Auteur Topic: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist  (gelezen 27926 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #60 Gepost op: 3-03-2018, 23:15:16 »
24 uur × 7 dagen = 168 - 1 uur = 167

Tot zo ver mijn heldere momenten.  ::schaam::
Ja..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #61 Gepost op: 3-03-2018, 23:17:24 »
Cirkel is rond
Precies :) De reis is geëindigd zoals het begon ::bravo::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #62 Gepost op: 3-03-2018, 23:18:29 »
Heinz, het is geen twist om de twist. Ik stond afgelopen jaar te kijken naar alle fans die naar VondelCS waren gekomen en dacht
dat het heel leuk zou zijn als zij de finale / ontknoping daar, live konden meemaken. Vandaar. Ik hoop heel erg dat de mensen die volgende week komen het te gek vinden.

Ik kan deze volkomen begrijpen! Wat is er leuker dan tijdens een live uitzending vanaf VondelCS de bekendmaking van de Mol te zien? Juist: de ontknoping live te zien. Snap dit argument zeer. Live "IK ben de mol" horen hebben we hier nog niet gezien, ik ben heel benieuwd  ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #63 Gepost op: 3-03-2018, 23:19:13 »
Heinz, het is geen twist om de twist. Ik stond afgelopen jaar te kijken naar alle fans die naar VondelCS waren gekomen en dacht
dat het heel leuk zou zijn als zij de finale / ontknoping daar, live konden meemaken. Vandaar. Ik hoop heel erg dat de mensen die volgende week komen het te gek vinden.
Ik snap de gedachte :D Maar is het anders niet mogelijk om de ontknoping op televisie wel live voor de fans in het Vondelpark te doen, maar óók een ontknoping te doen in het land aan het eind van de reis? Dan weten de finalisten wie het is, maar de fans nog altijd niet. Voor hen is de ontknoping nog steeds live ::jaja:: ::love:: (Ik voel mezelf overigens gewoon een ei dat ik de ontknoping überhaupt niet live kan zien ::schaam::)
...óf niet!

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #64 Gepost op: 3-03-2018, 23:22:39 »
Hier vonden we het weer een geweldige aflevering.  ::joehoe:: Dat de hoeveelheid puzzelkwesties afneemt bij aflevering 9 weten we nu wel. En dat we nog steeds ongeveer 33/33/33 op een kandidaat zitten vind ik een enorme prestatie van de productie. Die mind fuck willen we toch?  ::bravo:: ::joehoe:: ::rofl::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #65 Gepost op: 4-03-2018, 02:03:32 »
2 Finalisten, dus geen finaliste... Olcay de Mol?
Omnia vincit amor

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #66 Gepost op: 4-03-2018, 02:07:31 »
Waren we t al gewoon dat wij als kijker in afl 9 geen ontknoping te zien kregen, dit seizoen krijgen zelfs de deelnemers t nog niet te horen.  Ik persoonlijk heb helemaal niks met die hele mensenhysterie omtrent Vondel cs., maar kan wel begrijpen dat dat voor sommigen wel een extra waarde geeft aan t programma.
 
Helaas was voor mij afl 9 als verwacht niks inhoudelijk te speuren, prachtige natuurshots en ontbrak eigenlijk alleen de standaardzin van art, dat ziet u volgende week.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #67 Gepost op: 4-03-2018, 02:09:40 »
Vond het voor een aflevering 9 wel een leuke aflevering om te kijken. Leuk gedaan dat ze eindigen op een hotelkamer met de televisie aan. Alleen jammer dat er weinig kwam van Art. Normaal zit daar iets meer mysterie in maar nu was dat eigenlijk snel klaar.

De grootse finales in het Vondelpark heb ik nooit zo leuk gevonden. Voornamelijk omdat het veel tijd weg neemt om mollenacties en hints te laten zien. Dat is na tien weken kijken en puzzelen toch wat je het meest wil zien?

