Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom  (gelezen 34718 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #40 Gepost op: 25-02-2018, 16:10:35 »
Ik heb ook nog even gekeken terwijl hier al weer nieuwe inzichten werden gepost.

Wat we zien aan goede combinaties (wellicht nog meer met HD-beelden):
Roemenië - Roze - Ruben
Kroatië - geel - Ruben
Tsjechie - Roze - Olcay
Hongarije - Geel  - Simone (kan ik niet heel goed zien maar lijkt het wel op, minuut 8:01 van hier)

Wat we horen aan goede combinaties:
Rusland - Geel - Olcay (Hier lijken de andere het mee eens te zijn want dit wordt gezegd op het moment dat ze het zien)
Georgië - Blauw - Simone (Horen we Simone zeggen maar niet op het moment van zien)
"Blauw, oranje, Engeland Italië" - Jan (dit zegt hij consequent)

Wat ze pakken.
Simone --> pakt blauwe koker van Georgië (naar eigen zeggen goed)
Jan --> Snoekduik naar blauw (naar eigen zeggen goed)
Ruben --> mist de gele koker van Kroatië
Olcay --> roept heel hard oranje terwijl het geel is (eerder gezegd, maar dit was terwijl ze er langs vaarden en dat zie ik als betrouwbaarder dan als iemand het gewoon zelf had gezegd) pakt oranje en blauw (dus 2 x fout)
Jan --> pakt oranje bij Italië (naar eigen zeggen goed)

Ze pakken alleen maar kokers van wat we van horen zeggen hebben in plaats van borden die we hebben gezien (zal wel opzettelijk zijn). Olcay's kleur vind ik daarin het betrouwbaarst omdat dat in de groep werd gezegd terwijl ze er voorbij vaarden. Dat is dus twee fouten. Grote kans dat die van Simone ook goed is (ze is namelijk in ieder geval niet de mol). Van Jan zien we niks, dus het kan zomaar zijn dat hij gewoon de hele tijd een verkeerde kleur loopt te herhalen. Ze kunnen namelijk niet allebei goed zijn tenzij die van Simone fout was. Anders klopt het niet met wat Art uit de kokers haalt.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 16:15:12 door Kaaasje »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #41 Gepost op: 25-02-2018, 16:18:28 »
Ik ben een beetje de draad kwijt, maar:
Zijn er sowieso niet meer dan 5 kokers gepakt?  ???

Olcay had al 2 kokers, Simone had er als eerste eentje, Jan eentje met zijn snoekduik... Is er buiten die acties echt maar 1 andere koker gepakt? Toch nog ff terugkijken...

Bij meer dan 5 kokers zou dat betekenen dat De Mol ongezien een goeie koker heeft weg gegooid?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #42 Gepost op: 25-02-2018, 16:22:47 »
Zouden de kandidaten niet zeggen maar we hadden toch meer dan 5 kokers gepakt? Of zeiden ze dat ook maar laten ze ons nog gissen door het uit de uitzending te laten..

Ze varen best wat vlaggen voorbij, dus helemaal niet zo gek als ze er maar 5 hebben gepakt. Olcay pakt er natuurlijk wel twee tegelijk dus dat zou maar betekenen dat ze bij 4 vlaggen iets gepakt hebben. Maar door Jan's snoekduik wordt er wellicht wat tijd/afstand verloren. We zien ook dat Ruben twee keer zijn koker niet kan pakken ook al zijn ze er relatief dicht bij.

Edit: Whiskers heeft het over twee kokers van Simone maar hoe kom je er bij dat Simone twee kokers heeft gepakt? Heb ik iets gemist?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 16:26:50 door Kaaasje »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #43 Gepost op: 25-02-2018, 16:25:48 »
Ik heb ook nog even gekeken terwijl hier al weer nieuwe inzichten werden gepost.

