Auteur Topic: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'  (gelezen 21770 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2018, 22:12:48 »
Wie is 002 de Mol

Wie is de 2e van de intro?

Vanuit mijn tunnel kan ik me daar uiteraard volledig in vinden. ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #41 Gepost op: 5-02-2018, 04:21:31 »
Oef, daar wordt ik ook blij van in mijn tunneltje  ::rofl::

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #42 Gepost op: 5-02-2018, 04:40:07 »
Het was inderdaad een hele leuke aflevering  ::jaja::

Ik vond het wel meevallen dat Loes zo obvious als afvaller gemonteerd zou zijn, ik had echt geen idee wie eruit ging tot Rubens groene scherm. Simone is al sinds aflevering 2 mijn hoofdmol, maar ik begin er echt aan te twijfelen. De manier waarop ze M18 vond (map neerleggen met voorkant naar boven, even kijken, oh er staat iets op de voorkant) blijft echt heel mols. Maar deze aflevering molt ze nauwelijks: ze vindt geld bij een stoeltje (als mol druk je zoiets toch achterover, ook al is het vijftig euro), ze valt als eerste af terwijl je als mol juist moet winnen met een joker op zak en bij het wegstrepen van de woorden was ze vrij onzichtbaar. Als ze het is, is ze echt niet goed bezig. De pot staat ook vrij hoog.

Stine is juist wel erg verdacht deze aflevering. Ze kwam ver in de race (misschien had ze al iets van voorkennis) en ze streepte woorden heel verdacht slecht weg. Vervolgens gaf ze een foute zin aan Art. Dat is zoals een mol hoort te mollen
Vond haar reactie bij de executie wel heel oprecht.

Mijn gevoel zegt Simone, mijn hoop en FollowTheMoney Stine  ::hypocriet::


Ik vond Simone juist wel verdacht. Ze vindt 50 euro bij een stoel en schept een zakje popcorn maar int het geld niet en gaat snel door met die kaarten. Dan pakt Loes geld en neemt Simone het in haar handen, zo van :" kijk eens wat ik vind?".
In opdracht 2 heb je als mol wat geluk nodig dus daar haal ik niet veel uit.
In opdracht 3 kan de titel zienswijzen op Simone slaan. Zij is de enige S drie wijst: "daar staat geheim", Stine wijst nl. niet.
Verder verwart en vertraagd ze met Tbilisi en rolt woorden niet volledig. Jan vertrouwt haar niet en controleert haar voortdurend.

Waarom roept Stine de foute oplossing? Dat vond ik nou zoooooo onmols. De mol laat een ander de fout maken. Zegt niets of zaait twijfel om het antwoord de verkeerde kant op te sturen. Een mol wil juist goed en niet verdacht overkomen.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2018, 08:11:20 »
Iemand anders opgevallen dat Jan de enige is die naar Ruben kijkt wanneer Olcay een groen scherm te zien krijgt..  ::rofl::



Dit is makkelijk te verklaren, Olcay had gezegd dat ze vol op Ruben zou inzetten. Jan heeft dit ook tegen Ruben gezegd.
Ik lees deze blik meer van "Olcay groen, ik hou je in de gaten vriend!"

Het verbaast me dat niemand het nog genoemd heeft maar is het jullie opgevallen hoe makkelijk Ruben tegen Jan liegt? Zonder blikken of blozen, geen haperingen, alsof hij inmiddels gewent is aan het liegen?
Dat plus het feit dat van alle kandidaten weten we alleen niet op wie Olcay nou precies zat. Van de rest was Loes de enige die kenbaar heeft gemaakt niet op Ruben te zitten. (En gezien Olcay's eerdere opmerking gok ik dat Ruben iig 1 van haar mollen is)

