Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers  (gelezen 45138 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #120 Gepost op: 6-02-2018, 21:24:54 »
Dan mag "Stine is Deen" ook ::rofl:: ::jaja::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #121 Gepost op: 6-02-2018, 21:27:28 »
Met andere woorden, je vindt wat je wil vinden, en dat is een heleboel. 'Stine is de Mol' is wat mij betreft geen hint van de spelmakers.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #122 Gepost op: 6-02-2018, 21:28:21 »
In het kwadrant rechtsboven heb ik "Nul hints" kunnen maken. Exact zoveel als ik er eigenlijk uit wil kunnen halen na 2013 en 2016. ;)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #123 Gepost op: 6-02-2018, 21:29:28 »
In het kwadrant rechtsboven heb ik "Nul hints" kunnen maken. Exact zoveel als ik er eigenlijk uit wil kunnen halen na 2013 en 2016. ;)
HAHA, mooie!
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #124 Gepost op: 6-02-2018, 21:32:13 »
Volgens mij kun je hier zo intens veel uit krijgen door verschillende soorten "sprongen" te maken in de woordzoeker. Niets is sluitend, eigenlijk vind ik alles steeds minder sluitend worden. Enige wat ik nog als echte hint zou KUNNEN zien is de STIN-EISDEMOL uit de woordzoeker. Maar rare paardensprongen maken of op een onlogische volgorde door een woordzoeker gaan, gaat me wel heel ver.

Wel super speurwerk overigens. Ik vind het knap ;D
Wat BigBoots zegt: als "Stine is de mol" valide is, dan is "Stine is een kandidate" dat ook. Je kunt niet de 1 valide vinden en de ander niet, ze zijn het beide wel of beide niet.  ;)

Ik neig ook naar het feit dat de makers er juist geen hint in hebben gestopt  ::jaja::

En ik vind mijn oplossing voor het dilemma/de vraag: "streepte de mol de mol weg?" (oid) ook na er een nachtje over geslapen te hebben nog steeds best plausibel  ::hypocriet::  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 21:44:08 door Whiskers »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #125 Gepost op: 6-02-2018, 21:41:23 »
In dit artikel van twee jaar geleden erkent regisseur Rick McCullough dat de kloosterhint de grootste fout in zijn carrière was. Ik kan me niet zo goed voorstellen waarom ze dan nu met een dergelijke Stinehint aan zouden komen zetten. Het kan natuurlijk, maar als ik het artikel zo lees strookt een hint als Stineisdemol niet met wat McCullough daar zegt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #126 Gepost op: 6-02-2018, 21:48:12 »
In dit artikel van twee jaar geleden erkent regisseur Rick McCullough dat de kloosterhint de grootste fout in zijn carrière was. Ik kan me niet zo goed voorstellen waarom ze dan nu met een dergelijke Stinehint aan zouden komen zetten. Het kan natuurlijk, maar als ik het artikel zo lees strookt een hint als Stineisdemol niet met wat McCullough daar zegt.

Wat mij betreft zijn hints die de naam van de Mol spellen uit den boze. Of dat nu gebeurt op de groepsfoto met vingers of door het plaatsen van eerste of laatste letters in de juiste volgorde.

Een hint is per definitie enkel een hulpmiddel op weg naar de oplossing, niet de oplossing zelf.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2018, 22:31:17 »
Iets voorbij de 39 minuten lopen de kandidaten voor het eerst het gebouw binnen waar de woorden op de ramen staan. Op één woord wordt ingezoomd: VERRAAD. Meteen daarna zien we een shot van Simone.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2018, 23:32:29 »
D1 = Y

|
V

STOND FOUT BIJ SCHAAKBORD AFLEVERING 1

Alleen Olcay heeft de "Y" in haar naam, aanwijzing naar de Mol?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #129 Gepost op: 7-02-2018, 00:24:01 »
Ik heb met de sleutel M=18 de puzzel getransponeerd.
- eerste variant van M=13 naar M=18
- tweede variant van M=18 naar M=13

Komt niet veel spannends uit, behalve 1 keer de naam 'JAN'

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #130 Gepost op: 7-02-2018, 09:23:41 »
Ik zette dit reeds in het Jan topic, (denk niet dat hij hier al staat) maar bij de melding van Art dat de zin fout is, zie je Jan ontzettend zijn best doen om niet te lachen. Dit kun je zien op 45:46 (https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-02-2018/).

