Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen  (gelezen 42217 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #140 Gepost op: 5-03-2018, 20:52:32 »
Mooi gevonden!  ::bravo::

Waarom zou Jan een verkeerd bordje pakken terwijl hij een minuut voor de eindtijd aan komt rijden? Dat alleen al vond ik mols genoeg

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #141 Gepost op: 5-03-2018, 21:06:21 »
Er zijn toch echt 7 puzzelstukken( 6 op de motorkap en 1 in de hand van Ruben) en Ruben had  al gezegd dat hij er maar drie had. Dat hebben we ook gezien toen hij wegreed en twee puzzelstukken verloor.

Ik denk dat het een montagedingetje is. We zien Jan in beeld 4 opdrachten doen en 4 puzzelstukjes pakken.
Ruben doet  in beeld 3 opdrachten en we hebben hem ook met 3 puzzelstukken gezien.

Olcay zien we in beeld 3 opdrachten doen, bij de eerste  (pionnen) zien we haar geen puzzelstukje  pakken haar tweede opdracht zien we helemaal niet maar in een shot daarna belt ze met Jan en zien we haar met  2 puzzelstukken en ze vertelt Jan dat ze in elkaar passen. ( Jan heeft op dat moment 3 stukken en antwoordt dat dat normaal is met puzzels dat ze in elkaar passen o.i.d.)Olcay pakt vervolgens een stuk bij de opdracht over de kofferbak en daarna bij de vraag over  de toeren i.c.m.  25 km per uur. Hier heeft ze duidelijk de stukken in handen maar de montage laat ons niet zien wat ze meeneemt.

Maar er zijn er 7, volgens mij Ruben 3 en Olcay 4.
Er is één opdracht die we niet in beeld hebben gezien behalve bij de uitleg van Art ( Uit welk jaar komt jouw lada)Door zowel bij  Ruben als bij  Olcay één opdracht niet in beeld te brengen maakt ze verdachter in de montage.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 21:24:43 door Moedermol »

Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #142 Gepost op: 5-03-2018, 21:19:21 »
Er zijn toch echt 7 puzzelstukken( 6 op de motorkap en 1 in de hand van Ruben) en Ruben had  al gezegd dat hij er maar drie had. Dat hebben we ook gezien toen hij wegreed en twee puzzelstukken verloor.

Ik denk dat het een montagedingetje is. We zien Jan in beeld 4 opdrachten doen en 4 puzzelstukjes pakken.
Ruben doet  in beeld 3 opdrachten en we hebben hem ook met 3 puzzelstukken gezien.

Olcay zien we in beeld 3 opdrachten doen, bij de eerste  (pionnen) zien we haar geen puzzelstukje  pakken haar tweede opdracht zien we helemaal niet maar in een shot daarna belt ze met Jan en zien we haar met  2 puzzelstukken en ze vertelt Jan dat ze in elkaar passen. ( Jan heeft op dat moment 3 stukken en antwoord dat dat normaal is met puzzels dat ze in elkaar passen o.i.d.)Olcay pakt vervolgens een stuk bij de opdracht over de kofferbak en daarna bij de vraag over  de toeren i.c.m.  25 km per uur. Hier heeft ze duidelijk de stukken in handen maar de montage laat ons niet zien wat ze meeneemt.

Maar er zijn er 7, volgens mij Ruben 3 en Olcay 4.

Huh oke. Dan zou idd of ruben of olcay er vier gehad moeten hebben. Wel raar dat ze bij Ruben en Olcay maar drie opdrachten laten zien. Olcay kan echter bij de laatste opdracht niet twee puzzelstukjes hebben gehad, omdat wij in beeld zien dat zij voor de opdracht over de toeren al drie puzzelstukjes had. Dus dan zou zij bij de opdracht over de toeren het vierde puzzelstukje hebben gepakt. Alleen dan roept het wel de vraag op of Ruben ook geen vier puzzelstukjes had moeten hebben? In ieder geval hebben ze weer lekker gekloot bij de montage. 

