Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 56220 keer)

Offline Pierre la Taupe

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #100 Gepost op: 4-02-2018, 16:59:46 »
Als molloot sinds ik per ongeluk langs de finale van seizoen 1 zappte, wil ik verder niks van de romantiek van zoeken naar hints wegnemen. Maar zeker sinds het foutje met Klaas en de massale social media om het programma van de laatste seizoenen, is de echte tegenstander van ons molloten meer dan ooit de regisseur en de editor. Zij bepalen wat we zien, en accentueren bepaald gedrag van de deelnemers om de aandacht van de kijker af te leiden. Met die leidraad moet je dus eigenlijk letten op de mensen met de minste airtime tijdens de opdrachten. Het is zelden dat er een dominant type de Mol is en dus onmogelijk weinig in beeld komt (Margriet). Dus dit seizoen ja: Stine en Simone. Wie van de twee? Hints kunnen overal op wijzen en helpen je niet efficient verder in mijn ogen.
Mijn keuze is verder doorgeslagen naar Simone na aflevering 5, met name door het toepassen van een oude techniek waar ik ook zelden meer iemand over hoor: kijken naar mensen tijdens de executie, VOORDAT ze hun scherm zien. Op dat vlak hebben in het verleden alleen Susan Visser en Inge Ypenburg me daar volledig in de maling genomen. En juist deze techniek is alleen maar nuttiger geworden sinds Art steeds langer wacht om op Enter te drukken. Stine gaf daar tot voor kort heel weinig weg, maar dit keer viel me onder de introverte blik (wat ze volgens mij echt is) op dat ze a) geen normale glimlach meer voor elkaar kreeg -eerder zo'n chimpansee grijns- en b) haar oogknipper frequentie bij deze sessies zeer hoog is, ook in afl 4. Dat viel me nu pas op. Simone daarentegen: geen enkele indicatie, geen ongehoorzame gezichtspieren (Olcay), strakke kaak en natte handen (Jan), of "damn ik moet naar huis" (Ruben). Dat ze na haar groene scherm nog even aan amateur toneel deed, ach..

O ja, en is het anderen ook opgevallen dat in de editing Olcay nog nooit een naam heeft genoemd op wie ze zit? Alleen maar op hoeveel mensen, en tijdens liegen naar Jan toe. Nu heeft Olcay een Heel Eigen Visie op het spel (als we allemaal samenwerken hebben we die mol zo te pakken :-)) dus misschien weigert ze in de biecht ook iets tegen de productie te vertellen, maar ik denk dat zij precies door heeft wie het is, en vooral waarom, en dat moet duus weggeknipt worden.

            
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 20:16:35 door Pierre la Taupe »

Offline Pierre la Taupe

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #101 Gepost op: 4-02-2018, 17:12:39 »
Ja vond ik ook! Daarentegen zag ik wel bij Simone bij de test en de executie oprechte spanning. Haar ademhaling versnelde behoorlijk.

Okay, deze had ik niet gezien bij Simone, ik zag juist spanning bij Stine. Toch maar een tweede keer terugkijken dan..  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 17:15:52 door Pierre la Taupe »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #102 Gepost op: 4-02-2018, 17:50:34 »
Zit toch ook vast in de Simone tunnel wegens gedrag. Het gedrag van Stine is heel consequent met hoe ze elders ook is. Het gedrag van Simone gaat van hot naar her. En ze lijkt soms voorbereid op wat komen gaat, iets wat ik bij Stine minder denk te zien.

Denk dat Stine in de chaos opdracht anderen volgt. Dat doet ze vaker en kan een handige kandidaten tactiek zijn als je zelf geen idee hebt waar je heen moet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #103 Gepost op: 4-02-2018, 17:55:36 »
De zin 'streept de mol de mol weg?' is van tevoren bedacht. Zou dan de mol 'de mol' door gaan strepen? Lijkt niet logisch. De mol gaat juist express niet 'de mol' doorstrepen. Oftewel je kunt wegstrepen wie werkelijk 'de mol' heeft doorgestreept: Stine.

