Auteur Topic: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...  (gelezen 25466 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #100 Gepost op: 28-02-2018, 09:10:42 »
Zwartwit en piano die snap ik. Maar streepjeskelding in aflevering 7 dan weer niet. Maar het minder sterk als je de ene keer het zwartwit leent van de zebra en als er dan geen zwartwit is dan maar de streepjes leent

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #101 Gepost op: 28-02-2018, 09:48:47 »
Zwartwit en piano die snap ik. Maar streepjeskelding in aflevering 7 dan weer niet. Maar het minder sterk als je de ene keer het zwartwit leent van de zebra en als er dan geen zwartwit is dan maar de streepjes leent

Een zebra is nu eenmaal gestreept èn zwart-wit. En juist omdat een zebra in Georgië niet voorkomt, kun je je afvragen of het nog wel toeval is als we er in 3 opeenvolgende afleveringen een zien, toch? En als je kijkt wat je ziet bij de beeldovergang in afl. 4, en er dan ook nog zo'n duidelijke overeenkomst is met de toetsen van een piano... Ja dan lijkt 1 en 1 toch echt 2.

Afijn, omdat de Jan-tunnel inmiddels groter is dan die van de andere twee, zitten we misschien weer op hetzelfde punt als destijds bij Stine en Simone. :) Ik kan mijn punt in elk geval niet duidelijker maken dan ik al heb gedaan. Dus voor het moment laat ik het er liever bij.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #102 Gepost op: 28-02-2018, 10:37:37 »
kunnen we de mol vinden met zijn allen? ::bravo::

Die hebben we toch gevonden? Ze is alleen afgevallen in aflevering 8, maar dat is een detail.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #103 Gepost op: 28-02-2018, 11:06:44 »
Aflevering 7 bedoel je ::rofl:: ::love:: ::love:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #104 Gepost op: 28-02-2018, 11:08:08 »
Aflevering 7 bedoel je ::rofl:: ::love:: ::love:: ::love::

Nee, toen viel de schaduwmol af. ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #105 Gepost op: 28-02-2018, 16:18:33 »
 ::rofl::

En Newbie2, ik snap jouw hint zeker wel hoor! Dus dank dat je hem zo heb toegelicht. Alleen 'zebra' icm met Georgie/ Ruben snap ik niet helemaal. Wel zwart/wit met Ruben.

Heerlijk seizoen echt, ik vind dit zo fijn  ::bravo::
Meer L

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #106 Gepost op: 1-03-2018, 02:54:56 »
En Newbie2, ik snap jouw hint zeker wel hoor! Dus dank dat je hem zo heb toegelicht. Alleen 'zebra' icm met Georgie/ Ruben snap ik niet helemaal. Wel zwart/wit met Ruben.

Nog een verbandje dan:

Zebra
Elephants (eerste en bekendste single van Ruben Hein)
Tiger (kindertekeningen)

ZET. Brengt me ook weer mooi terug op het schaakbord. (De Z van zebra alleen was daarvoor trouwens al genoeg).
Of, zo je wilt:

Zebra
Olifanten
Tijger
ZOT. (Ik dacht, laat ik sommige mensen maar eens voor zijn deze keer ;D). Enfin, on a more serious note: Ruben Heins eerste single heette dus "Elephants", wat niet misstaat bij de andere twee grote wilde dieren. Maar nu zoek ik verder dan ik eigenlijk zou willen, want zoals gezegd: de overeenkomst tussen een zebra en een klavier (beide zwart-wit gestreept) was voor mij voldoende om de hint serieus te nemen.

Heerlijk seizoen echt, ik vind dit zo fijn  ::bravo::
+1! ::jaja:: Het kan me ook nauwelijks schelen of ik er straks naast zit of niet, en of we een goede mol hebben of niet, het is werkelijk een fantastisch seizoen wat speurwerk betreft! Op alle fronten denk ik, niet alleen bij de hints.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 03:48:42 door Newbie2 »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #107 Gepost op: 3-03-2018, 15:04:58 »
Zelf heb ik ook een overzicht gemaakt en molpunten toegekend op basis van de (eventuele) molacties en mogelijkheden om te mollen.

