Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 56206 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #180 Gepost op: 8-02-2018, 14:10:44 »
Mensen, dit topic is voor die mensen die twijfelen tussen Simone en Stine (en dat zijn er veel).

Dat zie ik nergens staan. Het topic heet "Molduel: Simone vs. Stine". Als je het niet eens bent met dat het uitsluitend nog tussen S en S gaat dan moet je dat kunnen toch melden in dit topic? Ik heb eerlijk gezegd het idee dat juist omdat dit topic bestaat, het de poll stuwt naar een nek-aan-nek race tussen Simone en Stine.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #181 Gepost op: 8-02-2018, 14:35:38 »
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat juist omdat dit topic bestaat, het de poll stuwt naar een nek-aan-nek race tussen Simone en Stine.

Daar zie ik geen enkele aanwijzing voor.
Heinz maakte dit topic aan op 30 januari.

De poll dit sloot 27 jan:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De poll die sloot 3 feb:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

We gaan (voor Team S&S) van 63% van de stemmen; Heinz opent dit topic; naar 73% van de stemmen, naar momenteel 75% van de stemmen.
Aangezien de groep steeds krimpt, hoort dit percentage van nature toe te nemen. Immers, als men geheel gespreid stemt en beide personen blijven in het spel, dan hoor je met een percentage van 20% te beginnen, en 66% te eindigen.

Om het concreter te maken. Na 27 januari moest 14.4% een nieuwe mol zoeken. Als deze mensen zich precies zouden voegen naar de rest (en dus in meerderheid S&S verdenken), dan hoort 10.6% van die 14.4% naar S&S over te lopen. We zien inderdaad een stijging van ongeveer 10%. Precies wat we hadden verwacht. Er is geen reden om aan te nemen dat dit topic zorgt voor extra tunnelgedrag.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #182 Gepost op: 8-02-2018, 20:48:57 »
Daar zie ik geen enkele aanwijzing voor.
<---->

Complimenten voor de statistische verhandeling  ::ok::. Maar gaat het ook op als het aantal stemmers verandert? Ikzelf stem b.v. nu pas voor de 2e keer, dus niet vanaf he begin. Toen had ik b.v. Stine als mol ipv Olcay nu. M.a.w. mijn verdenking voor Stine zat dus niet in de poll van een aantal weken geleden.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2018, 20:52:00 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #183 Gepost op: 8-02-2018, 21:07:10 »
Complimenten voor de statistische verhandeling  ::ok::. Maar gaat het ook op als het aantal stemmers verandert? Ikzelf stem b.v. nu pas voor de 2e keer, dus niet vanaf he begin. Toen had ik b.v. Stine als mol ipv Olcay nu. M.a.w. mijn verdenking voor Stine zat dus niet in de poll van een aantal weken geleden.

Sure, maar je doet doorgaans de aanname dat dat onafhankelijk is. Oftewel, de verdeling van bv Stineverdenkers op het forum is onder stemmers even hoog als onder niet stemmers. Wat misschien niet klopt, risico van de onderzoeksmethode ;D


Anyway, sssssshhhh, nu drijven we echt heel erg van het onderwerp af. Straks komt Daisy weer :-X ;D ;)




Graag weer  ::ontopic:: hier


Ik zit overigens diep in de Simone-tunnel. Eigenlijk al m'n gedachten zijn in het hintvrije topic te vinden ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #184 Gepost op: 9-02-2018, 06:25:03 »
Het past niet in mogelijk verdachte acties van Stine of Simone maar kan wel op een van de twee wijzen. Als je de executie kijkt, valt op hoe de anderen op Simone reageren en volgens mij waarschijnlijk op Simone zitten. Simone's naam wordt als eerste genoemd en Olcay en Jan kijken meteen naar haar. Als ze dan een groen scherm krijgt, straalt de tevredenheid en opluchting van Olcay af. Van Jan ook, hij veegt zelfs zijn zweethanden aan zijn broek af alsof hij net iets heel spannends heeft doorstaan. Hij leek nerveuzer of Simone als zijn mol wel zou blijven dan voor zijn eigen scherm  ::rofl::

Op Stine wordt heel normaal gereageerd. Niemand lijkt bijzonder in spanning behalve zijzelf (ligt het aan mij of grijnst ze een beetje eng?  ::rofl:: ). Daarna zijn de reacties niet gericht op Stine maar op de wetenschap dat Ruben of Loes als enige over zijn.

