opnemen.

Dat de mensen beneden in categorieën ingedeeld hebben, lijkt me niet zo wonderlijk. Ze weten aanvankelijk tenslotte niet wat de 'dapperen' gaan doen en hoe ze de antwoorden verkrijgen. Zoals de 'dapperen' niet lijken te weten wat er op de grond gaat gebeuren of dat die een bord vol veertig vragen hebben. Alleen de mol weet wat er gaat gebeuren. En in dat licht zijn mijns inziens zowel Stine als Simone verdacht.

Tot slot kan het niet alleen aan Stine liggen dat er op kunst en cultuur amper wat ingevuld lijkt te worden. Zij wisselt niet van vragen rij maar de anderen eveneens niet. Aangezien iedereen informatie gaat doorgeven (en bij de anderen behalve Simone het hoofdstuk kunst en cultuur later te horen is als de opdracht duidelijker is geworden), hebben de anderen ook info over kunst en cultuur doorgegeven.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 02:34:33 door cinner »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #115 Gepost op: 26-01-2018, 11:47:27 »
Ik zei alleen dat de vraag is of de verantwoordelijkheid van weinig kunst en cultuur antwoorden aan Simone of aan Stine te wijten zijn. Dit omdat ik persoonlijk denk dat alleen nog naar Stine gekeken wordt terwijl Simone even vreemd gedrag vertoond.

Wellicht is dertig seconden overdreven. Maar we zien wel dat de rest iets later de molcast in start en dan meteen roepen dat ze eerst moeten luisteren. Dat had Simone net zo goed kunnen doen, het doet er immers niet veel toe wat Stine vraagt aangezien ze de informatie nog niet heeft tot ze alles afluistert. Simone lijkt de molcast eerder in te starten en ongeacht over hoeveel seconden we het hebben, ze roept drie maal "wat zeg je" dwars door haar stuk informatie heen. Met veel interesse voor de portofoon, ze kan nooit echt de gegeven informatie in zich opnemen.

Dat de mensen beneden in categorieën ingedeeld hebben, lijkt me niet zo wonderlijk. Ze weten aanvankelijk tenslotte niet wat de 'dapperen' gaan doen en hoe ze de antwoorden verkrijgen. Zoals de 'dapperen' niet lijken te weten wat er op de grond gaat gebeuren of dat die een bord vol veertig vragen hebben. Alleen de mol weet wat er gaat gebeuren. En in dat licht zijn mijns inziens zowel Stine als Simone verdacht.

Tot slot kan het niet alleen aan Stine liggen dat er op kunst en cultuur amper wat ingevuld lijkt te worden. Zij wisselt niet van vragen rij maar de anderen eveneens niet. Aangezien iedereen informatie gaat doorgeven (en bij de anderen behalve Simone het hoofdstuk kunst en cultuur later te horen is als de opdracht duidelijker is geworden), hebben de anderen ook info over kunst en cultuur doorgegeven.

In dat geval heb ik je helemaal verkeerd begrepen vorige keer. Excuses. :-[

Wat mij betreft heeft de groep beneden de grootste schuld. Ze wisten wie met wat begon en dat na 2,5 minuut het hoofdstuk voorbij was. Er is geen enkele reden dat de grondploeg nog met dezelfde portofoon dezelfde vragen probeert op te lossen na 2,5 minuut. Bij Olcay en Ruben zie ik toch een poging om andere categorieën aan te vullen, maar Stine en Emilio blijven bij hun eigen categorie.

Ik geef je wel gelijk dat Simone het meest onhandige begin had van de luchtploeg. Al wil ik daar niet te veel belang aan hechten gezien de situatie waarin de 4 paragliders zich bevinden.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #116 Gepost op: 27-01-2018, 01:09:29 »
Ik denk dat Stine Simone voor geen meter vertrouwt maar hierdoor zelf als verdacht probeert over te komen. Natuurlijk weet Simone na jaren werkzaam te zijn bij radio en tv hoe microfoons en porto's werken. We zien natuurlijk alleen de beelden waarvan de regie wil dat we die zien. Schrijft Stine helemaal niet? Drukt Simone of Stine ook de porto in als ze iets roepen of vragen?
Hoe kijken we ernaar en we interpreteren naar wat ons opgeschoteld wordt.

Ik denk dat van Stine nog geen enkele uitspraak over de test in beeld is gebracht omdat dat teveel info prijsgeeft. Of ze ligt er snel uit   ::zwaai::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #117 Gepost op: 27-01-2018, 01:12:15 »
In dat geval heb ik je helemaal verkeerd begrepen vorige keer. Excuses. :-[

Wat mij betreft heeft de groep beneden de grootste schuld. Ze wisten wie met wat begon en dat na 2,5 minuut het hoofdstuk voorbij was. Er is geen enkele reden dat de grondploeg nog met dezelfde portofoon dezelfde vragen probeert op te lossen na 2,5 minuut. Bij Olcay en Ruben zie ik toch een poging om andere categorieën aan te vullen, maar Stine en Emilio blijven bij hun eigen categorie.

Ik geef je wel gelijk dat Simone het meest onhandige begin had van de luchtploeg. Al wil ik daar niet te veel belang aan hechten gezien de situatie waarin de 4 paragliders zich bevinden.

Dankje.

Zijn we het wel met elkaar eens eigenlijk  :D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #118 Gepost op: 27-01-2018, 04:51:32 »
Bij Olcay en Ruben zie ik toch een poging om andere categorieën aan te vullen, maar Stine en Emilio blijven bij hun eigen categorie.

Wat Stine betreft klopt dit niet helemaal. Op 49'37 zie je dat ook zij is opgeschoven naar het midden, en Ruben op haar plaats staat. Ze staat nog druk te schrijven, terwijl de anderen naar de lucht kijken om de paragliders te zien aankomen, dus het loopt al tegen het einde van de opdracht. Het is niet duidelijk hoe lang ze daar al staat.

Kan zijn dat ze terwijl de anderen zijn afgeleid nog wat foute "verbeteringen" aan het maken is? Of is ze haar best aan het doen om met de info van Simone een andere categorie verder aan te vullen? Dat Simone nog aan de lijn is betekent misschien ook dat zij haar podcast later heeft gestart dan de rest.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #119 Gepost op: 27-01-2018, 13:23:38 »
Kan zijn dat ze terwijl de anderen zijn afgeleid nog wat foute "verbeteringen" aan het maken is? Of is ze haar best aan het doen om met de info van Simone een andere categorie verder aan te vullen? Dat Simone nog aan de lijn is betekent misschien ook dat zij haar podcast later heeft gestart dan de rest.
Dat tweede lijkt mij logischer. Je mag er toch vanuit gaan dat de anderen na afloop nog eens op de kaartjes gaan kijken, en als ze dan zien dat er geknoeid is met de kaartjes... Handschriften herken je over het algemeen redelijk snel, dus dat zal niet het slimste kunnen zijn wat een mol zou kunnen doen bij deze opdracht.
Ich bin ein Bärliner!