Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood  (gelezen 24692 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #60 Gepost op: 12-02-2018, 15:42:20 »
Waarom Stine de ZW zo lang heeft bewaard komen we later nog wel achter... denk ik  ::rofl::

Ik denk dat het de opzet van de productie was om voorkennis te hebben bij deze opdracht. De test is al gemaakt, de slechtste is bekend. Even een kwestie van De Mol influisteren wie dat is, waarna De Mol moet zorgen dat deze niet zijn/haar scherm te zien krijgt.

De Mol zal daarom aan de kant Simone/Stine staan denk ik. Van de 8 om te draaien bordjes is er dan eentje "not done" (die met de naam van de potentiële afvaller), de andere 7 maken niet uit.

Was het nu bij haar dat je niet zag wat ze de eerste keer omdraaide?
Ze zal misschien iets gefluisterd hebben, wetende dat er vier paar ogen in haar rug priemen...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #61 Gepost op: 12-02-2018, 16:52:52 »
Waarom Stine de ZW zo lang heeft bewaard komen we later nog wel achter... denk ik  ::rofl::
Dat lijkt me evident: er waren geen jokers en vrijstellingen in het spel, behalve de dag dat ze hem van Olcay kreeg (toen had Jan een vrijstelling die hij meteen heeft ingezet).  ;)

Pas in aflevering 6 kwamen er weer jokers in het spel en toen heeft ze de zwarte vrijstelling meteen ingezet.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 16:54:29 door Whiskers »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #62 Gepost op: 12-02-2018, 18:42:28 »
Ik denk dat het de opzet van de productie was om voorkennis te hebben bij deze opdracht. De test is al gemaakt, de slechtste is bekend. Even een kwestie van De Mol influisteren wie dat is, waarna De Mol moet zorgen dat deze niet zijn/haar scherm te zien krijgt.
De Mol zal daarom aan de kant Simone/Stine staan denk ik. Van de 8 om te draaien bordjes is er dan eentje "not done" (die met de naam van de potentiële afvaller), de andere 7 maken niet uit.
In deze beredenering zou ik de Mol eerder aan de groene kant zetten. Daar kan de Mol namelijk gericht het goede bordje omdraaien om de afvaller te redden (al betwijfel ik of de Mol die voorkennis echt had of hoefde te hebben). In ieder geval met de tactiek die nu gebruikt werd moesten Stine en Simone niet veel meer doen dan het geld omdraaien zolang ze nog geen 3 fouten hadden gemaakt.
...óf niet!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #63 Gepost op: 12-02-2018, 20:04:37 »
Waarom Stine de ZW zo lang heeft bewaard komen we later nog wel achter... denk ik  ::rofl::

Er was inderdaad niet eerder een reden om de zwarte vrijstelling  in te zetten omdat er geen jokers/vrijstellingen in het spel waren. Overigens heeft Jan zijn vrijstelling niet meteen ingezet maar nog  1 aflevering bewaard.

Olcay en Stine hadden afgesproken dat ze samen zouden besluiten wanneer de zwarte vrijstelling ingezet zou worden. Olcay stuurde  daarover nog een tweet onlangs.

Uit de manier waarop Olcay naar Stine keek toen Art vertelde dat de zwarte vrijstelling was  ingezet maak ik op dat dit een eenmansactie van Stine was...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #64 Gepost op: 12-02-2018, 21:36:02 »
Ik denk dat de mol de bedoeling had anderen aan te zetten om voor de schermen en niet voor het geld te gaan en dat was niet moeilijk want behalve Olcay wilde iedereen voor de schermen gaan.
Ik denk ook dat de mol goede antwoorden zal geven opdat er zo weinig mogelijk kandidaten hun scherm zien (misschien moest de mol ervoor zorgen dat niemand afviel).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #65 Gepost op: 12-02-2018, 21:40:07 »
Olcay zegt streept de mol een woord weg, dat lijkt over haar te gaan. Ze streepte geen woorden weg?
Olcay probeerde gewoon (of niet, zag er nep uit. Dus net een klein beetje veranderd om het net fout te laten zijn) antwoord te geven op de vraag van Art wat de groep gaf als oplossing voor de woordzoekeropdracht.

