Auteur Topic: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...  (gelezen 25468 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #60 Gepost op: 26-02-2018, 22:18:59 »
Goeie vraag. Ik kom dan op dingen uit als 1000 euro verbellen voor info die je al had, info over de witte sterren negeren, auto zo vol laden dat passagier niet meekan, complete chaos van pakketjes maken, snoekduik die chaos creëert en dan mogelijk mingeld pakken. En dat alles onder het mom van braafste jongetje van de klas.

Maar ik ben het met je eens dat voor Olcay ook een prachtig rijtje te verzinnen is.
Art bellen voor 1000 euro en chaos van je pakketjes maken ... dat kun je andere kandidaten ook verwijten. De auto volladen dat er geen passagier mee kan (-250 euro) zou wel een goede molactie kunnen zijn. Die snoekduik is natuurlijk ook erg verdacht maar ook erg opvallend.

De eventuele molacties van Olcay zijn dan veel vetter:  met de wagen van 750 euro (1500 euro met de verdubbelaar) net voor de finish laten insluiten, met 1000 euro (zou 2000 euro worden) in de auto-opdracht stranden, -500 (laten) nemen in de vertrouwensopdracht, op de markt geld in de enveloppe achterlaten, de verkeerde weg nemen in de tunnelvisie-opdracht ...
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 22:24:37 door Luc »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #61 Gepost op: 26-02-2018, 22:20:51 »
Wat je over de snoekduik van Jan zegt, kun je precies hetzelfde zeggen over de 500 euro in de enveloppe van Olcay.  ::bravo::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #62 Gepost op: 26-02-2018, 22:55:56 »
Nu mijn tunnelmol (vanaf aflevering 1 vol op Simone gezeten) eruit is, hoop ik dan maar dat het mijn wensmol Jan is. En als dat zo is is ie mogelijk de beste Mol ooit. Dit overzicht helpt me er in geloven.

Dat Jan de Mol niet is omdat hij als eerste tussen die flats ging bungelen vond ik nooit een erg sterk argument. Juist omdat die gedachte zich makkelijk opdringt is het heel erg slim. Het enige wat de Mol hier zo kunnen mollen is het met de juiste enveloppe niet halen. Maar een Jan die het niet haalt is gewoon niet geloofwaardig. Dus dan maar hopen dat men voor de groepsvrijstelling wil gaan (zelf uiteraard ook daarvoor kiezen). Dat is niet gelukt. Dan was de enige geloofwaardige optie gewoon gaan.  Als eerste, maar uiteraard niet met de goede enveloppe. Tikkeltje aandikken dat zelfs 'een idioot als hij' het eigenlijk best eng vindt, hopende dat dat zo veel mogelijk mensen afschrikt. Zei Emilio niet dat hij duidelijk aan de enveloppe kon voelen dat die inhoud had? Maakt het alleen maar verdachter dat Jan die dan niet meegenomen heeft. Missie helaas niet geslaagd en pijnlijk want een dure opdracht. Maar dat geldt voor wie de Mol ook was. Ik vind het in ieder geval een betere Moltactiek dan afwachten tot de enveloppe al over is ... en dan alsnog je verdacht maken door niet gaan :-)  Tsja, of het moet Olcay zijn, ook geniaal, maar nee, doe mij maar Jan ...
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 22:58:04 door tumtum »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #63 Gepost op: 26-02-2018, 23:55:44 »
Geweldig deze late race om de mol alsnog te vinden. Zat zelf constant op Olcay maar hel nu toch naar Jan over.

Vraag; mocht Olcay de mol zijn, hoe kan dan verklaard worden dat Loes uit het spel ging toen ze als enige ook Olcay meenam in de test, als we de makers mogen geloven? (Zie het 'Wie verdent Wie schema' hier)

En zou het zo zijn dat de makers van WIDM uitzenden dat Olcay in de test 100 procent op Ruben inzet, en er vervolgens steeds maar niet uitvliegt? Onwaarschijnlijk, tenzij ze volledig van de bekende tactieken zijn afgeweken dit jaar
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 00:06:08 door Nat007 »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #64 Gepost op: 27-02-2018, 00:11:15 »
Geweldig deze late race om de mol alsnog te vinden. Zat zelf constant op Olcay maar hel nu toch naar Jan over.

