Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie  (gelezen 24618 keer)

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #80 Gepost op: 1-02-2018, 13:20:56 »
Ben het met @Elf-11 eens, DE mol-positie in deze opdracht lijkt mij de telefoon te zijn. Wat me daarbij opviel is dat Stine in het begin alles r.u.s.t.i.g. ging doorgeven aan Jan (Oh, Jan is aan de telefoon, fijn, he Loes?) en begon eigelijk ook niet helemaal goed, Loes moest bijspringen met de opmerking dat ze eerst naar rechts moesten en dan pas de eerste straat rechts...  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #81 Gepost op: 1-02-2018, 13:35:06 »
Ben het met @Elf-11 eens, DE mol-positie in deze opdracht lijkt mij de telefoon te zijn. Wat me daarbij opviel is dat Stine in het begin alles r.u.s.t.i.g. ging doorgeven aan Jan (Oh, Jan is aan de telefoon, fijn, he Loes?) en begon eigelijk ook niet helemaal goed, Loes moest bijspringen met de opmerking dat ze eerst naar rechts moesten en dan pas de eerste straat rechts...  ::vergroot::

Wat meteen ook het nadelige voor de Mol van deze positie aangeeft: je wordt er vreselijk op je vingers gekeken. Als Loes en Emilio nog wat scherper waren geweest en eerder met betere beschrijvingen van de foto's kwamen had Stine als Mol helemaal geen schijn van kans gehad.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #82 Gepost op: 1-02-2018, 18:47:37 »
Er zijn 6 aanwijzingen.

Stine geeft op verzoek van Olcay alle aanwijzingen door.
We horen 3 omschrijvingen ( de Tiblisi bank met bogen, de Hollywoodsterren en het tableau met schild en zwaard)
Daarna is er geknipt want twee omschrijvingen horen we niet en bij de 6e wordt de verbinding verbroken.
We weten dus niet of Stine (mede door controle van Loes en Emilio) de andere aanwijzingen goed heeft doorgegeven.
Het  tableau en de bank worden vervolgens gevonden. Uit het gesprek blijkt dat de kandidaten die bovengronds zijn de andere aanwijzingen ook kennen/Simone begint meteen over de Hollywoodsterren.

Jan vraagt aan Stine "Wat zien jullie precies bij de Hollywoodsterren?" ( Simone kijkt verschrikt om ;D) Vervolgens wordt duidelijk doorgegeven door Emilio via Loes en Stine dat het om zwarte tegels gaat en twee witte sterren met tekst. We horen dit Stine ook via de telefoon aan Jan zeggen. Bij de 2e keer hoor ik haar dat door de telefoon zeggen of er moet in de montage gerommeld zijn.
Het lijkt erop dat Stine de info wel goed heeft doorgegeven maar waarom heeft Jan hier niets meegedaan?
Hij zegt nog "Ik zie de sterren op de grond".
Verdenkt hij Simone?

 
« Laatst bewerkt op: 1-02-2018, 19:15:08 door Moedermol »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #83 Gepost op: 1-02-2018, 21:42:42 »
Misschien hoorden we het Stine wel zeggen, maar had ze de telefoon buiten bereik gehouden?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #84 Gepost op: 1-02-2018, 22:23:35 »
Emilio stak als eerste zijn hand op omdat hij niet claustrofobisch was. Meteen daarna volgde Stine en toen Ruben. Ik denk dat Stine bij Emilio in het groepje wilde en Loes daarom ook wisselde met Ruben. Ze verdenken elkaar.
Stine vond ik nauwelijks verdacht. Ze moest de aanwijzing van Loes krijgen en Stine volgde haar trouw op de meditatieve Stine toon. Loes verdenkt Emilio dus controleert hem bij alles. Ze geeft alles goed door aan Stine.
Het gaat gewoon fout bij Olcay die wegloopt gevolgd door Simone. Zie daar als Jan en Ruben maar iets aan te doen. Jan probeert nog te redden wat er te redden valt. Ruben doet niets en laat ze klooien.
Opmerkelijk dat in het tweede beeld van de sterren Simone bijna op de witte ster staat. Siimone schijnt alle aanwijzingen al ergens gezien te hebben????? Blijkbaar volgt iedereen klakkeloos Simone naar de -1500 euro.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #85 Gepost op: 1-02-2018, 22:48:49 »
Misschien hoorden we het Stine wel zeggen, maar had ze de telefoon buiten bereik gehouden?

