Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood  (gelezen 24675 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #80 Gepost op: 13-02-2018, 22:09:02 »
Dus we zitten niet naar een spannend spel, maar naar een geregiseerd slecht toneelstukje te kijken. Ik geloof er niets van. Ik denk dat de rol van de productie hier sterk overdreven wordt. Bovendien zou er ook sprake zijn van misleiding. Als Simone een groen scherm krijgt, moet ze daar uit af kunnen leiden dat ze een deel van de grave n goed beantwoord heeft. In ieder geval beter dan bij een rood scherm. As eigenlijk het scherm rood was, is ze dus op het verkeerde been gezet.
Mijn conclusie is dat Simone de mol is of dat ze werkelijk de test goed gemaakt heeft en het groene scherm terecht was.


Dat is niet wat we zeggen.

Er is een aflevering nodig waarin niemand afvalt, of waarin iemand terugkomt. In aflevering 1 haalden niet alle duo's de vrijstelling dus viel er wel iemand af. In aflevering 2 werd Ron niet teruggehaald. Etc etc
Dus om ervoor te zorgen dat deze aflevering echt niemand zou afvallen, moesten de kandidaten eerst de test doen, voordat de laatste opdracht werd gespeeld. Stel Jan heeft dit het slechtst gedaan en zou dus afvallen als hij zijn scherm te zien krijgt. Dan kan de productie de mol influisteren dat het heel belangrijk is dat Jan zijn scherm niet te zien krijgt, dus dat Jans naam op groen gedraaid moest worden bovenin het gebouw.
Simone heeft groen, want ze heeft de test niet het slechtst gemaakt (of ze is de mol). Het is absoluut niet zo dat zij eigenlijk rood had moeten zien op de laptop van Art.
Keep calm and eat chocolates!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #81 Gepost op: 13-02-2018, 22:11:08 »
Leuke info Heinz  ::ok::

Maar dat is niet wat er gezegd wordt hier. Het gaat erom als Olcay de mol is zij expres een fout antwoord geeft bij de laatste vraag omdat ze als mol al weet dat de kandidaat met het rode scherm al omgedraaid is en voor de ‘leuke tv’ Simone dus haar scherm kan zien.

Niet dat ze Simone haar scherm groen hebben gemaakt terwijl die misschien rood was

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #82 Gepost op: 13-02-2018, 22:13:44 »
Snap ik. Ik sluit alleen de optie niet meer uit dat een kandidaat onterecht groen zou worden gegeven om iedereen door te laten gaan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #83 Gepost op: 13-02-2018, 22:16:41 »
Snap ik. Ik sluit alleen de optie niet meer uit dat een kandidaat onterecht groen zou worden gegeven om iedereen door te laten gaan.

Hè gatver.. ik sluit dat wel uit omdat ik anders niet meer wil kijken  :-\\

Laat mij die struisvogel maar zijn dan

Offline Latopa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #84 Gepost op: 13-02-2018, 22:21:34 »
OK ik heb het verkeerd begrepen. Maar toch blijft het manipulatie als de mol gebruikt zou worden om spannende TV te maken. Het zou Kunnen,maar da vind ik persoonlijk dat dit heel erg afdoet aan de formule van het wel.
Volgens mij zijn r heus wel betere manieren te verzinnen om iedereen door te laten gaan.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #85 Gepost op: 13-02-2018, 22:28:46 »
Hè gatver.. ik sluit dat wel uit omdat ik anders niet meer wil kijken  :-\\

Laat mij die struisvogel maar zijn dan

Doe ik met je mee. Prima dat ze de mol influisteren dat een bepaalde naam omgedraaid moet worden, maar iemand die rood zou moeten zien groen geven grijpt teveel in op het maken van de test, en dus het format.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #86 Gepost op: 13-02-2018, 22:33:28 »
Doe ik met je mee. Prima dat ze de mol influisteren dat een bepaalde naam omgedraaid moet worden, maar iemand die rood zou moeten zien groen geven grijpt teveel in op het maken van de test, en dus het format.

