Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk  (gelezen 46246 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #140 Gepost op: 24-02-2018, 09:14:52 »
Dat was ook mijn conclusie Pac. :) Toch een reden van mij om nog meer aan Simone te twijfelen.

Zoals het lijkt vindt Simone 3 pakjes, Olcay 3 pakjes en Jan maar 1.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #141 Gepost op: 24-02-2018, 12:51:12 »
Het lijkt er op dat Simone al haar drie rode pakketjes vindt in haar wagon.

Ik ga er even vanuit dat alle drie de wagon één pakketje hadden voor elk van de drie eindstations. Olcay zegt dat ze maar twee pakketjes vond* (Tsagveri en Tsemi) en legt die bij Jan. Bij het eerste station heeft Jan zelf eentje voor Daba en Ruben heeft de zijne dan waarschijnlijk bij Simone vandaan (hij stond in het tussenstukje van Simone eng Olcay). [/u]Bij Tsagveri, de tweede stop, brengt Jan dus het pakketje van Olcay en heeft Ruben er ook eentje, waarschijnlijk weer van Simone. [/u]Jan vergeet deze keer dus. De drie pakketen voor het eindstation worden allemaal gevonden.

*ze zegt: 'De twee pakketjes die ik vond gaf ik aan Jan'

Je brengt het vrij zeker, maar het is gebaseerd op twee veronderstellingen. Dat is mij te onzeker, en gevoelig voor interpretatie. Misschien wilde Olcay Ruben testen, en gaf ze een pakketje van haar wagon aan hem? En is het Simone met de ontbrekende rode doos?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #142 Gepost op: 24-02-2018, 13:13:10 »
Het is inderdaad een veronderstelling (de meest basale en belangrijke daarvan is eigenlijk dat in elke wagon 3 pakketjes lagen met elk een ander station) maar het pakketje in Simone's wagon heeft iedereen gezien toen de trein nog stil stond. Je kunt er als mol bijna niet meer om heen om deze niet te bezorgen, lijkt mij. Ruben zegt ook tegen Simone dat dat pakketje dus ergens lag bij haar en dat komt dan ook duidelijk in beeld. Toegegeven, we zien Simone het niet vast pakken en aan Ruben geven.
Aangezien Olcay haar pakketje aan Stine geeft (de kant van Jan dus) is het logischer dat het pakketje dat Ruben bezorgd van Simone komt dan van Jan (de andere kant van de trein).

Bij het andere geval is het eigenlijk vergelijkbaar. Het lijk mij raar dat een pakketje van Jan helemaal aan de andere kant van de trein bij Ruben beland. Die van Olcay worden namelijk in beeld aan Jan gegeven. Het kan natuurlijk wel, dus het is zeker geen zekerheid.

Het enige wat wel duidelijk in beeld komt is dat Olcay haar drie pakketjes vindt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #143 Gepost op: 24-02-2018, 14:21:42 »
Wat mij nog steeds dwars zit is dat ze er allemaal, zo lijkt het, er van overtuigd zijn dat alle 3 wagons gecontroleerd zijn. Maar hoe heeft men dat dan gedaan in de wagon van Jan?
Onbegonnen werk in die molshoop. En hoe komt dat? Zou Jan er expres een puinhoop van hebben gemaakt Als MOL of als kandidaat? Het is een beetje laat in het spel om nog zo kandidaats te mollen, toch? Heeft de MOL Jan zich hier bloot gegeven? Of is het toch een tactiek van Jan om de anderen te testen?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Simone gooit het pakketje uit de trein
« Reactie #144 Gepost op: 24-02-2018, 16:16:34 »
??? Extra topic? Voor dit alleen? En ook nog onzekerheid of 't Simone wel/niet is. Dan had 't topic op z'n minst "Wie gooit het pakketje uit de trein?" moeten heten.

