Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen  (gelezen 42221 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #60 Gepost op: 4-03-2018, 17:33:09 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Zo in beeld was het niet hoor.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #61 Gepost op: 4-03-2018, 17:57:28 »
@Hulpmol: Top. Erg overtuigend. ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #62 Gepost op: 4-03-2018, 18:14:07 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

@Joost2 - ik volg je in dat het tijdrekken effectiever was, maar:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

We kunnen zo uren doorgaan maar enfin.. laatste repliek van mij in dezen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Olcay ramt een paaltje met antwoorden door gek te slalommen ipv rechtuit te rijden door de pionnen, en kan zo ook een verkeerd puzzelstuk meegenomen hebben en dus het eindpunt vinden onmogelijk hebben gemaakt. Ruben vertikt om zijn motorkap te openen (hij wist niet waar de hendel zat  ::pinokkio::) en gokt bij die vraag op de juiste afloop. Dus ook hij kan een verkeerd puzzelstukje hebben meegenomen. Dan heb je dus 3 verkeerde stukjes, sowieso te weinig tijd (omdat Jan als enige buiten het dorp blijft, omdat Ruben terug moet rijden voor de van zijn motorkap afgevallen stukken) om überhaupt juist uit te komen. Kortom.. iedereen van de finalisten doet hier wel wat verkeerd en dus was dit een traditionele 'deze opdracht is gedoemd te mislukken' opdracht.

Om die reden hecht ik er dus net zo veel waarde aan als bij de acties die Olcay en Ruben hebben gedaan. Prima dat jullie als Jan=molman verdenkers dit als bevestiging zien, Ruben=mol verdenkers hebben ook genoeg bevestiging en zelfs Molcay-verdenkers ook. Voor iedereen wat wils ::ok:: Het doet ook verder niet af aan de scherpe vondst door Hulpmol  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 18:22:31 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #63 Gepost op: 4-03-2018, 18:15:33 »
Zo in beeld was het niet hoor.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Sorry, niet duidelijk geweest:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 18:29:21 door hamsterdam »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #64 Gepost op: 4-03-2018, 18:25:54 »
We kunnen zo uren doorgaan maar enfin.. laatste repliek van mij in dezen:

Goed, van mij dan ook een laatste repliek:

Het rammen van het paaltje werd mooi in beeld gebracht, de puzzelstukjes laten liggen werd mooi in beeld gebracht, Jan die buiten het dorp staat werd mooi in beeld gebracht, maar:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vergelijk het met de duinopdracht waar Jochem verdacht gemaakt werd, maar Thomas de schuldige was. We konden toen ook achterhalen dat Thomas de Mol was, maar dat kon een normale kijker niet.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #65 Gepost op: 4-03-2018, 18:29:23 »
Vergelijk het met de duinopdracht waar Jochem verdacht gemaakt werd, maar Thomas de schuldige was. We konden toen ook achterhalen dat Thomas de Mol was, maar dat kon een normale kijker niet.

Fair enough, die vergelijking vind ik een sterke  ::ok:: Maar waarom zou je dit pas in de finale aflevering doen? Het voelt een beetje onnodig aan, de verwarring is al gesticht, je hebt al tig kandidaten om de tuin geleid en tig van het tv kijkend publiek ook. Wat schieten we er nu mee op als we volgende week toch zien wie het is? Kijk bij Thomas, Kloosterhint, Case-closedhint vonden we die èn eerder èn verknalde het misschien de speurpret, maar enfin.. dan weegt het zwaar.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #66 Gepost op: 4-03-2018, 18:29:50 »
We kunnen zo uren doorgaan maar enfin.. laatste repliek van mij in dezen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Olcay ramt een paaltje met antwoorden door gek te slalommen ipv rechtuit te rijden door de pionnen, en kan zo ook een verkeerd puzzelstuk meegenomen hebben en dus het eindpunt vinden onmogelijk hebben gemaakt. Ruben vertikt om zijn motorkap te openen (hij wist niet waar de hendel zat  ::pinokkio::) en gokt bij die vraag op de juiste afloop. Dus ook hij kan een verkeerd puzzelstukje hebben meegenomen. Dan heb je dus 3 verkeerde stukjes, sowieso te weinig tijd (omdat Jan als enige buiten het dorp blijft, omdat Ruben terug moet rijden voor de van zijn motorkap afgevallen stukken) om überhaupt juist uit te komen. Kortom.. iedereen van de finalisten doet hier wel wat verkeerd en dus was dit een traditionele 'deze opdracht is gedoemd te mislukken' opdracht.

Om die reden hecht ik er dus net zo veel waarde aan als bij de acties die Olcay en Ruben hebben gedaan. Prima dat jullie als Jan=molman verdenkers dit als bevestiging zien, Ruben=mol verdenkers hebben ook genoeg bevestiging en zelfs Molcay-verdenkers ook. Voor iedereen wat wils ::ok:: Het doet ook verder niet af aan de scherpe vondst door Hulpmol  ::vergroot::

Jan is niet mijn mol hoor  ::rofl::
Ik heb dezelfde als jij  ;)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 18:32:16 door Whiskers »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #67 Gepost op: 4-03-2018, 18:34:12 »
Jan is niet mijn mol hoor  ::rofl::
Ik heb dezelfde als jij  ;)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het gaat mij er niet om wie welke mol verdenkt, het gaat mij erom wat iemand als reactie op mij geeft ;)
En nee, daar kan ik niet om heen nee. Als hij dat nu als enige doet oké, dan weegt het voor mij zwaar. Zie Thomas, zie Klaas, zie Kees. Bovendien gebeurde dat bij hun allemaal veel eerder. Ik zie het nut niet ervan om dit pas in de finale te doen terwijl de andere finalisten soortgelijke moves uithalen.

