Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Lada's met lading  (gelezen 16066 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Lada's met lading
« Reactie #20 Gepost op: 11-02-2018, 00:04:27 »
En toch zei Art 2x dat ze geld verdienden met het vervoeren van zoveel mogelijk spullen in deel 1.
Maar Olcay en Ruben hadden niet alles in de auto...

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 11-02-2018, 00:05:54 »
Maximaal 1500 euro te verdienen, enkel de 250 euro van Jan's passagier zijn dus niet verdiend. Niemand die echt iets supervreemd leek te doen. Dus ik haal niet veel uit deze opdracht buiten minieme molpuntjes voor Jan (die de Mol niet is).

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 11-02-2018, 00:08:32 »
Jan was op dreef en volgens mij zaten alle auto's goed vol. En dus ook die van de mol.

Een dingetje dat me opviel, dat Stine vlak na het begin Simone ging helpen. Vond ik eigenlijk gewoon kandidaats van Stine. Ik denk dat ze gelijk had, Jan gaat dat beter alleen kunnen dan Simone. (Het leek alsof in het huis waar Smione stond, een aantal grote zware dingen stonden),

Jan was zo goed op dreef dat zijn Lada met normale items vol zat, hij geen persoon kon vervoeren noch bonusitems wist toe te voegen. Dus als Stine dat ziet hoe Jan het aanpakt weet je dat daar niet te mollen valt. Dan kan je beter je focussen op een andere Lada om te zien wat je daar kunt achterlaten en niet weet mee te vervoeren. Maar verder denk ik ook dat in deze opdracht er weinig molactie mogelijk was.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sven.

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 11-02-2018, 00:26:44 »
Nou ja ik zei eerst op de bank, ik zou als mol stiekem stickertjes weghalen...

... tot bleek dat dat eigenlijk helemaal niet van invloed was.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Molefan

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 11-02-2018, 00:46:16 »
Het is Jan, zijn auto is zooooo volgeladen... Er kan niets meer bij... natuurlijk.... zodat Er geen extra geld bij zou komen...alsof hij die stoelen niet had kunnen inklappen... zijn auto puilde uit... net als Thomas last year met de cowboy challenge.... Er kon makkelijk een persoon In Simone s auto and Rubens plus baggage .. hun auto puilde niet uit... het is niet dat Jan meer spullen had ofzo.

Als ‘kandidaat’ wil je juist ... zelfs rubens auto was better organised... Jan’s was all over the place. And oh...hij is penningmeester nu.... net voordat... het dagboek zegt... het kan mij toch niets schelen of.. beetje goodwill kweken... door hem kon niemand anders zeggen ...uh Ik ging voor geld..daarom had olcay het verkeerde antwoord, beter dan een goed antwoord en voor geld Kiezen...dat had ze wel gedaan. Het woordzoeker..Ik vind het frappant dat het woord molboek daarin stond... het was juist DAT woord...Ipv van boekje, de amerikaanse regisseur...bijna... en Ik geloof hem, het is absolutely Dutch to use the .’.je form. He didn’t think it be important. De woordpuzzel zegt molboek... in reference to.. Er is of nix in te vinden.. gewoon om met ons te messen.. of als.. denk Ik meer een tekening of plattegrond... denk toch dat het in reference is naar toen... vandaar het antwoord open en bloot.

Offline Molefan

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2018, 00:52:43 »
Btw Ik sluit olcay ook niet uit... zij had zo iets van..ok Jullie grown scherm ..ik ook...laat Er maar iemand afvallen.. ben je gek,geworden ofzo

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 11-02-2018, 03:12:22 »
Dacht te zien dat Jan spullen meeneemt zonder stickers. Dan zou hij meer spullen in de auto geperst hebben dan anderen die bovendien niet alles in de auto kregen en kon geen Georgiër meenemen. Maar ik denk dat hij de Mol niet is. En volgens het dagboek van de Mol heeft de Mol hier heel hard zijn of haar best gedaan.

Typisch dat het in het dagboek staat dat hij of zij zich echt in het zweet gewerkt heeft. Er vanuit gaande dat de Mol een vrouw is dit jaar, heeft Simone het hardst lopen zeulen (sterke vrouw duidelijk, bleek al bij de rode lijn opdracht).

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 11-02-2018, 12:02:35 »
Jan was zo goed op dreef dat zijn Lada met normale items vol zat, hij geen persoon kon vervoeren noch bonusitems wist toe te voegen. Dus als Stine dat ziet hoe Jan het aanpakt weet je dat daar niet te mollen valt. Dan kan je beter je focussen op een andere Lada om te zien wat je daar kunt achterlaten en niet weet mee te vervoeren. Maar verder denk ik ook dat in deze opdracht er weinig molactie mogelijk was.
Hij heeft allebonusitems toegevoegd. Alleen de persoon paste niet meer. Dat is ook het enige geld dat verloren is gegaan.

