Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen  (gelezen 42159 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #20 Gepost op: 3-03-2018, 22:08:28 »
Olcay rijdt het paaltje met puzzelstukjes omver. Als het paaltje op de grond ligt, zit nog één stukje vast. Hoezo weet Olcay niet welk stukje zij moest hebben? Zij heeft er plotseling 2 in de handen. Wie heeft het tweede stukje van het paaltje afgehaald? Kan alleen Olcay zelf geweest zijn, toch.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #21 Gepost op: 3-03-2018, 22:13:21 »
Waarom heet deze opdracht Verbergen? Het “bergen” deel snap ik wel, maar het “ver”? Er hadden hier honderden titels logischer geweest.

Jan heeft zich goed weten te verbergen en kwam pas aanrijden tot het veel te laat was

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #22 Gepost op: 3-03-2018, 22:16:09 »
Jan kreeg een vraag over :hoeveel poken zitten er in de auto.  Hij kon kiezen tussen 1 en 3..  Je hoort hem zeggen: er zitten 3 kleine pookjes en 1 grote... Hij kiest voor antwoord 3... Maar dat antwoord kan nooit goed zijn.. 3 kleine pookjes en 1 grote pook is 4.. Of mis ik iets?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #23 Gepost op: 3-03-2018, 22:18:58 »
Zou er toch eens een keer iets in een nummerbord zitten? Op dat van Jan stond MOM. Dit betekent masker.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2018, 22:25:12 »
Jan kreeg een vraag over :hoeveel poken zitten er in de auto.  Hij kon kiezen tussen 1 en 3..  Je hoort hem zeggen: er zitten 3 kleine pookjes en 1 grote... Hij kiest voor antwoord 3... Maar dat antwoord kan nooit goed zijn.. 3 kleine pookjes en 1 grote pook is 4.. Of mis ik iets?


Ik dacht dat hij zei dat er drie pookjes zijn en dat één daarvan de versnellingspook is.  Maar misschien heb ik het verkeerd gehoord? Dit was precies het moment dat ik aan de titel dacht en dacht dat Jan het goede antwoord koos, maar van tevoren de puzzelstukjes omgewisseld had, zodat hij mooi kon verbergen dat hij het juiste antwoord gaf, maar toch het verkeerde puzzelstuk meenam.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2018, 22:30:57 »
Verbergen: Ruben heeftmaar 3 puzzelstukjes, hij zegt zelf dat hij maar 3 paaltjes heeft zienstaan. Heeft de mol een paaltje van Ruben verborgen zodat hij deze gemist heeft?

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2018, 22:35:57 »
Verbergen: Ruben heeftmaar 3 puzzelstukjes, hij zegt zelf dat hij maar 3 paaltjes heeft zienstaan. Heeft de mol een paaltje van Ruben verborgen zodat hij deze gemist heeft?

Oeh, mooie!
Of kan het zijn dat hij zelf het bordje heeft verborgen?

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2018, 22:54:10 »
Verbergen: Ruben heeftmaar 3 puzzelstukjes, hij zegt zelf dat hij maar 3 paaltjes heeft zienstaan. Heeft de mol een paaltje van Ruben verborgen zodat hij deze gemist heeft?
Hoe had dat gekund als ze alle drie een verschillende route reden en niet op elkaars pad kwamen? Volgens mij niet mogelijk  ;)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 23:01:09 door snugger »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2018, 22:59:30 »
Afspreken in het dorp lijkt me de meest logische keuze. Je hebt uiteindelijk toch hulp van Georgiërs nodig om de tekst te vertalen.
...óf niet!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2018, 23:00:42 »
Maar welk dorp? Kan me voorstellen dat je makkelijk naar verschillende dorpen kan rijden, waardoor veel tijd verloren gaat...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2018, 23:02:03 »
Afspreken in het dorp lijkt me de meest logische keuze. Je hebt uiteindelijk toch hulp van Georgiërs nodig om de tekst te vertalen.

Zeker weten. Verdacht dus van mensen die elders wilden afspreken ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2018, 23:28:19 »
De Lada van Jan zit in de leader, doet dat nog een duit in het zakje?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2018, 23:35:55 »
Is daar ook 'MOM' (= masker) op de nummerplaat te zien? Is me in de leader nog niet opgevallen i.i.g.
Moet ik dus even terugkijken.

Offline Molvliet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2018, 23:46:01 »
Ruben had een portofoon vast in de auto toen hij gebeld werd. Waarom had hij die portofoon? Die zijn helemaal niet uitgedeeld voor deze opdracht.
Is dat om contact te houden met de regie over zinn molacties?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #34 Gepost op: 4-03-2018, 00:46:10 »
Dan zouden we het niet gezien hebben.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #35 Gepost op: 4-03-2018, 02:08:05 »
Slechts 1 échte speuropdracht, dus daar heb ik me dan ook op gestort.

Vragenspel

Ik heb een overzicht van alle vragen die in beeld zijn + de 2 keuzemogelijkheden. Groen staat voor juist, oranje voor onzeker, rood voor fout (al heb ik nog geen fout gevonden).



