Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke  (gelezen 25090 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #80 Gepost op: 1-03-2018, 14:19:57 »
Nog een leuke aan het begin van de Car-aoke opdracht, Olcay die zegt: Ik was meteen heeeeelemaaaal excited, want eindelijk gingen we iets met water doen. Uh? Olcay kon vorig jaar nog niet zwemmen, houdt er helemaal niet van, en wil zeker niet met haar hoofd onder water  ::vergroot::

En dat met die sturen inderdaad raar: Simone en Olcay hebben inderdaad beiden aan de rechterkant het stuur (wellicht beter omdat ze tegenover elkaar zitten in de auto's en op die manier is het makkelijker te doen). Het meest blijft mij toch dat kruis met Jezus aan de spiegel bij, dat prominent bij Olcay hangt.

Hier was ik al bang voor. Alleen Olcay heeft het stuur rechts. Simone niet. De camera van binnen brengt haar steeds gespiegeld in beeld. Dus alleen Olcay heeft het stuur rechts, de rest niet. Dus voordat er nog iemand de sturen door elkaar haalt, de sturen zijn veelvuldig gespiegeld, dus je begeeft je op zeer glad ijs, zonder het helemaal uit te zoeken. Lijkt wel een sneer van Olcay. ;D
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 14:22:50 door foxhunter »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #81 Gepost op: 1-03-2018, 14:26:32 »
 ::rofl:: Foxhunter dank voor de sneer! Hoe weten we dat de auto van Simone gespiegeld is, en de rest niet?

EDIT: dubbel check check en ik zie het nu inderdaad. Interessant dat ze blijven spiegelen bij Simone, maar goed, ze is niet de mol hahahahaha...
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 14:30:29 door Juuls247 »
Meer L

Offline Vlindertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #82 Gepost op: 1-03-2018, 19:22:23 »



Ik denk toch dat Olcay degene is die 'Happy' uitbeeldde (met haar vingers bij haar mond)

Dat zou dan betekenen dat Jan 4 of 5 liedjes heeft geraden en Olcay 3 (mits het klopt dat Jan en Olcay er totaal 7 of 8 goed hadden, zoals Jan zei)

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #83 Gepost op: 3-03-2018, 11:33:55 »
Hier was ik al bang voor. Alleen Olcay heeft het stuur rechts. Simone niet. De camera van binnen brengt haar steeds gespiegeld in beeld. Dus alleen Olcay heeft het stuur rechts, de rest niet. Dus voordat er nog iemand de sturen door elkaar haalt, de sturen zijn veelvuldig gespiegeld, dus je begeeft je op zeer glad ijs, zonder het helemaal uit te zoeken. Lijkt wel een sneer van Olcay. ;D

In Georgië rijden ontzettend veel auto's rond met het stuur rechts, ondanks dat er ook rechts gereden wordt. Het was daar tot enkele jaren terug enorm voordelig om auto's uit Japan te importeren.

Is er wellicht iemand met verstand van muziek die kan kijken in welke toonsoorten (met hoeveel mollen) de nummers zijn?
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 11:37:43 door paulklooster »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #84 Gepost op: 3-03-2018, 11:39:18 »
Is er wellicht iemand met verstand van muziek die kan kijken in welke toonsoorten (met hoeveel mollen) de nummers zijn?

Dat moet dan iemand zijn met een zee aan tijd, want hints in WIDM zijn toch opmerkelijk lager van niveau dan "X is de Mol, want die had het meeste mollen in zijn/haar nummers."

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #85 Gepost op: 3-03-2018, 11:45:06 »
Dat moet dan iemand zijn met een zee aan tijd, want hints in WIDM zijn toch opmerkelijk lager van niveau dan "X is de Mol, want die had het meeste mollen in zijn/haar nummers."

Ik heb het over de toonsoort, niet over alle mollen in een liedje.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #86 Gepost op: 3-03-2018, 11:54:05 »
Ik heb het over de toonsoort, niet over alle mollen in een liedje.

