Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 93447 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #140 Gepost op: 23-02-2018, 15:25:18 »
Die laatste over de test snap ik alleen niet zo, kun je die misschien toelichten?

Hier iets uitgerbreider uitgelegd waarom Simone op het juiste spoor zit.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62018.msg2103004#msg2103004

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #141 Gepost op: 23-02-2018, 15:29:06 »
Jammer. Maar even goede vrienden. Hopelijk wordt na morgenavond alles weer wat duidelijker. Al is het vanuit een 2-mollen scenario het meest waarschijnlijk dat er niemand gaat afvallen, en er een finale van 4 komt. En ja, dan zijn nog steeds alle opties open.

Mochten er 2 mollen zijn dan zou het productieteam het hele concept Wie is DE Mol volledig om zeep helpen.
Wat doen 'we' dan volgend jaar? Drie mollen, vier of nul mollen...  ::oink::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #142 Gepost op: 23-02-2018, 15:40:35 »
Het verschrikkelijke én daarom net zo leuke van dit programma is dat je overal wel iets vindt waar je wat mee aan kunt.
En dat begint al in de trailer op 11 11 2018 waarin Art voor een M-bogengaanderij de kandidaten voorstelt.
En ja wat zien we boven Art's hoofd?  CS.   See Simone?
Bestaat CS. als bedrijfslogo? Voor welk gebouw staat Art?
En kijk, waarom op 11 11 = 2 x dubbel?
En horen we hem nu écht nadruk leggen op 18?
EN ja.... we zijn vertrokken zonder te weten waar het eindigt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #143 Gepost op: 23-02-2018, 16:13:23 »
De twee mollen discussie zou beter passen in een topic 'verborgen aanwijzingen in WZDM'. Anders heeft het grammaticaal geen zin. ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #144 Gepost op: 23-02-2018, 16:21:44 »
Hier iets uitgerbreider uitgelegd waarom Simone op het juiste spoor zit.

OK, ik denk dat ik nu begrijp wat je bedoelt. Ik wist niet dat je het beeld aan de tweet had gekoppeld. Het klinkt alleen zo gek, het juiste spoor is een doodlopend spoor. Klinkt toch als een tegenstelling.

En kijk, waarom op 11 11 = 2 x dubbel?

Het spijt me, maar dit vind ik eigenlijk gewoon een prima vondst! 11:11 kwam ook al terug op de muur bij Loes in opdracht 4.3.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 16:27:03 door Newbie2 »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #145 Gepost op: 24-02-2018, 23:38:34 »
En weer wat hints om aan de Magere Hein theorie toe te voegen.
-Thriller!  (Ook al te zien als quizvraag in moltalk de kickoff!)
- Het favoriete spelletje van de mol zal vast weerwolven zijn... (testvraag)
- En volgende week wordt de setting helemaal spooky zo te zien!

(Ja en Pianoman... nuff said)
 >:D

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #146 Gepost op: 25-02-2018, 18:18:41 »
Ondertussen een stapje dichterbij alweer.
Mijn mol Ruben is " er bij ".

Na nog even reflecteren , toch nog even afwegen,
zou het echt niet Jan of Olcay ...
voor beide de laatste aflevering toch wat acties gezien maar ...
toch blijf ik er bij !!

Alles wijst naar mijn gevoel en observering naar hem, zowel de acties & gedrag als de hints naar hem.

Als bevestiging ontdekte ik vandaag nog een heel mooie hint die mogelijk al aantal jaar is verwerkt in WIDM...

Heb vandaag even van de afleveringen net voor de finale van de laatste jaren ,
het moment van executie teruggekeken.

Daar vond ik een eigenaardig patroon terug... ::vergroot::

Dit jaar: Ruben : werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Van harte.

Vorig jaar: Thomas : werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Van harte.

2016: Klaas :werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Proficiat.

2015: Margriet: werd door Art als eerste genoemd voor het scherm : groen scherm , kreeg persoonlijke felicitatie van Art : Gefeliciteerd.

Dit wordt tegen de andere kandidaten niet gezegd..

Nog niet verder gekeken naar 2014, maar dit kan geen toeval meer zijn toch ?

Verder ivm met de dagboeken, de zin ivm de metro...
hierdoor werd wat verwarring gezaaid dat het Ruben niet kon zijn,
wegens niet in de metro.
Metro is "Moltrein" , vlg mij heeft hij zich daar wel enorm geamuseerd...
en ik verwacht in de laatste afl nog heel ludieke acties terug te zien van Ruben,
oa met de opdracht met de wagens , de zijne € 50 en Ruben van de aardbol verdwenen...

Ik geloof er echt in dat hij super molacties geleverd heeft!