Opmerkingen:
1. Op een bepaald moment zien we Olcay met 2 puzzelstukken in haar auto, maar we hebben nooit haar 2e vraag gezien. Heeft ze daar een fout puzzelstuk genomen en mochten we dat niet zien?
2. De allereerste vraag die we zien (tijdens Art zijn praatje) gaat over het bouwjaar, maar zien we nooit terug. Deze is dus mogelijk van Olcay of Ruben waarvan we een vraag missen bij ieder. Ik kan het niet achterhalen omdat de puzzelstukjes die er onder hangen tijdens de opdracht onder Olcay's 4e vraag zijn komen te hangen over het aantal toeren van de auto.
3. Ik heb reeds gecontroleerd dat Jan zijn type auto ook 3 poken heeft. Dat ziet U hier:



4. Wanneer Ruben terugkeert om zijn puzzelstukken op te pikken, hangen er geen meer aan de paal. Waar is dat tweede?



Puzzel leggen
Ik heb ook de puzzel proberen leggen op basis van de vormen van de stukjes en dat geeft het volgende resultaat:



Al ben ik er 100% zeker van dat iemand anders dit mooier kan tekenen deze week. ;D

Ik heb natuurlijk ook geprobeerd te kijken naar vertalingen van die puzzelstukjes, maar ze zijn geschreven in Asomtavruli en Nuskhuri. 2 oude Georgische alfabetten die sinds de 11e eeuw uit omloop geraakt zijn. Ik neem aan dat dat voor die regio daar niet geldt, maar in ieder geval is Google Translate je vriend niet meer. :(

Dus ik wil gerust de vertalingen bij elkaar puzzelen (je kan met de wikipedia pagina kijken welke nieuwe characters corresponderen met die oude), maar niet in mijn eentje, want dat wordt te veel werk. ;)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #36 Gepost op: 4-03-2018, 02:25:40 »
Super schema Hulpmol!

Ik denk dat Jan zijn eerste vraag wel correct beantwoordde met het nummer 48?
Hier beter op te tellen:


« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 18:28:45 door Nat007 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #37 Gepost op: 4-03-2018, 02:27:46 »
Super schema Hulpmol!

Ik denk dat Jan zijn eerste vraag wel correct beantwoordde met het nummer 48?

Ik kwam 2 keer iets anders uit en toen dacht ik: "Dit kan ik morgen misschien beter doen." ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #38 Gepost op: 4-03-2018, 02:31:27 »
Waarom gaat Olcay a. werkelijk door de paaltjes heen rijden terwijl dat de vraag niet is en b. rijdt ze zigzaggend er doorheen in plaats van gewoon over de weg rechtdoor tussen alle paaltjes door? Hoe was ze van plan 25 km per uur te rijden met de handrem erop? Ze rijdt langzaam doch zeker het paaltje om. Maar een bordje zit nog vast als de paal valt, dan weet ze prima welk bordje waar hing. En deze had ik zelf niet gezien maar kwam langs in Moltalk, haar kofferbak lijkt al open te staan voor ze op zoek gaat naar het hendeltje? En hoe kan het dat ze minder belt maar de batterij van haar telefoon leeg is?

Misschien stond er wel dat ze niet naar Moliti moesten maar er langs, er voorbij, tien kilometer ten zuiden of noem nog eens een dwarsstraat. Ze missen tenslotte vijf puzzelstukjes en weten van de zeven die ze hebben niet of het de goede antwoorden waren dus de goede tekst. Helaas, dat weten wij ook niet.

Than again, iedereen is verdacht gemaakt. Ruben kan ineens het hendeltje van de motorkap niet vinden, heeft een paaltje helemaal niet gezien (stond zeker een schaap voor?) en rijdt weg terwijl de puzzelstukken van zijn motorkap vallen maar dat ziet hij pas later. Wel vraagt hij antwoord aan Jan op een vraag en zoekt Georgiërs om te vertalen maar met onvolledig en mogelijk foutieve puzzelstukjes kan dat net zo makkelijk een mollenstreek zijn.

Jan doet het toch redelijk aanvankelijk. We zien hem vragen goed beantwoorden, we zien hem flink doorscheuren vanwege de tijd of omdat hij altijd in het rond scheurt (Stine kreeg een verzakking naast hem). Maar hoe bestaat het dat hij een enorm eind weg staat terwijl Ruben en Olcay in het dorpje uit komen en wat een onlogisch voorstel dat niet hij naar hen in het dorp gaat waar mensen kunnen vertalen en twee er al zijn maar hij naar de plek met Art toe wil waar alleen schapen te vinden zijn en twee mensen op weg moeten in plaats van een.

Otewel, we weten nog steeds niets.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #39 Gepost op: 4-03-2018, 02:33:21 »
Ik kwam 2 keer iets anders uit en toen dacht ik: "Dit kan ik morgen misschien beter doen." ::rofl::

De eerste twee keer natellen kwam ik zelf ook op 13 doppen uit haha  :D