Aanvulling:
Max 4000 euro
6 kaartenhuizen: 1500 euro
2x stoelen vinden: 100 euro
Balletje-Balletje: 250 euro
Popcorn: 10x euro?
Limbodansen: 20, 50 en 100 euro (mogelijks x6 per persoon of x6 het hoogste bedrag): 170, 600 of 1020.
Geldstapel: 100 euro
Ballonnen: 500 euro
2450 is zeker. Met de 3 bedragen die ik heb bij limbodansen waren er resp. 138, 95 of 53 mensen die popcorn willen. Aan de groep mensen te zien, zoals op de foto gok ik eerder 53.
Zoals hierboven gezegd, aanvullingen en interpretaties zijn welkom.
Ik denk dat je gelijk hebt, het lijken inderdaad maar zo'n 50 mensen (je ziet ze later ook op de tribune). Dit betekent dat er
per kandidaat geld verdiend kon worden met het limbo-dansen (maximaal 170 euro pp). Art zegt ook uitdrukkelijk "Ik zie Olcay nog niet gaan, ik zie Jan nog niet gaan". Bij deze opdracht kon dus het meeste geld worden verdiend, 1020 euro maarliefst. Naar mijn inziens had daarom iedereen vol voor het limbo-dansen moeten gaan. Niveau 1 was voor iedereen haalbaar, en ook niveau 2 is wel te doen lijkt me. Dat is toch zo'n 420 euro in de pot als elke kandidaat beide niveaus haalt. Vandaar toch maar even een analyse gemaakt:
Samenvatting limbo-dansen:1. Loes, Ruben, Simone en Stine (buiten beeld, maar staat in de rij), halen het makkelijkste niveau: 4 x 20 = 80 euro
* Simone gaat terug naar haar kaartenhuis, Stine, Ruben en Loes blijven bij de limbo-paal ** Ruben doet de limbo-paal een niveau lager ** Stine en Loes roepen Olcay. Stine rent naar Olcay toe om haar naar de limbo-paal te sturen * * Stine loopt vanuit Olcay's plek door naar haar eigen kaartenhuis *2. Jan haalt het middelste niveau, Olcay valt met haar knieën op de grond: 1 x 50 = 50 euro
* Jan en Olcay gaan terug naar hun kaartenhuis * -- Hier knipt de productie er een stukje uit. We zien nu naast Loes en Ruben, ook Simone en Stine weer bij de paal --
3. Loes lijkt het laagste niveau nét te halen, maar raakt hierna met één hand de grond: 1 x 100? = 100 euro?
3. Ruben en Stine gaan kruipend onder het laagste niveau door: 0 x 100
Verdiend geld (1640 euro):Limbo: 230 euro?
Ballonnen: 500 euro
Balletje-Balletje: 250 euro
Stoel-vinden: 50 euro
Totaal: 1030 euro?
Popcorn = 1640 - 1030? = 610 euro? (61 bakjes popcorn?)
Met de gedachte dat er 53 mensen liepen met een molgeld-briefje van 10 euro (53 x 10 = 530 euro), klopt de bovenstaande berekening natuurlijk niet. Je kunt er dus vanuit gaan dat er nog meer kandidaten voor 50 euro hebben ge-limbo-danst dan alleen Jan. Aangezien Loes en Ruben de gehele tijd bij de limbo-paal blijken te staan, neem ik aan dat zij dit niveau ook gewoon gehaald hebben. We tellen dus 100 euro (2 x 50) bij het limbo-bedrag op. Dan kom je op 51 bakjes popcorn. Dit is in principe mogelijk, maar ook hier kun je je vraagtekens bij zetten. Heeft Simone echt zo snel kunnen scheppen? Hoeveel tijd hadden ze precies voor deze opdracht? Heeft Stine wellicht geldbriefjes verduisterd bij het aannemen? Het kan allemaal.
Ik houd dus ook nog de optie open dat zowel Stine als Simone ook nog onder de lat van 50 euro zijn gegaan, aangezien zij na de *knip* opeens weer bij de limbo-paal staan.
Verdachte acties bij het limbo-dansen:Simone: Gaat enkel onder de paal van 20 euro, gaat daarna meteen weer naar het kaartenhuis. Juicht aan het einde van de opdracht Loes aan om 100 euro te behalen, maar doet zelf geen poging en steekt ook geen tijd in het kaartenhuis.
Stine: Gaat enkel onder de paal van 20 euro, gaat daarna weer naar het kaartenhuis. Verdoet, net als Simone, haar tijd bij het moeilijkste niveau door eronder door te kruipen.
Ruben: Verplaatst vóórdat Olcay en Jan onder de lat zijn gegaan, de lat alweer naar een niveau lager. Kruipt samen met Stine onder het laagste niveau en verdoet hier zijn tijd, wetende dat hij het niet kan halen.
Olcay: haalt 0 euro binnen deze opdracht. Blijft stug bij haar kaartenhuis staan en gaat uiteindelijk eenmaal onder de lat door, maar doet dit op haar knieën waardoor ze geen geld verdient.
Jan: is niet op tijd voor de lat van 20 euro.
Onverdachte acties bij het limbo-dansen:Loes: Roept Olcay, lijkt alle niveaus te halen.Jan: Haalt 50 euro binnen, verdoet zijn tijd niet aan de moeilijkste lat.
Ruben: Haalt 20 euro binnen. Is waarschijnlijk ook onder de lat van 50 euro gegaan.
Stine: Roept Olcay en rent zelfs naar Olcay toe om haar naar de limbo-paal te sturen.
Stine/Simone: Mogelijk nog onder de lat van 50 euro gegaan.
Conclusie:Ik vind
Olcay toch wel het meest mols tijdens deze opdracht..