Ik blijf erbij dat Ruben de mol is.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2018, 09:41:51 »
De reactie van Ruben tijdens de executie vond ik dan weer erg kandidaats. Het gebeurt vrijwel nooit dat de laatste kandidaat een rood scherm krijgt, dus toen Art Rubens naam noemde zag je bij hem een verslagen glimlach. Zo van: "Sh*t, daar ga ik. Nog maar twee over, dus ik krijg een rood scherm."
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2018, 12:28:28 »
De reactie van Ruben tijdens de executie vond ik dan weer erg kandidaats. Het gebeurt vrijwel nooit dat de laatste kandidaat een rood scherm krijgt, dus toen Art Rubens naam noemde zag je bij hem een verslagen glimlach. Zo van: "Sh*t, daar ga ik. Nog maar twee over, dus ik krijg een rood scherm."

De reactie van Stine was ook wel erg kandidaats.
Zo overdreven zou de Mol nooit reageren, om het risico te vermijden dat andere kandidaten het als toneelstukje gaan zien. (hebben oud-mollen ook nog nooit gedaan)

Ik heb een mogelijke aanwijzing naar Simone:

Titel: zien s wijzen, je ziet tijdens de woordzoeker maar één persoon wijzen en dat is Simone. Ze wijst naar het woord GEHEIM. Geeft ze hiermee aan dat ze een geheim heeft?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #46 Gepost op: 5-02-2018, 23:28:20 »


Waarom roept Stine de foute oplossing? Dat vond ik nou zoooooo onmols. De mol laat een ander de fout maken. Zegt niets of zaait twijfel om het antwoord de verkeerde kant op te sturen. Een mol wil juist goed en niet verdacht overkomen.



Dat vond ik juist wel mols. Ze hield hiermee geld uit de pot terwijl het leek alsof ze haar best deed. Haar oplossing was best een goede en kwam aardig dicht in de buurt van de oplossing. Maar net niet  :D
Graven, graven, graven...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #47 Gepost op: 5-02-2018, 23:41:20 »
De reactie van Ruben tijdens de executie vond ik dan weer erg kandidaats. Het gebeurt vrijwel nooit dat de laatste kandidaat een rood scherm krijgt, dus toen Art Rubens naam noemde zag je bij hem een verslagen glimlach. Zo van: "Sh*t, daar ga ik. Nog maar twee over, dus ik krijg een rood scherm."
Dat had ik ook. Ik verdacht hem al niet, maar zijn reactie toen was wel de kers op de taart wat afschrijven als mol betreft.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #48 Gepost op: 6-02-2018, 08:53:14 »


Dat vond ik juist wel mols. Ze hield hiermee geld uit de pot terwijl het leek alsof ze haar best deed. Haar oplossing was best een goede en kwam aardig dicht in de buurt van de oplossing. Maar net niet  :D

Hmmm, ze begon al voordat de tijd om was met het raden van de zin, noemde  goede woorden  en gaat dan ook nog eens letters opnoemen die niet weggestreept waren zodat Ruben alsnog het woord executie eruit haalde....

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #49 Gepost op: 6-02-2018, 09:10:46 »
Dat had ik ook. Ik verdacht hem al niet, maar zijn reactie toen was wel de kers op de taart wat afschrijven als mol betreft.

Haha ja ik vond Ruben nonverbaal zo mooi mee te lezen:
Oh shit ik krijg een rood scherm- oooh ik heb groen - wie krijgt er dan rood..Loes........Huh? Loes? Maar ik zit (mede) op Loes! Huh?!huh?!
 ::rofl::
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #50 Gepost op: 6-02-2018, 09:49:08 »
Haha ja ik vond Ruben nonverbaal zo mooi mee te lezen:
Oh shit ik krijg een rood scherm- oooh ik heb groen - wie krijgt er dan rood..Loes........Huh? Loes? Maar ik zit (mede) op Loes! Huh?!huh?!
 ::rofl::

En de klamme handjes van Jan na het groene scherm van Simone  ::tandpastasmiley::

De actie van Stine aan het einde van 'woordzoekers' vond ik juist heel verdacht. Stine doet vaak niet zo op de voorgrond mee, maar juist hier, door een fout antwoord te roepen, stelt ze het mislukken van de opdracht veilig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #51 Gepost op: 6-02-2018, 10:03:00 »
Dat Stine ineens wat meer op de voorgrond was deze aflevering viel op ja. Misschien heeft het ermee te maken dat ze niet over het koord ging. Dat ze daarna zichzelf voornam om wat actiever mee te doen.

