Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie  (gelezen 24590 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #100 Gepost op: 10-02-2018, 13:37:09 »
Dit bedenkende lijkt mij het een stuk minder aannemelijk dat de mol wist dat ze op zoek moesten naar witte sterren. Het lijkt me dus toch eerder kandidaats om mensen te leiden naar de hollywoodsterren, ookal zijn ze rood. Jan heeft via de telefoon wel doorgekregen dat ze wit zijn, maar heeft dit volgens mij niet gedeeld met de anderen.

Het is natuurlijk nog mogelijk dat de mol tussentijds op de hoogte is gebracht van de nieuwe opdracht, maar ik ga er niet vanuit.
Ik begin zo langzamerhand toch een wat stevigere tunnel te krijgen. Enigszins tegen beter weten in, dat wel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #101 Gepost op: 13-02-2018, 13:58:17 »
Dus als we er van uit gaan dat de Mol niks weet over deze opdracht, dan weet de Mol ook niet welke taak hij/zij krijgt als hij/zij bij de tunnelmensen zit of de zoekers zit.. Ruben leek vrij weinig te doen deze opdracht, is dit een verklaring? Ik verdenk Ruben trouwens totaal niet, maar voor de mensen die in deze tunnel zitten, toch maar even opgenoemd.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #102 Gepost op: 13-02-2018, 14:00:14 »
Ik vind de controle zo uit handen geven heel kandidaats. Je kan dan wel blij zijn dat de kandidaten in de verkeerde richting lopen, maar dankzij Olcay en Jan komen ze uiteindelijk terug op de goede weg. Ruben heeft daar niet echt ingegrepen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #103 Gepost op: 13-02-2018, 14:43:44 »
Natuurlijk wordt de mol geïnformeerd over de wijzigingen en de nieuwe opdracht.
Daar valt wel een mouw aan te passen hoor.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #104 Gepost op: 13-02-2018, 17:42:11 »
Natuurlijk wordt de mol geïnformeerd over de wijzigingen en de nieuwe opdracht.
Daar valt wel een mouw aan te passen hoor.

Alhoewel ik zeker denk dat de mol ingelicht zal zijn, hoeft dat niet altijd het geval te zijn. In 2007 kon de abseilopdracht pas later doorgaan door het slechte weer en lieten ze eerst video's zien van elkaars kamer. Hierover was Inge ook niet ingelicht en ze had bijna als enige het geld verdiend daar per ongeluk.

On topic: als de mol is ingelicht veranderd er natuurlijk niks aan de gedachten en denk ik dat de mol liever bovengronds is en snel actie onderneemt als Olcay en Simole. Is de mol niet ingelicht, is je enige actie tijdrekken. Dat kan zowel boven als onder de grond. Daar valt Stine op door de 1e 13 minuten niet te bellen (de rest ondergronds ook, maar die zijn naar huis).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #105 Gepost op: 10-03-2018, 17:25:19 »
Toen ik deze opdracht vanmiddag terugkeek viel me iets op: Als de groep bij de Tbilisi bank aankomt hebben ze nog 25 minuten over, op de volgende locatie (de verkeerde sterren) hebben ze nog maar 7 minuten over, terwijl de aanwijzing slechts de straat doorlopen en de derde rechts nemen was.

Hoe komt dit grote tijdsverschil? We horen Ruben na de opdracht in zijn gesprekje met Loes zeggen dat ze op Jan zijn initiatief ‘helemaal teruggelopen’ zijn wat dus enorm veel tijd heeft gekost. Toch apart dat daarvan geen beelden in de uitzending zijn gekomen, verdacht van Jan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #106 Gepost op: 10-03-2018, 17:28:36 »
Toen ik deze opdracht vanmiddag terugkeek viel me iets op: Als de groep bij de Tbilisi bank aankomt hebben ze nog 25 minuten over, op de volgende locatie (de verkeerde sterren) hebben ze nog maar 7 minuten over, terwijl de aanwijzing slechts de straat doorlopen en de derde rechts nemen was.

Hoe komt dit grote tijdsverschil? We horen Ruben na de opdracht in zijn gesprekje met Loes zeggen dat ze op Jan zijn initiatief ‘helemaal teruggelopen’ zijn wat dus enorm veel tijd heeft gekost. Toch apart dat daarvan geen beelden in de uitzending zijn gekomen, verdacht van Jan.

Sowieso hebben ze onder invloed van Simone (die dus de Mol is) die aanwijzing genegeerd. De 3e straat rechts is echt niet ver wandelen op de kaart, maar de sterren van Simone zijn alweer een heel eind verder. Dat niemand daar iets van zei, vind ik eigenlijk al dikke minpunten voor de 2 kandidaten die er bij liepen (de Mol zal het prima gevonden hebben).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #107 Gepost op: 10-03-2018, 17:53:22 »
Het waren Simone èn Olcay die pretendeerden te weten waar de tegels met sterren gevonden konden worden. Destijds een argument voor Simone als mol.

We weten inmiddels dat Simone de mol niet is maar blijkbaar is daarmee ook het hele voorval niet meer verdacht :-X :P

Het blijft dan ook gewoon Simone die de aanzet geeft.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #108 Gepost op: 10-03-2018, 18:12:17 »
Jan geeft aan dat zowel Simone en Olcay denken te weten waar de sterren zijn.

Je gaat de Mol toch niet op zijn woord vertrouwen? ;D Die was Olcay na de bakjesopdracht ook om onzinnige redenen verdacht aan het maken. Jan heeft gewoon zijn maatje Emilio er op Olcay laten uitgaan door haar naar voren te schuiven. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #109 Gepost op: 10-03-2018, 18:16:31 »
Volgens mij schoof Jan Simone naar voren in hun gesprek na afloop ;)

Terecht ook natuurlijk. Simone was de echte Mol. ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #110 Gepost op: 10-03-2018, 19:41:11 »
Als Simone Olcay en Ruben onder aanvoering van Simone naar de sterren lopen blijft Jan achter en vraagt expliciet via de telefoon aan Stine hoe de sterren er uitzien. Stine herhaalt een paar keer: witte sterren op een zwarte tegel. Ze geeft de juiste informatie.

Jan geeft deze info niet door en loopt achter de anderen aan naar de verkeerde sterren. De aanwijzing die ze vervolgens van Stine krijgen klopt dan niet meer dus vanaf de sterren lopen ze verkeerd. Heel verdacht van Jan.

Na afloop geeft Jan in zijn gesprek met Emilio de schuld aan Simone.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 19:43:59 door Moedermol »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #111 Gepost op: 10-03-2018, 20:12:15 »
Stine herhaalt een paar keer: witte sterren op een zwarte tegel. Ze geeft de juiste informatie.

Jan geeft deze info niet door en loopt achter de anderen aan naar de verkeerde sterren. De aanwijzing die ze vervolgens van Stine krijgen klopt dan niet meer dus vanaf de sterren lopen ze verkeerd. Heel verdacht van Jan.

Ja precies! Dit was mij ook nog opgevallen. Alleen ga ik er wel vanuit dat de hele groep het gehoord heeft vanwege de luidspreker... Of de telefoon viel weer eens uit op het moment dat Stine "witte" zei :P