Maar om een spannend televisieprogramma te maken, moet eerst het spel kloppen. Dus het spel komt wat mij betreft éérst. Ergo: de mol wil in de eerste plaats geen geld verdienen (om te zorgen dat het spel werkt), en in de tweede plaats niet ontdekt worden (om te zorgen dat productie van dit spel een mooi televisieprogramma kan bouwen. Dus als het een strijdig is met het ander, kies je voor het spel. Als je dan ontdekt wordt, kan productie dat nog wel maskeren (zie Anne-Marie).
Mee eens. Naar mijn idee is ook zo min mogelijk geld verdienen het hoofddoel van de mol. Ontdekt worden maakt het wel lastiger om te saboteren, omdat je meer in de gaten gehouden wordt. Daardoor kan niet ontdekt worden wel tijdelijk op 1 staan.
Als m'n enige doel zou zijn niet ontdekt te worden, doe ik wel gewoon m'n best als mol.
Overigens kun je ook te onverdacht zijn bij je medekandidatem en daardoor juist een minder mooi televisieprogramma kunnen maken. (i.e. Vorig jaar kon Thomas in de duinen mollen waardoor veel molloten hem door hadden. Goed als mol, minder goed voor het tv programma als je het mij vraagt)
Terug over de opdracht. Mee eens wat er gezegd is. Jan is onmols want gaat als eerste en het geld in dan dus sowieso nog niet aan de overkant. Bovendien probeert hij het positief in te steken om andere kandidaten te laten zien dat het niet eng is en ze ook kunnen gaan.
Als Emilio inderdaad het geld had gepakt, en de mol weet in welke envelop het geld zat, dan maakt het niet uit wat de rest doet, en voor goodwill kan hij/zij dan net zo goed gaan als hij/zij wil.
Stine dekte zich al vrij snel in om eventueel niet te kunnen gaan (met haar pols). Vind ik ook verdacht. Al vind ik haar redenatie om niet te gaan op het eind maar vaag.