Lijkt me voor de twee finalisten en de mol trouwens onnoemelijk frustrerend zo lang te moeten wachten.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #68 Gepost op: 4-03-2018, 04:00:00 »
Weer een livefinale  ::niet-ok:: De finalisten weten nog niks zeker  ::niet-ok::  ::niet-ok::

Dat gedoe in het Vondelpark voegt echt alleen wat toe voor de mensen die daar zijn. Voor iedereen die thuis kijkt, betekent het dat er niet geëdit kan worden. Sommigen komen dus heel veel aan het woord en anderen bijna niet en er als er iets te lang over een molactie wordt nagepraat, is er geen tijd om een andere molactie te bespreken. Die scene waarbij de finalisten naar buiten komen en naar het publiek zwaaien vind ik ook altijd tenenkrommend. Ze zijn de koninklijke familie niet.

Stom Big Brother-gedoe....
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #69 Gepost op: 4-03-2018, 09:00:15 »
Dat niemand het nog weet diet mij vermoeden dat Olcay de mol is. Zij wil natuurlijk iedereen live verrassen.

Persoonlijk heb ik niks met dat Vondeling cs. Het doet afbreuk aan het spel. Het is meer een mening van de bn er profileren. Een soort moltalk dus. 

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2018, 09:07:04 »
Wat ik vooral jammer vindt aan dat de ontknoping live is, is dat ik bang ben dat we niet zo'n prachtig "terugspoel-moment" krijgen zoals eerdere jaren. Ik vond altijd dat dat de ontknoping zoiets magisch gaf en spectaculair met die filmische muziek. In een live-uitzending is dat natuurlijk haast niet te doen, omdat je geen weken de tijd hebt om dat mooi te monteren. Daarom ben ik gewoon bang dat het minder spectaculair overkomt.

Maar het is natuurlijk gewoon afwachten hoe het eruit gaat zien, en als het ze wel lukt om het in een LIVE uitzending net zo spectaculair te maken, dan alle lof van de wereld!  ::bravo::
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #71 Gepost op: 4-03-2018, 09:48:32 »
O maar dat gaat vast wel gaaf worden. Ze kunnen toch zo'n mooi gemonteerde clip op de schermen laten zien waarma de Mol zich onthult? Komt vast helemaal goed.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #72 Gepost op: 4-03-2018, 11:23:45 »
Finalist.....volgens mij is het een hint dat de mol de finale heeft gehaald ::vergroot:: ::rofl::.


Persoonlijk vind ik het leukste als ze in Aflevering 9 de winnaar of verliezer al bekend maken. Dan heb je toch nog iets zeg maar en krijg je nog een week lang een waar molduel. Zeker dit seizoen had dat prima gekunt gezien alle drie de opties open staan als mol.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #73 Gepost op: 4-03-2018, 11:28:54 »
Finalist vind ik persoonlijk echt slaan op Olcay.
Zij is vanuit kandidaat perspectief de enige die je echt als 'finalist(e)' kan betitelen, want geen van de andere finalisten ziet haar als mol. Jan en Ruben zijn dus vooralsnog beiden in de race voor mol/ finalist, alleen Olcay is finalist vanuit dit perspectief.

Wat ik nog wilde vragen: herkende iemand 1 van de filmpjes aan het einde? Was dat misschien hetzelfde filmpje als bij 1 van de kandidaten aan het begin van het seizoen? Dat zou de cirkel weer mooi rond maken.
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2018, 11:37:13 »
Wat ik vooral jammer vindt aan dat de ontknoping live is, is dat ik bang ben dat we niet zo'n prachtig "terugspoel-moment" krijgen zoals eerdere jaren. Ik vond altijd dat dat de ontknoping zoiets magisch gaf en spectaculair met die filmische muziek. In een live-uitzending is dat natuurlijk haast niet te doen, omdat je geen weken de tijd hebt om dat mooi te monteren. Daarom ben ik gewoon bang dat het minder spectaculair overkomt.

Ik zie ergens wel de mogelijkheid om dat te doen, hoor. Het is altijd mogelijk om op de grote schermen die er hangen het terugspoelmoment te tonen (en dan komen we uiteraard uit bij de Niets Is Wat Het Lijkt) en bij ons thuis ook, maar met de live beelden rechtsonder er in.

De bezwaren voor mij zitten momenteel bij "Hoeveel tijd gaat dit kosten? En wat blijft er over voor molacties en hints?"

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2018, 11:42:36 »
Persoonlijk vind ik het leukste als ze in Aflevering 9 de winnaar of verliezer al bekend maken. Dan heb je toch nog iets zeg maar en krijg je nog een week lang een waar molduel. Zeker dit seizoen had dat prima gekunt gezien alle drie de opties open staan als mol.

