Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood  (gelezen 24716 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #20 Gepost op: 11-02-2018, 00:22:50 »
In dat geval zou ik als Mol 2 goede antwoorden geven in team rood en in team groen voor fouten gaan. Brengt me weer op Simone en Olcay.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #21 Gepost op: 11-02-2018, 00:30:27 »
Ik had deze opdracht ook in eerste instantie niet goed begrepen en dacht rood geld is min. Maar dat is dus niet zo. Is nooit gezegd en er wordt aan t einde van de opdracht ook geen 1000 euro gevraagd door Art.

Maakt deze opdracht wel wat minder. Pas bij meer dan drie foute antwoorden bij stine/ Simone zou er dus iets kunnen gebeuren. En omdat er aan de andere kant een overeenkomst was om voor schermen te gaan, was de mogelijke rol voor een mol hier minimaal.

Er wordt hier dus en masse gekozen voor de groep . Opvallend

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #22 Gepost op: 11-02-2018, 00:33:30 »
De Mol zal ook wel meegekregen hebben dat het tijd was om iedereen aan boord te houden. ;)

Offline Lauzy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #23 Gepost op: 11-02-2018, 00:35:31 »
Ik had deze opdracht ook in eerste instantie niet goed begrepen en dacht rood geld is min. Maar dat is dus niet zo. Is nooit gezegd en er wordt aan t einde van de opdracht ook geen 1000 euro gevraagd door Art.

Maakt deze opdracht wel wat minder. Pas bij meer dan drie foute antwoorden bij stine/ Simone zou er dus iets kunnen gebeuren. En omdat er aan de andere kant een overeenkomst was om voor schermen te gaan, was de mogelijke rol voor een mol hier minimaal.

Er wordt hier dus en masse gekozen voor de groep . Opvallend


Denk dat het ook meespeelt dat de test op zo'n onverwacht moment komt en omdat ze weten dat ze zwarte vrijstelling is ingezet. En daarom meer mensen voor een vrijstelling zullen gaan dan normaal.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 00:40:04 door Lauws »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #24 Gepost op: 11-02-2018, 00:37:35 »
Ik vraag mij af of het bordje met het mollogo omgedraaid had kunnen worden en of er iets op stond  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2018, 00:38:56 »
Ik vraag mij af of het bordje met het mollogo omgedraaid had kunnen worden en of er iets op stond  ::rofl::

Ik wil net zeggen! Ik vind het wel typisch als daar de naam van de Mol op zou staan. Hoewel het wel heel tricky is..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #26 Gepost op: 11-02-2018, 00:40:28 »
Ik wil net zeggen! Ik vind het wel typisch als daar de naam van de Mol op zou staan. Hoewel het wel heel tricky is..
Zou het wel een leuk beeld vinden in aflevering 10  ::tandpastasmiley::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #27 Gepost op: 11-02-2018, 00:40:55 »
Als alle corresponderende vlakken van 500 euro groen bleven zou er 1500 euro verdiend worden. Stine draait 2x500 euro rood. Hierdoor is er maar 500 euro verdient i.p.v. 1500.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 00:43:54 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #28 Gepost op: 11-02-2018, 00:44:21 »
Volgens de afleveringpagina is er in opdracht 3 geen geld verdiend en ook geen geld verloren.

Stine heeft er volgens mij enkel voor gezorgd dat er nog maximaal 500 euro verdiend kon worden en pas als er 3 geldvlakken groen gemaakt werden door team groen (waar ze sowieso niet mee bezig waren).
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 00:47:33 door Hulpmol »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #29 Gepost op: 11-02-2018, 00:45:34 »
Ik vraag mij af of het bordje met het mollogo omgedraaid had kunnen worden en of er iets op stond  ::rofl::
Ja of gewoon een foto van de mol. Hoe gaaf zou dat in aflevering 10 wezen. Zo van een molbiecht; zeg kandidaten als jullie het mollogo hadden omgedraaid dan wisten jullie wie de mol was 8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #30 Gepost op: 11-02-2018, 00:51:02 »
Als alle corresponderende vlakken van 500 euro groen bleven zou er 1500 euro verdiend worden. Stine draait 2x500 euro rood. Hierdoor is er maar 500 euro verdient i.p.v. 1500.

Nee want om die 500 te verdienen moest het middelste geldvlak op het linkerbord omgedraaid worden. Dat was nu rood en dus geen geld.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2018, 00:51:35 »
Als alle corresponderende vlakken van 500 euro groen bleven zou er 1500 euro verdiend worden. Stine draait 2x500 euro rood. Hierdoor is er maar 500 euro verdient i.p.v. 1500.

Het geld kon enkel verdiend worden als Olcay, Jan en Ruben de 3*€500 hadden omgedraaid (en dus 3 namen minder hadden gekozen) én Simone en Stine deze niet hadden omgedraaid. Het was dus keuze €1500 en een groepsvrijstelling. Toch een verschil €1500 en €5000 zeker als je net de test hebt gemaakt.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2018, 00:54:52 »
Ja of gewoon een foto van de mol. Hoe gaaf zou dat in aflevering 10 wezen. Zo van een molbiecht; zeg kandidaten als jullie het mollogo hadden omgedraaid dan wisten jullie wie de mol was 8)

Maar die werd er alleen opgeplakt als de Mol ook daadwerkelijk bij de schermen was, anders een te groot risico.
Maar inderdaad; dit gaan we zeker terugzien in aflevering 10... Zeker ende vast!

