Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 56205 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #40 Gepost op: 1-02-2018, 00:13:33 »
Die spoiler moet nog maar waar blijken te zijn Suuuus...

Ik hou het op Simone. Vanwege de 500 euro belactie. Ik dacht steeds dat Simone dat zei aan de ontbijttafel, maar ze zei het in een biecht. Dat maakt groot verschil, want aan tafel had Bella vast geprotesteerd. Ik denk dat zij het inderdaad niet wist. En in een biecht hoef je niet te liegen, want waarom zou je dat doen?

Dit is mijn "smoking gun" die naar Simone wijst.

Oh ja, mooie weergave van deze twee superverdachten Heinz!  ::hug::

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #41 Gepost op: 1-02-2018, 02:14:08 »
Super bij met je overzicht Heinz. Wat een werk!
Ik twijfel al vanaf het begin tussen Simone en Stine met een voorkeur voor Simone door aflevering 1.
Misschien nog een aanvulling naar Simone. Simone zegt in de biecht na opdracht 2 van aflevering 4 "dat ze, de mol kennende, weet dat deze vragen terugkomen om je te pijnigen......enz". Dat is een volmaakte volzin die je niet even uit je mouw schudt. Geeft ze hiermee een signaal af richting finale? Art vraagt dan altijd:"....ben jij de mol?". De titel van de laatste aflevering "vooruitziicht" sluit hier nauw bij aan.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #42 Gepost op: 1-02-2018, 08:06:17 »
Mooi werk Heinz. Ik denk dat Loes de mol is.
Frankje Lapi

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #43 Gepost op: 1-02-2018, 08:14:41 »
[]
Stine antwoordt als enige 'nee' op de vraag of ze nu al wil weten wie de Mol is. Volgens het dagboek van de Mol zou de Mol alleen langslopen als een kandidaat 'ja' op deze vraag antwoordde. Moest Stine daarom wel 'nee' antwoorden? Ook zegt Art dat de Mol bij iedereen vlak langs is gekomen, wat niet klopt als Stine kandidaat is.

Ah, nu snap ik deze hint! Ik had besloten om dit jaar de dagboeken niet te lezen, maar misschien moet ik dat maar wel gaan doen  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #44 Gepost op: 1-02-2018, 11:44:35 »
Supergoed overicht. En heeft mijn standpunt eigenlijk alleen maar sterker gemaakt:
* Qua molacties ga ik voor Simone
* Qua hints en dergelijke is Stine de mol

Zelf probeer ik altijd mijn verdachte te kiezen op basis van ieders acties en me niet laten te beinvloeden door hints en dergelijke. Dat heeft de afgelopen jaren steeds tot de goede mol geleid, dus... voorlopig blijf ik bij Simone!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #45 Gepost op: 1-02-2018, 12:01:21 »
De Mol is eerder Stine dan Simone. Bij Simone heb ik het idee dat de montage ons dat wil doen geloven (bv de focus op de onhandige portocommunicatie). Bij Stine vind ik haar voorkomend gedrag meer passen bij een mol, maar het is wat mij betreft wel wat magertjes om steeds "secundair" te reageren.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #46 Gepost op: 1-02-2018, 12:18:38 »
n anagram van 'Stine'. (NB: Een soortgelijke hint zat al in WIDM 7.) Stine antwoordt als enige 'nee' op de vraag of ze nu al wil weten wie de Mol is. Volgens het dagboek van de Mol zou de Mol alleen langslopen als een kandidaat 'ja' op deze vraag antwoordde. Moest Stine daarom wel 'nee' antwoorden? Ook zegt Art dat de Mol bij iedereen vlak langs is gekomen, wat niet klopt als Stine kandidaat is.