Nog iets over Simone - je zit in een tunnel of niet nietwaar  :). Jan zegt dat Simone niets los laat en dat is in een eerdere aflevering ook al eens over haar gezegd. Ik geloof dat wel. We zien haar uit zichzelf niets loslaten of delen maar vooral vragen stellen. Wel zegt ze veel 'dat zou ik ook doen' of 'dat vind ik ook'. Stine daarentegen probeert wel in bondjes te komen en gesprekjes te voeren, heb de indruk dat het haar niet zo goed afgaat als ze zou willen.

Enfin, ik denk dat de resterende groep steeds meer naar Simone gaat neigen nu.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #185 Gepost op: 10-02-2018, 20:29:15 »
Een verhaal apart

1.1
Simone belt gratis naar Art en geeft door aan Bella dat het volgende telefoontje 500 euro kost. Bella wil niet meer bellen.* Simone en Bella gaan niet naar de locatie waar het geld (1000 euro) ligt. Ze gaan wel naar de andere locatie waar Bella na lang zoeken twee jokers vindt die ze deelt met Simone. Simone vindt de oplossing "Tbilisi", Bella heeft gelijk dat dit het wachtwoord van de kluis is. Simone ontdekt de hint WID M18 en weet zo zonder voor 1000 euro naar Art te bellen de locatie van de kluis te vinden. Ze openen de kluis op tijd en hoeven geen test te maken. *Volgens Simone in een biecht aan het begin van aflevering 2 hebben ze één keer voor 500 euro naar Art gebeld. Maar Simone vertelt dit niet aan de groep.
Voor de volledigheid: er was 2000 euro te vinden. En weten we zeker dat Simone dit niet aan de groep verteld?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 20:36:19 door Påc »
...óf niet!

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #186 Gepost op: 10-02-2018, 21:58:16 »
Ik geloof gewoon bijna niet dat het Stine is of kan zijn. Het ligt er af en toe zó dik bovenop. De montage wilt ons het laten geloven heb ik het idee...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #187 Gepost op: 10-02-2018, 22:00:13 »
Ik geloof gewoon bijna niet dat het Stine is of kan zijn. Het ligt er af en toe zó dik bovenop. De montage wilt ons het laten geloven heb ik het idee...

En zij zelf ook. ::jaja::

@Pac: bedankt, ik heb het bedrag veranderd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #188 Gepost op: 10-02-2018, 22:00:42 »
Ik geloof gewoon bijna niet dat het Stine is of kan zijn. Het ligt er af en toe zó dik bovenop. De montage wilt ons het laten geloven heb ik het idee...
Dat vond ik deze afl ook

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #189 Gepost op: 10-02-2018, 22:18:01 »
Stine was aan het mollen ja, dat komt deels in beeld, ja, waar ligt het er zo dik bovenop?

Sterker nog, Olcay biechtte vrij duidelijk dat Stine de mol niet kan zijn. Dat die biecht de montage haalt is ter compensatie van haar duidelijke molgedrag.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #190 Gepost op: 10-02-2018, 22:21:58 »
Bij opdracht 2 heb ik ze beide niets zien doen wat echt fout is. Bij opdracht drie is Stine degene die het mingeld omdraait. Beide geven voor de opdracht aan een vrijstelling van hun scherm te verkiezen boven geld in de pot. De eerste opdracht is lastiger om te analyseren

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #191 Gepost op: 10-02-2018, 22:23:21 »
Stine was aan het mollen ja, dat komt deels in beeld, ja, waar ligt het er zo dik bovenop?

Sterker nog, Olcay biechtte vrij duidelijk dat Stine de mol niet kan zijn. Dat die biecht de montage haalt is ter compensatie van haar duidelijke molgedrag.