Was ook mijn gedachte... of het gesprek weggedrukt   ::jaja::

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2018, 00:35:08 »
Emilio stak als eerste zijn hand op omdat hij niet claustrofobisch was. Meteen daarna volgde Stine en toen Ruben. Ik denk dat Stine bij Emilio in het groepje wilde en Loes daarom ook wisselde met Ruben. Ze verdenken elkaar.
Stine vond ik nauwelijks verdacht. Ze moest de aanwijzing van Loes krijgen en Stine volgde haar trouw op de meditatieve Stine toon. Loes verdenkt Emilio dus controleert hem bij alles. Ze geeft alles goed door aan Stine.
Het gaat gewoon fout bij Olcay die wegloopt gevolgd door Simone. Zie daar als Jan en Ruben maar iets aan te doen. Jan probeert nog te redden wat er te redden valt. Ruben doet niets en laat ze klooien.
Opmerkelijk dat in het tweede beeld van de sterren Simone bijna op de witte ster staat. Siimone schijnt alle aanwijzingen al ergens gezien te hebben????? Blijkbaar volgt iedereen klakkeloos Simone naar de -1500 euro.

Goeie analyse  :-\\
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #87 Gepost op: 2-02-2018, 03:33:08 »
Jan vraagt aan Stine "Wat zien jullie precies bij de Hollywoodsterren?" ( Simone kijkt verschrikt om ;D) Vervolgens wordt duidelijk doorgegeven door Emilio via Loes en Stine dat het om zwarte tegels gaat en twee witte sterren met tekst. We horen dit Stine ook via de telefoon aan Jan zeggen. Bij de 2e keer hoor ik haar dat door de telefoon zeggen of er moet in de montage gerommeld zijn.
Het lijkt erop dat Stine de info wel goed heeft doorgegeven maar waarom heeft Jan hier niets meegedaan?
Hij zegt nog "Ik zie de sterren op de grond".
Verdenkt hij Simone?

Jan zegt later in de twee gesprekken tegen Emilio dat hij Simone volgde en pas later realiseerde dat ze alles verkeerd deed en zo de opdracht mislukte. Over Stine zegt hij iets eerder dat Stine en hij erg goed communiceerden. Denk dat hij zich mee heeft laten trekken zoals hij deed toen Olcay en meteen Simone ook druk verkeerd liepen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2018, 08:17:35 »
Misschien hoorden we het Stine wel zeggen, maar had ze de telefoon buiten bereik gehouden?

Daar heb ik ook wel aan gedacht maar je hoort buiten bij Jan de stem van Stine door de telefoon....
Het is heel kort en vervolgens hoor je haar stem weer vanuit de tunnel.
iets met montage?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 08:19:29 door Moedermol »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2018, 08:43:34 »
Daar heb ik ook wel aan gedacht maar je hoort buiten bij Jan de stem van Stine door de telefoon....
Het is heel kort en vervolgens hoor je haar stem weer vanuit de tunnel.
iets met montage?
Het kan ook gewoon de realiteit zijn natuurlijk, niet alles wordt gemonteerd. Het is raar dat, indien Stine de verbinding laat vervallen, de bovengrondse groep later niet alsnog om de laatste aanwijzing zou vragen. Ik denk dat Stine, op haar vingers gekeken door Emilio en Loes, de aanwijzingen gewoon goed heeft doorgegeven.
Ik zit niet op Stine, maar als ze wel de mol zou zijn, dan zou het niet of verkeerd doorgeven van de aanwijzingen er in deze setting veel te dik bovenop gelegen hebben.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #90 Gepost op: 2-02-2018, 14:24:19 »
Het kan ook gewoon de realiteit zijn natuurlijk, niet alles wordt gemonteerd. Het is raar dat, indien Stine de verbinding laat vervallen, de bovengrondse groep later niet alsnog om de laatste aanwijzing zou vragen. Ik denk dat Stine, op haar vingers gekeken door Emilio en Loes, de aanwijzingen gewoon goed heeft doorgegeven.
Ik zit niet op Stine, maar als ze wel de mol zou zijn, dan zou het niet of verkeerd doorgeven van de aanwijzingen er in deze setting veel te dik bovenop gelegen hebben.

Dat is ook wat ik in mijn post #82 probeerde aan te geven. Jan vraagt zo expliciet aan Stine hoe de sterren eruit zien, krijgt de juiste informatie maar loopt achter de groep aan naar de verkeerde sterren. Hij geeft de juiste info niet door aan de anderen. Vervolgens zegt hij dat hij de  sterren ziet. Mijn interpretatie hierbij is dat Jan weet dat  ze naar de verkeerde sterren lopen maar hierbij de anderen in de gaten houdt. Na afloop bespreekt hij dit met Emilio.

Ik denk ook dat het realiteit is en dat Stine de aanwijzingen gewoon goed heeft doorgegeven. Door de manier van monteren zou je vanuit de Stine tunnel kunnen denken dat de verbinding verbroken was of dat Stine helemaal geen contact met Jan heeft gehad maar deed alsof.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #91 Gepost op: 2-02-2018, 16:00:26 »
Dan hebben wij het inderdaad over hetzelfde  ::ok::.

