Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen  (gelezen 42139 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #160 Gepost op: 6-03-2018, 00:41:10 »
Een nest! Het wordt lente!


Het is al lente (meteorologisch dan)  :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #161 Gepost op: 6-03-2018, 00:42:42 »
Alle hulde aan Hulpmol maar ik zet mijn academische verstand bij WIDM soms even uit. Ervaring uit het verleden heeft mij geleerd dat het eerder in de weg staat dan helpt om de mol te ontmaskeren. Bij 'Verbergen' was het doel om met goede antwoorden in beperkte tijd de puzzel op te lossen en het geld te vinden.
De mol kan foute puzzelstukjes meenemen (ongeacht of hij de vraag juist beantwoordt) en/of vertragen.
De opdracht kon nooit gehaald worden, allen waren te laat om de puzzel op te lossen. Aangezien ieder heeft gemold was het vinden van de envelop kansloos.

Ik zit nog steeds in het donker door de maansverduistering nadat het Simone kaarsje was uitgeblazen.


Klopt allemaal en sinds ik de vertaling heb, vind ik het puzzelstukwisselgedoe van Jan ook niet meer zo overtuigend als eerst, maar het blijft wel overeind staan dat hij daar een zeker goed antwoord ruilt voor een onzeker en dat dat zo niet getoond wordt aan het publiek (nou ja, wel, maar niet in volle glorie).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #162 Gepost op: 6-03-2018, 00:54:25 »
Klopt allemaal en sinds ik de vertaling heb, vind ik het puzzelstukwisselgedoe van Jan ook niet meer zo overtuigend als eerst, maar het blijft wel overeind staan dat hij daar een zeker goed antwoord ruilt voor een onzeker en dat dat zo niet getoond wordt aan het publiek (nou ja, wel, maar niet in volle glorie).
Iedereen liep te mollen in die opdracht..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #163 Gepost op: 6-03-2018, 00:57:09 »
Iedereen liep te mollen in die opdracht..

Ja, en van Olcay zag je een paaltje omgaan en van Ruben zag je puzzelstukjes liggen en van Jan zag je dat hij niet bij de andere 2 was om de puzzel te maken, maar waarom verberg je een kandidaat die een verkeerd puzzelstukje pakt? Vind je als productie toch net heel fijn? Dat komt omdat Jan de Mol is.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #164 Gepost op: 6-03-2018, 01:00:34 »
Ja, en van Olcay zag je een paaltje omgaan en van Ruben zag je puzzelstukjes liggen en van Jan zag je dat hij niet bij de andere 2 was om de puzzel te maken, maar waarom verberg je een kandidaat die een verkeerd puzzelstukje pakt? Vind je als productie toch net heel fijn? Dat komt omdat Jan de Mol is.
Daarom moest het 2x gefilmd worden?
Nah, ik mag je graag en je bent echt een geweldige aanwinst voor dit forum (al zit je hier al even), maar ik zie Jan niet als de mol   ::ohno::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #165 Gepost op: 6-03-2018, 01:05:26 »
Daarom moest het 2x gefilmd worden?
Nah, ik mag je graag en je bent echt een geweldige aanwinst voor dit forum (al zit je hier al even), maar ik zie Jan niet als de mol   ::ohno::

Er moest niets 2 keer gefilmd worden. Eerst film je Jan die het goede stuk pakt, dan zegt hij tegen de camera iets van 'dat ga ik dus niet doen' en hij pakt het verkeerde stuk.

In de uitzending toon je dan enkel het nemen van het goede stukje.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #166 Gepost op: 6-03-2018, 01:07:21 »
leuke hint van widm.nl: kenteken Jan: Mom. en de opdracht heet verbergen. Momfer de mol zit  er zelfs weer in. Kan zelfs het plaatje er niet bij doen want staat al in de database. Maar hij blijft leuk. Zelfs de zonnebril....komt me bekend voor. ::rofl::
  
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 01:26:13 door foxhunter »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #167 Gepost op: 6-03-2018, 01:09:02 »
Er moest niets 2 keer gefilmd worden. Eerst film je Jan die het goede stuk pakt, dan zegt hij tegen de camera iets van 'dat ga ik dus niet doen' en hij pakt het verkeerde stuk.

