Auteur Topic: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost  (gelezen 20275 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #40 Gepost op: 10-02-2018, 23:46:40 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::rofl::
Zelf geloofde ik m niet zo eigenlijk
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 10:50:09 door Daisy, Reden: spoilertags toegevoegd »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #41 Gepost op: 10-02-2018, 23:47:23 »
Sorry maar ben ik echt de enige die deze aflevering bijna wie is de mol onwaardig vond?  Hotelopdracht ruim 80% vd tijd mensen op gangen zien lopen en geen idee wie waar in welke kamer wat had kunnen vinden .  

Verhuisopdracht leuke beelden, leuke sfeer maar geen idee of er niet iemand iets meenam zonder sticker.
Omdat t gewoon niet in beeld kwam.

Derde opdracht by far t beste van vandaag maar vrij voorspelbaar .

Had bij sommige shots vandaag weer echt t idee dat t georgisch nationaal toeristenkantoor behoorlijk aan klandizie werd geholpen ipv dat we iets meer inhoudelijk van het spel zagen. Spijtig

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #42 Gepost op: 10-02-2018, 23:50:30 »
Nee hoor, Tarbozan. Ik heb het ook niet zo voor deze aflevering.

Ik bleef qua speurmogelijkheden ook wat op mijn honger zitten en ook al waren er veel leuke momenten, dat is niet mijn grootste motief om dit programma te kijken.

Wat mij betreft op naar volgende week. Lijkt me een aflevering die beter bij mijn persoonlijke smaak past.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #43 Gepost op: 10-02-2018, 23:50:46 »
Sorry maar ben ik echt de enige die deze aflevering bijna wie is de mol onwaardig vond?   .  
 

Nee je bent zeker niet de enige

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #44 Gepost op: 10-02-2018, 23:51:11 »
Eens eigenlijk wel. Vooral met opdracht 1. Ik verwachtte een spannend en ingenieus escape-room spel maar iedereen was heel simpel te bevrijden en daarna was het domweg deuren openen, beetje anti-climax.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #45 Gepost op: 10-02-2018, 23:55:12 »
Weet iemand wat Irma zingt? Heb geen Georgische liedjes over de Mol gevonden, maar je weet het niet.
Wellicht een vrije interpretatie over onze Mol...


* "Simone kan zo goed verhuizen en is de Mol";

 -maar dan in het Georgisch natuurlijk- (bijvoorbeeld)...*
Omnia vincit amor

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #46 Gepost op: 11-02-2018, 00:24:33 »
Sorry maar ben ik echt de enige die deze aflevering bijna wie is de mol onwaardig vond?  Hotelopdracht ruim 80% vd tijd mensen op gangen zien lopen en geen idee wie waar in welke kamer wat had kunnen vinden .  

Verhuisopdracht leuke beelden, leuke sfeer maar geen idee of er niet iemand iets meenam zonder sticker.
Omdat t gewoon niet in beeld kwam.

Derde opdracht by far t beste van vandaag maar vrij voorspelbaar .

Had bij sommige shots vandaag weer echt t idee dat t georgisch nationaal toeristenkantoor behoorlijk aan klandizie werd geholpen ipv dat we iets meer inhoudelijk van het spel zagen. Spijtig

Hmm. Ja en Nee. Ik bedoel iedereen was larisch enthiousiast over aflevering 2 terwijl daar de graag opdracht inzat en je ook helemaal geen zicht had op wie wat deed, zelfde voor de theater opdracht waar ook niet duidelijk was wie wanneer waar naartoe liep.
Wie is de Mol is al jaren niet meer bezig met het laten zien van alles in de zin van voor ons om te speuren. Hoewel ik dit het beste seizoen in JAREN vind, moet ik wel kwijt dat ze er zoveel hectische opdrachten ingooien en dat er voor de kijker zo’n enorm slecht overzicht is wie wat doet en waar er gemold word. Mix dat met de montage van biechten en tests en ik zit standaard in aflevering 7/8 nog te twijfelen terwijl ik eerdere seizoenen echt wel vroeg in het seizoen een duidelijke Mol In het vizier had.
Je hebt wel gelijk hoor daar niet van, maar bedoel meer dat ik niet zo verbaasd zou zijn als ik jou was.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #47 Gepost op: 11-02-2018, 01:15:12 »
Nee vond ik absoluut niet ::ohno::, juist weer een hele sterke aflevering met simpele maar doeltreffende opdrachten en vooral heel erg veel hilarische momenten ::bravo::.

Daarnaast wil ik jullie eraan herinneren dat we evalueren na het seizoen doen. Nu dus nog even geen gezeur! ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #48 Gepost op: 11-02-2018, 02:54:53 »
Deels eens, het is moeilijk er iets uit te halen om de Mol te vinden, als er al iets uit te halen was. Toch vielen wel dingen op (al moet ik nog eens terug kijken). Volgens mij neemt Jan ook meubels zonder sticker mee en kan zo geen Georgiër meer kwijt. Nu denk ik niet dat hij de Mol is maar erg overijverig. Olcay weet het antwoord op de laatste vraag niet die toch vers in het geheugen zal liggen. Vermoedelijk geeft ze bewust het verkeerde antwoord. Denk dat ze wil testen of Simone er in blijft zonder dat iemand anders risico loopt. Stine luistervinkt er op los  ;D Ongetwijfeld gaan we allemaal hard op zoek of we het sprei waar 500 euro vanaf is verdonkermaand door de mol, kunnen linken aan een persoon en zijn er nog wel wat dingen om toch op te gaan speuren. Of we iets van het liedje van Irma kunnen maken bijvoorbeeld.