Offline MolDaan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #104 Gepost op: 4-02-2018, 18:05:39 »
De zin 'streept de mol de mol weg?' is van tevoren bedacht. Zou dan de mol 'de mol' door gaan strepen? Lijkt niet logisch. De mol gaat juist express niet 'de mol' doorstrepen. Oftewel je kunt wegstrepen wie werkelijk 'de mol' heeft doorgestreept: Stine.

Beetje rare redenering naar mijn mening. Het zou juist een leuk soort hint zijn en de kandidaten zullen echt niet onthouden wie wat heeft weggestreept. Wil uiteraard niet zeggen dat de mol wél 'de mol' of z'n eigen naam heeft weggestreept...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #105 Gepost op: 4-02-2018, 18:06:47 »
De zin 'streept de mol de mol weg?' is van tevoren bedacht. Zou dan de mol 'de mol' door gaan strepen? Lijkt niet logisch. De mol gaat juist express niet 'de mol' doorstrepen. Oftewel je kunt wegstrepen wie werkelijk 'de mol' heeft doorgestreept: Stine.
Dat zou geweldig zijn  ::bravo::
Maar wat had Stine dan tegen Olcay moeten zeggen toen zij dat woord aanwees? OK, "lieve schat, pak dan zelf een verfroller. Ik ben al bezig met andere woorden" had gekund (waarom zei niemand er eigenlijk iets over dat Olcay geen verfroller in haar hand heeft gehad?!?), maar veel meer niet denk ik..

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #106 Gepost op: 4-02-2018, 18:12:37 »
De zin 'streept de mol de mol weg?' is van tevoren bedacht. Zou dan de mol 'de mol' door gaan strepen? Lijkt niet logisch. De mol gaat juist express niet 'de mol' doorstrepen. Oftewel je kunt wegstrepen wie werkelijk 'de mol' heeft doorgestreept: Stine.

Heb ook gekeken naar wie wat weg streepte. We zien niet wie 'Simone' heeft weggestreept. Misschien is dat juist de hint, de enige die we niet weggestreept zien worden is de mol?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #107 Gepost op: 4-02-2018, 19:23:07 »
Daarentegen zag ik wel bij Simone bij de test en de executie oprechte spanning. Haar ademhaling versnelde behoorlijk.

Die stond huilen, was mijn indruk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #108 Gepost op: 4-02-2018, 20:47:57 »
Had m al ergens geplaatst maar past hier beter.

Harten 3: Het cijfer drie refereert ook naar interesses gericht op het spirituele of occulte.
In deze context zal deze kaart staan voor een visioen of een openbaring


Openbaring hm  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 21:31:09 door FS »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #109 Gepost op: 4-02-2018, 21:38:12 »
Komt er ook een Olcay vs. Simone? #dtv
🜃

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #110 Gepost op: 4-02-2018, 21:54:35 »
Komt er ook een Olcay vs. Simone? #dtv

Volgens mij baseert Heinz zich altijd op de 2 kandidaten met het grootste aantal mensen die hen verdenken. Dus ik vrees dat als je zo'n topic wil, dat je zelf met de input zal moeten komen (of je moet eens heel lief naar Heinz kijken). ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #111 Gepost op: 4-02-2018, 21:55:16 »
Komt er ook een Olcay vs. Simone? #dtv

Ik kan niks beloven, maar als het er komt voorlopig nog even niet. (Maar misschien voelt iemand anders zich wel geroepen om Olcays acties binnenkort al op een rijtje te zetten in haar of een ander topic.)

Ondertussen heb ik Simone vs. Stine aangevuld t/m aflevering 5.

Dit vind ik toch iets te simplistisch, Heinz. Olcay is degene die voorstelt om voor het 1e en het 3e bakje uit de rij van Jan te gaan - hier zitten -500 euro en een zwarte vrijstelling in. Stine gaat akkoord, echter, als ze naar de bakjes toe lopen, wil Stine bijna het 4e bakje openmaken (de 1e vanuit het midden gezien). Ze heeft zich blijkbaar vergist. Olcay corrigeert haar vervolgens en maakt haar duidelijk dat ze het 1e en het 3e bakje vanuit de wandelroute gezien wilt openen.