Ja dat is waar idd !  ::jaja::
Moet de afl nog maar s terugkijken

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #192 Gepost op: 10-02-2018, 22:30:05 »
Simone deed wat mij betreft de duidelijkste signatuur-mol-tactiek tijdens de tactiekbespreking. Even afwachten wie wat zegt, en dan meegaan. Olcay roept geld (volgens mij puur om het vuurtje wat op te stoken.) Ruben zegt scherm en daar komt Simone scherp en snel achteraan. Daarmee zet het momentum door.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #193 Gepost op: 10-02-2018, 22:39:48 »
Voor mijn gevoel wijst de montage juist naar Simone, zeker deze aflevering. Waardoor het er zo dik bovenop ligt dat het bijna té veel van het goeie is.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #194 Gepost op: 10-02-2018, 23:46:49 »
Ik geloof gewoon bijna niet dat het Stine is of kan zijn. Het ligt er af en toe zó dik bovenop. De montage wilt ons het laten geloven heb ik het idee...

En dat heb ik na deze aflevering dus absoluut met Simone. Waarom het onderonsje tussen Simone en Ruben erin laten waarin ze zegt ja ik ben de mol? Waarom alleen bij haar de vraag van Art over de vrijstelling voor de finale: ben jij de mol? Waarom zo zelfverzekerd zeggen ik ga er zeker niet uit? Waarom zou de montage al die dingen erin laten wanneer ze de mol is? Dan is de ontknoping toch van geen waarde?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #195 Gepost op: 10-02-2018, 23:54:20 »
Zijn we niet stilaan op een punt dat zowel Simone, Stine, Olcay als Ruben allemaal wel eens superverdacht in beeld gebracht zijn? Enkel bij Jan heb ik het gevoel dat hij nog in geen enkele aflevering de molstempel gekregen heeft.

Ik ben in ieder geval niet meer geneigd om te kijken naar de schermtijd van een kandidaat, want ik ga er vanuit dat ze geleerd hebben uit vorig jaar toen we Thomas veel te weinig in beeld vonden komen en hem daarom net verdachten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #196 Gepost op: 11-02-2018, 00:03:35 »
En dat heb ik na deze aflevering dus absoluut met Simone. Waarom het onderonsje tussen Simone en Ruben erin laten waarin ze zegt ja ik ben de mol? Waarom alleen bij haar de vraag van Art over de vrijstelling voor de finale: ben jij de mol? Waarom zo zelfverzekerd zeggen ik ga er zeker niet uit? Waarom zou de montage al die dingen erin laten wanneer ze de mol is? Dan is de ontknoping toch van geen waarde?
Eens. Maar dan blijven alleen de heren (en die zijn het niet) en Molcay over...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #197 Gepost op: 11-02-2018, 03:56:22 »
Plaats het ook hier even. In de kamer opdracht, zien we Olcay en Simone naar een deur rennen terwijl Olcay roept dat ze Stine nodig hebben. Simone stopt meteen met rennen en roept om Stine. Direct erna vertelt Simone in de biecht dat ze sleutel 87 heeft. Even later suggereert ze dat die die deur niet open is gegaan omdat Stine verdwenen was. Dat scheelt ze 1500 euro, het basisbedrag als alle deuren geopend worden. Maar het gaat om deur 87, Simone heeft dan toch zelf de sleutel? En 1500 euro uit de pot gehouden!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #198 Gepost op: 11-02-2018, 07:45:30 »
Stine was aan het mollen ja, dat komt deels in beeld, ja, waar ligt het er zo dik bovenop?

Sterker nog, Olcay biechtte vrij duidelijk dat Stine de mol niet kan zijn. Dat die biecht de montage haalt is ter compensatie van haar duidelijke molgedrag.
Stine doet verwoede pogingen om zichzelf verdachter te maken dan Simone, wetende dat zij twee in de picture staan bij de rest.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2018, 07:47:17 »
Stine doet verwoede pogingen om zichzelf verdachter te maken dan Simone, wetende dat zij twee in de picture staan bij de rest.

Nee hoor Ruben wordt meer verdacht dan Stine.

Maar Simone is idd de mol, en wat een slechte kandidaat is Stine dan zeg. 4 deuren openen en niks vinden ???