1.1. Kluis, geld en jokers: Jan vond geen geld en belde Art onnodig: 2 molpunten. Ruben en Olcay hebben ook Art gebeld en krijgen een molpunt.

2.1. Wisselgeld: De opdracht lukte grotendeels en de drie finalisten en daar droegen ook bij maar hadden ook een verdachte actie. Olcay liet 500 euro in de enveloppe en had de mogelijkheid briefjes van 10 euro uit de enveloppe weg te gooien, Jan wees een keer de verkeerde persoon aan en Ruben belegde dubbel en liet briefjes wegwaaien.  Voor ieder een molpunt.

2.2. Aanschuiven: Olcay en Jan zaten wellicht verkeerd, Ruben zat juist maar wilde naar Ron waardoor de opdracht zou mislukken. Voor ieder een molpunt.

2.3. Opscheppen: De methode van Jan was goed en hij verrichte het meeste werk maar hij krijgt toch een molpunt omdat hij op een gegeven moment ook op het eindpunt wilde laten graven. Olcay ging plassen en Ruben stelde de methode van Jan in vraag en deed weinig werk, ook zij krijgen een molpunt.

3.1. Tijd is geld: Olcay werd met de duurste wagen kort voor tijd ingesloten, een perfecte molactie (2 punten). Ruben krijgt ook een punt omdat hij (weliswaar met de goedkoopste wagen) erg snel af was waardoor de rode wagens zich konden concentreren op de andere wagens.

3.2. Kwestie van vertrouwen: Jan hield zich enkel bezig met de vrijstellingen, Ruben en Olcay waren betrokken bij het binnenhalen van mingeld, ieder dus een molpunt.

3.3. Molcast: Ruben en Olcay hadden op de begane grond meer mogelijkheden om subtiel te mollen (constant de vragen stellen, verkeerd noteren, briefje doen verdwijnen), zij krijgen een molpunt.

4.1. Tunnelvisie: Olcay liep meteen in de verkeerde richting en verloor een kwartier waardoor de opdracht al mislukt was, een perfecte molactie (2 punten). Jan negeerde de witte sterren en Ruben vond geen enkele aanwijzing, voor hen één punt.

4.2. Niets is wat het lijkt: geen geld te verdienen.

4.3. Rode draad: Ruben ging niet naar de overkant en krijgt een molpunt.

5.1. Geldcircus: Olcay bracht het minste binnen (zij was alleen bezig met het kaartenhuis) en krijgt een molpunt.

5.2. Chaos: Olcay was met het meeste geld snel af (2 punten), Ruben had kort daarvoor het penningmeesterschap overgenomen en bepaalde over het geld (1 molpunt).

5.3. Woordzoekers:  Olcay schepte verwarring over Tbilisi en streepte Mol weg (2 punten), Jan en Ruben (ieder één punt) hadden ook mogelijkheden om subtiel te mollen (letters te weinig of teveel doorstrepen).

6.1. Sleutelpositie: Ruben had de sleutels (en dus de controle) in handen en had daardoor verreweg de meeste molkansen (vertragen, geld weggooien), hij krijgt het molpunt.

6.2. Lada’s met lading: Jan gooide zijn auto zo vol dat hij als enige geen bewoner meenam, hij krijgt het molpunt.

6.3. Groen/rood: Jan en Ruben wilden voor het niet zien van de schermen gaan ipv. het geld en krijgen een molpunt.

7.1. Oplichten: Ruben verknalde de (eenvoudige) buizenopdracht, Jan kon de opdracht met de lampen niet tot een goed einde brengen, Olcay riep de kandidaten steeds te vroeg (als er nog één minuut over is) naar de controlroom. Iedereen dus een molpunt.