Ik zie dat mijn bericht inmiddels in het topic Perongeluk is gezet. Deze tekst van mij stond eerst in een topic "Simone gooit pakketje uit trein" dat inmiddels niet meer bestaat. Dit even ter verduidelijking, want anders denk men dat het op dit topic slaat.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #145 Gepost op: 24-02-2018, 16:53:12 »
Ik heb het hier nog niet gelezen maar ik heb duidelijk een molactie gezien van Simone.
Als de opdracht start zie je vrij snel dat Simone 2 dozen overhandigd aan Jan. Ze zegt tegen Jan jij hebt blauw he, Jan zegt ja. Ze geeft de 2 dozen aan Jan met de labels naar voren zodat Jan ze niet kan zien maar wij wel. Het zijn geen 2 blauwe dozen maar 1 blauwe. Jan smijt ze niet gecontroleert de coupe in.
Voor mij een duidelijke molactie van simone.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #146 Gepost op: 24-02-2018, 20:27:51 »
dat was Ruben niet Jan. En geel was ook prima. Het zijn duidelijk zichtbaar een blauwe en gele doos. Niks aan de hand dus.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #147 Gepost op: 1-03-2018, 14:51:06 »
Ik heb de opdracht nog eens bekeken. Het valt mij nu toch wel erg op dat de machinist??, de man met de brede rug en de pet op, voorin de trein, erg nadrukkelijk in beeld wordt gebracht. Kan niet verzinnen waarom. Kunnen jullie daar iets mee?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #148 Gepost op: 1-03-2018, 15:28:12 »
Ik heb de opdracht nog eens bekeken. Het valt mij nu toch wel erg op dat de machinist??, de man met de brede rug en de pet op, voorin de trein, erg nadrukkelijk in beeld wordt gebracht. Kan niet verzinnen waarom. Kunnen jullie daar iets mee?
Wat mij daar opviel en ook wat merkwaardig vond, was dat er in het begin 2 machinisten (of mensen op de machinistenplaats) te zien zijn, en later maar 1. De machinist waar jij op doelt vond ik opvallend in beeld gebracht toen de trein al was aangekomen, een sfeerbeeld van achteren als hij in het perronhuisje zit. Was hij ergens anders ook nog nadrukkelijk in beeld?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #149 Gepost op: 1-03-2018, 18:30:45 »
Ik geloof steeds meer dat de mol een aantal pakketten uit de trein heeft gegooid en dan is de opdracht sowieso mislukt. De mol weet toch dat de wagons door de andere kandidaten zal worden gecontroleerd en indien ze verkeerde pakketten bij hem vinden valt hij door de mand. Trouwens, Simone wist zeker dat alle pakketten juist stonden na controle en zij is de mol niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #150 Gepost op: 1-03-2018, 23:16:47 »
Opgelost?
Jan zegt er werd weer enorm geklooid. Hij staat op dat moment in de opgeruimde coupe van Olcay. Hij stopt een doos in het rek een grote doos, daar passen de 2 opgevouwen rode dozen makkelijk in. Stine was al naar Ruben om te helpen. Jan even later ik weet zeker dat er bij mij geen rood meer ligt.

Ik wilde me niet weer vergissen. Heb heel veel onderzocht, heb Olcay verdedigt om niet in een tunnel te zakken, maar het is Jan. Denk dat we alles zo wel hebben.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 23:22:23 door foxhunter »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #151 Gepost op: 2-03-2018, 00:25:44 »
Wat mij daar opviel en ook wat merkwaardig vond, was dat er in het begin 2 machinisten (of mensen op de machinistenplaats) te zien zijn, en later maar 1. De machinist waar jij op doelt vond ik opvallend in beeld gebracht toen de trein al was aangekomen, een sfeerbeeld van achteren als hij in het perronhuisje zit. Was hij ergens anders ook nog nadrukkelijk in beeld?


Ik heb het net weer teruggezien. Heb mij vergist door hem machinist te noemen. Sorry! Ik bedoelde de man die roerloos in het kantoortje zit en vrij lang in beeld is.
Er zijn een paar opvallende dingen. Boven de deur naar het kantoortje staan een paar letters. In de laatste 3 letters kun je het woord Jan herkennen. Er staat natuurlijk iets anders, dat snap ik. Is meen ik al ergens gepost.
Als de man uit beeld is zijn er een paar schakelaars te zien, die eveneens vrij lang en uitvergroot in beeld zijn. Naast de rechter schakelaar zijn vaag wat letters te zien. Ik kan het niet uitvergroten. Iemand anders misschien?
Op de klok is het 6 minuten vóór 17.00 uur. De secondewijzer loopt achteruit i.p.v. vóóruit.
Links naast zijn pet zie je een Y vorm.
Op de vensterbank staat een colaflesje. Cola = Olca en de Y erbij maakt Olcay. Ik geef toe, we zijn niet dol op dit soort "hints". Maar ik had al steeds het gevoel dat er iets met deze man en het kantoortje aan de hand moest zijn. Later is het flesje weg, voor zover te zien.
Boven zijn hoofd hangen een aantal tekeningen die met personen, treinen en spoorrails te maken hebben.
Links aan de muur hangt een bordje met, voor mij onbekende, tekst.
Een telefoon komt ook prominent in beeld met daarnaast een paar dingen aan de muur die ik niet kan thuisbrengen.
In dit kantoortje moet de test worden gemaakt.
Als Ruben binnenkomt zie je naast het raam een Madonna met kindeke.
Als Stine en Simone er zitten zie je het logo van de MOL op de achterkant van de laptop. Bij Jan en Ruben zie je het niet. Als Olcay aan de beurt is voor de test komt de Madonna duidelijk in beeld. Als zij de test heeft gemaakt komt er een close-up van haar gezicht en het beeld gaat dan langzaam naar beneden naar het logo van de MOL maar nu groot in beeld.

