Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 56217 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #80 Gepost op: 3-02-2018, 23:05:50 »
Ja vond ik ook! Daarentegen zag ik wel bij Simone bij de test en de executie oprechte spanning. Haar ademhaling versnelde behoorlijk.

Klopt.

Heerlijk.... streepte de Mol de Mol weg? Ja dat deed stine....en dan al lachend een verkeerde zin doorgeven. Haha stine had er zin in!!

En bij de Chaos opdracht proberen de boel voor te blijven zodat er amper wat binnen zou komen...

Ja tis nu wel duidelijk... Niets euhh Stine is wat het lijkt

Precies. Had ik hiervoor nog zoiets van zet Stine tegenover Simone: gelet op Heinz zijn uitbundige duel kunnen ze het allebei wel zijn. (al gaf ik de voorkeur voor Stine, maar meer op hints dan echte acties) Deze aflevering zat tjokvol met acties van Stine. Leek wel alsof ze loskomt en openlijk gaat genieten van haar rol als mol. Werkelijk in elke opdracht gedroeg ze zich molachtig.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #81 Gepost op: 4-02-2018, 00:49:27 »
Opdracht 2 was voor mij wel een anticlimax. Zowel Stine als Simone had hier als mol alle reden om als eerste te willen finishen. Maar ze lieten zich beiden door Superloes verslaan. Onbegrijpelijk. ::ohno::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #82 Gepost op: 4-02-2018, 00:59:52 »
Opdracht 2 was voor mij wel een anticlimax. Zowel Stine als Simone had hier als mol alle reden om als eerste te willen finishen. Maar ze lieten zich beiden door Superloes verslaan. Onbegrijpelijk. ::ohno::

Stine deed voor haar doen nochtans enooooorm haar best. Superloes was gewoon net ietsje sneller ;)
Wat Simone betreft: je moet het maar kunnen, een metro voor liggen en dan toch nog die auto niet vinden  ::oink::

Als Mol zou dit niet gebeuren, toch?
Lomperik..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #83 Gepost op: 4-02-2018, 01:06:28 »
Nee precies. Er moet nog wel wat van een spelelement in zitten zeg... als de mol automatisch al wint, dan kun je het spel net zo goed niet spelen. En Stine kwam wel heel dichtbij, gewoon omdat zij wel gehoord zal hebben wie de geldlopers waren en wat de tussenstand was. Als zij was overgebleven met Jan en Simone dan had ze zich natuurlijk wel af laten gaan.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #84 Gepost op: 4-02-2018, 01:22:13 »
Maar in opdracht 3 gingen beide dames wel weer helemaal los. Ze kleurden niet alle letters helemaal goed in. Stine streepte de woorden "Stine" en "Mol" door. En Simone leek verwarring te zaaien door over het woord Tbilisi te beginnen.

Ik blijf in de Simone-tunnel, maar voor het eerst merk ik dat ik dat met een vleugje eigenwijsheid zeg. Het spel begint nu wel steeds spannender te worden.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #85 Gepost op: 4-02-2018, 01:33:02 »
Stine pakt ook -500 euro en Olcay pakt een zwarte vrijstelling die ze cadeau geeft aan Stine.

Dit vind ik toch iets te simplistisch, Heinz. Olcay is degene die voorstelt om voor het 1e en het 3e bakje uit de rij van Jan te gaan - hier zitten -500 euro en een zwarte vrijstelling in. Stine gaat akkoord, echter, als ze naar de bakjes toe lopen, wil Stine bijna het 4e bakje openmaken (de 1e vanuit het midden gezien). Ze heeft zich blijkbaar vergist. Olcay corrigeert haar vervolgens en maakt haar duidelijk dat ze het 1e en het 3e bakje vanuit de wandelroute gezien wilt openen.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #86 Gepost op: 4-02-2018, 01:33:30 »
Ik blijf in deze - voor mij ook - tweestrijd bij Simone.

En mocht blijken dat ze het werkelijk is, dan vind ik haar fantastisch!
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #87 Gepost op: 4-02-2018, 06:43:01 »
Het zit me wel dwars dat Stine haar eigen naam doorstreept, streept de mol de mol weg? We zien dan weer niet wie Simone heeft weggestreept. En trek ik straks de haren uit mijn hoofd als Simone eruit gaat? Hoorde hier en daar 'Simone is weg' en van Simone 'ik lig eruit'.

De rest zien we volgens mij het echte verhaal niet. Heeft Stine werkelijk niets in de envelop? Zij zelf is de enige die dat beweert. Art zegt dat er beloningen in de enveloppen zitten, niets is niet bepaald een beloning. We horen niemand anders zeggen dat er iemand met niets is. Misschien zat er een groende vrijstelling of 250 euro in? Deze groep fantaseert graag alles bij elkaar tegenover elkaar.

Olcay lijkt een metro later te komen. Maar is dat wel zo? Jan zegt dat ze 'allemaal' instappen. En na de metro loopt Olcay er weer vrolijk rond, dat zal niet kunnen als ze werkelijk vijf of tien minuten later aan is gekomen.

Heb alle testen en verdenkingen terug gekeken. En dan lijkt het er echt op dat mensen die meer op Stine zitten eruit gaan en mensen die Simone meer meenemen, erin blijven. Ruben zat weliswaar op Loes maar verdenkt ook sterk Simone. Jan verdenkt Ruben en sterk Simone.

