Auteur Topic: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist  (gelezen 27909 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #120 Gepost op: 4-03-2018, 22:00:57 »
Maar als Ruben de Mol is, vind ik het maar wat mat. Dan is er sprake van een soort.. tja. Handjes schudden want we wisten het al. Leuk leuk maar geen spanning en sensatie.

Dat zou het niet-live ook zijn. En je weet dit van te voren niet natuurlijk.
Misschien dat Olcay ook wel is gaan twijfelen door alle Jan-acties die we hier nu op een rijtje hebben. Je gaat toch twijfelen in 9 maanden tijd.

Hoe frustrerend voor hen, maar voor ons leuk ::ok::
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #121 Gepost op: 4-03-2018, 22:03:33 »

Dat heb ik nu totaal niet gemist. Ik vind dat staan voor Art nu juist het sufste stukje van de serie  (dit jaar gelukkig een keer niet).  :D

Mee eens. Art sprak toch nog die suffe teksten uit, maar nu via de tv en dat was dan wel weer grappig omdat het de cirkel met de eerste aflevering rond maakte.

Ik ben er van overtuigd dat Ruben niet de mol is. Vorige week met het afvallen van Simone werd me dat duidelijk. En juist daarom is die live ontknoping zo gaaf.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #122 Gepost op: 4-03-2018, 22:07:34 »
Ik heb de teksten van Art ook niet gemist maar ik verwacht die volgende week nog wel. ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #123 Gepost op: 4-03-2018, 22:11:06 »
Nee! :o

Misschien als we allemaal zeggen dat we die teksten altijd zo suf vinden, dat Rick het draaiboek nog even kan aanpassen? Please? :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #124 Gepost op: 4-03-2018, 22:13:57 »
Mee eens. Art sprak toch nog die suffe teksten uit, maar nu via de tv en dat was dan wel weer grappig omdat het de cirkel met de eerste aflevering rond maakte.

Ik ben er van overtuigd dat Ruben niet de mol is. Vorige week met het afvallen van Simone werd me dat duidelijk. En juist daarom is die live ontknoping zo gaaf.

We zijn het geheel eens. ;D


Ik vind trouwens de opdracht in het observatorium prachtig, en het kasteel ook prachtig.
Opdracht twee kwam niet helemaal uit de verf maar wellicht volgende week extra info.

Rick, volgende week svp voldoende tijd voor molacties inruimen  ::vergroot::
Graven, graven, graven...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #125 Gepost op: 4-03-2018, 22:27:11 »
Dat zou het niet-live ook zijn.

Net zoals dat het niet-live ook voor Jan en Ruben verrassend is als Olcay de mol is. Ik zie de meerwaarde van live dan ook absoluut niet. De hele sfeer van het land, het spel, de omgeving is weg. Ik zie liever de reacties van de finalisten aldaar, met het juiste decor.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #126 Gepost op: 4-03-2018, 22:32:35 »
Net zoals dat het niet-live ook voor Jan en Ruben verrassend is als Olcay de mol is. Ik zie de meerwaarde van live dan ook absoluut niet. De hele sfeer van het land, het spel, de omgeving is weg. Ik zie liever de reacties van de finalisten aldaar, met het juiste decor.

Ik denk zelfs dat het nu live net minder een verrassing is. Nu hebben ze het zelf als kijker kunnen terugzien, en zijn ze mss tot de constatering gekomen dat ze compleet fout zaten. Mocht Olcay de mol zijn. Dan zou het net minder verrassend zijn dus.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #127 Gepost op: 4-03-2018, 22:33:15 »
De eerste opdracht kon bijna niet mislukken doordat ze daar te veel tijd voor hadden en de tweede opdrachten kon bijna niet lukken doordat ze daar te weinig tijd voor hadden.
Ik ben wel benieuwd wat ze nou in Mollit hadden moeten doen. Wellicht was dat het spannendste/vermakelijkste deel van de opdracht geweest. Dat hebben we helaas niet kunnen zien.

Nog 6 dagen wachten...
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #128 Gepost op: 4-03-2018, 22:35:33 »
Ik denk zelfs dat het nu live net minder een verrassing is. Nu hebben ze het zelf als kijker kunnen terugzien, en zijn ze mss tot de constatering gekomen dat ze compleet fout zaten. Mocht Olcay de mol zijn. Dan zou het net minder verrassend zijn dus.
Olcay als mol zou niet verrassend zijn?  ::oink::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #129 Gepost op: 4-03-2018, 22:37:12 »
Ik denk zelfs dat het nu live net minder een verrassing is. Nu hebben ze het zelf als kijker kunnen terugzien, en zijn ze mss tot de constatering gekomen dat ze compleet fout zaten. Mocht Olcay de mol zijn. Dan zou het net minder verrassend zijn dus.

