Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie  (gelezen 24624 keer)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2018, 22:14:20 »
Waarom spoiler je? Jouw verdenking is toch geen spoiler?

Ik dacht in de vernieuwde reglementen op het forum te hebben gelezen dat dat gewaardeerd werd. Weet niet precies meer waar, maar dacht voor de zekerheid de spoilers te gebruiken voor mensen die misschien nog niet de executie gezien hebben, maar wel over de opdrachten willen lezen. Als ik Stine verdenk, betekent dat immers dat zij nog in het spel zit.

Misschien heb ik het ook wel mis en hoeft het niet, dat zou in ieder geval mooier staan (ik vind het niet zo mooi dat een spoiler naar de volgende witregel gaat  ::rofl::)!
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 22:20:55 door McMarthy »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2018, 22:18:24 »
Ik snap trouwens niet waarom het fout lopen bij de tunnel naar Simone en Olcay wordt geschoven. Ruben zegt vrijwel meteen na Jan: "Nee, dat is het niet."

Daarnaast was het echt rechts, eerste straat rechts en dan vijfde straat linksaf  ::bravo::


Mea culpa, ik heb het dus duidelijk verkeerd onthouden  :-[

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2018, 22:22:25 »
Stine zegt de eerste keer wel "rechts dan eerste straat rechts en 5e straat links"
Als ze herhaalt zegt ze "eerste straat rechts en 5e straat links"
(verdenk haar niet maar viel wel op)

Olcay die alle trappen op gaat rennen.
Simone die meteen na uitleg van Stine ervandoor wil gaan.
Kortom chaos.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2018, 22:24:51 »
Standaardreactie van menig kijker na zo'n opdracht: De Mol zat onder de grond.

Ik denk echt dat waar de Mol zich in een opdracht bevindt niet inherent is met de symboliek van een locatie. Met andere woorden: de Mol kiest de plek waar hij of zij het beste kan saboteren naar zijn of haar mening, en niet omdat de tunnel toevallig ondergronds is. Ik merk aan mezelf dat ik het lastig vind om los te laten om te denken dat een Mol steevast onder de grond zit wanneer hij of zij die kans krijgt. Toch is het ook lastig, want de Mol kan juist voor deze locatie gekozen hebben, niet omwille van de symboliek maar de mogelijkheid tot saboteren. Dat is lastig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2018, 22:27:16 »
"De Mol zat onder de grond" is al eerder gebruikt, dat kennen we nou wel. Maar als ze willen wordt dit gewoon weer als hint uitgelegd natuurlijk.

Ik denk dat de Mol beter boven de grond kon zitten waar ie mee kon doen in het groepsproces in plaats van zo 1 op 1 op de vingers gekeken te worden.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2018, 22:34:27 »
Dit wordt gewoon hopeloos voor ons om te kijken wie iets mis doet. Ik snap de tunnelpersonen niet dat ze Stine een hele opdracht met die telefoon gaan laten spelen. Of ze nu de Mol is of niet, nooit handig om iemand zoveel macht te geven...

Ze werd door Loes wel flink op de vingers gekeken.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2018, 22:35:04 »
Onder de grond viel weinig chaos uit te richten. Beste positie voor de mol is hier bovengronds.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2018, 22:36:32 »
Ze werd door Loes wel flink op de vingers gekeken.
Emilio ook, en die vond dat echt niks  ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2018, 23:13:50 »
Onder de grond viel weinig chaos uit te richten. Beste positie voor de mol is hier bovengronds.