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #28 Gepost op: 11-02-2018, 12:15:59 »
Wat zong Irma, iemand die de taal spreekt? Misschien zingt ze wel ‘xxx is de mol’  ::rofl::
Ik dacht ook dat dit misschien wel een hint zou kunnen zijn. Helaas versta ik geen Georgisch. :-X

Verder bedacht ik me ook nog: kon Jan niet beter aan zijn passagier vragen om zelf te rijden, en dat hij dan eventueel meeliep en die stoel vast zou houden?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 11-02-2018, 13:17:07 »
Prachtige opdracht (nogmaals). ::rofl:: Maar inderdaad, wat Daisy eigenlijk al zegt: ik denk dat de kandidaten de mol te slim af zijn geweest. Jan was op dreef en volgens mij zaten alle auto's goed vol. En dus ook die van de mol.

Een dingetje dat me opviel, dat Stine vlak na het begin Simone ging helpen. Vond ik eigenlijk gewoon kandidaats van Stine.

Aangezien ik het fanatisme van Jan niet helemaal geloof, krijg ik juist de indruk dat Stine de mol alleen heeft gelaten.  ;D

Wat ook al gezegd is: ik denk dat Jan vooral ook andere items in zijn auto heeft gestouwd waardoor er geen extra passagier meer bij kon.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline margrietisdemol

• Forumlid
  • dit wordt het jaar...
« Reactie #30 Gepost op: 11-02-2018, 18:59:06 »
vind het wel heel erg verdacht dat Stine na de 2e minuut Simone al ging helpen. Alsof ze wist dat Jan zijn auto zelf wel helemaal afgeladen zou krijgen en Simone niet... ze dacht laat ik haar maar een handje gaan helpen om die auto zo vol mogelijk te krijgen  ??? :-\\
Ja toch?!

Offline Tannie85

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2018, 22:22:56 »
Jan neemt wel heel veel risico door zijn wagen zo enorm vol te stoppen. Ik zou dan sowieso de persoon voor 250 erin gezet hebben en dan gekeken wat ik er nog extra in zou krijgen....als er nu voor 250 afgedonderd was (een wonder dat dit niet gebeurde....) Had hij beter die spullen kunnen weglaten en de persoon mee kunnen nemen.....

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2018, 22:35:48 »
Het punt was dat de auto zo ontzettend vol zat in het eeste half uur. Geen idee wat hij er allemaal ingepropt had, maar daar paste echt niks in. Is het eigenlijk duidelijk of je spullen eruit had kunnen gooien om de bewoner in de auto te plaatsen of was dat een no go?  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2018, 02:58:13 »
vind het wel heel erg verdacht dat Stine na de 2e minuut Simone al ging helpen. Alsof ze wist dat Jan zijn auto zelf wel helemaal afgeladen zou krijgen en Simone niet... ze dacht laat ik haar maar een handje gaan helpen om die auto zo vol mogelijk te krijgen  ??? :-\\

Dat kan komen omdat Stine Simone verdenkt en wil zien of Simone die opdracht niet gaat verstieren.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #34 Gepost op: 12-02-2018, 13:32:28 »
Wat een fantastische opdracht! Misschien wel de meest humorvolle opdracht ooit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molduck

• Forumlid
  • keep calm and be happy’s
« Reactie #35 Gepost op: 13-02-2018, 20:14:34 »
Ik ben het helemaal met ldh eens  :D
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #36 Gepost op: 13-02-2018, 20:54:06 »
Als mol zou ik bij deze opdracht er in ieder geval voor zorgen dat de zitplaatsen volgebouwd worden met spullen. Dan kan je zowieso geen bewoner meer meenemen. Dit was alleen bij Jan het geval. Als iemand anders de mol is, snap ik niet waarom die dit niet gedaan heeft.

Ik probeer deze tunnel enigszins overeind te, al vrees ik toch dat Simone de mol is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #37 Gepost op: 13-02-2018, 22:42:58 »
 ;D ::rofl:: ::bravo:: ::ok::

Offline Looierd

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 14-02-2018, 00:38:30 »
Is het al opgemerkt dat er niet stond Lada’s maar Ladas?
Vond ik vreemd...

Oja, en veel te ver gezocht of niet, maar Ladas is een schaker....
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 00:44:49 door Looierd »

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 14-02-2018, 13:31:06 »
Ik schaak zelf en ik ken geen Ladas, wat is zijn voornaam?