Wait & see  ::tandpastasmiley::


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #147 Gepost op: 26-02-2018, 07:21:46 »
Ja, opvallend, ZWARTEMOL. Als dit een patroon is mogen de makers wel oppassen. Maar misschien hebben ze het dit jaar daarom nèt niet zo gedaan. We zullen zien.

Een vraagje: herkent iemand misschien de linker twee vlaggen in de foto? Op 28'58 in de aflevering. Ik heb al gezocht op internet, maar kan ze niet thuisbrengen. Ik vermoed toch een hintje hier. De 3e is leeg, de 4e is van de EU.

EDIT: Georgië is geen lidstaat van de EU, dus hoe komt die vlag dan in een sfeerbeeld terecht?
Misschien kunnen ze gelinkt worden aan opdr 3? (Van de 12 landen daar zijn alleen Georgië, Rusland en Turkije geen lid van de EU)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 08:23:46 door Newbie2 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #148 Gepost op: 26-02-2018, 09:46:55 »
De groene vlag met de dennenboom is van de stad Borjomi. Die rode is dan vermoedelijk toch ook een vlag van een regionale of lokale overheid

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #149 Gepost op: 26-02-2018, 09:53:19 »

Heb nog iets gezien : de ronde klokken in het Russische "stoorcentrum" komen telkens voorbij in de "De Mol" startshots.
Op 1 van de 3 ronde klokken staat wordt ingezoomd en zien we YACbL - maar dan in Russische lettertekens. Het betekent uur.
Anagram Olcay met b-mol teken?
Al vind ik zelf dat dit een beetje idioot is als mogelijke hint gezien de koeiengrote MOLUG.  Waarschijnlijk dus een toevals-aardigheidje voor de montage, net zoals het TSEMI/Jan bordje.  Wou het toch even delen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #150 Gepost op: 26-02-2018, 11:47:06 »
De groene vlag met de dennenboom is van de stad Borjomi. Die rode is dan vermoedelijk toch ook een vlag van een regionale of lokale overheid

Dank je, Hulpmol!
Inmiddels een lijstje gevonden met Georgische vlaggen, daar staat die rode niet tussen. Dus wellicht een landelijke organisatie of plaatselijke vereniging. Vreemde eend in de bijt is dan toch die EU vlag.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #151 Gepost op: 26-02-2018, 11:53:27 »
Dank je, Hulpmol!
Inmiddels een lijstje gevonden met Georgische vlaggen, daar staat die rode niet tussen. Dus wellicht een landelijke organisatie of plaatselijke vereniging. Vreemde eend in de bijt is dan toch die EU vlag.

Ik kan niet vinden wat voor gebouw het is, maar als het een hotel is, dan zou ik het zien als een manier om kenbaar te maken dat ze mikken op een internationaal publiek.
Anders kan ik ook nog bedenken dat Georgië 1 van de landen is die in de toekomst de status van kandidaat-lidstaat wil van de EU. Mogelijk worden er daarom EU-vlaggen opgehangen in Georgië.

EDIT: Het is het Crowne Plaza hotel in Borjomi.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 12:01:59 door Hulpmol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #152 Gepost op: 26-02-2018, 12:22:52 »
EDIT: Het is het Crowne Plaza hotel in Borjomi.

 ::ok::. Misschien zelfs van een buitenlandse eigenaar. Toch geen hint dus, dan.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #153 Gepost op: 26-02-2018, 15:51:56 »
De vele rotondes en andere ronde bovenaanzichten toch als verwijzing naar de O van Olcay?
De OG op de graafmachine als verwijzing naar Olcay's initialen?
De vele schoonmakers die in beeld komen als verwijzing naar SuperTrash?
Het liedje van Adèle dat Olcay zingt in afl 8 "Hello, it's me!".

Pianoman en Thriller(1982) wat de bonusnummers waren als verwijzing naar Ruben.
Er kwam ook een G-sleutel en een molteken uit de muziek voorbij. Kan als verwijzing naar de muzikant van de groep.

Naar Jan vind ik de aanwijzingen wat minder sterk. Alles wat naar Jan is gevonden komt voor mij over alsof het gewoon toeval was dat Jan iets met zijn handen gebaarde of iets in die zin. Jan heeft dus een molstreepje achter op de rest wat mij betreft.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #154 Gepost op: 26-02-2018, 16:24:54 »
Pianoman en Thriller(1982) wat de bonusnummers waren als verwijzing naar Ruben.
Er kwam ook een G-sleutel en een molteken uit de muziek voorbij. Kan als verwijzing naar de muzikant van de groep.