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #143 Gepost op: 5-03-2018, 21:23:57 »
Ruben moet ook 4  stukken hebben gehad, de puzzel zoals Hulpmol die heeft opgelost bestaat uit 12 stukken, 3 x 4en dat is ook logisch.

De mol zal daar wel de hand in hebben gehad, of Ruben heeft het gedaan of de mol heeft een opdracht  verdonkeremaand...
Door niet alles te laten zien in de montage kunnen de verdenkingen nog alle kanten opgaan. Het moet spannend blijven tot aan aflevering 10.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #144 Gepost op: 5-03-2018, 22:33:32 »
Ik heb diagonaal gelezen aangezien er veel bijgekomen is sinds de laatste keer ik het topic las, maar bedankt aan diegene die mij bedanken. ::bravo::

Ook bedankt aan Benti voor het vinden van de ondersteuning voor de mogelijke hint in het opdrachtfilmpje.

Onze shots zijn ook al (zonder bronvermelding uiteraard, want daar doen we niet aan ::ohno::) op facebook geplaatst door iemand. Dus toont toch aan dat meer mensen het zien als een goede hint richting Jan als Mol. ;)

Ruben moet ook 4  stukken hebben gehad, de puzzel zoals Hulpmol die heeft opgelost bestaat uit 12 stukken, 3 x 4en dat is ook logisch.

Ja, van die aanname ga ik uit. Ze wordt ook versterkt door het volgende shot:



van Ruben die een bordje tegen komt dat tegen de richting in staat. Volgens mij duidt dat op een verkeerd ingeslagen weg en heeft hij zo zijn bordje gemist. Al is dat puur speculatie.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #145 Gepost op: 5-03-2018, 22:43:26 »
Ik vind het echt belachelijk en walgelijk dat mensen andermans uitzoekwerk zelf claimen (daarom wees ik je er ook op), echt rotstreken zijn dat  >:(

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #146 Gepost op: 5-03-2018, 22:46:49 »
Nog een update over Jan 1. Ik heb een beter shot gevonden dan dat wat ik had:



Ik ben onzeker over het 3e character in dat eerste woordje, maar ik heb nu dus

"ձեք նպատակակնտի"

ofwel: "getting to target" in Engels

Dat geeft:



en als puzzel:


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #147 Gepost op: 5-03-2018, 22:51:02 »
Ik vind het echt belachelijk en walgelijk dat mensen andermans uitzoekwerk zelf claimen (daarom wees ik je er ook op), echt rotstreken zijn dat  >:(
Eens!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #148 Gepost op: 5-03-2018, 22:51:44 »
Olcay had dus het stuk met Moliti erop? Dat is vrij essentiële informatie. Zou een mol hier het juiste puzzelstukje meenemen? (mits de mol natuurlijk nog weet dat dat bepaalde stukje zo belangrijk is)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #149 Gepost op: 5-03-2018, 22:52:37 »
Kun je die puzzel ook in de Engelse of Nderlandse vertaling even weergeven? Dank alvast!

Olcay had dus het stuk met Moliti erop? Dat is vrij essentiële informatie. Zou een mol hier het juiste puzzelstukje meenemen? (mits de mol natuurlijk nog weet dat dat bepaalde stukje zo belangrijk is)
Ik vind de vraag waarom je gaat mollen met een zeer onbelangrijk puzzelstuk prangender. En waarom dat je kennelijk bevestigt als DE mol van 2018...
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 22:57:10 door Whiskers »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #150 Gepost op: 5-03-2018, 23:02:37 »
Waar? Dan zal ik er eens wat van zeggen!!!!
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #151 Gepost op: 5-03-2018, 23:05:17 »
Waar? Dan zal ik er eens wat van zeggen!!!!
Ik weet waar, want ik gaf de tip, maar ik weet niet of Hulpmol "wraakacties" wel of niet op prijs stelt. Best stuur je hem een persoonlijk bericht en vraag je het hem zo even  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #152 Gepost op: 5-03-2018, 23:07:34 »
Kun je die puzzel ook in de Engelse of Nderlandse vertaling even weergeven? Dank alvast!