Dan nog verlang je een hint naar iets waar die 3 miljoen kijkers niet allemaal even goed aan uit kunnen.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #87 Gepost op: 3-03-2018, 12:32:52 »
Dan kan de mol wel alleen nummers hebben gehad met mollen aan de sleutel. Maar dat kost mij ook inderdaad te veel tijd. Ik kan in ieder geval zeggen dat Hello 4 mollen heeft en Eternal Flame 1 kruis, aangezien ik die zelf ooit heb gespeeld en ze hier in mijn map zitten. Dat zou dus zeggen dat Olcay molkans heeft en Ruben niet, slechts op deze hint afgaand.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #88 Gepost op: 3-03-2018, 18:04:35 »
Ik denk toch dat Olcay degene is die 'Happy' uitbeeldde (met haar vingers bij haar mond)

Ik heb het nu pas terug gekeken (was je comment even vergeten :-[) en je hebt gelijk.

Dat geeft dan inderdaad:


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #89 Gepost op: 3-03-2018, 18:36:15 »
Een heel kleine toevoeging aan je overzicht: als Ruben het heeft over zijn 'kutmuziek' horen we ook even een stukje van 'What do you mean' van Justin Bieber. Waarschijnlijk hoopte de makers op een nieuwe 'ik zie het niet' ;D ::rofl::
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #90 Gepost op: 3-03-2018, 19:00:34 »
De eerste drie regels van 'Dancing on the ceiling'/Lionel Ritchie (liedje in de lijst van Jan):

'What is happening here
Something's going on that's not quite clear
Somebody turn on the lights'

Deze doen me denken aan de eerste regels tekst van Jan, die als voice-over als eerste spreekt, tijdens het verschijnen van de titel 'EE N VERHAAL APART' (misschien ook te lezen als 'Verhaal apart nummer 1) in aflevering 1:

'Dit is toch Wie is de Mol? (...) Wat is dit voor een raar programma?'

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #91 Gepost op: 3-03-2018, 20:07:32 »
Een heel kleine toevoeging aan je overzicht: als Ruben het heeft over zijn 'kutmuziek' horen we ook even een stukje van 'What do you mean' van Justin Bieber. Waarschijnlijk hoopte de makers op een nieuwe 'ik zie het niet' ;D ::rofl::

Is dat niet 'Kinderen voor Kinderen' en het Wilhelmus?

Btw, ik zoek nog altijd naar het nummer wat hier op 4:08 - 4:12 speelt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #92 Gepost op: 3-03-2018, 20:13:27 »
Adele toch?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #93 Gepost op: 3-03-2018, 20:16:24 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #94 Gepost op: 3-03-2018, 20:20:03 »
Adele toch?

Nee, in Jan's auto. Het is echt heel kort.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #95 Gepost op: 3-03-2018, 20:20:22 »
Is dat niet 'Kinderen voor Kinderen' en het Wilhelmus?

Btw, ik zoek nog altijd naar het nummer wat hier op 4:08 - 4:12 speelt.
Één seconde ervoor hoor je dit stukje (@6:44 in de opdracht). :)
Ik heb helaas ook geen idee welk nummer je zoekt, Olcay en Adele schreeuwen er een beetje doorheen.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #96 Gepost op: 3-03-2018, 20:25:48 »
Één seconde ervoor hoor je dit stukje (@6:44 in de opdracht). :)

Ik meen te weten over wat je het hebt. Is wel heel kort he? ;D

Ik heb helaas ook geen idee welk nummer je zoekt, Olcay en Adele schreeuwen er een beetje doorheen.

Ja, leuker had geweest om de playlists te posten net als de Molcast, dat was een leuke geste.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Car-aoke
« Reactie #97 Gepost op: 3-03-2018, 20:28:41 »
Ik meen te weten over wat je het hebt. Is wel heel kort he? ;D
Je moet soms scherpe oren hebben ;D
Ja, leuker had geweest om de playlists te posten net als de Molcast, dat was een leuke geste.
Eens! ::jaja::
...óf niet!