En dat is nog maar een kleine selectie uit de grote hoeveelheid hints die op Ruben lijken te wijzen. Denk ook in afl. 1 bv. aan het groene bordje met pijl bij zijn hoofd in het hotel, Café Ficelle ("snaar") en de kapotte lamp in de kerk bij Art, de 2 handen op het raam achter Simone en Bella, het Rooms Hotel (dat later opeens ook in een klein dorpje op het platteland bleek te bestaan(, de zebrahint, de Magere Hein hints. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Naar Jan vind ik de aanwijzingen wat minder sterk. Alles wat naar Jan is gevonden komt voor mij over alsof het gewoon toeval was dat Jan iets met zijn handen gebaarde of iets in die zin. Jan heeft dus een molstreepje achter op de rest wat mij betreft.

Als we er op grond van molacties, FTM etc. niet uitkomen dan denk ik dat de hints ons misschien toch verder kunnen helpen, en dan is er inderdaad een minder sterke zaak voor Jan. Hoe leuk hij ook als mol zou zijn: tenzij er alsnog sterke aanwijzingen opduiken die over het hoofd zijn gezien, zou ik dan bij teveel onduidelijkheid of een "gelijke stand" niet voor hem gaan. Want allerlei aanwijzingen naar de 2 finalisten maar heel weinig naar de mol zelf, dat lijkt me toch niet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #155 Gepost op: 26-02-2018, 20:42:10 »
Mochten er 2 mollen zijn dan zou het productieteam het hele concept Wie is DE Mol volledig om zeep helpen.
Wat doen 'we' dan volgend jaar? Drie mollen, vier of nul mollen...  ::oink::

Ik kan me daar ook niks bij voorstellen. En ook niet leuk, lijkt mij. Dan is inderdaad het hele concept weg.

Dan staan er drie  of vier kandidaten in de finale en zegt Art tijdens de onthulling: “Jullie zijn allemaal de mol!”   ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #156 Gepost op: 28-02-2018, 10:22:37 »
Ik denk niet dat de makers na dit seizoen nog kunnen ontkennen dat ze hints naar niet-mollen er bewust tussen stoppen.
Als er nummers als The Pianoman (Ruben) èn "hello, it's me" bij Olcay voorbij komen kan het toch niet anders dan dat ze de echte hints proberen te verdoezelen met nephints (want het lijkt me niet dat het beide hints naar de mol zijn). Normaal zou je denken "molloten zien dingen die er niet zijn", maar dit zijn bewuste dingen die echt vol op een niet-mol slaan. Je kan de hints dan toch niet meer serieus nemen? Ik vind dat jammer.  ::jaja::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #157 Gepost op: 28-02-2018, 10:45:16 »
Ik denk niet dat de makers na dit seizoen nog kunnen ontkennen dat ze hints naar niet-mollen er bewust tussen stoppen.
Als er nummers als The Pianoman (Ruben) èn "hello, it's me" bij Olcay voorbij komen kan het toch niet anders dan dat ze de echte hints proberen te verdoezelen met nephints (want het lijkt me niet dat het beide hints naar de mol zijn). Normaal zou je denken "molloten zien dingen die er niet zijn", maar dit zijn bewuste dingen die echt vol op een niet-mol slaan. Je kan de hints dan toch niet meer serieus nemen? Ik vind dat jammer.  ::jaja::

Maar het eeuwige verhaal is dat jij zegt 'nephint' en dat de productie zegt 'jouw interpretatie van een verder doodnormaal iets'.

De hoeveelheid aan informatie en de wil om een Mol te vinden hebben de lastige nevenwerking dat je in zaken dingen ziet die een hint lijken, maar nooit zo bedoeld zijn of misschien wel zo bedoeld zijn, maar dat je dat nooit hard kan maken. ;)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #158 Gepost op: 28-02-2018, 12:22:36 »
Dit maakt het alleen maar lastiger en dat is naar mijn inziens top.
Zo veel beter dan in aflevering 3 al weten wie de Mol is door MEGAHINTS..
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #159 Gepost op: 28-02-2018, 12:26:09 »
Ik denk niet dat de makers na dit seizoen nog kunnen ontkennen dat ze hints naar niet-mollen er bewust tussen stoppen.
Als er nummers als The Pianoman (Ruben) èn "hello, it's me" bij Olcay voorbij komen kan het toch niet anders dan dat ze de echte hints proberen te verdoezelen met nephints (want het lijkt me niet dat het beide hints naar de mol zijn). Normaal zou je denken "molloten zien dingen die er niet zijn", maar dit zijn bewuste dingen die echt vol op een niet-mol slaan. Je kan de hints dan toch niet meer serieus nemen? Ik vind dat jammer.  ::jaja::


ik neem je even terug naar seizoen 11 het ziekenhuis, al die codes waren niets maar leken te verwijzen naar kandidaten en / of hints.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?