Wat we zien aan goede combinaties (wellicht nog meer met HD-beelden):
Roemenië - Roze - Ruben
Kroatië - geel - Ruben
Tsjechie - Roze - Olcay
Hongarije - Geel  - Simone (kan ik niet heel goed zien maar lijkt het wel op, minuut 8:01 van hier)

Wat we horen aan goede combinaties:
Rusland - Geel - Olcay (Hier lijken de andere het mee eens te zijn want dit wordt gezegd op het moment dat ze het zien)
Georgië - Blauw - Simone (Horen we Simone zeggen maar niet op het moment van zien)
"Blauw, oranje, Engeland Italië" - Jan (dit zegt hij consequent)

Wat ze pakken.
Simone --> pakt blauwe koker van Georgië (naar eigen zeggen goed)
Jan --> Snoekduik naar blauw (naar eigen zeggen goed)
Ruben --> mist de gele koker van Kroatië
Olcay --> roept heel hard oranje terwijl het geel is (eerder gezegd, maar dit was terwijl ze er langs vaarden en dat zie ik als betrouwbaarder dan als iemand het gewoon zelf had gezegd) pakt oranje en blauw (dus 2 x fout)
Jan --> pakt oranje bij Italië (naar eigen zeggen goed)

Ze pakken alleen maar kokers van wat we van horen zeggen hebben in plaats van borden die we hebben gezien (zal wel opzettelijk zijn). Olcay's kleur vind ik daarin het betrouwbaarst omdat dat in de groep werd gezegd terwijl ze er voorbij vaarden. Dat is dus twee fouten. Grote kans dat die van Simone ook goed is (ze is namelijk in ieder geval niet de mol). Van Jan zien we niks, dus het kan zomaar zijn dat hij gewoon de hele tijd een verkeerde kleur loopt te herhalen. Ze kunnen namelijk niet allebei goed zijn tenzij die van Simone fout was. Anders klopt het niet met wat Art uit de kokers haalt.
Daar zit ik dus ook mee. Olcay heeft op zeker 2 foute, want ze had Rusland - geel. Niet Rusland -oranje.

Jan pakt wel 2 x exact wat hij zegt. En wat de anderen ook zeggen dat zijn vlag/kleurcombi's zijn. Bijv Ruben in zijn biecht. Bij Simone hetzelfde, alleen zien we haar maar 1 koker pakken. We ziens niets over haar tweede (geel - Hongarije). Dat heeft me ertoe gezet als mogelijkheid te overwegen dat zei als tweede koker een minkoker heeft gepakt en dat er 1 goede verdonkeremaand is.

Ik ga nog maar eens dat 2e deel van de rafttocht terugkijken.

Zouden de kandidaten niet zeggen maar we hadden toch meer dan 5 kokers gepakt? Of zeiden ze dat ook maar laten ze ons nog gissen door het uit de uitzending te laten..

Ze varen best wat vlaggen voorbij, dus helemaal niet zo gek als ze er maar 5 hebben gepakt. Olcay pakt er natuurlijk wel twee tegelijk dus dat zou maar betekenen dat ze bij 4 vlaggen iets gepakt hebben. Maar door Jan's snoekduik wordt er wellicht wat tijd/afstand verloren. We zien ook dat Ruben twee keer zijn koker niet kan pakken ook al zijn ze er relatief dicht bij.

Edit: Whiskers heeft het over twee kokers van Simone maar hoe kom je er bij dat Simone twee kokers heeft gepakt? Heb ik iets gemist?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat we niks hebben gezien mbt Simone's tweede vlag en koker. Als de rest klopt zoals we het gezien hebben komen we niet op hetzelfde bedrag als Art.

Echter, als (!!!!!) Simone wel een tweede koker heeft gepakt (buiten ons beeld) en die koker was verkeerd, dan kan de rekensommetje bij Art nog uitkomen. Mits er dan ook een goede koker verdonkeremaand is.  ;)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 16:29:40 door Whiskers »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2018, 16:28:21 »
Die doorweekte koker is er een met mingeld.... dat moet toch haast wel die koker zijn geweest waarvoor Jan een stukje ging zwemmen?
Wit is ook een kleur!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #45 Gepost op: 25-02-2018, 16:30:14 »
Die doorweekte koker is er een met mingeld.... dat moet toch haast wel die koker zijn geweest waarvoor Jan een stukje ging zwemmen?
Nee hoor. Zat water in die boot ook  ;)