Agree to disagree zit er kennelijk niet in. Tot we volgende week te zien krijgen dat dit een echte molactie is mag ik toch wel zeggen dat hoewel scherp gevonden ik er niet zwaar aan til? Of nemen we al een voorschot op volgende week? Krijg nu het gevoel dat ik enkel mag zeggen: scherp gevonden  ::vergroot:: ::bravo:: ::ok:: en dat is dat.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #68 Gepost op: 4-03-2018, 18:35:32 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #69 Gepost op: 4-03-2018, 18:39:17 »
Het gaat mij er niet om wie welke mol verdenkt, het gaat mij erom wat iemand als reactie op mij geeft ;)
En nee, daar kan ik niet om heen nee. Als hij dat nu als enige doet oké, dan weegt het voor mij zwaar. Zie Thomas, zie Klaas, zie Kees. Bovendien gebeurde dat bij hun allemaal veel eerder. Ik zie het nut niet ervan om dit pas in de finale te doen terwijl de andere finalisten soortgelijke moves uithalen.

Agree to disagree zit er kennelijk niet in. Tot we volgende week te zien krijgen dat dit een echte molactie is mag ik toch wel zeggen dat hoewel scherp gevonden ik er niet zwaar aan til? Of nemen we al een voorschot op volgende week? Krijg nu het gevoel dat ik enkel mag zeggen: scherp gevonden  ::vergroot:: ::bravo:: ::ok:: en dat is dat.


Natuurlijk mag je dat wel zeggen   ::hug::
Maar dit is een forum, en dan krijg je gewoon reacties. Zelfs van mensen die op dezelfde mol zitten (en daar stug op blijven zitten), maar toch niet om deze spoiler heen kunnen.

Maar uiteraard bepaalt iedereen het gewicht van deze spoiler zelf  ::jaja:: En jouw mening telt ook gewoon  :)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 18:41:39 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2018, 18:56:25 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb dat allemaal uitgezocht voor ik het plaatste:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #71 Gepost op: 4-03-2018, 19:00:05 »
Fair enough, die vergelijking vind ik een sterke  ::ok:: Maar waarom zou je dit pas in de finale aflevering doen? Het voelt een beetje onnodig aan, de verwarring is al gesticht, je hebt al tig kandidaten om de tuin geleid en tig van het tv kijkend publiek ook. Wat schieten we er nu mee op als we volgende week toch zien wie het is? Kijk bij Thomas, Kloosterhint, Case-closedhint vonden we die èn eerder èn verknalde het misschien de speurpret, maar enfin.. dan weegt het zwaar.

Ja, dan is het dodelijk. Nu vind ik het eigenlijk 'ideaal'. Het geeft niets weg aan de gemiddelde kijker en toch is het te ontdekken na goed focussen op ieder detail in deze opdracht.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #72 Gepost op: 4-03-2018, 19:02:51 »
@Hulpmol: Heel goed gezien!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #73 Gepost op: 4-03-2018, 19:06:14 »
Eens,Hulpmol.

En t mooie is ook: Het is overtuigend, maar ook weer niet zo overtuigend dat we nu de ontknoping niet meer nodig hebben. Het laat ruimte voor twijfel (bij mij niet, maar het komt dan ook overeen met mijn molverdachte en dus zou tunnelvisie mee kunnen spelen).

Puik speurwerk sowieso! En ik ga er vanuit dat het een goed verborgen bewust puzzelstukje (!) van dit seizoen is

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2018, 19:50:16 »
Hulpmol, je doet jouw naam weer eer aan.
Wat ben jij toch goed in speuren!!!!!  ::hug::
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2018, 19:51:49 »
Hulpmol, je doet jouw naam weer eer aan.
Wat ben jij toch goed in speuren!!!!!  ::hug::
Julli moeten eens op date  ::rofl::

Ok, off topic, sorry  :-X :-[

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #76 Gepost op: 4-03-2018, 19:54:28 »
Goed gevonden, Hulpmol!  ::ok::
Nu neig ik weer naar mijn oude mol (oud als in: mijn mol na aflevering 8  ::) )

Deze opdracht was zonder mol denk ik ook niet te halen. Te weinig tijd en klungelende kandidaten.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #77 Gepost op: 4-03-2018, 23:16:54 »
Met 3 hier elk op z'n manier gemold, maar mooi terug gevonden hulpmol !
Wel subtiel , net niet in het zicht, inderdaad !

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #78 Gepost op: 4-03-2018, 23:39:46 »
Ik heb volgens mij de Mol betrapt in deze opdracht. Ik ben vrij zeker omdat het gaat om een actie die niet vol in beeld gekomen is, maar die enkel te verklaren is voor een Mol. Daarom kies ik er dus voor om hem in spoiler te zetten omdat ik toch vrij grote waarde hecht hieraan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #79 Gepost op: 5-03-2018, 00:14:37 »
Ik heb volgens mij de Mol betrapt in deze opdracht. Ik ben vrij zeker omdat het gaat om een actie die niet vol in beeld gekomen is, maar die enkel te verklaren is voor een Mol. Daarom kies ik er dus voor om hem in spoiler te zetten omdat ik toch vrij grote waarde hecht hieraan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::ok:: ::ok:: ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.