Maar van mij mag het een een hint naar Olcay zijn hoor  ::bravo::

EDIT: zat kennelijk op de verkeerde blz  :-[
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 21:41:49 door Whiskers »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #66 Gepost op: 12-02-2018, 22:20:27 »
In deze beredenering zou ik de Mol eerder aan de groene kant zetten. Daar kan de Mol namelijk gericht het goede bordje omdraaien om de afvaller te redden (al betwijfel ik of de Mol die voorkennis echt had of hoefde te hebben). In ieder geval met de tactiek die nu gebruikt werd moesten Stine en Simone niet veel meer doen dan het geld omdraaien zolang ze nog geen 3 fouten hadden gemaakt.
Volledig mee eens. De mol aan de Kant van stine en Simone mogen dan wel 7 vd 8 schermen omdraaien, maar slechts 2 vragen hebben antwoorden vd mol. Op de Andere twee aan die Kant heb je al nul invloed. Daar bij heb je daar totaal geen invloed of er aan de Andere Kant goede antwoorden komen en als die al komen of ze t bord vd afvaller op groep; ook daarop vanuit t duo geen invloed.

Nee aangezien we nog   steeds met een verkeerd aantal deelnemers  zaten om in een finale met drie te komen, EN dat deze opdracht NA de test plaatsvond, schat ik de kans dat de Mol hier moest zorgen voor een groepsvrijstelling heel hoog in. En daarvoor was de plek in t trio toch echt wiskundig veel beter.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #67 Gepost op: 13-02-2018, 00:25:01 »
Nee aangezien we nog   steeds met een verkeerd aantal deelnemers  zaten om in een finale met drie te komen, EN dat deze opdracht NA de test plaatsvond, schat ik de kans dat de Mol hier moest zorgen voor een groepsvrijstelling heel hoog in. En daarvoor was de plek in t trio toch echt wiskundig veel beter.

Ik ben geen wiskunde-wonder maar ik geloof je  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ik sluit niet uit dat De Mol voor beide kanten wist wat hij/zij moest doen...


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #68 Gepost op: 13-02-2018, 03:07:14 »
Ben het eens met de mensen die denken dat de beste positie in het groepje van drie was. Maar als Olcay de mol niet is, denk ik dat de mol niet wist wat hem/haar (Simone!) overkwam. De snelste groepjesvorming in de geschiedenis van de mol waarschijnlijk  ::rofl::

Heb de indruk dat Olcay mol Simone gewoon probeert te vermollen. En dat gaat zo slecht nog niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #69 Gepost op: 13-02-2018, 06:37:21 »
Ben het eens met de mensen die denken dat de beste positie in het groepje van drie was.

Mee eens. De mol kan zich hier dus heel goed positioneren. Als er al een groepje van 2 gevormd is, kun je je daarbij gewoon aansluiten. Dan is de zaak verdeeld, en moeten de andere 2 met elkaar. Degene die dat precies zo doet is Ruben. Hij staat achteraan, handig voor het overzicht. Ziet dat Olcay met Jan wil, en sluit zich erbij aan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #70 Gepost op: 13-02-2018, 18:41:01 »
Aangenomen dat de Mol inderdaad voor een groepsvrijstelling moet zorgen...

Olcay zit hier in de ideale positie. Ze kan roepen dat ze voor het geld gaat, schikt zich naar de meerderheid en voegt zich vervolgens bij het groepje dat alleen schermen omdraait. Stine draait voor de ellende op doordat ze bordjes met geld moet omdraaien. Met drie mensen in een groepje zou de Mol moeten voorkomen dat er zes goede antwoorden worden gegeven. Dat lukt prima. Met het laatste antwoord had ze nog 500 kunnen verdienen.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #71 Gepost op: 13-02-2018, 20:21:58 »
Aangenomen dat de Mol inderdaad voor een groepsvrijstelling moet zorgen...

Olcay zit hier in de ideale positie. Ze kan roepen dat ze voor het geld gaat, schikt zich naar de meerderheid en voegt zich vervolgens bij het groepje dat alleen schermen omdraait. Stine draait voor de ellende op doordat ze bordjes met geld moet omdraaien. Met drie mensen in een groepje zou de Mol moeten voorkomen dat er zes goede antwoorden worden gegeven. Dat lukt prima. Met het laatste antwoord had ze nog 500 kunnen verdienen.

Ik geloof dat ik het nu niet meer snap. Als Olcay de mol is en voor de groepsvrijstelling moet zorgen dan zou ze de laatste vraag toch goed beantwoorden en Simone draaien. Nu gaat ze juist niet voor vijf groene schermen.