Mee eens. Ik zag ook weinig fout gaan onder de grond.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2018, 23:44:39 »
Ik vond de manier waarop Stine communiceerde soms raar. Traag, niet echt proberen om voort te maken. Het begint al in het begin met "Oooh, het is Jan aan de telefoon." En de rest van de opdracht gaat het zo wel verder. ;D

Boven de grond worden de vrouwen vooral verdacht gemaakt en Ruben lijkt niets te doen. Al vonden ze onder de leiding van Jan ook niet echt iets. Kandidaats vond ik hier dan eigenlijk weer Olcay die de mannen met schilden opmerkt op het standbeeld.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2018, 23:50:35 »
Dat komt omdat Stine secundair reageert, aldus Margriet ::)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2018, 00:04:39 »
Als Stine de mol is, molde ze niet tijdens deze opdracht...
Ze volgde keurig de instructies op van Loes en soms ook Emilio!
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #32 Gepost op: 28-01-2018, 00:10:10 »
Als Stine de mol is, molde ze niet tijdens deze opdracht...
Ze volgde keurig de instructies op van Loes en soms ook Emilio!

Ze moest wel af en toe gecorrigeerd worden. Terwijl de naam Shota al 2 afleveringen langs komt, maakt ze er Shotra van. Emilio moest haar aanmanen de mannen met schilden en zwaarden te noemen.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #33 Gepost op: 28-01-2018, 00:14:13 »
Ze moest wel af en toe gecorrigeerd worden. Terwijl de naam Shota al 2 afleveringen langs komt, maakt ze er Shotra van. Emilio moest haar aanmanen de mannen met schilden en zwaarden te noemen.

Misschien heb je gelijk hoor!
Maar heb jij wel eens in een tunnel moeten communiceren? Het lijkt me verhipte moeilijk de Georgische namen in 1 keer goed te herhalen en dan ook nog eens staande op een laddertje met al die tijd je ene arm omhoog  ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #34 Gepost op: 28-01-2018, 00:20:34 »
Olcay vraagt of er misschien aanwijzingen zijn die ze misschien gezien hebben in de stad. Voorkennis?

Plus: door daar naar te vragen, volgen ze niet meer de route die ze zouden moeten volgen, maar gaan ze kriskras door de stad, op zoek naar die aanwijzingen... Weg 1.500 euro.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #35 Gepost op: 28-01-2018, 00:24:12 »
Je zal in die tunnel we echt geen bereik hebben, maar ik zou het wel mooi vinden als blijkt dat het een molactie is om verderop in de tunnels op een trap te gaan staan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2018, 00:24:54 »
Misschien heb je gelijk hoor!
Maar heb jij wel eens in een tunnel moeten communiceren? Het lijkt me verhipte moeilijk de Georgische namen in 1 keer goed te herhalen en dan ook nog eens staande op een laddertje met al die tijd je ene arm omhoog  ::rofl::

Ik heb nog nooit gecommuniceerd in een tunnel voor zover ik me herinner. Het viel me toch op van Stine. ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2018, 01:32:48 »
Ze moest wel af en toe gecorrigeerd worden. Terwijl de naam Shota al 2 afleveringen langs komt, maakt ze er Shotra van. Emilio moest haar aanmanen de mannen met schilden en zwaarden te noemen.

Inderdaad. En ze drukte de telefoon een keer uit.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2018, 01:57:36 »
Inderdaad. En ze drukte de telefoon een keer uit.

Daar lijkt het in ieder geval op. Al gaan we dat niet zeker weten tot aflevering 10. ;)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2018, 03:44:56 »
Hoewel ik niet op Olcay als mol zit, vond ik haar eigenlijk het meest verdacht. Zij sleept Simone meteen mee weg terwijl Jan en Ruben er nog staan. Later is zij het die vraagt naar herkenningspunten. Vanaf dan kan de opdracht nooit slagen omdat ze alles door elkaar gaan doen.

Tweede verdachte Simone. Misschien zie ik het verkeer maar ik kreeg de indruk dat ze de telefoon wil bemachtigen, alleen houdt iedereen die van haar weg  ::rofl:: Ze rent net zo goed een eind weg in het rond, maakt dankbaar enthousiast gebruik van de fouten van Olcay. Zij sleept iedereen mee naar plekken die niet kloppen, zoals de hollywood sterren en het verkeerde theater.

Jan deed het weer uitzonderlijk goed. Stine eigenlijk ook denk ik. Dat trage past wel bij haar filosofische inslag en ze schijnt altijd zo te zijn.