Vraag; mocht Olcay de mol zijn, hoe kan dan verklaard worden dat Loes uit het spel ging toen ze als enige ook Olcay meenam in de test, als we de makers mogen geloven? (Zie het 'Wie verdent Wie schema' hier)

En zou het zo zijn dat de makers van WIDM uitzenden dat Olcay in de test 100 procent op Ruben inzet, en er vervolgens steeds maar niet uitvliegt? Onwaarschijnlijk, tenzij ze volledig van de bekende tactieken zijn afgeweken dit jaar
Over dat laatste: ten eerste zien we haar met Stine bespreken hoe verdacht Simone wel niet is, ten tweede zien (ok, kan montage zijn) ogenschijnlijk Olcay Simone invullen bij vraag 20, ten derde kun je gewoon in de finale komen als je op de verkeerde mol zit (o.a. Regina en Freek), en ten vierde kan de mol uiteraard alles beweren, maar liegt die gewoon in de biechts over zijn/haar mol  :P

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #65 Gepost op: 27-02-2018, 00:19:26 »
Dat laatste doet de mol per definitie natuurlijk ;D
Precies. Dat bedoel ik dan dus ook  ;)
Als Olcay de mol is liegt ze per definitie over haar molverdenkingen  ::jaja::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #66 Gepost op: 27-02-2018, 01:52:57 »
Geweldig deze late race om de mol alsnog te vinden. Zat zelf constant op Olcay maar hel nu toch naar Jan over.

Vraag; mocht Olcay de mol zijn, hoe kan dan verklaard worden dat Loes uit het spel ging toen ze als enige ook Olcay meenam in de test, als we de makers mogen geloven? (Zie het 'Wie verdent Wie schema' hier)

En zou het zo zijn dat de makers van WIDM uitzenden dat Olcay in de test 100 procent op Ruben inzet, en er vervolgens steeds maar niet uitvliegt? Onwaarschijnlijk, tenzij ze volledig van de bekende tactieken zijn afgeweken dit jaar

Wat betreft het laatste: als ze de Mol is valt ze natuurlijk sowieso niet af. En als Jan de Mol is, dan zit helemaal niemand goed. Dus is de kans van afvallen onvoorspelbaar (even groot voor iedereen, blijkbaar heeft ze dan meer vragen (bij toeval) goed geantwoord, of was ze niet de langzaamste).

Ik neig naar de tweede oplossing. En dan is het antwoord op de eerste vraag ook niet meer van belang :-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #67 Gepost op: 27-02-2018, 08:21:10 »
Streepte de mol de mol weg?
Deze vraag kun je met ja of nee beantwoorden dus wat dat betreft kan iedereen de mol zijn.

Maar.......Jan ziet "Wie is de mol" staan en gaat fanatiek strepen, letter voor letter, en iedere letter apart ipv een streep door de woorden.
op bijgaand shot  is hij met de letter S bezig maar "de mol" heeft hij al gedaan.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #68 Gepost op: 27-02-2018, 09:06:37 »
We zien (ok, kan montage zijn) ogenschijnlijk Olcay Simone invullen bij vraag 20, ten derde kun je gewoon in de finale komen als je op de verkeerde mol zit (o.a. Regina en Freek)

Ja dat klopt wanneer iedereen, of velen, op de verkeerde mol zitten. Maar als Olcay de mol is (en dan is ze een geweldige mol wat mij betreft) dan lijkt ze geen mol te zijn waar iedereen in de groep al halverwege deels op stemde. Ergo; ofwel Loes loog dat ze op Olcay stemde, ofwel Olcay is niet de mol. Anders  zou iemand die op Stine en Olcay spreidt er toch niet gewoon uit liggen zo vroeg in het programma?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #69 Gepost op: 27-02-2018, 10:51:44 »
We hebben ons mogelijk te veel met een specifiek schaakbord bezig gehouden in de beginfase van het seizoen. ::hypocriet::
Of te weinig...

Ik heb net die 1e aflevering helemaal nagekeken waarin het schaakspel inderdaad direct aan Jan gelinkt is (witte koning die verkeerd staat, later steeds verwijzingen met hem bijv. bovenop een schaakspel zittende, de vraag over de valsspelende schaker, steeds is hij het centrale stuk, dus de witte koning). Ik heb nu ook eens goed opgelet hoe Kiev in het spel komt en inderdaad met een kleine hesitatie is het Jan die het onderwerp op tafel legt. Ruben zoals ik altijd al zei reageert super naturel.

Ik keek ook de laatste aflevering terug van het stukje na de zang. Ruben doet daar inderdaad geheel anti-mols met het 5e liedje. Jan is de enige die de verkeerde richting inzet. Ik ga de andere afleveringen ook nog nazien op dit soort beslissende momenten.

Hij zet steeds als 1e in... dit zou echt een geweldige topmol zijn hoor. Doet mij heel erg sterk denken aan George dan. En die heb ik altijd op 1 gehad vanwege zijn grote stuitergehalte. Als dit waar is dan handhaaf ik mijn belofte van een week geleden: dan komt deze mol in mijn top 5 Aller Tijden, wat ik al bijstelde naar top 3, maar misschien dan nog wel hoger. Zou subliem zijn omdat hij ook totaal onverdacht dor het spel gaat... alleen Ruben zou hem dan hebben op het einde ::ok:: ::ok:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #70 Gepost op: 27-02-2018, 14:03:15 »
Ja dat klopt wanneer iedereen, of velen, op de verkeerde mol zitten. Maar als Olcay de mol is (en dan is ze een geweldige mol wat mij betreft) dan lijkt ze geen mol te zijn waar iedereen in de groep al halverwege deels op stemde. Ergo; ofwel Loes loog dat ze op Olcay stemde, ofwel Olcay is niet de mol. Anders  zou iemand die op Stine en Olcay spreidt er toch niet gewoon uit liggen zo vroeg in het programma?
Het kan wel. Er zijn (volgens mij) seizoenen geweest waarbij de eerste afvaller vragen op de mol had ingevuld en naar huis moest, terwijl kandidaten die helemaal fout zaten een groen scherm kregen.
Wat ook niet echt eerlijk is...
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #71 Gepost op: 27-02-2018, 14:53:28 »
Het kan wel. Er zijn (volgens mij) seizoenen geweest waarbij de eerste afvaller vragen op de mol had ingevuld en naar huis moest, terwijl kandidaten die helemaal fout zaten een groen scherm kregen.
Wat ook niet echt eerlijk is...
Even om je bewering te staven. Ik ken 2 voorbeelden uit m'n hoofd waaronder Maurice die Susan als 1 van zn verdachten opgaf (en afviel in 1e aflevering) en Ajouad die de 3 M'en verdacht (waaronder Margriet) en als 3e afviel.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #72 Gepost op: 27-02-2018, 15:06:06 »
Even om je bewering te staven. Ik ken 2 voorbeelden uit m'n hoofd waaronder Maurice die Susan als 1 van zn verdachten opgaf (en afviel in 1e aflevering) en Ajouad die de 3 M'en verdacht (waaronder Margriet) en als 3e afviel.

Vorig jaar nog met Vincent Vianen. Ik herinner me niet meer of hij de enige was die Thomas als verdachte noemde voordat Sanne dat (in de laatste afleveringen) deed, maar het zou zo maar kunnen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #73 Gepost op: 27-02-2018, 15:09:22 »
Vorig jaar nog met Vincent Vianen. Ik herinner me niet meer of hij de enige was die Thomas als verdachte noemde voordat Sanne dat (in de laatste afleveringen) deed, maar het zou zo maar kunnen.

Nee, heb dat gisteren naar aanleiding van iemands opmerkingen in het Olcay-topic (ik denk Geel Scherm) teruggekeken en zeker 4 mensen noemden Thomas in de biecht van aflevering 1.

Echter, niemand klikte zijn naam aan bij vraag 20 gedurende het hele seizoen buiten Sanne (2 keer).

Bovendien is 'spreiden over 3 of 4 kandidaten' een loze bewering in aflevering 1 omdat door de vele opdrachten in groepjes je altijd vragen heb die op meerdere kandidaten slagen. Zo hebben mensen die Jeroen, Roos en Vincent verdachten ook op Thomas ingezet omdat die mee in de helikopter zat.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #74 Gepost op: 27-02-2018, 15:33:43 »
Het kan wel. Er zijn (volgens mij) seizoenen geweest waarbij de eerste afvaller vragen op de mol had ingevuld en naar huis moest, terwijl kandidaten die helemaal fout zaten een groen scherm kregen.
Wat ook niet echt eerlijk is...

Ok dank je! Goede voorbeelden ook door anderen gegeven hier. Stine deed het voorkomen alsof werkelijk iedereen in de groep op dezelfde mol zit en zij gewoon niet genoeg feiten paraat had. Mocht dat waar zijn, en ervan uitgaande dat zij op Ruben als mol doelt, dan blijf ik een Loes die spreidt over Olcay en Stine en er in een relatief vroeg stadium uitgaat statistisch een vreemd verhaal vinden, met het oog op Olcays molschap kansen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #75 Gepost op: 27-02-2018, 15:39:08 »
Nee, heb dat gisteren naar aanleiding van iemands opmerkingen in het Olcay-topic (ik denk Geel Scherm) teruggekeken en zeker 4 mensen noemden Thomas in de biecht van aflevering 1.

Echter, niemand klikte zijn naam aan bij vraag 20 gedurende het hele seizoen buiten Sanne (2 keer).

Bovendien is 'spreiden over 3 of 4 kandidaten' een loze bewering in aflevering 1 omdat door de vele opdrachten in groepjes je altijd vragen heb die op meerdere kandidaten slagen. Zo hebben mensen die Jeroen, Roos en Vincent verdachten ook op Thomas ingezet omdat die mee in de helikopter zat.

Bedankt voor de toelichting.

Zeker 4 kandidaten spreidden toen op Thomas? Dan startte hij toch minder sterk dan ik me herinnerde. Misschien vanwege dat gesprek met Art in de bioscoop. Ik denk dat de produktie dat niet zou hebben gedaan als ze minder vertrouwen in Thomas' capaciteiten hadden gehad. M'n zus zag daar al dat hij de mol was ...maar blijkbaar viel dat bij de kandidaten minder op als ze hem op Sanne na nooit op #1 hadden.

Voor de rest denk ik dat er best een aantal vragen alleen op de mol slaan. Zoals die die Stine noemde, welke krant(en) leest de mol. Echt van die onzinnige vragen. Ik zou heel graag die vragenlijsten willen zien nadat dit seizoen klaar is. Kleine kans dat ze daar trek in hebben, natuurlijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #76 Gepost op: 27-02-2018, 15:48:33 »
Zeker 4 kandidaten spreidden toen op Thomas? Dan startte hij toch minder sterk dan ik me herinnerde. Misschien vanwege dat gesprek met Art in de bioscoop. Ik denk dat de produktie dat niet zou hebben gedaan als ze minder vertrouwen in Thomas' capaciteiten hadden gehad. M'n zus zag daar al dat hij de mol was ...maar blijkbaar viel dat bij de kandidaten minder op als ze hem op Sanne na nooit op #1 hadden.

Goh, ik denk dat die eerste test tijdens die biecht ook zo maar wat geroepen wordt. Iedereen wordt in dat programma gedropt en na goed één dag (soms 2) vragen ze je wie de Mol is. Ik denk dat de Mol er dan altijd wel tussen zit, maar dat dat niet duidt op een sterke verdenking (zoals 2017 dus aantoont).

Voor de rest denk ik dat er best een aantal vragen alleen op de mol slaan. Zoals die die Stine noemde, welke krant(en) leest de mol. Echt van die onzinnige vragen. Ik zou heel graag die vragenlijsten willen zien nadat dit seizoen klaar is. Kleine kans dat ze daar trek in hebben, natuurlijk.

Ik kan je niet helpen met een lijst van testvragen, maar vorig jaar gaf Sigrid ons een beetje inzicht in hoe een vragenlijst er uit ziet. Toevallig kregen we die van de Mol zelfs te zien:




Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #77 Gepost op: 27-02-2018, 15:54:47 »
Goh, ik denk dat die eerste test tijdens die biecht ook zo maar wat geroepen wordt. Iedereen wordt in dat programma gedropt en na goed één dag (soms 2) vragen ze je wie de Mol is. Ik denk dat de Mol er dan altijd wel tussen zit, maar dat dat niet duidt op een sterke verdenking (zoals 2017 dus aantoont).

Ze kunnen je gewoon het hele rijtje kandidaten af laten gaan en wat je bedenkingen daarbij zijn. Af en toe zal er wel geknipt worden op cruciale punten. Of wie je allemaal verdacht vond doen bij een bepaalde opdracht, maar dat betekent nog niet meteen dat al die personen uiteindelijk ook in de test meegenomen worden. Iemand kan zeggen : die en die vond ik wel verdacht toen hij zus en zo deed (maar ik denk niet dat die de mol is). Dat laatste kunnen ze er wel afknippen natuurlijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #78 Gepost op: 27-02-2018, 15:59:49 »
Ze kunnen je gewoon het hele rijtje kandidaten af laten gaan en wat je bedenkingen daarbij zijn. Af en toe zal er wel geknipt worden op cruciale punten. Of wie je allemaal verdacht vond doen bij een bepaalde opdracht, maar dat betekent nog niet meteen dat al die personen uiteindelijk ook in de test meegenomen worden. Iemand kan zeggen : die en die vond ik wel verdacht toen hij zus en zo deed (maar ik denk niet dat die de mol is). Dat laatste kunnen ze er wel afknippen natuurlijk.

Precies. Die eerste aflevering is qua testbiechten meestal wel te schrappen, want er is niets mooier dan een afvaller de naam van de Mol te laten droppen en hopen dat een deel van de kijkers al strepen begint te zetten.

Ik vind Loes haar afvallen op Stine + Olcay daarom toch iets sterker wijzen op dat het Olcay niet is omdat we al aflevering 5 zijn en Olcay op geen enkele andere kandidaat 'leek' die aflevering (Niet meedoen aan de tussenopdrachten op 50 euro limbo na, geld in de envelop hebben, niets wegstrepen). Dus zelfs al ging Loes maar voor 3 of 4 vragen op Olcay, dat had moeten volstaan om door te gaan tegen al die andere verdenkingen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #79 Gepost op: 27-02-2018, 16:03:19 »
Ik weet niet, ik vind het lastig. Ik kan me nog goed herinneren dat Hind in aflevering 5 van seizoen 10 heel duidelijk zich uitsprak over Kim, maar ze vloog er die aflevering wel uit. Ook al stemde ze uiteindelijk voor het grootste deel op Frits.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48