Ik blijf nog bij Simone maar ietsje minder zeker dan voor aflevering 5.

Kom trouwens niet meer bij als de mol toch een man is. De eerste afleveringen zagen we overal vrouwen. Maar de laatste drie afleveringen zie ik overal mannen (standbeelden, afbeeldingen, schilderijen).




Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #88 Gepost op: 4-02-2018, 07:56:36 »
Weer veel rotondes van boven, wat als beeld sterkt lijkt op het embleem van het NOS-journaal.  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2018, 09:20:15 »
Dit vind ik toch iets te simplistisch, Heinz. Olcay is degene die voorstelt om voor het 1e en het 3e bakje uit de rij van Jan te gaan - hier zitten -500 euro en een zwarte vrijstelling in. Stine gaat akkoord, echter, als ze naar de bakjes toe lopen, wil Stine bijna het 4e bakje openmaken (de 1e vanuit het midden gezien). Ze heeft zich blijkbaar vergist. Olcay corrigeert haar vervolgens en maakt haar duidelijk dat ze het 1e en het 3e bakje vanuit de wandelroute gezien wilt openen.

Ik kan dit inderdaad wat uitgebreider beschrijven, ik zal het nog eens terugkijken. (Maar met de aanname dat de Mol weet wat er in welk bakje zit is wat ie uiteindelijk pakt ongeacht wat daar allemaal aan vooraf gaat het belangrijkst.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2018, 14:23:39 »
Woordzoekers:
-Stine streept de mol weg
-Stine streept woorden weg zonder verf  ::)
-Stine geeft einde opdracht woordzoekers de verkeerde oplossing en stuurde ook flink naar het verkeerde antwoord

In ieder geval in deze opdracht is ze imo het meest verdacht

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2018, 14:26:28 »
Weer veel rotondes van boven, wat als beeld sterkt lijkt op het embleem van het NOS-journaal.  ::vergroot::
Of de O van Olcay...  ;D

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2018, 16:10:07 »
Heinz, volgens mij heeft Stine in het theater ook in loge 18 gezeten.

Stine lijkt in de chaos-opdracht wel erg precies te weten waar de auto’s staan terwijl ze niet de snelste is (ontdekking van Paracetamol).

Stine lijkt totaal geen last van spanning en opluchting te hebben na haar groene scherm in de laatste aflevering (5).
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 16:12:49 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #93 Gepost op: 4-02-2018, 16:12:11 »
Heinz, volgens mij heeft Stine in het theater ook in loge 18 gezeten.

Maar niet als juiste eindpunt dacht ik. En dat maakt het in mijn ogen net een mogelijke hint. (Maar is uiteraard een kwestie van interpretatie.)

Stine lijkt in de chaos-opdracht wel erg precies te weten waar de auto’s staan terwijl ze niet de snelste is (ontdekking van Paracetamol).

Hoe bedoel je dat precies? Tot twee keer toe zegt ze Loes te volgen, wat haar bij de auto's brengt.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #94 Gepost op: 4-02-2018, 16:14:32 »

Hoe bedoel je dat precies? Tot twee keer toe zegt ze Loes te volgen, wat haar bij de auto's brengt.


Dat zegt ze inderdaad maar zien we dat ook? Voor iemand die niet zo snel is weet ze de weg goed en snel te vinden.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 16:16:04 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #95 Gepost op: 4-02-2018, 16:19:20 »
Dat zegt ze inderdaad maar zien we dat ook? Voor iemand die niet zo snel is weet ze de weg goed en snel te vinden.

We zien inderdaad geen shots van Stine die Loes achtervolgt. (Edit: Die zien we wel, alleen niet van het moment van het Rose Revolution Square oversteken.) Maar we zien ook geen beelden waaruit blijkt dat ze dermate langzaam is dat het niet kan dat ze Loes kan achtervolgen. (Ik hou het in het overzicht maar bij wat Stine biecht, dan kan iedereen daar verder zijn conclusies aan verbinden.)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 16:23:17 door Heinz »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #96 Gepost op: 4-02-2018, 16:21:08 »
Stine geeft in het begin aan dat ze Simone volgt, wat we ook in beeld zien. Later zegt ze Loes te volgen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #97 Gepost op: 4-02-2018, 16:23:03 »
Stine geeft in het begin aan dat ze Simone volgt, wat we ook in beeld zien. Later zegt ze Loes te volgen.
In mijn ogen precies wat een mol zou zeggen  ;)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #98 Gepost op: 4-02-2018, 16:25:03 »
Stine is wel een stuk verdachter dan Simone in aflevering 5 naar mijn mening
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 07:09:21 door Lama1997 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #99 Gepost op: 4-02-2018, 16:25:40 »
Stine geeft in het begin aan dat ze Simone volgt, wat we ook in beeld zien. Later zegt ze Loes te volgen.

Dat zegt ze inderdaad maar zien we dat ook? Voor iemand die niet zo snel is weet ze de weg goed en snel te vinden.

Nog eens teruggekeken. Stine, Simone en Loes zijn bij elkaar in de buurt op zoek naar de auto's bij het Rose Revolution Square. Jan loopt vervolgens verkeerd en Olcay komt wat later aan. (Volgens de montage.) Simone verdoet tijd met het vinden van een oversteekplaats. Het kan dus prima dat Stine Loes gevolgd is.