Het zou dan ook een uitzonderlijke situatie zijn. Maar wel mogelijk omdat het dus met Arjen waarschijnlijk ook al gebeurde. Verder zijn de makers denk ik erg eerlijk, zeker voor tv-begrippen. Alleen van "er is nog geen Mol" geloof ik nog steeds geen snars, maar we dwalen af. :P

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #87 Gepost op: 13-02-2018, 22:55:37 »
Denk dat Tarballs de spijker op zn kop slaat, ze willen de aflevering toch graag een beetje spannend eindigen.
Niet om vervelend te doen, maar deze discussie is hier (dit topic) al eerder gevoerd he?  ;D

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #88 Gepost op: 13-02-2018, 22:59:30 »
Het zou m.i. niet sportief zijn als de mol een scherm van een kandidaat omdraait. Zowel met als zonder voorinformatie
Wat kun je dan als mol het best doen om ervoor te zorgen dat je het spel tussen de kandidaten niet oneerlijk beinvloedt?
Aan de "rode" kant je eigen scherm omdraaien, of aan de groene kant geld omdraaien.
Ruben draaide zijn eigen scherm om. Stine draaide geld om.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #89 Gepost op: 14-02-2018, 07:51:31 »
Het zou m.i. niet sportief zijn als de mol een scherm van een kandidaat omdraait. Zowel met als zonder voorinformatie
Volgens mij had de mol gewoon de opdracht om te zorgen dat iedereen doorging (anders is er een aflevering te weinig of moest er nog een keer een dergelijk spel gespeeld worden). En hij/zij moest dus wel degelijk het scherm van de gene met de meeste foute antwoorden omdraaien. Mijn inziens kreeg de mol hier echter geen kans doordat Olcay snel bij haar mol Ruben wilde en Jan zich daarbij aansloot (ik zit op Simone). Vervolgens kiest men ervoor om voor schermen te gaan dus is het voor Simone ook niet nodig om foute antwoorden (op de makkelijkere) vragen te geven. Ze wist immers toen zij aan de beurt was dat er eerst nog schermen moesten worden omgedraaid voordat het andere team aan het geld toe kwam.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #90 Gepost op: 14-02-2018, 09:53:46 »
Arjen kreeg in aflevering 6 in 2010 hoogstwaarschijnlijk onterecht groen. Zie dit en dit bericht voor uitleg.

Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar wat zou er dan gebeurd zijn als elke kandidaat had gezegd zijn scherm te willen zien? Iedereen groen behalve Kim? Dat kan je niet maken.
Om het even door te trekken naar deze opdracht: Wat nu als alleen de mol zijn scherm niet zou hoeven te zien en de productie toch door wil met 5? Mijns inziens kan deze opdracht niet waterdicht zo gemanipuleerd worden dat iedereen doorgaat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #91 Gepost op: 14-02-2018, 10:01:43 »
Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar wat zou er dan gebeurd zijn als elke kandidaat had gezegd zijn scherm te willen zien? Iedereen groen behalve Kim? Dat kan je niet maken.

Waarom kan dat niet? We weten nu nog niet zeker of er toen gemanipuleerd is dus ze hebben het prima kunnen maken. Het was al bijzonder dat Arjen zijn scherm wilde zien, de kans dat alle kandidaten dat wilden was dat natuurlijk al helemaal. En zoals je zegt was er dan altijd nog de escape dat alleen de Mol geld zou betalen om het scherm niet te zien.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #92 Gepost op: 14-02-2018, 10:08:07 »
Omdat daarmee wordt geimpliceerd dat Kim rood had gekregen en af was gevallen. Dat is dus gewoon direct valse informatie tonen mbt de mol.