Bovendien: Jan is consequent in zijn vlag/landencombinaties en pakt die ook. Als hij de vlag/landencombinaties omgewisseld zou hebben zou hij dus 2x mingeld gepakt hebben.
Dat kan niet, want Olcay heeft al 2x mingeld gepakt, en er was maar 3x mingeld.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 16:35:33 door Whiskers »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #46 Gepost op: 25-02-2018, 16:33:47 »
Alleen Ruben zegt toch iets over Jan's kleuren in de biecht? Wellicht heeft Ruben het verkeerd opgeslagen omdat hij steeds Jan het foute hoorde herhalen. "Blauw, oranje, Engeland, Italie." Dan kan ik me voorstellen dat je in de biecht daarna dat hebt onthouden en denkt dat het zo is. Terwijl Jan misschien eerder een fout heeft gemaakt. Voor zover ik kan zien, zien we geen kleurvlagcombinatie van Jan. Wel de combi dat oranje bij Jan hoort maar niet welke vlag daarbij hoort.

Er kan natuurlijk ook nog een fout in de landen zitten. Al zie ik nog niet zo in welke vlaggen door elkaar gehaald kunnen zijn.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #47 Gepost op: 25-02-2018, 16:36:45 »
Alleen Ruben zegt toch iets over Jan's kleuren in de biecht? Wellicht heeft Ruben het verkeerd opgeslagen omdat hij steeds Jan het foute hoorde herhalen. "Blauw, oranje, Engeland, Italie." Dan kan ik me voorstellen dat je in de biecht daarna dat hebt onthouden en denkt dat het zo is. Terwijl Jan misschien eerder een fout heeft gemaakt. Voor zover ik kan zien, zien we geen kleurvlagcombinatie van Jan. Wel de combi dat oranje bij Jan hoort maar niet welke vlag daarbij hoort.

Er kan natuurlijk ook nog een fout in de landen zitten. Al zie ik nog niet zo in welke vlaggen door elkaar gehaald kunnen zijn.
Zie post hierboven. Als Jan de vlag/landencombinaties heeft omgewisseld had hij 2x mingeld gepakt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #48 Gepost op: 25-02-2018, 16:38:28 »
Ik heb alles terug bekeken en het is duidelijk dat de fout of wel bij Jan ofwel bij Olcay gebeurt. Als ze beiden de Mol niet waren, dan hadden we de vlaggen wel gezien van Jan en Olcay. Dat die nu beiden niet in beeld kwamen en we dus moeten afgaan op de woorden van de kandidaten toont voor mij aan dat Jan of Olcay dan wel de Mol zal zijn.

In beeld:
- Ruben neemt niets en daarom krijgen we ook Kroatië (geel) en Roemenië (roze) te zien. Want het maakt toch niets uit.
- Simone heeft ook Hongarije (geel) en dat is ook in beeld te zien. Wederom omdat het niets uitmaakt.
- Olcay haar Tsjechische vlag met roze krijgen we ook te zien.

Wat gesuggereerd wordt door kandidaten:
- Simone is kandidaat, ze zegt blauw in de boot en ook de kandidaten zeggen blauw. Bovendien zou men het zeker opmerken als Simone de verkeerde vlag zou hebben want ze zitten in Georgië: Simone pakt een juiste koker van € 250
- Olcay ziet Rusland en zegt dan geel. Olcay neemt uiteindelijk een blauwe en een oranje koker. Hier ontstaat dus twijfel omdat ik wel durf aannemen dat wat in de verte geel lijkt, later oranje gebleken is toen ze dichterbij het bord kwamen. Bovendien vind ik het aannemelijk dat elke kleur 2 keer voor komt en we hebben al 2 maal geel.
- Jan zien we enkel onthouden: "Blauw, oranje, Engeland, Italië". Hier zie ik dan weer makkelijk een probleem ontstaan omdat hij eerst de kleuren zegt en dan pas de landen. Hij kan dus de kleuren met de landen wisselen en niemand die het achteraf merkt.