Voor jou wil ik dat doen:



Ik kan beter Nederlands dan die 2e regel, maar zo zie je wie welke info had.



Waar? Dan zal ik er eens wat van zeggen!!!!

Bij de reacties op het bericht van het fb-account van Wie Is De Mol over de live ontknoping dat vandaag geplaatst werd.

Ik til er nu ook niet zo zwaar aan dat er iemand moet gecyberpest worden, maar ik vind het ergens wel sneu dat mensen daar genoegen uit halen om dat dan te verkopen als een eigen vondst.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #153 Gepost op: 5-03-2018, 23:08:25 »
Hahaha ik ben geen wraakgevoelig persoon hoor. Wel een academicus die houdt van bronvermelding.

On topic: ook in deze opdracht werd het weer duidelijk, ze kunnen het echt alledrie zijn. Love it!!!
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #154 Gepost op: 5-03-2018, 23:09:11 »
Voor jou wil ik dat doen
Dank je, ik stel dat zeer op prijs!  ::bravo::

En alleen met Olcay's puzzelstukken heb je al kans te vinden wat je moet/wil vinden  ::oink::
Dat is nogal een blijk van vertrouwen in Olcay! Moest er nog wat geld bij in de pot (in lijn met de extra 2500 euro bij de finale test)?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 23:13:30 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #155 Gepost op: 5-03-2018, 23:11:00 »
Hahaha ik ben geen wraakgevoelig persoon hoor. Wel een academicus die houdt van bronvermelding.

Even off topic: Ik ben ook academicus. ;D Vandaar dat ik ook kriebels krijg bij incorrecte bronvermelding. ;) Al is dat natuurlijk het gevaar met facebook en social media in het algemeen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #156 Gepost op: 5-03-2018, 23:14:49 »
Even off topic: Ik ben ook academicus. ;D Vandaar dat ik ook kriebels krijg bij incorrecte bronvermelding. ;) Al is dat natuurlijk het gevaar met facebook en social media in het algemeen.
Goh, hier ook een academicus (academica) ::rofl::
Conclusie: academici hebben iets tegen plagiaat. Verrassend  ::rofl::

(Sorry voor de off topic, maar deze kon ik niet laten liggen hoor  ::ohno:: )
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 00:01:05 door Whiskers »

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #157 Gepost op: 6-03-2018, 00:03:42 »
Whahaha, hier nog een geplagieerde academicus: zelfs de hints naar Jan die ik hier in zijn topic heb geplaatst hebben YouTube stuk voor stuk gehaald. Terwijl die echt in geen verhouding staan tot wat bijvoorbeeld Hulpmol de afgelopen dagen heeft gevonden. Sommige mensen gaan wel ver voor een paar views, blijkbaar. Maar on topic: ik vind ver bergen en verbergen allebei op Jan slaan deze opdracht.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #158 Gepost op: 6-03-2018, 00:29:19 »
Alle hulde aan Hulpmol maar ik zet mijn academische verstand bij WIDM soms even uit. Ervaring uit het verleden heeft mij geleerd dat het eerder in de weg staat dan helpt om de mol te ontmaskeren. Bij 'Verbergen' was het doel om met goede antwoorden in beperkte tijd de puzzel op te lossen en het geld te vinden.
De mol kan foute puzzelstukjes meenemen (ongeacht of hij de vraag juist beantwoordt) en/of vertragen.
De opdracht kon nooit gehaald worden, allen waren te laat om de puzzel op te lossen. Aangezien ieder heeft gemold was het vinden van de envelop kansloos.

Ik zit nog steeds in het donker door de maansverduistering nadat het Simone kaarsje was uitgeblazen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #159 Gepost op: 6-03-2018, 00:38:40 »
Een nest! Het wordt lente!