Ik heb dit stukje nog eens teruggekeken en het is toch wel erg interessant. Stine wil inderdaad het vierde bakje openen. We weten niet wat er in dit bakje zit. Als de aanname van widmfan6 klopt (zie hier zijn overzicht) dat beide groepen dezelfde inhoud hadden met een gedraaid speelbord, betekent dit dat Stine bijna 750 euro pakte! Totaal onmols natuurlijk en misschien ook wel de reden dat we niet te weten krijgen wat er in dit bakje zit. (Al was een andere optie om het moment dat Stine dit bakje wil openen uit de montage te laten.)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 16:42:44 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #112 Gepost op: 5-02-2018, 16:22:50 »
Als er in dat bakje geld heeft gezeten dan zijn dat flink wat minpunten voor Stine als mol

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #113 Gepost op: 5-02-2018, 16:53:31 »
Wat me ook opvalt, is dat in de app Stine nu ruim bovenaan staat. Dan is dat meestal niet de mol.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #114 Gepost op: 5-02-2018, 17:12:55 »
Zeker, dan levert het molpunten op voor Olcay.

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #115 Gepost op: 5-02-2018, 20:21:40 »
De zin 'streept de mol de mol weg?' is van tevoren bedacht. Zou dan de mol 'de mol' door gaan strepen? Lijkt niet logisch. De mol gaat juist express niet 'de mol' doorstrepen. Oftewel je kunt wegstrepen wie werkelijk 'de mol' heeft doorgestreept: Stine.

Ik kan me hier wel in vinden. Ondanks alle geknoei zaten de kandidaten maar 3 woorden van de oplossing af. Daarbij noemde Art de uiteindelijke goede zin ook nog, zodat alle kandidaten die wisten. En dan heb ik het nog niet over de molloten die hier vooraf de woordzoeker al hadden opgelost voor de aflevering überhaupt begon. De mol die dan 'de Mol' doorstreept en dat dát dan de hint zou moeten zijn naar wie de Mol is, dat zou zelfs de Kloosterhint doen verbleken.

Let wel: ik zeg niet dat Stine niet de Mol kán zijn, maar dat dit dan de hint is die dat aantoont: lijkt me sterk.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #116 Gepost op: 5-02-2018, 20:32:13 »
Aan de andere kant zou ik het dan weer vreemd vinden dat als Stine wel de mol is, dat hier dan geen hint naar haar in zit.

Beetje paradoxaal eigenlijk: als het wél een hint naar Stine is, ligt het er wel erg dik bovenop. Maar als Stine daadwerkelijk de mol is, zal het toch echt wel een hint zijn, denk ik.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #117 Gepost op: 5-02-2018, 20:35:00 »
Ik zit zelf in een hele andere tunnel... Maar dit blijft lastig.

Het valt mij op dat vooral Simone heel verdacht in beeld wordt gebracht (chaotisch vooral). Andere kant doet ze ook wel dingen goed. Lastig.

Stine vind ik moeilijk te peilen. Of ze bekijkt alles echt zo filosofisch ;-), of ze heeft wat te verbergen. Ik zie haar eigenlijk weinig doen. Niet echt actief bijdragen aan de pot. Dat laatste maakt haar natuurlijk wel verdacht. Zo op het oog wat passief voor een mol, al is niks wat het lijkt.

Beide goede mol-kanshebbers. Maar ik neig dan meer naar Stine dan naar Simone.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #118 Gepost op: 5-02-2018, 21:01:24 »
Klopt, Simone die de 50 euro vindt kan ik ook niet goed plaatsen voor een Mol.
Het is maar een klein bedrag, maar het was onnodig.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #119 Gepost op: 5-02-2018, 21:04:13 »
Misschien zal Simone vs Stine geen mol- maar een kandidatenduel blijken te zijn. ;).
Wie haalt de finale en ontmaskert de mol?