Dat geeft me het volgende schema (geel = kan een goede koker zijn, maar niet gepakt. Oranje = kan een goede koker zijn en is gepakt.)


Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #49 Gepost op: 25-02-2018, 16:40:51 »
Er zijn twee kokers gepakt door Olcay en twee door Jan. En 1 door Simone. Simone had een goede koker gepakt en heeft dus 500 euro verdiend omdat de 250 euro is verdubbeld. Als je uitgaat dat Jan beide kokers goed pakt en de kleuren niet heeft verwisseld dan had Jan 1000 euro verdiend. Dit zou betekenen dat Olcay 2 foute kokers heeft gepakt en dus 2x kokers had met mingeld (totaal min 100 euro).  Dan zou met deze opdracht 1400 euro verdiend zijn. Echter is er maar 850 euro verdiend.

Dan heb je nog twee mogelijkheden over:
- Of Jan heeft de kleuren verwisseld en heeft dus 2x mingeld gepakt. Dit zou betekenen dat Olcay 1x mingeld heeft en 1x 250 euro heeft verdiend. Dan zou je komen op 850 euro.
- Of Jan heeft 1x foute koker gepakt en 1x een goede koker dan zou Jan (met mingeld eraf) dus 450 euro hebben verdiend. Alleen dan zou Olcay dus 2 kokers hebben gepakt die fout waren en zou dan gezorgd hebben voor 100 euro mingeld.

Het probleem is echter dat we in de aflevering niet de vlaggen van Jan en niet de vlag Rusland van Olcay te zien krijgen. Hierdoor we niet zeker weten welke kleuren die vlaggen hadden. In de aflevering wordt er gezegd dat Olcay geel heeft bij Rusland, maar bij het pakken wordt er gezegd oranje! En op 40.44 komen ze de eerste vlag tegen voor Jan en die is oranje. En op 41.26 komt Jan zijn tweede vlag tegen en deze is blauw. En herhaalt dat hij oranje en blauw heeft. En vanaf 41.38 herhaalt jan: Blauw, oranje, Engeland, Italie. Aangezien jan blauw bij engeland pakt en oranje bij italie pakt hij dus wel de genoemde kleuren. En dit betekent dat hij of alles goed moet hebben of dat hij de kleuren omgewisseld heeft.
- Zoals gezegd kan hij niet alles goed hebben omdat ze dan 1400 euro hadden verdiend met de opdracht. Echter hebben ze slechts 850 euro verdiend.

Kortom, de tweede mogelijkheid is afgevallen en dus blijft alleen de eerste mogelijkheid over namelijk dat Jan zijn kleuren heeft verwisseld.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 16:42:47 door MMarMOL »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #50 Gepost op: 25-02-2018, 16:42:04 »
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat we niks hebben gezien mbt Simone's tweede vlag en koker. Als de rest klopt zoals we het gezien hebben komen we niet op hetzelfde bedrag als Art.

Echter, als (!!!!!) Simone wel een tweede koker heeft gepakt (buiten ons beeld) en die koker was verkeerd, dan kan de rekensommetje bij Art nog uitkomen. Mits er dan ook een goede koker verdonkeremaand is.  ;)
Ja ik snapte het na de rest van die post wel. Ik dacht gewoon oprecht zelf iets gemist te hebben dat Simone bijvoorbeeld in de biecht of na afloop zei twee kokers te hebben gepakt, maar dat van jou was dus ook gewoon speculatie :)

Maar het is sowieso merkwaardig dat er iets niet klopt. Al denk ik dat het eerder zit in wat de kandidaten zeggen wat voor kleur bij het land hoort en niet zo zeer dat er nog een zesde koker zou zijn. Maar kan natuurlijk wel.

Zie post hierboven. Als Jan de vlag/landencombinaties heeft omgewisseld had hij 2x mingeld gepakt.
Mee eens. Ik bedoel ook niet omgewisseld. Ik bedoel dat het bijvoorbeeld eigenlijk "Oranje Engeland en Italië roze was" (zomaar iets willekeurigs).

