Auteur Topic: [Hints] Spatie-hint  (gelezen 14812 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Hints] Spatie-hint
« Gepost op: 1-03-2018, 23:04:10 »
Er is nog een mogelijke hint naar de mol (of afvaller of de winnaar of de verliezer of de kandidaten ipv de mol of...) die behoorlijk is blijven liggen hier: de spatie-hint. Of eigenlijk: de mogelijke spatie-hint.

Er staan spaties op plekken waar ze niet horen in tweets van de mol en in afleveringstitels en  in opdrachttitels. Niks voor dit forum om dat maar te laten liggen, al is bekend dat er soms ook gewoon fouten gemaakt worden door de productie. Maar dit zouden wel heel veel fouten zijn, dus een hint is zeer wel mogelijk.

Misschien is de oplossing van deze hint wel dat alle andere hints juist naar kandidaten wijzen ipv naar de mol, en dat de enige zonder expliciete hints juist de mol is (gevoel krijg ik persoonlijk dit seizoen wel en heb ik ook al geuit op dit forum). Om maar als voorbeeld te geven dat de oplossing van de mogelijke spatie-hint vanalles kan zijn.

Nogmaals, niets voor dit forum om een mogelijke hint te laten liggen. Dus:
Wie heeft een overzicht van al het rare/verkeerde spatiegebruik?
Wie puzzelt er mee?
Wie kan er (enigszins) chocola van maken en wat betekent het volgens jou?

Game on!  ::ok::

 ;)

Lijst van raar/verkeerd spatiegebruik:

Afleveringstitels
EE N VERHAAL APART
SCHIJN WERPER

Opdrachttitels
Geluids Mix

Andere spatie-hints
WID M18 (afl. 1)
Perongeluk (afl. 7, geen spatie waar wel verwacht. Ja woordspeling wrsch)

Twijfelachtig
Car-aoke
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 19:55:46 door D*N »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spatie-hint
« Reactie #1 Gepost op: 1-03-2018, 23:07:43 »
Het is inderdaad al opmerkelijk dat die eerste aflevering begint met

EE N V E R H A A L A P A R T

Ik denk dat we dat toen nog hadden uitgelegd als een referentie naar de spatie op de envelop (die Simone vond), maar het slaat achteraf gezien ergens op dat er een hint voor de kandidaten zit in een titel van een aflevering. ;D

Verder hadden we volgens mij:
Schijn Werper
Geluids mix

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Spatie-hint
« Reactie #2 Gepost op: 1-03-2018, 23:13:09 »
Hier en daar kwam ie dus al voorbij: de aanwijzingen leiden dit jaar niet naar de mol maar naar de kandidaten. Die indruk had ik al bij onder meer Simone.

Deze aanwijzing, als die klopt, lijkt in mijn ogen heel veel op de kleurenhint uit seizoen 6:

''de mol heeft nooit een andere/afwijkende kleur gehad''. Roderick kwam vervolgens (overigens om onbedoeld verkeerde redenen) bij Milouska uit. Zij had dezelfde kleur helm als iedereen, behalve Peggy, etc.....(roos had ze niet, als spin in het web). En waar de kleuren in andere objecten terugkwamen, had zij steeds de kleur van de overige kandidaten, behalve 1 steeds wisselende kandidaat.

De mol ontdekken door te elimineren wie het NIET is, lijkt hier dan wel het motto. De vele ronde vormen wezen naar Simone, en niet naar de mol. De als ''schaakhint'' benoemde aanwijzing verwees volgens een aantal forummers hier naar Stine, ook niet de mol....


Ik ga niet het hele rijtje af, dan zou het bericht onleesbaar worden. Maar iets in deze richting, dus.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 23:18:05 door Bodejos »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spatie-hint
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2018, 23:20:37 »
Het is inderdaad al opmerkelijk dat die eerste aflevering begint met

EE N V E R H A A L A P A R T

Ik denk dat we dat toen nog hadden uitgelegd als een referentie naar de spatie op de envelop (die Simone vond), maar het slaat achteraf gezien ergens op dat er een hint voor de kandidaten zit in een titel van een aflevering. ;D

Verder hadden we volgens mij:
Schijn Werper
Geluids mix
Had idd prima op Simone en WID M18 kunnen slaan  ::jaja::
En is op zichzelf ook een voorbeeld van raar spatiegebruik.

@iedereen: is het een idee dat in de openingspost al het raar spatiegebruik wat genoemd wordt verzamel zodat daar (uiteindelijk) een uitputtende opsomming komt te staan?

Hier en daar kwam ie dus al voorbij: de aanwijzingen leiden dit jaar niet naar de mol maar naar de kandidaten. Die indruk had ik al bij onder meer Simone.