Mijn idee was dat ze juist Simone wilde testen.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #72 Gepost op: 13-02-2018, 20:25:53 »
Olcay zakt weer wat op mijn lijstje.
Als mol weet je waarschijnlijk dat die vraag komt, en het had geen enkele zin om de vraag niet goed te beantwoorden omdat het er puur om ging of Simone haar scherm te zien krijgt. Ik vind het een gevalletje 'bewust een fout antwoord geven', het ging toch niet om geld omdat er soort van afgesproken was dat ze voor de schermen zouden gaan als groep.

Verder vond ik het inzetten van de zwarte vrijstelling ook een momentje. Aan de ene kant is het een mollenstreek om zo kandidaten onzeker te maken en dat ze dan met meer kans voor schermen zouden gaan. Zou ze bewust gewacht hebben tot dit moment.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #73 Gepost op: 13-02-2018, 20:37:36 »
Ik geloof dat ik het nu niet meer snap. Als Olcay de mol is en voor de groepsvrijstelling moet zorgen dan zou ze de laatste vraag toch goed beantwoorden en Simone draaien. Nu gaat ze juist niet voor vijf groene schermen.

Mijn idee was dat ze juist Simone wilde testen.

De test was al gemaakt he, de productie heeft de mol kunnen influisteren wie er een rood scherm zou krijgen, dus alleen die naam op groen zetten was al genoeg voor de vrijstelling.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #74 Gepost op: 13-02-2018, 20:44:48 »
De test was al gemaakt he, de productie heeft de mol kunnen influisteren wie er een rood scherm zou krijgen, dus alleen die naam op groen zetten was al genoeg voor de vrijstelling.

Maar als Mol wil je toch die gratis dekmantel aannemen van 5 groene schermen? Ze mag als allerlaatste aan de beurt, dus er kan niets meer gebeuren voor geld nadat ze Simone toch nog even gaat omdraaien.

Ik had als Mol toch nog voor de vriendelijkheid dat laatste scherm gaan draaien.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #75 Gepost op: 13-02-2018, 21:08:22 »
Zonde van de tv waarbij 1 iemand toch een scherm krijgt te zien. Denk ik.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #76 Gepost op: 13-02-2018, 21:29:50 »
Denk dat Tarballs de spijker op zn kop slaat, ze willen de aflevering toch graag een beetje spannend eindigen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Latopa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #77 Gepost op: 13-02-2018, 21:49:40 »
Dus we zitten niet naar een spannend spel, maar naar een geregiseerd slecht toneelstukje te kijken. Ik geloof er niets van. Ik denk dat de rol van de productie hier sterk overdreven wordt. Bovendien zou er ook sprake zijn van misleiding. Als Simone een groen scherm krijgt, moet ze daar uit af kunnen leiden dat ze een deel van de grave n goed beantwoord heeft. In ieder geval beter dan bij een rood scherm. As eigenlijk het scherm rood was, is ze dus op het verkeerde been gezet.
Mijn conclusie is dat Simone de mol is of dat ze werkelijk de test goed gemaakt heeft en het groene scherm terecht was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #78 Gepost op: 13-02-2018, 21:52:24 »
Dus we zitten niet naar een spannend spel, maar naar een geregiseerd slecht toneelstukje te kijken. Ik geloof er niets van. Ik denk dat de rol van de productie hier sterk overdreven wordt. Bovendien zou er ook sprake zijn van misleiding. Als Simone een groen scherm krijgt, moet ze daar uit af kunnen leiden dat ze een deel van de grave n goed beantwoord heeft. In ieder geval beter dan bij een rood scherm. As eigenlijk het scherm rood was, is ze dus op het verkeerde been gezet.
Mijn conclusie is dat Simone de mol is of dat ze werkelijk de test goed gemaakt heeft en het groene scherm terecht was.


Niemand zegt toch dat ze Simone haar scherm hebben gemanipuleerd?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #79 Gepost op: 13-02-2018, 21:56:39 »
Dus we zitten niet naar een spannend spel, maar naar een geregiseerd slecht toneelstukje te kijken. Ik geloof er niets van. Ik denk dat de rol van de productie hier sterk overdreven wordt. Bovendien zou er ook sprake zijn van misleiding. Als Simone een groen scherm krijgt, moet ze daar uit af kunnen leiden dat ze een deel van de grave n goed beantwoord heeft. In ieder geval beter dan bij een rood scherm. As eigenlijk het scherm rood was, is ze dus op het verkeerde been gezet.
Mijn conclusie is dat Simone de mol is of dat ze werkelijk de test goed gemaakt heeft en het groene scherm terecht was.

Arjen kreeg in aflevering 6 in 2010 hoogstwaarschijnlijk onterecht groen. Zie dit en dit bericht voor uitleg.