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #92 Gepost op: 2-02-2018, 21:45:44 »
Wat meteen ook het nadelige voor de Mol van deze positie aangeeft: je wordt er vreselijk op je vingers gekeken. Als Loes en Emilio nog wat scherper waren geweest en eerder met betere beschrijvingen van de foto's kwamen had Stine als Mol helemaal geen schijn van kans gehad.

Ik denk dat Stine op haar vingers gekeken ook echt wel grotendeels juiste informatie gegeven heeft, ze is ook gecorrigeerd en aangevuld door Emilio, maar ik ben er van overtuigd dat de tunnel groep veel meer uit de communicatie had kunnen halen. Ook ben ik benieuwd hoe slecht de verbinding daadwerkelijk was en of de positie van de telefoon in de tunnel juist ruimte gaf om ook ongemerkt dingen te doen. 

Ik denk dat Stine heel goed weet hoe ze woordkeuzes en beeldtaal in haar voordeel kan laten werken. Dat ze heel goed weet hoe ze een bepaald beeld in iemands hoofd kan praten. Wat vervolgens lastig is om bij te stellen. Haar achtergrond in combinatie met haar eigen tekst dat ze de waarheid kan liegen...  dus ik denk dat ze als kandidaad de groep echt beter zou moeten kunnen sturen in deze positie.

Het zal niet voor ieder type mol de beste plek zijn, maar voor een manipulatieve mol denk ik dat dit wel de idieale positie is. Het lijkt of je goed informatie doorgeeft maar ondertussen toch net te weinig of te vaag, of suggeratief.

We zullen in aflevering 10 van de mol wel horen wat zijn/haar techniek was in dit soort opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 21:51:54 door Elf-11 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #93 Gepost op: 3-02-2018, 02:28:30 »
Als de mol al in de tunnel zat, was mollen beslist niet nodig. Olcay en nog meer Simone deden hun best om verkeerd te lopen. Jan ging er in mee. Het vragen naar alle aanwijzingen tegelijk was niet handig, er zat immers een volgorde in om bij de mensen ondergronds te komen die nu kris kras door elkaar liep. Ruben deed gewoonweg helemaal niets. Na de eerste drie stappen wist de kijker al dat de opdracht niet anders kon dan mislukken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #94 Gepost op: 3-02-2018, 12:50:15 »
Ruben deed gewoonweg helemaal niets.

...wat de molloten kunnen bekoren. Hij deed natuurlijk wel iets.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #95 Gepost op: 3-02-2018, 12:58:18 »
Als de mol al in de tunnel zat, was mollen beslist niet nodig. Olcay en nog meer Simone deden hun best om verkeerd te lopen. Jan ging er in mee. Het vragen naar alle aanwijzingen tegelijk was niet handig, er zat immers een volgorde in om bij de mensen ondergronds te komen die nu kris kras door elkaar liep. Ruben deed gewoonweg helemaal niets. Na de eerste drie stappen wist de kijker al dat de opdracht niet anders kon dan mislukken.

Ruben was de eerste die “nee” zei toen Jan ze wees op de tunnel waar ze heen moesten. Olcay en Simone riepen toen ook nee en vervolgden hun weg in die straat. Als Ruben de mol is, hoefde hij bar weinig te mollen, want dat werd al voor hem gedaan.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #96 Gepost op: 3-02-2018, 18:01:01 »
Dus;
Emilio onverdacht.
Loes eveneens.
Stine of te veel op de vingers gekeken om te kunnen mollen of zuiver kandidatengedrag.
Jan onverdacht gedrag.
Olcay verdacht, snel een paar keer verkeerde kant oplopen, tijd rekken.
Simone deels verdacht, maar meelopen met Olcay. Waarom? Omdat zij de MOL is en meelopen goed uitkomt? Of om Olcay te kunnen controleren?
Ruben, groot vraagteken in deze opdracht. Onopvallend aanwezig maar veel buiten beeld (gehouden?).

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #97 Gepost op: 9-02-2018, 19:52:59 »
Rick postte net op instagram dat deze opdracht ter plekke bedacht is, omdat er iets anders uiteindelijk niet door kon gaan. Ik vond het al een hele goede opdracht, maar het feit dat 'ie binnen een paar minuten bedacht is voor deze begon, maakt hem nog wel iets specialer  ::joehoe::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #98 Gepost op: 9-02-2018, 20:30:09 »
Dus de mol had hier ook geen of nauwelijks voorkennis over. Nog maar eens goed terugkijken met die kennis.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #99 Gepost op: 9-02-2018, 20:35:58 »
Wat knap, mijn respect voor de makers wordt alsmaar groter ::love::
Ik had het niet gemerkt tijdens de aflevering hoor
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92