Vond het verder wel een leuke aflevering en heb erg moeten lachen. En ben ergens blij dat er weliswaar niet veel molgedrag te zien is maar het evengoed niet ineens zonneklaar op straat ligt wie de Mol is.

Schitterend trouwens dat Olcay een zwart rond ding uit haar broekzak trekt, die geen zwarte vrijstelling blijkt te zijn  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 03:36:48 door cinner »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #49 Gepost op: 11-02-2018, 04:30:17 »
Ik vond het weer een hele gave aflevering  ::bravo:: ::bravo::

Stine is de mol! ::trots::

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #50 Gepost op: 11-02-2018, 09:00:26 »
Ik vond het een leuke aflevering, maar vind het wel opvallend dat er dit seizoen alleen maar hele "tamme" opdrachten zijn  ???
Ook deze aflevering weer weinig echt spanning in de opdrachten. Ze zijn wel leuk, maar adrenalineniveau wordt niet echt opgeschroefd.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #51 Gepost op: 11-02-2018, 10:25:22 »
Het is na 18 seizoenen natuurlijk wel steeds moeilijker om iets origineels te verzinnen.  ;)
En soms kan iets simpels ook doeltreffend zijn. Ik heb me goed vermaakt.

Nu weer  ::ontopic:: over deze aflevering inhoudelijk.

En ook hier, discussie over het bewuste test shot, graag in spoilertag, of nog beter, in spoilertopic. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 10:40:46 door Daisy »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #52 Gepost op: 11-02-2018, 10:53:00 »
Daarnaast wil ik jullie eraan herinneren dat we evalueren na het seizoen doen. Nu dus nog even geen gezeur! ::joehoe::

Ik begrijp niet goed waarom kritiek, die vaak terecht en juist opbouwend is, op dit forum altijd als gezeur wordt afgedaan. Ik vind het juist jammer dat discussie over de kwaliteit van de afleveringen niet meer mogelijk is dit jaar. Volgens mij worden er namelijk 2 dingen door elkaar gehaald: de negatieve sfeer in sommige topics vorig jaar en negatieve kritieken. Dit zijn echter compleet verschillende zaken.

De negatieve kritiek komt voort uit liefde voor het programma. En natuurlijk zitten er wel eens mindere afleveringen tussen. Daar hoeven we toch niet zo krampachtig over te doen? Want daarmee doe je het programma juist geen dienst.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 11:00:57 door molecula »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #53 Gepost op: 11-02-2018, 10:56:51 »
Dat is zeker niet het geval, maar we hebben besloten dat we tijdens het seizoen focussen op de mollenjacht en niet verbeterpunten zoeken voor het programma. Want hoe goed bedoelt het meeste ongetwijfeld zal zijn, het lokt wel bepaalde reacties uit, die we niet willen, en uit de enquête van vorig jaar is juist naar voren gekomen, dat een grote groep forummers dit ook zeer onprettig vond vorig jaar.

En nu dus weer on topic.  ::jaja::

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #54 Gepost op: 11-02-2018, 11:12:55 »
Wat een héérlijke aflevering!!! Héél veel gelachen gisteravond ::jaja:: ::bravo:: ::rofl::

En zo tof dat deze keer de Georgische sferen (weer) duidelijk aanwezig waren: de Lada's, de lieve vrouwtjes met hun Georgische huisraad en bovenal ál die mooie beelden: echt verbazingwekkend hoe mooi dit land is. Ik hoop echt dat er nog minstens 5 afleveringen komen waarin niemand uitgaat, dan kan ik nog even ongegeneerd blijven genieten ::hypocriet::

Ook leuk om te zien hoe de groep nu toch ineens veel liever voor elkaar wordt. Hoewel ik het érg leuk vond dat ze aan het begin zo hard speelden, vind ik het mooi om te zien dat er nu toch steeds meer vriendschap lijkt te ontstaan tussen sommige kandidaten, hoewel Olcay bijvoorbeeld ook gewoon lekker hard blijft spelen en ook in het Penningmeesterschap weinig vertrouwen is naar elkaar. Mooie combi zo! ::love::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #55 Gepost op: 11-02-2018, 12:41:41 »
Ik vond het een mooie aflevering, zoals ik het hele seizoen al heel erg mooi vind. Maar, het is wel lastig puzzelen wie wat doet. En ook dat is het hele seizoen al zo.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #56 Gepost op: 11-02-2018, 17:22:42 »
In het begin van de aflevering werd de mooie omgeving getoond. Er was toen een grote hoge rechthoekige rots te zien waar bovenop een huisje stond. Hoe hebben ze dat daar in hemelsnaam gebouwd, en waarom? Een bijzonder land. En inderdaad, met die Lada's en die dames echt zo mooi de sfeer van daar neergezet!
Keep calm and eat chocolates!

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #57 Gepost op: 11-02-2018, 17:38:35 »
Fantastische aflevering weer  ::bravo::
Geen makkie dit jaar zoals met Klaas en Thomas. Ik geniet er van  ::jaja::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #58 Gepost op: 11-02-2018, 18:50:06 »
mooie aflevering, echt heel goed dit seizoen.

Ruben zou als penningmeester hier natuurlijk al de 500 euro kunnen hebben weggehaald uit een van de kamers met zijn sleutels nog voor iemand te bevrijden.
en dan vanaf dan heel hard en fanatiek meerennen en jokers vinden (om de kandidaat te kunnen spelen)

perfecte opdracht weer voor de penningmeester... Ik vind hem steeds verdachter worden!! Maar hou Simone ook nog in de gaten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 10 februari: Verlost
« Reactie #59 Gepost op: 11-02-2018, 21:05:59 »
Wederom NOS logo in luchtopnames te zien.

 ::oink:: Waar? heb je screens? Of bedoel je gewoon een cirkelvorm?