Indonesia 5,9 Tidak benar-benar layak dari Kontes Lagu Eurovision, tapi lebih tepatnya dibuat. Anehnya kedengarannya juga menyenangkan, tapi aku menolak memberikan poin untuk ini.
Estonia 6,2 Bubblegumgothic zal nooit mijn favoriete genre worden. Bevat leuke stukjes, maar niet genoeg voor herhaling. Ik ga even toilleteren als je het niet erg vindt.
Burkino Faso 6,4 Ik had weinig beeld bij Burkino Faso, en ik denk dat ik door het onderwerp nu een wat vertekend beeld heb. Waarschijnlijk klonk het vast beter met professionele studio opnames in plaats van zo'n interviewsetting. Maar momenteel niet heel erg geweldig.
Ireland 6,5 Het heeft wel wat, maar ook heel veel niet. Ik heb betere wormholes gezien in mijn volgende leven.
Portugal 6,5 hmm. Ok.
Croatia 6,7 Niet goed, niet slecht. Ergens in de depressieve middenmoot.
Uruguay 6,7 Gewoon niet puntwaardig.
Luxembourg 6,8 Niet vervelend om naar te luisteren, maar ik zie weinig reden om het lied helemaal af te luisteren.
Bulgaria 6,9 Eerste 10 seconden hartstikke leuk, daarna werd het wat minder. Het komt me ergens bekend van voor en ik zie geen reden om het nogmaals te luisteren.
Turkey 6,9 Klinkt redelijk Turks dit. Opzich niets mis mee natuurlijk, maar mijn muziekvoorkeur ligt ergens anders.
Brasil 7,0 Eerste reactie: ach, wat leuk! Maar na 3:44 minuten was ik er meer dan zat van. De eerst volgende tulp die ik buiten zie heeft een probleem.
South Africa 7,1 Beetje standaard, verder heb ik weinig zinnigs te zeggen.
Belgium 7,1 België heeft zich in ieder geval verbeterd. Best mooi eigenlijk, maar ik ben allergisch voor dwangrijm. Ik vind het verschil in inzendingen van België tussen eurovision- en RN-songfestival ook opmerkelijk groot.
Netherlands 7,2 Tja, op zich best leuk. Wel wat bekend en daarom lastig om te beoordelen. Aangezien ze ooit al eens gewonnen hebben en er betere nummers bestaan geen top-10 plek.
Slovakia 7,2 Ik zou het vrijwillig niet snel luisteren. In de verte klinkt het leuk, maar ik ben mijn oortrompet helaas vergeten.
North Korea 7,2 Het doet me denken aan een combinatie van een ouderwets songfestivallied, BZN en een 'vleugje' communisme. Ik ben nog niet van plan om dit in mijn vrije tijd te luisteren, maar Noord-Korea heeft me positief verrast.
Israel 7,3 Bedankt en tot ziens!
Latvia 7,5 In Letland heeft men over het algemeen geen smaak, dus wat dat betreft is dit lied best goed. Net wat te saai voor mij.
Mexico 7,6 Hoewel de 'zonder jou' trauma's me nog wat gevoelig liggen, stuurt Mexico toch een prima nummer in.
Austria 7,7 Mocht ik ooit een festival moeten organiseren en een niet al te hoog budget hebben, mag hij best eens langskomen.
Saudi Arabia 7,7 Lekker krachtig lied.
New Zealand 7,8 Klinkt leuk, maar ik mis wat originaliteit.
Italy 7,9 Lied klink prima, maar het is niet bijzonder genoeg voor een top-10 notering.
Austalia 7,9 Zat in de running voor punten, maar moest toch net het onderspit delven. Prima keuze, Australië.
France 7,9 Bijzondere videoclip.. Maar vooral ook een leuk nummer. Gefeliciteerd met de -overigens totaal nutteloze- elfde plek!