Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood  (gelezen 24678 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #100 Gepost op: 15-02-2018, 23:13:39 »
De locatie waar de test wordt gemaakt is niet bij toeval gekozen. Er komen suggestief wat brandnetels in beeld en een paar mieren, maar voor de rest is dit "Battlestar Galactica" toch vooral gekozen vanwege de gelijkenis met de cirkel waarmee het journaal begint.  Na enige tijd zie je een schaduw binnen de cirkel ontstaan net zoals in de echte journaalcirkel. In zo'n prachtige omgeving is er toch wel wat beters te vinden dan locatie van een stoorzender ? Of is onze ouwe trouwe nieuwslezeres de stoorzender?
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 23:17:20 door foxhunter »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #101 Gepost op: 16-02-2018, 17:06:13 »
De mol heeft voorkennis en weet welke vragen er komen en dus de antwoorden, dan valt mij het volgende op: Alle vragen hadden betrekking op een opdracht in de vorige afleveringen.
Zal proberen een overzicht te maken, daarbij is de aflevering het eertse getal en de opdracht in die aflevering het tweede getal, plus de persoon die de vraag heeft beantwoord.

Vraag 1 : 2.1 Ruben
Vraag 2 : 1.1 Simone
Vraag 3 : 2.2 Jan
Vraag 4 : 2.3 Stine
Vraag 5 : 3.1 Olcay (ingesloten)
Vraag 6 : 3.2 Ruben
Vraag 7 : 3.1 Simone (geld in de plus)
Vraag 8 : 5.1 Jan
Vraag 9 : 5.2 Stine, (vraag was stand geld voor de opdracht 5.3.
Vraag 10: 5.3 Olcay

Als je de vragen van Simone voor die van Ruben plaats heb je een chronologische volgorde, qua vragen met betrekking tot de afleveringen en opdrachten.
Zou het eigenlijk niet de bedoeling zijn dat Simone bij het groepje van drie zat en dan als eerste de vraag zou krijgen?.
Maar zoals eerder vermeld hadden Simone en Stine geen mogelijkheid om zich te mengen in de groepssamenstelling.

Ha ja, wat een goede bevestiging dat Simone - mijn mol - gewoon de kans niet kreeg om in de goede groep te geraken omdat Olcay razendsnel is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #102 Gepost op: 16-02-2018, 20:47:00 »
Op het moment dat Stine het antwoord 29 meter 60, moet geven zie je Simone heel erg meeleven, even nee schudden, ogen heen en weer en haar onderlip net zoals vlak daarvoor ook bij Jan komt iets naar voren - staat de spanning te verbijten. Als mol zou je niet zo meeleven zo in spanning zitten voor het antwoord op een vraag. Nee Simone is niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 22:49:22 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #103 Gepost op: 16-02-2018, 20:55:23 »
Op het moment dat Stine het antwoord 28 meter 60, moet geven zie je Simone heel erg meeleven, even nee schudden, ogen heen en weer en haar onderlip net zoals vlak daarvoor ook bij Jan komt iets naar voren - staat de spanning te verbijten. Als mol zou je niet zo meeleven zo in spanning zitten voor het antwoord op een vraag. Nee Simone is niet de mol.

Ik heb het snel even terug gekeken. Als dat dé argumentatie is om Simone te moeten afschrijven, dan voel ik me nog vrij gerust met haar op 1. ;)

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #104 Gepost op: 16-02-2018, 21:36:51 »
Ook even terug gekeken en dan valt mij iets anders op Art vraagt alleen naar  het aantal meters zand bij het op scheppen dus eigenlijk is het antwoord van Stine correct toch wel raar.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #105 Gepost op: 16-02-2018, 22:38:34 »
29,60

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #106 Gepost op: 16-02-2018, 22:59:53 »
De locatie waar de test wordt gemaakt is niet bij toeval gekozen. Er komen suggestief wat brandnetels in beeld en een paar mieren, maar voor de rest is dit "Battlestar Galactica" toch vooral gekozen vanwege de gelijkenis met de cirkel waarmee het journaal begint.  Na enige tijd zie je een schaduw binnen de cirkel ontstaan net zoals in de echte journaalcirkel. In zo'n prachtige omgeving is er toch wel wat beters te vinden dan locatie van een stoorzender ? Of is onze ouwe trouwe nieuwslezeres de stoorzender?

ik ga helemaal mee, bij de woordzoekers opdracht was ze ook al een stoorzender en die locatie was eveneens te linken aan nieuws via radiosignalen. Simone haar vak: radio.
Ik blijf heerlijk in mijn tunnel en hoop niet gestoord te worden  ::slaap::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #107 Gepost op: 17-02-2018, 19:55:32 »
ik ga helemaal mee, bij de woordzoekers opdracht was ze ook al een stoorzender en die locatie was eveneens te linken aan nieuws via radiosignalen. Simone haar vak: radio.
Ik blijf heerlijk in mijn tunnel en hoop niet gestoord te worden  ::slaap::
effe storen.
Art zegt in zijn inleiding dat straks misschien 1 kandidaat zijn scherm krijgt te zien. Wat een toeval. En wie zorgde voor die ene kandidaat? Dat was Olcay, die heeft precies gedaan wat Art had aangekondigd.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 19:58:21 door foxhunter »

Offline Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #108 Gepost op: 22-02-2018, 11:42:42 »
Is dit de opdracht waar Diederik het over had in het molboekje? Of is het toch een andere opdracht?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #109 Gepost op: 22-02-2018, 14:23:16 »
Art zegt, "krijgt een kandidaat straks toch een rood scherm te zien". Doorgaans krijgt bij een executie sowieso maar één kandidaat een rood scherm te zien.* Simone kreeg een groen scherm te zien, geen rood.

*natuurlijk niet nooit. Zo zagen we in WIDM 5 dat als de kandidaten onder een bepaald percentage goede antwoorden kwamen er twee kandidaten naar huis moesten en zagen we in De Vlaamse mol ook al twee kandidaten het toneel verlaten in één aflevering. Maar in principe krijgt sowieso maar één kandidaat een rood scherm te zien. Art heeft het niet over dat maar een kandidaat een scherm ziet.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2018, 14:25:01 door Kaaasje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Groen/Rood
« Reactie #110 Gepost op: 22-02-2018, 15:53:52 »
Was wat haastig tunnels aan het ombouwen voordat Stine eruit ging. Het woord rood over het hoofd gezien.  ::schaam::