7.2. Praten als brugman: deze opdracht slaagde volledig en ik denk ook niet dat er gemold is (de mol wist dat er geld uit de pot gehaald werd in de volgende opdracht).

7.3. Perongeluk: Alle 3 finalisten hadden de mogelijkheid om pakjes uit de trein te gooien (Ruben tussen twee wagons misschien het meest) en krijgen een molpunt.

8.1. Geluids mix: Olcay wilde koor 5 ten onrechte aan een ander koor koppelen en krijgt het molpunt.

8.2. Car-aoke: Van Ruben werd geen enkel liedje geraden en hij raadde minder liedjes dan Jan en Olcay, hij krijgt het molpunt.

8.3. Geldstroom. Jan pakte met zijn snoekduik wellicht mingeld en liet tijd verloren gaan: 2 punten. Oclay pakte zeker één koker met mingeld en krijgt één molpunt en ook Ruben die niets binnenbracht.

Totaal:

Jan : 14
Olcay: 19
Ruben: 16
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 17:59:47 door Luc »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #108 Gepost op: 3-03-2018, 15:41:11 »
6.1. Sleutelpositie: Ruben had de sleutels (en dus de controle) in handen en had daardoor verreweg de meeste molkansen (vertragen, geld weggooien), hij krijgt het molpunt.

Totaal:

Jan : 14
Olcay: 19
Ruben: 16

Ruben stuurde Jan naar een kamer waar 100 euro lag. Dat was dam weer een onmolse actie.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #109 Gepost op: 3-03-2018, 16:34:08 »
Natuurlijk doet de mol niet alles verkeerd (de mol heeft in ieder geval geld opgehaald) maar Ruben had daar merkelijk meer sabotagemogelijkheden dan de anderen, hij kon gemakkelijk geld weggooien alvorens de kandidaten te bevrijden. Met meer bevrijde kandidaten is dat moeilijker.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #110 Gepost op: 3-03-2018, 16:37:40 »
Natuurlijk doet de mol niet alles verkeerd (de mol heeft in ieder geval geld opgehaald) maar Ruben had daar merkelijk meer sabotagemogelijkheden dan de anderen, hij kon gemakkelijk geld weggooien alvorens de kandidaten te bevrijden. Met meer bevrijde kandidaten is dat moeilijker.

En misschien heeft hij dat ook gedaan. Gaan ze niet aan ons laten zien natuurlijk. Pas in afl 10

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #111 Gepost op: 3-03-2018, 16:38:48 »
En misschien heeft hij dat ook gedaan. Gaan ze niet aan ons laten zien natuurlijk. Pas in afl 10
Hij maakt zo'n overzicht uiteraard op basis van wat we nu wel weten  ;)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #112 Gepost op: 3-03-2018, 16:41:42 »
perongeluk: Jan gooit zijn wagon helemaal vol met dozen, terwijl Olcay en Ruben als een organisatiebedrijf te werk gaan.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #113 Gepost op: 3-03-2018, 16:46:26 »
Ik kan ook niet kiezen, dus hier maar mijn punten:
Jan - Olcay - Ruben

1.1: 0-0-0  ::rofl::
2.1: 1-0-1 (Olcay was veel te obvious)
2.2: 1-0-1 (weer niks verdachts gezien)
2.3: 1-1-2 (Jan had wel een goed plan, ook al hadden ze beter in de lengte kunnen graven)
3.1: 1-2-3
3.2: 1-3-3
3.3: 1-3-4
4.1: 2-4-5
4.2: 2-4-6
4.3: 2-4-6
5.1: 2-5-6
5.2: 2-6-6
5.3: 2-7-7
6.1: 2-7-8
6.2: 3-7-9
6.3: 4-8-10
7.1: 4-8-11
7.2: 4-8-11
7.3: 5-8-12
8.1: 6-9-12
8.2: 6-9-13
8.3: 7-10-14