Misschien zels wel door het doen van nepmolacties zoals het niet doorstrepen van drie letters uit drie verschillende woorden? Het kunnen natuurlijk ook echte molacties zijn geweest. Per ongeluk drie keer een letter overslaan lijkt me sterk.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #52 Gepost op: 6-02-2018, 11:26:14 »
Dat Stine ineens wat meer op de voorgrond was deze aflevering viel op ja. Misschien heeft het ermee te maken dat ze niet over het koord ging. Dat ze daarna zichzelf voornam om wat actiever mee te doen.

Misschien zels wel door het doen van nepmolacties zoals het niet doorstrepen van drie letters uit drie verschillende woorden? Het kunnen natuurlijk ook echte molacties zijn geweest. Per ongeluk drie keer een letter overslaan lijkt me sterk.
Misschien past ze de Art-techniek toe: hij had geen flauw benul wie de mol was en ging daarom maar zelf lekker nepmollen. Andersom kan natuurlijk ook: dat ze Simone de mol betrapt heeft en nu als bliksemafleider wil optreden.

Derde optie is natuurlijk dat ze zelf de mol is.

Offline Latopa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #53 Gepost op: 6-02-2018, 11:36:24 »
ZienswijzeN was de titel. Niet zienswijze (mening over een zaak en hoe die moet worden aangepakt) Waarom?
Wijzen: met arm.of vinger aanduiden
Wijzen: personen die wijs zijn
Waarom niet letterlijk de definitie nemen? Dus mening ... etc. Jan en Simone verschillen van mening hoe de letters weggestreept moeten worden. Er zijn dus twee zienswijzen over deze zaak.

Offline Its Me 2000

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #54 Gepost op: 6-02-2018, 11:43:14 »
Weet niet precies waar ik dit kwijt moet ( nieuw op jullie fantastische forum):
het viel mij op dat er bij Moltalk   ineens op de achtergrond ( achter de gasten) en op een tafeltje allemaal speelkaarten te zien waren. Volgens mij de vorige keren niet. In combinatie met de Hartenboer eerder in beeld gebracht en nu weer de Klaverenvrouw vond ik dat toch wel opvallend.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #55 Gepost op: 6-02-2018, 15:25:46 »
Tweede extra fragment: reactie op de executie.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #56 Gepost op: 6-02-2018, 16:58:07 »
De reactie van Ruben tijdens de executie vond ik dan weer erg kandidaats. Het gebeurt vrijwel nooit dat de laatste kandidaat een rood scherm krijgt, dus toen Art Rubens naam noemde zag je bij hem een verslagen glimlach. Zo van: "Sh*t, daar ga ik. Nog maar twee over, dus ik krijg een rood scherm."
Dat had ik ook. Ik verdacht hem al niet, maar zijn reactie toen was wel de kers op de taart wat afschrijven als mol betreft.

Misschien had hij nog gehoopt op een groepsvrijstelling?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #57 Gepost op: 6-02-2018, 17:15:39 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #58 Gepost op: 6-02-2018, 17:34:10 »
Leuk, al dat extra materiaal! ::bravo::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 5] - 3 februari: 'zienswijzen'
« Reactie #59 Gepost op: 6-02-2018, 17:47:41 »
Blijkbaar zou de groep zonder enige twijfel 2000 piek uit de pot hebben gehaald om Loes te laten blijven. Dat zal Ron leuk vinden om te horen...
Sky might be falling but remember you can fly