Het was trouwens Jan die Stine/de anderen opdrong om een zin te zeggen. Hij zei: “zeg iets” “nu”.
Kon hij toch zelf ook doen?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #131 Gepost op: 7-02-2018, 09:46:33 »
Ik neig ook naar het feit dat de makers er juist geen hint in hebben gestopt  ::jaja::
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er zo naarstig gezocht wordt naar hints in die puzzel. De enige reden die ik kan bedenken om te zoeken naar hints in de puzzel, is dat mensen hier liever zoeken naar hints dan naar molacties. Maar na Case en Klaasmolcf snap ik echt niet waarom. Bijna iedereen zoekt, maar als iemand iets vindt is iedereen boos. Dan roep je het echt over jezelf af, collectief.

Wat dat betreft zou ik heel graag volgend jaar op het forum zien dat er voor ELKE opdracht een hint-vrij topic wordt gemaakt, waarin we gewoon opzoek gaan naar de mol tussen de kandidaten, en daarnaast een apart topic voor eventuele hints.

Ik bedoel, ik zie middenonder toch overduidelijk dat de enige naam die kruist met het woord MOL, het woord EMILIO is. Als dat geen hint naar Emilio is... En op dezelfde manier als je STINEISDEMOL kunt leggen zoals velen deden, staat er middenonder ook overduidelijk RONMOL.

Nu weten we dat die twee niet de mol zijn, (en dat waren ze dus ook niet als ze er nog in hadden gezeten) en toch zitten die combinaties erin. En als die twee wel nog in het spel hadden gezeten, waren dáár zeven pagina's over volgeschreven. Dus voor ieders geestelijke gesteldheid zou ik willen voorstellen om op te houden met het discussiëren over eventuele hints in de woordzoeker. Die zijn er niet.

Ik lees veel liever overdenkingen met betrekking tot de opdracht en de kandidaten: wie deed wat, wat is verdacht, wat is juist kandidaats, etc.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #132 Gepost op: 7-02-2018, 09:55:07 »
Citaat van: Erik Leppen link=topic=62463.msg2096259#msg2096259
Ik lees veel liever overdenkingen met betrekking tot de [b
opdracht[/b] en de kandidaten: wie deed wat, wat is verdacht, wat is juist kandidaats, etc.
Ieder zijn ding. Ik doe het liever allebei. Het is een zekerheid dat programmamakers hints verstoppen in de afleveringen (in welke vorm dan ook). Maar, als je niet zoekt, kun je ze ook niet vinden.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #133 Gepost op: 7-02-2018, 09:56:56 »
Maar, als je niet zoekt, kun je ze ook niet vinden.
En dat is precies wat ik nastreef :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #134 Gepost op: 7-02-2018, 09:58:00 »
En dat is precies wat ik nastreef :)
En precies het tegengestelde van wat ik nastreef :)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #135 Gepost op: 7-02-2018, 10:15:43 »
En op dezelfde manier als je STINEISDEMOL kunt leggen zoals velen deden, staat er middenonder ook overduidelijk RONMOL.

En rechtsboven MOLRUBEN. (Maar vooralsnog geen 7 pagina's hier over hem ;D)

Aparte topics voor hints en de rest hint-vrij vind ik trouwens best een goed idee! Zit niemand elkaar in het vaarwater, en word je niet met info geconfronteerd die je eigenlijk niet wilt hebben. Zou het ook wat makkelijker maken om bepaalde info terug te vinden. 1 hint-topic per kandidaat en 1 algemene waar het nog niet duidelijk is op wat/wie die slaat, in totaal 11 extra topics dan weer wel.