En de andere opmerking was meer algemeen over dat er een fout kan zitten in landen. Nu zal Simone de Georgische vlag wel goed hebben, lijkt me, aangezien ze in Georgië zitten. Olcay wist niet dat de vlag van Rusland was maar dat zegt Simone dan en ze trekken ook uiteindelijk de kokers bij Rusland vandaan. Jan's UK/Engeland kan eigenlijk ook niet missen (tenzij de vlag van Engeland er echt tussen hing, maar dat lijkt me niet). Verder weet ik niet zo goed welke landen er verkeerd aan een vlag gekoppeld zouden kunnen zijn.


Edit:
Dit vind ik ook wel een plausibele verklaring:
- Olcay ziet Rusland en zegt dan geel. Olcay neemt uiteindelijk een blauwe en een oranje koker. Hier ontstaat dus twijfel omdat ik wel durf aannemen dat wat in de verte geel lijkt, later oranje gebleken is toen ze dichterbij het bord kwamen. Bovendien vind ik het aannemelijk dat elke kleur 2 keer voor komt en we hebben al 2 maal geel.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 16:51:05 door Kaaasje »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #51 Gepost op: 25-02-2018, 16:53:12 »
Ik heb alles terug bekeken en het is duidelijk dat de fout of wel bij Jan ofwel bij Olcay gebeurt.
Nee, volgens mij bij Jan of Simone:

Het werd 2x plusgeld (en twee keer verdubbelaar) en 3x mingeld.

Olcay kan niet meer dan 2x mingeld gepakt hebben (ze heeft maar 2 kokers gepakt). Bovendien had ze Rusland - geel (bevestigd door de andere kandidaten!) en pakt ze blauw en oranje. Ruben merkt dat ook op (als ze het roept en als ze ze pakt: oranje ?!?! en pak jij nou oranje?!?!).

Ruben heeft niks gepakt, dus die was het ook niet. Simone of Jan moet dan minimaal 1x mingeld hebben gepakt. Daar zit de puzzel.

Want zowel Jan als Simone heeft echt gepakt wat ze zeiden te hebben.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 17:03:40 door Whiskers »

Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #52 Gepost op: 25-02-2018, 16:58:46 »
Nee, volgens mij bij Jan of Simone:

Het werd 2x plusgeld (en twee keer verdubbelaar) en 3x mingeld.

Olcay kan niet meer dan 2x mingeld gepakt hebben (ze heeft maar 2 kokers gepakt). Bovendien had ze Rusland - geel (bevestigd door de andere kandidaten!) en pakt ze blauw en oranje. Ruben merkt dat ook op (als ze het roept en als ze ze pakt).

Ruben heeft niks gepakt, dus die was het ook niet. Simone of Jan moet dan minimaal 1x mingeld hebben gepakt. Daar zit de puzzel.

Want zowel Jan als Simone heeft echt gepakt wat ze zeiden te hebben.


Ik denk dat de kleur oranje toch goed was bij de vlag rusland, anders hadden de kandidaten daar zeker wat van gezegd. Bovendien hoorde ik iemand (denk Simone of Olcay) gillen dat oranje gepakt moest worden bij de vlag van rusland (vanaf 45:45)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #53 Gepost op: 25-02-2018, 17:00:10 »
Kan het niet zo zijn dat Jan/Ruben een goede koker heeft omgewisseld voor een foute die ze stiekem hebben gepakt? (Vraag mij niet hoe, ik gooi hier alleen maar andere suggesties op tafel)

We zien Olcay beide kokers achter zich, en dus voor Ruben en Jan, neerleggen. Zij hadden daardoor een mogelijkheid om een goede koker te laten verdwijnen.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #54 Gepost op: 25-02-2018, 17:01:36 »
Ik denk dat de kleur oranje toch goed was bij de vlag rusland, anders hadden de kandidaten daar zeker wat van gezegd. Bovendien hoorde ik iemand (denk Simone of Olcay) gillen dat oranje gepakt moest worden bij de vlag van rusland (vanaf 45:45)
Ik hoor juist verwondering bij Ruben (of Jan, het is een mannenstem): oranje?  ???
Dat op het moment als Olcay het roept. Nadat ze beide kokers (oranje en blauw) gepakt heeft zegt diezelfde persoon: pak jij nou oranje?  ???