Deze aanwijzing, als die klopt, lijkt in mijn ogen heel veel op de kleurenhint uit seizoen 6:

''de mol heeft nooit een andere/afwijkende kleur gehad''. Roderick kwam vervolgens (overigens om onbedoeld verkeerde redenen) bij Milouska uit. Zij had dezelfde kleur helm als iedereen, behalve Peggy, etc.....(roos had ze niet, als spin in het web). En waar de kleuren in andere objecten terugkwamen, had zij steeds de kleur van de overige kandidaten, behalve 1 steeds wisselende kandidaat.

De mol ontdekken door te elimineren wie het NIET is, lijkt hier dan wel het motto. De vele ronde vormen wezen naar Simone, en niet naar de mol. De als ''schaakhint'' benoemde aanwijzing verwees volgens een aantal forummers hier naar Stine, ook niet de mol....


Ik ga niet het hele rijtje af, dan zou het bericht onleesbaar worden. Maar iets in deze richting, dus.

De vele ronde vormen kunnen anders nog prima op de O van Olcay slaan ipv op het NOS-logo  ;)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 23:38:51 door Whiskers »

Offline Mirs

  • Forumlid
Re: Spatie-hint
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2018, 23:55:10 »
Mijn eerste post hier, maar deze overbodige spaties slaan voor mij dus op opdracht 2 (niets is wat het lijkt) uit aflevering 4. Jan is mijn mol sinds deze opdracht, en wel door dat Ja en Nee zonder spatie Jan ee is. Vooral bij deze vraag voor mij extra duidelijk in beeld gebracht.



Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spatie-hint
« Reactie #5 Gepost op: 1-03-2018, 23:59:17 »
Dank voor je bijdrage  ::ok::

Maar ik zie dat persoonlijk echt niet he? Eerder vandaag (vanavond) al uiteengezet op dit forum richting Bodejos. Moet het topic even voor je opzoeken, plaats zo wel een link.

EDIT
post #562 van mij hier: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61890.560
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 00:06:15 door Whiskers »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Spatie-hint
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2018, 00:32:14 »
Ook nog maar even hier dan, want ik denk hetzelfde als jij Whiskers! De spatie hint....

Nog een keer gekeken naar de afleveringstitels waar een spatie staat (of juist een spatie had moeten staan). Kan er dan alleen dit woord van maken:
W (van schijn Werper)
O (van perOngeluk, als je dit juist zou spellen dan staat er per ongeluk)
M (van geluids Mix)
A (van car Aoke)
N (van ee N verhaal apart)

Woman! Maar goed, er komt nog een aflevering aan en misschien kunnen we er wat anders van maken?
Vooral in de laatste aflevering viel het mij weer op met die geluids mix, dus ik dacht ik duik er nog eens in  ::vergroot:: Heel gek die spaties....
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spatie-hint
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2018, 00:34:20 »
Ook nog maar even hier dan, want ik denk hetzelfde als jij Whiskers! De spatie hint....

Nog een keer gekeken naar de afleveringstitels waar een spatie staat (of juist een spatie had moeten staan). Kan er dan alleen dit woord van maken:
W (van schijn Werper)
O (van perOngeluk, als je dit juist zou spellen dan staat er per ongeluk)
M (van geluids Mix)
A (van car Aoke)
N (van ee N verhaal apart)

Woman! Maar goed, er komt nog een aflevering aan en misschien kunnen we er wat anders van maken?
Vooral in de laatste aflevering viel het mij weer op met die geluids mix, dus ik dacht ik duik er nog eens in  ::vergroot:: Heel gek die spaties....
Die is leuk voor mij met als wensmol Olcay  ::ok:: :D

Je voorbeelden ook in de OP gezet  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spatie-hint
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2018, 00:37:35 »
Kan er dan alleen dit woord van maken:
W (van schijn Werper)
O (van perOngeluk, als je dit juist zou spellen dan staat er per ongeluk)
M (van geluids Mix)
A (van car Aoke)
N (van ee N verhaal apart).

Die vind ik best wel goed gevonden al. ::ok::

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: Spatie-hint
« Reactie #9 Gepost op: 2-03-2018, 05:48:28 »
Ook nog maar even hier dan, want ik denk hetzelfde als jij Whiskers! De spatie hint....