Hm, dit is een heel goede...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #47 Gepost op: 1-02-2018, 13:52:16 »
Wauw, dat heeft je wel even werk gekost, Heinz!

ik zit nu op mijn werk, maar ga het vanavond eens uitgebreid lezen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #48 Gepost op: 1-02-2018, 14:43:10 »
Supergoed overicht. En heeft mijn standpunt eigenlijk alleen maar sterker gemaakt:
* Qua molacties ga ik voor Simone
* Qua hints en dergelijke is Stine de mol

De kledingkleurenhint wijst anders op Simone. Blauwe lada met wit spatbord, wat heeft Simone aan? Blauw met witte biezen. Theater: blauw met zwart, wat heeft Simone aan? Blauwe jurk met zwarte ceintuur. Etc.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #49 Gepost op: 2-02-2018, 03:14:13 »
Bedankt voor de reacties en opmerkingen! ::ok::

@cinner: Ik heb wat van je punten aan het overzicht toegevoegd bij opdrachten 1.1 en 4.1.

Maar bijvoorbeeld zoiets als dit:

Foto en geld zijn inderdaad gescheiden (heb ik nu wat duidelijker opgeschreven) maar hoe weet je dat Simone hiervoor gezorgd heeft? Volgens mij is dat niet duidelijk. (En de verwarring over de porto heb ik gecoverd met Loes' verwijt over een gebrek aan etherdiscipline.)

Tnx! Heb het nog eens gekeken en we zien inderdaad niet of ze de foto heeft gepakt. Eerder heeft Ruben de foto gepakt, die kan het net zo goed zijn.

Overigens viel me nu op dat Simone telkens luid en duidelijk te verstaan is. Pas later verslechterd dat blijkbaar.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #50 Gepost op: 2-02-2018, 13:35:33 »
De kledingkleurenhint wijst anders op Simone. Blauwe lada met wit spatbord, wat heeft Simone aan? Blauw met witte biezen. Theater: blauw met zwart, wat heeft Simone aan? Blauwe jurk met zwarte ceintuur. Etc.

De beste kledinghint ooit was dat Edo tijdens het seizoen t-shirts in alle mogelijke topito-kleuren aan had en dus wel de mol moest zijn.

... oh wacht... :-X

Offline Nelmel

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #51 Gepost op: 2-02-2018, 13:55:44 »
 In hè begin werden veel spiegelbeelden/ cijfers /letters in de afleveringen getoond. Zou dit , wanneer het op Simone slaat ook de autocue kunnen betekenen die vaak bij het journaal wordt gebruikt? Werkt met een spiegel, zie foto. Vooruitzicht van het weer. Het journaal zit voor het weersvooruitzicht.  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 14:15:39 door Nelmel »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #52 Gepost op: 2-02-2018, 14:45:57 »
In hè begin werden veel spiegelbeelden/ cijfers /letters in de afleveringen getoond. Zou dit , wanneer het op Simone slaat ook de autocue kunnen betekenen die vaak bij het journaal wordt gebruikt? Werkt met een spiegel, zie foto. Vooruitzicht van het weer. Het journaal zit voor het weersvooruitzicht.  ;D

Ik heb genoeg sfeerbeelden van autoqueue's ::tandpastasmiley:: voorbij zien komen. Maar in een grote stad mag dat niet al teveel verbazing wekken, dus ik probeer daar maar geen hint in te zien. Hoewel...hier is er een met gele bussen voorop, in de kleur van Simones shirt. En zelfs een rood lampje, zodat ze weet dat de camera draait. ;D

« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 14:47:31 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #53 Gepost op: 2-02-2018, 14:46:37 »
het is wat mij betreft wel wat magertjes om steeds "secundair" te reageren.
De giga effectieve molacties spreken toch voor zich? Ik zou degene die laatste staat in Followthemoney b.w.v. spreken een veel slechtere mol vinden dan Stine die 1e staat...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #54 Gepost op: 2-02-2018, 15:24:12 »
De giga effectieve molacties spreken toch voor zich? Ik zou degene die laatste staat in Followthemoney b.w.v. spreken een veel slechtere mol vinden dan Stine die 1e staat...
Eigenlijk kan je nu nog niet zeggen of een mol een goede of slechte zal zijn. Pas als je de acties van aflevering 10 hebt gezien kan je pas echt zeggen of iemand een goed of iets mindere was (aangezien er wat mij betreft geen slechte mollen bestaan)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #55 Gepost op: 2-02-2018, 15:30:18 »
Toch wordt dat wel beloofd hoor, Olcay met op de cent €2129,84 binnengehaald en Ruben slechts € 938,17 NIET.

Dan Stine die bij beide eerste staat met €-219,03 en €2379,84... echt heel nauwkeurig ::ok:: ::ok:: 8) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #56 Gepost op: 3-02-2018, 02:48:31 »
Follow the money lijkt nog niets wezenlijks uit te halen te zijn. Het grootste deel is groepsopdrachten en duo opdrachten waarbij elke verdeling van binnen gehaalde of weg gespeelde bedragen voornamelijk theorie is. We hebben nog niemand echt geld zien verliezen of kwijt zien maken. Hooguit Simone die overal doet alsof ze niet gebeld hebben voor geld en in de biecht ineens voor 500 euro gebeld heeft maar een duidelijke aanwijzing is dat ook weer niet.

Wel leuk dat het dit jaar moeilijker is om iemand zeker aan te wijzen als zijnde de mol  ::ok::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #57 Gepost op: 3-02-2018, 09:15:21 »
Toch wordt dat wel beloofd hoor, Olcay met op de cent €2129,84 binnengehaald en Ruben slechts € 938,17 NIET.

Dan Stine die bij beide eerste staat met €-219,03 en €2379,84... echt heel nauwkeurig ::ok:: ::ok:: 8) 8)

Dat komt uit een follow-the-money overzicht dat naar eigen tunnelvisie is ingevuld, dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Het is overigens ook zelden dat de Mol onderaan staat bij een follow-the-money lijst, aangezien er altijd een flappie bij de kandidaten zit die geen geld binnenhaalt. (denk aan Jochem vorig jaar)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #58 Gepost op: 3-02-2018, 13:16:44 »
Dat komt uit een follow-the-money overzicht dat naar eigen tunnelvisie is ingevuld, dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten.

Geen tunnelvisie, maar een slechte methode. Een groep(je) in een opdracht middelen waar de Mol toevallig in zit en je bent al gemold! (Ja, Ruben heeft die envelop met 1000 (of was het 2000?) euro gepakt, maar moest hij dan die eer aan Olcay overlaten?)

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #59 Gepost op: 3-02-2018, 13:50:59 »
Heerlijk topic dit, want ik zit ook met het Stine/Simone dilemma. Ik heb bij beiden nog niet iets gezien waarbij ik ze puur als kandidaat denk te betrappen.
Bij beiden zou het kunnen zijn dat ze hun karakter uitvergroten voor het mollen:
Simone heeft als tactiek om heel actief te zijn en veel vragen te stellen aan anderen. Dit kan als kandidaat nuttig zij, maar als mol helpt het om minder mols te lijken en om de aandacht naar de anderen te verleggen.
Stine zou de Sherlock Holmes techniek gaan toepassen. Heel observerend en rustig. Dit kan nuttig zijn als kandidaat, maar ze lijkt er dan eigenlijk te weinig gebruik van te maken bij het observeren van de eerste reacties van de anderen omdat ze zich vaak zo aan de rand en uit het zicht opstelt. Maar ook als mol lijkt ze dan minder invloed uit te kunnen oefenen. Afwachtend of heel bewust subtiele sturing op het juiste moment?

Ik hoop dat de aflevering van vanavond me wat aanwijzingen geeft waar een van beide voor mij door de mand valt als kandidaat of als mol.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2018, 19:38:16 door Thingy »
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan