Auteur Topic: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...  (gelezen 25461 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #80 Gepost op: 27-02-2018, 16:11:52 »
Ik weet niet, ik vind het lastig. Ik kan me nog goed herinneren dat Hind in aflevering 5 van seizoen 10 heel duidelijk zich uitsprak over Kim, maar ze vloog er die aflevering wel uit. Ook al stemde ze uiteindelijk voor het grootste deel op Frits.

Maar hoeveel andere kandidaten zaten toen wel op Kim en hoe hard leek Frits die aflevering op Kim?

Ik heb namelijk het idee dat Olcay voor de rest was afgeschreven en zoals ik al aangaf kan je niet 'per ongeluk' op Olcay invullen tenzij het over het geslacht gaat.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #81 Gepost op: 27-02-2018, 16:13:33 »
Maar je weet toch niet welke vragen er gesteld zijn? Misschien waren er wel vragen over in welke kamer de mol sliep, of de mol in de voorste of de achterste tij van de groepsfoto stond, etc. Er zijn buiten de opdrachten om genoeg vragen te bedenken waardoor Olcay toch overeenkomsten heeft met andere kandidaten
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #82 Gepost op: 27-02-2018, 16:37:37 »
Ik verbind niet zulke conclusies aan wat afvallers zeggen gedaan te hebben in een test en wie ze nu verdenken in een biecht. Daarbij weten we inderdaad niet de verhouding tussen vragen die puur op de mol slaan (wat is de favoriete krant, muziek, woonplaats van...) tov vragen die puur slaan op de opdrachten en die afhankelijk van de groepssamenstelling dus op meer mensen dan de mol alleen van toepassing is. Zelfs al heb je dan de verkeerde mol voor ogen, maar zit die bij de echte mol in de groep dan stem je toch onbewust goed. En als er dus naar verhouding meer van zulke groepsopdrachten vragen in zitten dan persoonlijke vragen (los van m/v en vraag 20) kan Loes prima afvallen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #83 Gepost op: 27-02-2018, 18:55:12 »
Ik kan je niet helpen met een lijst van testvragen, maar vorig jaar gaf Sigrid ons een beetje inzicht in hoe een vragenlijst er uit ziet. Toevallig kregen we die van de Mol zelfs te zien:
Goh ja. Paracetamol.  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #84 Gepost op: 27-02-2018, 19:12:10 »
Maar je weet toch niet welke vragen er gesteld zijn? Misschien waren er wel vragen over in welke kamer de mol sliep, of de mol in de voorste of de achterste tij van de groepsfoto stond, etc. Er zijn buiten de opdrachten om genoeg vragen te bedenken waardoor Olcay toch overeenkomsten heeft met andere kandidaten

Stine en Olcay stonden gelukkig al samen op de voorste rij op de groepsfoto dus, die zal Loes al zeker sowieso op Olcay ingevuld hebben. ;)

Mijn punt is uiteraard niet dat het boeken toe is voor Molcay, maar de kansen zijn wel een pak kleiner dat Olcay het is omdat er zo laat nog iemand op Olcay zat en is afgevallen terwijl anderen er niet op zaten.

Goh ja. Paracetamol.  ;D

Ja, onze Thomas had wel een licht gevoel voor humor. ;)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #85 Gepost op: 27-02-2018, 19:50:58 »
Maar los daarvan weten we ook helemaal niet of ze wel echt vragen op Olcay ingevuld heeft. Er zijn ook wel eens mensen geweest die tijdens de biecht zeiden ‘ik ga op die en die inzetten’ en vervolgens tijdens de test ineens iets anders bedachten, of een black out hadden, of toch nog meer of minder gingen spreiden

Of zei ze na de test nog dat ze op Olcay zat?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #86 Gepost op: 27-02-2018, 20:05:15 »
Maar los daarvan weten we ook helemaal niet of ze wel echt vragen op Olcay ingevuld heeft. Er zijn ook wel eens mensen geweest die tijdens de biecht zeiden ‘ik ga op die en die inzetten’ en vervolgens tijdens de test ineens iets anders bedachten, of een black out hadden, of toch nog meer of minder gingen spreiden

Of zei ze na de test nog dat ze op Olcay zat?

Nee, dat zei ze volgens mij nergens.

Ik weet dat die biechten en wat er dan uiteindelijk in de testen gebeurt kan verschillen, maar mij gaat het enkel om de kans. De kans is groter dat iemand die die 2 verdachten noemt, die ook invult. De kans dat iemand die vragen invult op een Mol en er alsnog uitvliegt terwijl niemand anders op die Mol zit, is redelijk klein.

Ik probeer echt niet te beweren dat het over en out is voor Olcay als Mol, maar wel dat het voor mij wijst in die richting.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #87 Gepost op: 27-02-2018, 20:09:07 »
Nee, dat zei ze volgens mij nergens.

Ik weet dat die biechten en wat er dan uiteindelijk in de testen gebeurt kan verschillen, maar mij gaat het enkel om de kans. De kans is groter dat iemand die die 2 verdachten noemt, die ook invult. De kans dat iemand die vragen invult op een Mol en er alsnog uitvliegt terwijl niemand anders op die Mol zit, is redelijk klein.

Ik probeer echt niet te beweren dat het over en out is voor Olcay als Mol, maar wel dat het voor mij wijst in die richting.
Die kans valt niets over te zeggen als je niet weet wat Loes gedaan heeft toch? Maar je lijkt er echter toch echt van uit te gaan dat Loes op Olcay heeft ingezet..

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #88 Gepost op: 27-02-2018, 20:12:23 »
Nee, dat zei ze volgens mij nergens.

Ik weet dat die biechten en wat er dan uiteindelijk in de testen gebeurt kan verschillen, maar mij gaat het enkel om de kans. De kans is groter dat iemand die die 2 verdachten noemt, die ook invult. De kans dat iemand die vragen invult op een Mol en er alsnog uitvliegt terwijl niemand anders op die Mol zit, is redelijk klein.

Ik probeer echt niet te beweren dat het over en out is voor Olcay als Mol, maar wel dat het voor mij wijst in die richting.

Eens met deze redenatie. Het geeft geen zekerheid... maar is een streepje bij Jan en een minstreepje bij Olcay wat mij betreft (en ik zat de hele serie op haar). De makers kunnen dan absoluut iedere kandidaat manipuleren met knip en plakwerk en samengestelde zinnen en zelf gemaakte testklikmomenten. Dan kunnen we helemaal niets meer opmaken uit het 'wie zit op wie' topic.

Die kans valt niets over te zeggen als je niet weet wat Loes gedaan heeft toch? Maar je lijkt er echter toch echt van uit te gaan dat Loes op Olcay heeft ingezet..
Dat is wat Loes aangaf in de aflevering waarin ze eruit ging en het is ook als zodanig in het overzichtstopic [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben door Widmolfan6
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 20:14:53 door Nat007 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #89 Gepost op: 27-02-2018, 20:20:48 »
Die kans valt niets over te zeggen als je niet weet wat Loes gedaan heeft toch? Maar je lijkt er echter toch echt van uit te gaan dat Loes op Olcay heeft ingezet..

Nee, maar soms moet je in dit spel aannames maken. En ik vind de kans groter dat een kandidaat die zegt op iemand in te zetten dat ook zal doen dan niet.

Die slag om de arm dat ze het toch is, blijft, maar wanneer de echte Mollen in aflevering 7 en 8 het spel verlaten, moet je wat... ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #90 Gepost op: 27-02-2018, 20:23:49 »
Eens met deze redenatie. Het geeft geen zekerheid... maar is een streepje bij Jan en een minstreepje bij Olcay wat mij betreft (en ik zat de hele serie op haar). De makers kunnen dan absoluut iedere kandidaat manipuleren met knip en plakwerk en samengestelde zinnen en zelf gemaakte testklikmomenten. Dan kunnen we helemaal niets meer opmaken uit het 'wie zit op wie' topic.
Dat kun je toch ook niet? We hebben wel vaker na het seizoen/bij de ontknoping gehoord dat kandidaten heel anders op betreffende test hebben ingezet dan wij hadden gedacht na de uitzending van betreffende aflevering gezien te hebben. Of dat we ons afvroegen hoe X toch in het spel kon blijven terwijl hij/zij op een totaal verkeerde mol zat en dat iemand die wel op de juiste mol zat er die aflevering uitvloog.

Bottom line: we weten helemaal niet of Loes vragen met Olcay als mol heeft ingevuld, en we weten ook helemaal niet wat die vragen waren (op de paar in beeld na). Er valt dus geen conclusie te trekken nav van het afvallen van Loes.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 20:30:21 door Whiskers »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #91 Gepost op: 27-02-2018, 20:34:35 »
Akkoord!  ::ok:: Was me er niet van bewust dat er zó gemanipuleerd wordt met die kandidaatsverdenkingen door de makers. Dan de hele Wie verdenkt Wie topic hier ook met een pak zout nemen

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #92 Gepost op: 27-02-2018, 21:22:10 »
Akkoord!  ::ok:: Was me er niet van bewust dat er zó gemanipuleerd wordt met die kandidaatsverdenkingen door de makers. Dan de hele Wie verdenkt Wie topic hier ook met een pak zout nemen

Er wordt mee gemanipuleerd maar er zit ook wel een kern van waarheid in. Je moet alleen nooit alleen daarop afgaan, maar het meenemen i.c.m. hoe je de kandidaten met elkaar om ziet gaan. Dan zie je vaak wel of de verdenkingen een beetje kloppen of niet. Maar dan nog is het een kwestie van interpretatie en als je dan ook nog in een tunnel zit zie je het soms heel anders dan het in werkelijkheid is... ;)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #93 Gepost op: 27-02-2018, 22:16:02 »
Er wordt mee gemanipuleerd maar er zit ook wel een kern van waarheid in. Je moet alleen nooit alleen daarop afgaan, maar het meenemen i.c.m. hoe je de kandidaten met elkaar om ziet gaan. Dan zie je vaak wel of de verdenkingen een beetje kloppen of niet. Maar dan nog is het een kwestie van interpretatie en als je dan ook nog in een tunnel zit zie je het soms heel anders dan het in werkelijkheid is... ;)

 ::ok::  Nog even doorpuzzelen en wikken en wegen dan dus nog tussen Jan en Molcay (voor mij dan).

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #94 Gepost op: 27-02-2018, 22:34:54 »
 ::ok:: Leuk overzicht Heinz met de screenshots. Misschien heb ik het doel van het topic niet helemaal begrepen. Wat is de bedoeling van de posts die mensen aan dit topic toevoegen? Ik zie nu b.v. allerlei reacties waar pro's en con's in staan m.b.t. tot de kandidaten die nog in het spel zitten die ik eigenlijk verwacht bij de {KANDIDAAT] topics.

Edit: En dan is er ook nog een topic "[Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben". Ik zie door de bomen het bos even niet meer.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 22:40:12 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #95 Gepost op: 28-02-2018, 02:46:04 »
Wat ook echt anders is dit jaar: een doorlopende hint.... die hebben we ook nog niet gespot zoals de vissers bij Susan, het kettinkje van Kim met 10/x etc. Interessant seizoen  ;)

Of heeft ons mollootschap aan scherpte en kwaliteit ingeboet?

Nou, die is er wel hoor! De zebrahint. Het valt me inderdaad wel tegen dat er meteen zo lacherig over werd gedaan en hij eigenlijk nog steeds onder de mat ligt... Ik houd het er maar op dat het te maken heeft met het feit dat zoveel mensen toen nog in de Stine- en Simone tunnels zaten.
Het doorlopende eraan:

- Vanaf afl 1: opvallend veel gestreepte bovenkleding bij zowel kandidaten als passanten, en zelfs Art.
- Afl. 1: Rubens allereerste woorden als ze eenmaal buiten zijn: "Daar is de zebra". (Die kunnen hem eventueel ook door Olcay in de mond zijn gelegd, door er even tevoren naar te vragen)
- Afl. 4: De hint zelf, een "vooruitzicht" naar de Mol. Vanaf hier. Het grappige is dat ik hem eerst alleen aan Ruben koppelde, maar later zag dat hij ook naar Olcay uitgelegd kan worden. (Zelf doe ik naar allebei, om veel redenen).
- Afl. 5: Een zebra op de muur boven het hoofd van Ruben en Olcay aan het begin van de aflevering.
- Afl. 6: Een terugverwijzing naar de zebrahint op de muur achter Art, waarin alle belangrijkste elementen van de hint te zien zijn (zebrahoofd, een ruit, en de letter M erboven). De ruit en de mol-aanduiding zijn zowel bij zowel Ruben als Olcay te zien.
- Afl. 7: Geen zebra maar wel kindertekeningen met een tijger (ook gestreept). Opvallend op de tekeningen zijn de letters M, die niet getekend maar gestempeld of geprint lijken.
- Afl. 8: Nog niet teruggekeken.

Een andere doorlopende hint is toch zeker ook de schaakhint. Overeenkomst tussen beide: het element zwart-wit. Het verschil is wel dat het bij de schaakhint regende van de interpretaties naar die en naar die, waarvan de meeste inmiddels fout bleken te zijn. Zelf leg ik hem uit als "de koning en de dame staan allebei verkeerd". Maar als hij beter geduid kan worden, dan merken we dat nog wel.
Ze zijn de doorlopende hints echt niet vergeten dit jaar! :)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 03:13:50 door Newbie2 »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #96 Gepost op: 28-02-2018, 07:45:39 »
Dat er in aflevering 7 dan niets met een zebra is, maakt het wel zwak

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #97 Gepost op: 28-02-2018, 08:03:22 »
Dat er in aflevering 7 dan niets met een zebra is, maakt het wel zwak

Maar wel nog steeds veel streepjeskleding, hoor. Ook in afl. 8. Dus het blijft een terugkerend verschijnsel. In afl. 2 en 3 heb ik er trouwens niet zo op gelet, toen was de hint in afl. 4 ook nog niet geweest. Vroeg me toen alleen maar af (en meer mensen) waarom iedereen toch maar in streepjeskleding liep.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #98 Gepost op: 28-02-2018, 08:27:00 »
Maar het dier ‘zebra’ slaat nergens op in deze ;) We zijn niet in Afrika, Ruben is geen dierentemmer, en ook is het geen beekse bergen safari. Dus die strepen hint kan, maar nogmaals zoals ik eerder zei, dan is het wellicht iets van een verwijzing naar pianotoetsen. We hebben nog twee weken...kunnen we de mol vinden met zijn allen? ::bravo::
Meer L

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #99 Gepost op: 28-02-2018, 08:40:13 »
Maar het dier ‘zebra’ slaat nergens op in deze ;) We zijn niet in Afrika, Ruben is geen dierentemmer, en ook is het geen beekse bergen safari. Dus die strepen hint kan, maar nogmaals zoals ik eerder zei, dan is het wellicht iets van een verwijzing naar pianotoetsen. We hebben nog twee weken...kunnen we de mol vinden met zijn allen? ::bravo::

Het staat iedereen vrij er mee te doen wat hij of zij wil, natuurlijk. Zwart-wit is inderdaad een duidelijke link, voor mij is dat genoeg. Ik vond hem toen ik hem zag al overtuigend, en toen ik een heel sterk beeld ervan terugzag in afl. 7 nog meer. Maar goed, het zou Jan minder waarschijnlijk maken als mol, dus ik begrijp goed dat niet iedereen er zo maar in meegaat.