Het zal wel niets zijn maar "ik wilde het toch in de groep gooien"



Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #152 Gepost op: 2-03-2018, 01:19:17 »
Ik heb er ook vrij lang naar gekeken, en er twee dingen uitgehaald die ik vorige week in mijn 2-mollentheorie heb aangehaald. De teruglopende klok op 4.53, en de rug van de man (aangezien er die aflevering ook veel andere ruggen lang in beeld waren). De twee schakelaars niet, omdat ze voor mij gewoon een van de vele tweetallen zijn en daarom niet opvallend genoeg. De hoorn op de haak ook niet, hoewel die er ook in zou kunnen.

Een ding viel me ook nog op maar ik kwam er niet uit: de tekst in het bordje op de muur dat je noemt en dat op "mol" lijkt te eindigen. (Maar dat doen wellicht meer woorden in het Georgisch). Ik zal het beeld even bijsluiten. En verder intrigerend vond ik inderdaad de tekeningen. Daar is mogelijk ook wel iets uit te halen maar ik heb er niet zo heel lang bij stil gestaan.

Inderdaad een kamer vol geheimzinnigheden, en het zou me niet verbazen als hier aanwijzingen te vinden zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #153 Gepost op: 2-03-2018, 08:40:06 »
Haha, die tekeningen. Oppassen voor overstekende schoolkinderen en dames die de kortste weg naar de markt nemen? :D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #154 Gepost op: 2-03-2018, 11:22:08 »
Ja, mooi hè die tekeningen!
For the record, ik heb alleen maar weergegeven wat er te zien was in dat kantoortje. Geen eigen mening over wat het waard was/kon zijn.
Ben er wel van overtuigd dat er één of meerdere aanwijzingen te vinden zijn. Ben benieuwd naar de reacties.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #155 Gepost op: 2-03-2018, 19:20:45 »
Nog wat plaatjes van mol Jan.
Hij verstopt de doos met loszittende tape in de coupe van Olcay, op het moment dat iedereen aan de kant van Simone/Ruben staat. Stine was al naar voren gestuurd, Olcay stond op dat moment ook aan die kant van de coupe te sneren.
Dat loszittend tape zien we pas als Olcay de 2 rode dozen pakt om aan Jan te geven. Maar ik denk dat dat tape van de grote doos komt die Jan daar heeft neergezet.
Plaatjes volgorde chronologisch 1 2 4 3.
3 is tape dat Olcay meesleurt vam die grote doos.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 19:26:08 door foxhunter »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #156 Gepost op: 3-03-2018, 11:24:57 »
Ik geloof steeds meer dat de mol een aantal pakketten uit de trein heeft gegooid en dan is de opdracht sowieso mislukt. De mol weet toch dat de wagons door de andere kandidaten zal worden gecontroleerd en indien ze verkeerde pakketten bij hem vinden valt hij door de mand. Trouwens, Simone wist zeker dat alle pakketten juist stonden na controle en zij is de mol niet.

Jan moet de wagon van Olcay controleren, maar Olcay begint tegelijk tegen hem te praten en Jan lijkt geen grondige controle te doen.Veel dozen van Olcay stonden niet met de kleur in het zicht opgestapeld, maar Jan kijkt (althans in beeld) nogal vluchtig, intussen babbelend met Olcay. Dus het zou best kunnen dat er nog wel een verkeerde kleur bijstond.

Verder denk ik ook dat er dozen uit de trein zijn gegooid ::jaja::.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #157 Gepost op: 11-03-2018, 10:45:24 »
Was die ene doos dus echt per ongeluk er af gevallen of heb ik beelden gemist?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #158 Gepost op: 11-03-2018, 10:46:27 »
jan heeft 2 dozen de trein uitgegooid werd gezegd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #159 Gepost op: 11-03-2018, 10:52:36 »
Jan heeft 2 dozen achteruit de trein gegooid. Dat is een prima Mol actie maar heeft geen relatie met de doos die we in beeld hebben zien vallen.

Het feit dat de coupe van jan niet echt gecontrolleerd is, werd bevestigd door ruben.