*wat een hoop genieten*
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #33 Gepost op: 11-02-2018, 03:05:28 »
Kreeg de indruk dat het bord met Mollogo wat vaster zat zodat het niet makkelijk gedraaid kon worden. Dan kan je er met gemak de naam van de mol opzetten. Ze mochten tenslotte niet even op de achterkant van het geheel kijken welk bordje ze om konden draaien maar het is wel leuk in aflevering 10.

Denk niet dat Stine met opzet bedragen weg heeft gespeeld. Ze kreeg inderdaad de moeilijkste vragen en ik vond haar erg oprecht overkomen (een beetje ongelukkig ook trouwens, misschien erg vermoeid). Olcay zal heus wel het laatste antwoord geweten hebben. Denk dat ze Simone wilde testen nu zij toch geen risico liepen. Als ze het al had aangedurfd voor geld te draaien - ze had meteen niet lekker meer gelegen in de groep en dat realiseert ze zich vast wel - had dat al geen nut meer, Stine had immers twee bedragen rood gemaakt al.

Ik verwacht dat de Mol niet gemolt heeft. Simone was al ingelicht dat iedereen door moest als het even mogelijk was   ::rofl:: ::tandpastasmiley::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #34 Gepost op: 11-02-2018, 09:04:10 »
Volgens mij is er wat verwarring over hoe er geld verdiend kon worden: als een geldbedrag aan beide kanten op groen stond, werd er 500 euro verdiend. Er kon dus wel degelijk nog 500 euro verdiend worden door Olcay, mits zij wist welke vlakken stine had omgedraaid. Dit heeft stine niet gedeeld dus had ze een kans van 1 op 3 om 500 euro te verdienen. Ik ga er ook vanuit dat Olcay bewust het foute antwoord gaf om niet in het dillema geld of Simone te komen (zeker omdat de kans op geld maar 1 op 3 was).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2018, 13:30:27 »
Ik ga graag kijken naar de positie van de mol en wat van daar uit een tactiek kan zijn.

Dit toepassend op deze opdracht even een hypothese, de mol Moet hier zorgen dat t scherm  vd afvaller niet getoond wordt. Hier voor is deze opdracht pas na de test geplaatst en weet de mol welke persoon vrij gesteld Moet worden van t zien van t scherm.

Om een vrijstelling te kunnen bereiken Moet de naam van rood naar groen worden omgezet.
De mol op de plek aan t bord Waar stine en Simone staan, kan in t geval , dat de Anderen de juiste naam niet omdraaien , dit op geen enkele manier meer rechtzetten.

Dus als we ervan uitgaan dat de Mol hier de opdracht had te zorgen voor t feit dat er niemand ging afvallen, dan staan stine en Simone buitenspel in deze opdracht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #36 Gepost op: 11-02-2018, 13:37:25 »
Ik ga graag kijken naar de positie van de mol en wat van daar uit een tactiek kan zijn.

Dit toepassend op deze opdracht even een hypothese, de mol Moet hier zorgen dat t scherm  vd afvaller niet getoond wordt. Hier voor is deze opdracht pas na de test geplaatst en weet de mol welke persoon vrij gesteld Moet worden van t zien van t scherm.

Om een vrijstelling te kunnen bereiken Moet de naam van rood naar groen worden omgezet.
De mol op de plek aan t bord Waar stine en Simone staan, kan in t geval , dat de Anderen de juiste naam niet omdraaien , dit op geen enkele manier meer rechtzetten.

Dus als we ervan uitgaan dat de Mol hier de opdracht had te zorgen voor t feit dat er niemand ging afvallen, dan staan stine en Simone buitenspel in deze opdracht.

Ik ga hier helemaal in mee, maar dus is de Mol Ruben of Jan?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #37 Gepost op: 11-02-2018, 13:47:35 »
Ik ga hier helemaal in mee, maar dus is de Mol Ruben of Jan?

Ik heb olcay ook nog niet weggestreept. En t is al wel vaker voor gekomen dat de Mol niet op de beste positie stond. Maar voorlopig zijn de mensen van t trio voor mij hier verdachter geworden en stine en Simone minder verdacht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #38 Gepost op: 11-02-2018, 13:49:05 »
Ik heb olcay ook nog niet weggestreept. En t is al wel vaker voor gekomen dat de Mol niet op de beste positie stond. Maar voorlopig zijn de mensen van t trio voor mij hier verdachter geworden en stine en Simone minder verdacht.

Maar Olcay heeft de kans niet genomen om een naam te gaan omdraaien.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #39 Gepost op: 11-02-2018, 13:54:31 »
Maar Olcay heeft de kans niet genomen om een naam te gaan omdraaien.

Wat ook niet nodig was: Simone kreeg immers groen...als de enige taak vd Mol was te zorgen dat niemand naar huis ging hoefde Olcay (als ze de mol is) hier geen goed antwoord te geven.