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #55 Gepost op: 25-02-2018, 17:05:25 »
Het is volgens mij wel Ruben die zegt "Heb je oranje" maar dat kan natuurlijk ook zijn met de strekking van "heb je oranje of blauw gepakt?". En dat Olcay dan laat weten dat ze ze allebei heeft.

Edit: hij zegt daarna namelijk ook heel verbaasd "Je hebt ze allebei?"

Voor wie het terug wil luisteren, op de widm site is het minuut 45:51 dat ze over Rusland beginnen met het pakken van de kokers.

Andere opmerking. Nu ik dat toch weer steeds terug zie, want dat zit er net voor, denk ik elke keer als ik nu Ruben hoor zeggen "ik heb het geprobeerd, jammer" dat hij zo oninspirerend overkomt. Als in mols, hè wat jammer toch dat ik het niet gehaald heb.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 17:09:30 door Kaaasje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #56 Gepost op: 25-02-2018, 17:10:19 »
De laatste 20 reacties even samenvattend: We hebben te weinig info gekregen om de puzzel op te lossen. Olcay nam -50 euro, Simone nam 250 (dus 500) euro en al de rest zal speculatie blijven.

Het enige wat we weten is dat Jan en Olcay 4 kokers nemen en dat er zeker 3 fout van zijn, dus dat 1 van de 2 -100 euro genomen heeft en niks binnengebracht heeft.

En voor mij zegt dat dan dat 1 van die 2 de Mol is, omdat we met een opgeloste puzzel zouden weten wie het is en dat zou helemaal niet zo erg zijn als ze beiden de Mol niet zijn.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #57 Gepost op: 25-02-2018, 17:12:16 »
Haha. Mooie samenvatting Hulpmol ;D

Al kan het theoretisch gezien ook nog zijn dat Simone geen 250 (dus 500) meenam, maar dat lijkt me iets onwaarschijnlijker. Zeker aangezien we nu weten dat Simone kandidaat is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #58 Gepost op: 25-02-2018, 17:13:32 »
Al kan het theoretisch gezien ook nog zijn dat Simone geen 250 (dus 500) meenam, maar dat lijkt me iets onwaarschijnlijker. Zeker aangezien we nu weten dat Simone kandidaat is.

Klopt, dat blauwe Georgië daar durf ik geld op inzetten dat die juist is.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2018, 17:15:26 »
Het is volgens mij wel Ruben die zegt "Heb je oranje" maar dat kan natuurlijk ook zijn met de strekking van "heb je oranje of blauw gepakt?". En dat Olcay dan laat weten dat ze ze allebei heeft.

Edit: hij zegt daarna namelijk ook heel verbaasd "Je hebt ze allebei?"

Voor wie het terug wil luisteren, op de widm site is het minuut 45:51 dat ze over Rusland beginnen met het pakken van de kokers.

Andere opmerking. Nu ik dat toch weer steeds terug zie, want dat zit er net voor, denk ik elke keer als ik nu Ruben hoor zeggen "ik heb het geprobeerd, jammer" dat hij zo oninspirerend overkomt. Als in mols, hè wat jammer toch dat ik het niet gehaald heb.
Ja, maar hij zegt dus ook al verbaasd "oranje?!?!" als ze roept dat ze bij Rusland oranje moet hebben.
Het gaat dus zo:
Oranje?!?!
Je pakt oranje?!?!
Owh, je hebt ze allebei?  ???

Klopt, dat blauwe Georgië daar durf ik geld op inzetten dat die juist is.
Ik niet. Het moet volgens mijn redenering Simone of Jan zijn waar het misgaat namelijk. Waar en hoe is nog niet helemaal duidelijk. Maar als mijn theorie over een 2e foute koker voor Simone en een verdonkeremaande goede klopt, dan wil ik ook wel geld inzetten op het feit dat Georgie - blauw klopt  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 17:20:36 door Whiskers »