In die opdracht was de kans inderdaad heel klein dat iedereen zijn scherm wilde zien, in de Groen/Rood opdracht is die kans al groter. Het gaat mij er om dat de mol of productie hier niet een afvallersloze aflevering kan forceren.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #93 Gepost op: 15-02-2018, 16:35:39 »
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal hoe het nou met het geld zit... Hebben ze nu 0, 1000 of -1000 verdiend?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #94 Gepost op: 15-02-2018, 16:38:07 »
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal hoe het nou met het geld zit... Hebben ze nu 0, 1000 of -1000 verdiend?

0 euro.

2 overeenkomstige groenen = 500 euro. Maar omdat team groen niets groen gemaakt heeft, werd er zeker niets verdiend.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #95 Gepost op: 15-02-2018, 17:01:40 »
Het geld was er in deze opdracht natuurlijk ook voor de sier. Alle kandidaten door was prioriteit  :-X

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #96 Gepost op: 15-02-2018, 18:21:17 »
0 euro.

2 overeenkomstige groenen = 500 euro. Maar omdat team groen niets groen gemaakt heeft, werd er zeker niets verdiend.
Ah thanks! ::ok::

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #97 Gepost op: 15-02-2018, 20:58:30 »
De mol heeft voorkennis en weet welke vragen er komen en dus de antwoorden, dan valt mij het volgende op: Alle vragen hadden betrekking op een opdracht in de vorige afleveringen.
Zal proberen een overzicht te maken, daarbij is de aflevering het eertse getal en de opdracht in die aflevering het tweede getal, plus de persoon die de vraag heeft beantwoord.

Vraag 1 : 2.1 Ruben
Vraag 2 : 1.1 Simone
Vraag 3 : 2.2 Jan
Vraag 4 : 2.3 Stine
Vraag 5 : 3.1 Olcay (ingesloten)
Vraag 6 : 3.2 Ruben
Vraag 7 : 3.1 Simone (geld in de plus)
Vraag 8 : 5.1 Jan
Vraag 9 : 5.2 Stine, (vraag was stand geld voor de opdracht 5.3.
Vraag 10: 5.3 Olcay

Als je de vragen van Simone voor die van Ruben plaats heb je een chronologische volgorde, qua vragen met betrekking tot de afleveringen en opdrachten.
Zou het eigenlijk niet de bedoeling zijn dat Simone bij het groepje van drie zat en dan als eerste de vraag zou krijgen?.
Maar zoals eerder vermeld hadden Simone en Stine geen mogelijkheid om zich te mengen in de groepssamenstelling.


Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #98 Gepost op: 15-02-2018, 21:21:50 »
Maar als Mol wil je toch die gratis dekmantel aannemen van 5 groene schermen? Ze mag als allerlaatste aan de beurt, dus er kan niets meer gebeuren voor geld nadat ze Simone toch nog even gaat omdraaien.

Ik had als Mol toch nog voor de vriendelijkheid dat laatste scherm gaan draaien.

Precies, Olcay maakt zich met twee foute vragen te verdacht, zeker omdat ze niet de moeilijkste had. Haar eerdere uitspraken " een misselijke grap als Ron terug kwam, " voor de bus gooien" en " bakken en braden" geeft aan hoe ze in het spel staat: geld verdienen en geen meelij.

Wat ik wel vreemd vind is dat Olcay geen Jokers heeft en weet dat anderen die wel hebben. Dat Stine de zwarte heeft. Is ze zo zeker van zichzelf dat ze toch voor het geld kiest en niet voor de schermen?
Haar kans op een rood scherm is namelijk groter en hoe zeker is ze datStine de zwarte vrijstelling wel in zal zetten?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #99 Gepost op: 15-02-2018, 21:55:26 »
Als je de vragen van Simone voor die van Ruben plaats heb je een chronologische volgorde, qua vragen met betrekking tot de afleveringen en opdrachten.
Zou het eigenlijk niet de bedoeling zijn dat Simone bij het groepje van drie zat en dan als eerste de vraag zou krijgen?.
Maar zoals eerder vermeld hadden Simone en Stine geen mogelijkheid om zich te mengen in de groepssamenstelling.

 :o ::ok:: ::jaja:: ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48