Nou, hier blijkt niet echt uit dat ik zo twijfel. Misschien moet ik dan toch maar voor Ruben gaan. Ik had de hele serie op Olcay een soort omgekeerde tunnel. Totaal uitgesloten doordat ze te opvallend was. Eigenlijk vooral voor Simone en een beetje Stine gegaan en toen moest ik opeens naar een nieuwe mol op zoek. Had Ruben steeds ook een beetje verdacht gevonden.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #114 Gepost op: 3-03-2018, 16:48:13 »
perongeluk: Jan gooit zijn wagon helemaal vol met dozen, terwijl Olcay en Ruben als een organisatiebedrijf te werk gaan.
Olcay was anders helemaaal niet blij met Ruben  ::rofl:: "Haal die dozen uit mijn coupe, NU"  ::rofl::

@HappyDutchMan
Waarom kan "te obvious" niet. Mocht Olcay de mol zijn, dan is dat juist haar tactiek. Mocht Jan de mol zijn, dan  heeft hij ook geen "het stille muisje-tactiek". Alleen Ruden lijk je vooralsnog zo te kunnen betitelen, vrij passief lijkt het.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 16:56:09 door Whiskers »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #115 Gepost op: 3-03-2018, 16:50:44 »
Ik heb echt nu de tijd van mijn leven!
Ik ga ook gewoon geen mol meer kiezen,(Simone, waarom toch?)
althans nu ga ik voor een "wensmol" in Jan.
Dus ik zal ook niet verbaasd zijn met elke andere mol,
Alleen Ruben zou ik jammer vinden vanwege zijn FTM.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #116 Gepost op: 3-03-2018, 16:51:57 »
Olcay was anders helemaaal niet blij met Ruben  ::rofl:: "Haal die dozen uit mijn coupe, NU"  ::rofl::
Waarschijnlijk omdat ze toen al op Ruben zat,
Misschien heeft Ruben het iets te letterlijk genomen en ze de trein uit geflikkerd  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #117 Gepost op: 3-03-2018, 17:19:09 »
De Mol...
<-- EDIT -->

...reageerde niet op 'Kiev', vond 2000 euro, belde voor 1000 euro en opende de kluis op tijd.
<-- EDIT -->

In de allereerste post van Heinz met de screenshots staat bovenstaande zin over Olcay m.b.t. aflevering 1. Ik heb nog eens teruggeken rond minuut 33:40 in deze aflevering. Ik vind dus niet dat het Olcay was die die 2000 euro vond. Dat is n.l. alleen aan Ruben toe te schrijven. Ruben is het is die daar de trap op rent en de envelop pakt. Olcay hobbelt daar een beetje achter Ruben aan en zegt na het openen v.d. envelop vrij plichtmatig "Joehoe we hebben 't geld" - en zegt vervolgens meteen tegen Ruben dat ze ook de kluis nog moeten hebben. Dit benadrukt ze nog in de biecht die erachteraan komt: "Wat moet met dat geld, ik wil die kluis vinden...". Maar ja, als ze zo graag die kluis wilde waarom zocht de daar niet wat harder naar en liet ze Ruben zoeken? Daar was ze in mijn ogen al niet een kandidaat die echt heel graag die kluis wilde om executie te ontlopen: Mols dus. Dat Ruben daar 2000 euro vond was natuurlijk een beetje jammer voor haar.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 17:23:21 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #118 Gepost op: 3-03-2018, 17:52:32 »
Dat bouwwerk was toch gewoon niet te missen?

Die 2000 euro was al gevonden toen ze in het café naar die Zenkov kathedraal vroegen. Wie het snelste die taxi uit is en het eerste die envelop neemt, doet voor mij nog weinig ter zake.

Wat wel Mols is van Olcay daar is dat zij het initiatief neemt om meteen voor 1000 euro te bellen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #119 Gepost op: 3-03-2018, 19:35:49 »
Of een apart verhaal  ::rofl::
Bijzonder is het wel!
Meer L