 

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #136 Gepost op: 7-02-2018, 12:21:18 »
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er zo naarstig gezocht wordt naar hints in die puzzel. De enige reden die ik kan bedenken om te zoeken naar hints in de puzzel, is dat mensen hier liever zoeken naar hints dan naar molacties. Maar na Case en Klaasmolcf snap ik echt niet waarom. Bijna iedereen zoekt, maar als iemand iets vindt is iedereen boos. Dan roep je het echt over jezelf af, collectief.

De opdracht is een puzzel. Dan lijkt het me logisch dat wij molloten ook mee willen puzzelen en dan net dat stapje verdergaan.
Ja, het is een tikkeltje overdreven. geworden nu, maar stineisdemol blijft de meest waarschijnlijke. Denk eraan dat ze geen nephints hierin zetten: stineisdemol is dus oftewel een hint, oftewel toeval, maar ze willen ons hier niet mee fokken. (alhoewel ze het natuurlijk wel leuk zullen vinden dit terug te lezen :D)

Overigens steun ik jouw idee om voortaan voor iedere opdracht een apart topic voor hints en een apart topic voor molacties te maken. Er wordt hier immers ook veel door elkaar gepraat: dan gaat het over molacties, dan over hints.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #137 Gepost op: 7-02-2018, 12:53:10 »
Dan krijgen we 7 topics per aflevering. Lijkt me een beetje veel. Ik kijk net als Erik Leppen liever zonder hints en ben dus blij met het hintvrije topic. Helaas ontkom je niet aan hints in de opdrachten- en kandidatentopics. Alleen het hintvrije topic lezen zou de enige oplossing zijn...  of dus iedereen oproepen niet meer te speuren naar hints :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #138 Gepost op: 7-02-2018, 12:58:15 »
Dan krijgen we 7 topics per aflevering. Lijkt me een beetje veel. Ik kijk net als Erik Leppen liever zonder hints en ben dus blij met het hintvrije topic. Helaas ontkom je niet aan hints in de opdrachten- en kandidatentopics. Alleen het hintvrije topic lezen zou de enige oplossing zijn...  of dus iedereen oproepen niet meer te speuren naar hints :P

Misschien moeten we de rol van het hintvrije topic omkeren? Alle topics per definitie voor het bespreken van acties en 1 topic waar je al je screenshots met gekke mensen in kwijt kan die verdacht veel lijken op een kandidaat die een pruik opgezet heeft.

Iets als deze woordzoeker kan dan wat mij betreft nog wel een apart topic hebben omdat je hier inderdaad toch als molloot getriggerd wordt om iets te gaan zoeken.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: woordzoekers
« Reactie #139 Gepost op: 7-02-2018, 13:02:25 »
De opdracht is een puzzel. Dan lijkt het me logisch dat wij molloten ook mee willen puzzelen en dan net dat stapje verdergaan.
Ja, het is een tikkeltje overdreven. geworden nu, maar stineisdemol blijft de meest waarschijnlijke. Denk eraan dat ze geen nephints hierin zetten: stineisdemol is dus oftewel een hint, oftewel toeval, maar ze willen ons hier niet mee fokken. (alhoewel ze het natuurlijk wel leuk zullen vinden dit terug te lezen :D)

Overigens steun ik jouw idee om voortaan voor iedere opdracht een apart topic voor hints en een apart topic voor molacties te maken. Er wordt hier immers ook veel door elkaar gepraat: dan gaat het over molacties, dan over hints.
Dan is "Stine is een kandidate" net zo waarschijnlijk, zoals al eerder opgemerkt  :P
Maar het staat je uiteraard vrij te geloven wat je wil.

Een apart hintstopic lijkt me nogal onoverzichtelijk,  al snap ik het idee er voor.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2018, 13:05:41 door Whiskers »