Het lijkt erop dat sinds de live finale dit niet meer gedaan wordt, waarschijnlijk zodat de 3 finalisten bij het door de mensenmassa doorlopen en nog onbekende rol hebben. als daar al een verliezend finalist of winnaar bij staat geeft dit toch een andere draai. Niet dat het mij uitmaakt hoor. van mij mocht ook de verliezer al bekend gemaakt worden, maar ik denk dat dit de voornaamste reden is.


Een ander iets dat mij opvalt (en misschien al wel vermeld) is dat de vloek van de penningmeester is doorbroken. geen enkele penningmeester is afgevallen dit seizoen. sterker nog ze staan alle 3 (!) in de finale.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #76 Gepost op: 4-03-2018, 11:46:24 »
Haha dat is waar ook!
Misschien komt dat omdat er geen opdracht met lasergamen is geweest ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #77 Gepost op: 4-03-2018, 12:01:59 »
zooo ook gekeken.

Wat leuk dat het nu ook eindigt met een TV scherm in een hotelkamer.
Hoe irritant voor de spelers dat ze nu nog niks weten.
Dat wij nog niks weten dat voelden we al aankomen.
Voor ons is er geen verschil met andere seizoenen in mijn ogen.

We wachten rustig af ::joehoe::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #78 Gepost op: 4-03-2018, 12:03:52 »
Ik hoop alleen wel dat er net zoveel molacties als vorig jaar besproken worden.
Vorig jaar was juist het probleem dat er amper molacties besproken werden, terwijl die er juist wel waren. Zelfs achteraf op de website  werden slechts enkele acties belicht. Ik kan me voorstellen dat met een live finale er minder tijd is, maar gun de fans dan tenminste nog de lol van een kijkje achter de schermen op de website.

Dat gedoe in het Vondelpark voegt echt alleen wat toe voor de mensen die daar zijn. Voor iedereen die thuis kijkt, betekent het dat er niet geëdit kan worden. Sommigen komen dus heel veel aan het woord en anderen bijna niet en er als er iets te lang over een molactie wordt nagepraat, is er geen tijd om een andere molactie te bespreken. Die scene waarbij de finalisten naar buiten komen en naar het publiek zwaaien vind ik ook altijd tenenkrommend. Ze zijn de koninklijke familie niet.
Tenenkrommend is het juiste woord. Niet alleen die bordesscène, maar ook de obligate interviewtjes met de fans die in de kou staan te vernikkelen. De AVROTROS begaat de fout die veel TV makers maken, ze denken dat een live-show meer mensen bij het programma zal betrekken. Helaas gaat dit bij WIDM zo ten koste van de kwaliteit, dat het juist kijkers afstoot. Wat mis ik de ontknopingen op Kasteel Lisse, goed geregisseerd, met alle ruimte voor de ervaringen van zowel kandidaten als de mol.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #79 Gepost op: 4-03-2018, 12:05:24 »
Oei, wat een einde! Aan de ene kant super, vooral voor de kijker. Wij maken de echte onthulling met de kandidaten mee.

Maar voor de kandidaten en Jan de mol lijkt me dit scenario nogal lastig. Bijna driekwart jaar moeten wachten op de onthulling... Ik herinner mij dat de winnaar van vorig jaar zei hoe tof het was om met een klein clubje dat geheim te delen. Ergens vind ik dat ook wel een mooie beloning voor als je de de finale haalt; dat is er nu niet. Voordeel is inderdaad wel dat je je niet kunt verspreken over wie de mol is.

Als je het dagboek van de mol leest, lijkt het ook alsof de mol zelf ook verrast was door die uitgestelde onthulling? Lijkt mij heel moeilijk dat echt bijna niemand het weet en je nog steeds je gezicht in de plooi moet houden bij de mede-finalisten.

Als ik in de finale van WIDM zou staan, zou ik wel kwaad worden hoor.  ;D

Wat betreft die live onthulling, dat hoeft voor mij ook niet zo. Vorig jaar bleek daar ook een mooie mollenactie niet uitgezonden te zijn. Dat soort dingen vind ik jammer. Voor mij gaat het niet alleen om wie de mol is, maar ook wat hij of zij zoal heeft uitgespookt. Dat laatste dreigt dan wat onderbelicht te raken.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 12:10:22 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)