Nog een keer gekeken naar de afleveringstitels waar een spatie staat (of juist een spatie had moeten staan). Kan er dan alleen dit woord van maken:
W (van schijn Werper)
O (van perOngeluk, als je dit juist zou spellen dan staat er per ongeluk)
M (van geluids Mix)
A (van car Aoke)
N (van ee N verhaal apart)

Woman! Maar goed, er komt nog een aflevering aan en misschien kunnen we er wat anders van maken?
Vooral in de laatste aflevering viel het mij weer op met die geluids mix, dus ik dacht ik duik er nog eens in  ::vergroot:: Heel gek die spaties....

Het linkt ook met EVA van de onder elkaar geplaatste EEN Verhaal apart

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Spatie-hint
« Reactie #10 Gepost op: 2-03-2018, 08:27:11 »
Het is inderdaad al opmerkelijk dat die eerste aflevering begint met

EE N V E R H A A L A P A R T

Ik denk dat we dat toen nog hadden uitgelegd als een referentie naar de spatie op de envelop (die Simone vond), maar het slaat achteraf gezien ergens op dat er een hint voor de kandidaten zit in een titel van een aflevering. ;D


Achteraf lijkt het aardig op een instinker dat EE N VERHAAL APART en vervolgens WID M18 naar Simone zou verwijzen. Zij vond  de aanwijzing M 18 en Een verhaal apart gaat over Simone de Beauvoir naar wie Simone vernoemd is. Dat is dan aardig gelukt ;D

Misschien verwijst de vreemde spatie  in de afleveringstitel gekoppeld aan de aanwijzing M18 wel degelijk naar de mol.

Jan hield een verhaal apart -> Jan is M18

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Spatie-hint
« Reactie #11 Gepost op: 2-03-2018, 11:04:25 »
.....
Jan hield een verhaal apart -> Jan is M18

Dat snap ik even niet. Waar hield Jan een apart verhaal dan?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spatie-hint
« Reactie #12 Gepost op: 2-03-2018, 11:06:18 »
Dat snap ik even niet. Waar hield Jan een apart verhaal dan?

Ik denk dat er gerefereerd wordt naar het feit dat Jan diegene is die bij die afleveringtitel begint te vertellen over de twist.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Spatie-hint
« Reactie #13 Gepost op: 2-03-2018, 14:53:26 »
Ik denk dat er gerefereerd wordt naar het feit dat Jan diegene is die bij die afleveringtitel begint te vertellen over de twist.
klopt.
Na de twist en de leader begint Jan met een monoloog:
Dit is toch Wie is de mol?
Als ik hier ben en Jean Marc is ook hier waar zijn dan die andere acht gasten?
Wat is dit voor een raar programma?
etc. etc.
Art is hier niet eens..
etc. etc.


Overigens behalve de koppeling met EE N VERHAAL APART en WID M18 kreeg Jan bij de Groen/rood opdracht de vraag onder welke stoel het geld lag in het circus. antwoord stoel 1 en stoel 8.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spatie-hint
« Reactie #14 Gepost op: 2-03-2018, 15:28:10 »
Overigens behalve de koppeling met EE N VERHAAL APART en WID M18 kreeg Jan bij de Groen/rood opdracht de vraag onder welke stoel het geld lag in het circus. antwoord stoel 1 en stoel 8.


Ja, naar een hint met die stoelen was ik ook nog op zoek. ;D Ik had natuurlijk al door dat het stoelen 1 en 8 waren en dat dat geen toeval zal zijn, maar ik zag niet of en hoe ik het kon linken aan iemand.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spatie-hint
« Reactie #15 Gepost op: 2-03-2018, 16:39:08 »
Geen spatie tussen 9 en april.



9 აპრილის ბაღი

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: Spatie-hint
« Reactie #16 Gepost op: 2-03-2018, 17:45:30 »
Bij deze groepsfoto van afgelopen aflevering staat jan ook net iets verder van de rest van de groep af. Alsof er als ware een "spatie" tussen zit.

Weet niet wat we er mee moeten maar het viel wel op ;D

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spatie-hint
« Reactie #17 Gepost op: 2-03-2018, 17:52:55 »
Volgens mij hebben we vaker rare spaties gehad in de titels en dat bleek dan niks te zijn

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spatie-hint
« Reactie #18 Gepost op: 2-03-2018, 19:54:30 »
Volgens mij hebben we vaker rare spaties gehad in de titels en dat bleek dan niks te zijn
Dat klopt, en dat staat ook in de OP.  Er is een kans dat het niets is. Er is ook een kans dat het wel iets is, en dat is veel leuker   :D

Dus: puzzelen maar  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 14:45:25 door Whiskers »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Spatie-hint
« Reactie #19 Gepost op: 3-03-2018, 14:44:05 »
Wat één lijkt is eigenlijk twee, en wat twee lijkt is eigenlijk één. Ik denk dat dat de boodschap is.