Ja daar heb je een goed punt ::jaja::

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #130 Gepost op: 4-03-2018, 22:56:33 »
Olcay als mol zou niet verrassend zijn?  ::oink::

Jawel, maar door de uitzendingen te bekijken kunnen ze al vermoedens hebben en dan is de verrassing net iets minder groot. Voor ons blijft het hetzelfde uiteraard.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #131 Gepost op: 5-03-2018, 00:21:30 »
Overigens hadden de finalisten natuurlijk gewoon de kans om nu al 100% zeker te weten wie de Mol was, als ze die route hadden gelopen (of hadden opgelet in aflevering 4). Als ze hadden geweten dat ze hierna 9 maanden moesten wachten, hadden ze dan anders gekozen?
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #132 Gepost op: 5-03-2018, 00:36:50 »
Ik wil nogmaals herhalen dat 'de finalisten weten het niet' vooral voor ons nu wordt verteld zodat zaterdag dat gevoel leeft dat ook de 2 finalisten het nog niet 100% zeker weten.

We weten echter dat ze in hetzelfde hotel zaten en dat zeker 2 van de 3 finalisten samen op het vliegtuig naar Nederland zaten.

Ik ben dus toch geneigd er van uit te gaan dat ze het meteen na opname gewoon wisten en dat dus net als in 2016 enkel onzeker is wie de winnaar is (tenzij Jan de Mol is). Ze zijn daar toch niet buiten gekomen om dan minimaal 4 uren onderweg te zijn en dan niets te zeggen...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #133 Gepost op: 5-03-2018, 13:20:16 »
De mol moet z'n mond houden toch? Dus ook tijdens die terugreis. Waarom zou de mol dan ineens gaan praten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #134 Gepost op: 5-03-2018, 13:36:41 »
De mol moet z'n mond houden toch? Dus ook tijdens die terugreis. Waarom zou de mol dan ineens gaan praten?

De Mol moet in principe zijn mond houden, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit "oh niemand weet het" er is om schijn te werpen en het zaterdag een beetje extra te geven.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #135 Gepost op: 5-03-2018, 17:23:10 »
De live finale vind ik een toffe move en ben enorm benieuwd naar hoe het in beeld gebracht zal worden. Hoop in elk geval op herhalingen van de beelden hoe beide kandidaten reageerden, nadat de Mol zich bekend maakt. Vóóral als het stiekem tóch Olcay blijkt te zijn.

En, het is volgens mij nog niet genoemd, lijkt het mij wel interessant (kijkcijfer-wise) om wanneer dat mogelijk is (alleen als Ruben óf Olcay de Mol is) om allereerst de Mol buiten op het bordes bekend te maken, daarna samen naar binnen gaan en alle Molacties bekijken en bespreken om daarna weer naar buiten te gaan en daar de winnaar/verliezer bekend te maken. Dan hou je het spannend tot het laatst toe. En dat extra uurtje wachten is dan voor de winnaar/verliezer ook geen ramp meer na die 9 maanden ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #136 Gepost op: 5-03-2018, 19:26:43 »
Zou wel leuk zijn als Jan en Olcay samen hun tests hebben vergeleken, dat één van de twee denkt dat hij heeft gewonnen omdat hij meer goed heeft dan de ander, maar dat dan die andere zaterdag doodleuk zegt 'ik ben de mol'.
Ook gebeurt het vaak dat kandidaten samen de afleveringen terugkijken. Dat is extra leuk als ze zelf niet eens weten wie het is (behalve de mol zelf natuurlijk). Volgend jaar misschien maar als ultieme mindfuck nog 10 extra vragen voor de test op de avond van de onthulling (en dan dus bij vraag 40 niet vragen wie de mol is).

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #137 Gepost op: 6-03-2018, 07:45:56 »
Zou wel leuk zijn als Jan en Olcay samen hun tests hebben vergeleken, dat één van de twee denkt dat hij heeft gewonnen omdat hij meer goed heeft dan de ander, maar dat dan die andere zaterdag doodleuk zegt 'ik ben de mol'.
Ook gebeurt het vaak dat kandidaten samen de afleveringen terugkijken. Dat is extra leuk als ze zelf niet eens weten wie het is (behalve de mol zelf natuurlijk). Volgend jaar misschien maar als ultieme mindfuck nog 10 extra vragen voor de test op de avond van de onthulling (en dan dus bij vraag 40 niet vragen wie de mol is).

Die 10 extra vragen zie ik niet zo snel gebeuren, juist door alle extra informatie die ze van TV krijgen. Je moet niet vergeten dat het voor hen dan dubbelop word, want zij zien ook nog veel dingen die de uitzending niet halen.
Volgens mij hebben veel kandidaten na het zien van de afleveringen wel een goed idee van wie de Mol is.
Zou me niks verbazen als Olcay bijv. na het zien van de afleveringen zoiets heeft van "Ik zit fout, Jan is de Mol" (Als ze zelf de Mol niet is)
Ik hoop ook ergens een beetje dat ze alledrie nog een biecht doen in de Live finale over het kijken van de afleveringen.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #138 Gepost op: 6-03-2018, 23:36:38 »
Finalist: op 16.45 zegt Art tegen Ruben: "Je bent de eerste die 'm in beeld heeft." Is al eerder opgemerkt, wellicht. Maar hij geeft Ruben ook daadwerkelijk een hand en zegt: "Gefeliciteerd." Opmerkelijk.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #139 Gepost op: 6-03-2018, 23:42:55 »
Maar toen was Ruben al een finalist.
Dus mij ontgaat de link met het woord finalist.