In de uitzending toon je dan enkel het nemen van het goede stukje.
Maar het is 2x gefilmd en 2x vertoond...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #168 Gepost op: 6-03-2018, 01:09:16 »
Iedereen liep te mollen in die opdracht..

Of Ruben en Olcay waren gewoon niet zo goed bezig.

Jan vertelt dat hij het antwoord weet, pakt het goede puzzelstuk en wisselt dat daarna om. Dat is bewust iets fout doen, met onbekende reden. Van Olcay en Ruben kan je dat niet zeggen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #169 Gepost op: 6-03-2018, 01:10:57 »
Of Ruben en Olcay waren gewoon niet zo goed bezig.

Jan vertelt dat hij het antwoord weet, pakt het goede puzzelstuk en wisselt dat daarna om. Dat is bewust iets fout doen, met onbekende reden. Van Olcay en Ruben kan je dat niet zeggen.
En van Jan's actie kun je zeggen dat het niks uitmaakt voor de oplossing..
Wow, wat een mollenstreek...

En Olcay en Ruben zaten ook te mollen..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #170 Gepost op: 6-03-2018, 01:13:30 »
En van Jan's actie kun je zeggen dat het niks uitmaakt voor de oplossing..
Wow, wat een mollenstreek...

Maar we proberen net te zeggen dat dat het punt niet is. Dit is een gevalletje Thomas-in-de-duinen.

Wat je mag zien van de productie, is niet verdacht, wat je niet mag zien, is heel verdacht. En zoals Mollenmania aangeeft: Die acties van Ruben en Olcay zijn uiteindelijk weg te redeneren, maar een fout puzzelstuk pakken niet.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #171 Gepost op: 6-03-2018, 01:17:29 »
Maar we proberen net te zeggen dat dat het punt niet is. Dit is een gevalletje Thomas-in-de-duinen.

Wat je mag zien van de productie, is niet verdacht, wat je niet mag zien, is heel verdacht. En zoals Mollenmania aangeeft: Die acties van Ruben en Olcay zijn uiteindelijk weg te redeneren, maar een fout puzzelstuk pakken niet.
In jouw optiek  :)
Je mocht vd productie ook Jan's miskleun zien kennelijk. Anders was het niet uitgezonden.
Of was het "een foutje"?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #172 Gepost op: 6-03-2018, 01:23:44 »
In jouw optiek  :)
Je mocht vd productie ook Jan's miskleun zien kennelijk. Anders was het niet uitgezonden.
Of was het "een foutje"?

Nu doe je precies of dit vol in beeld was. Het feit dat niemand er over tweette, het op facebook plaatste, het in moltalk besprak,... toont aan dat "Jan die een fout bordje pakt" door niemand werd opgemerkt.

En dat is het criterium voor mij om te zeggen dat het heel obscuur in beeld kwam.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #173 Gepost op: 6-03-2018, 01:26:31 »
Nu doe je precies of dit vol in beeld was. Het feit dat niemand er over tweette, het op facebook plaatste, het in moltalk besprak,... toont aan dat "Jan die een fout bordje pakt" door niemand werd opgemerkt.

En dat is het criterium voor mij om te zeggen dat het heel obscuur in beeld kwam.
Ik zeg net dat het obvious was, ik zeg dat het in beeld was. En dat er zelfs 2 filmpjes zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #174 Gepost op: 6-03-2018, 01:28:49 »
Ik zeg net dat het obvious was, ik zeg dat het in beeld was. En dat er zelfs 2 filmpjes zijn.


Nee ja, je hebt gelijk. Iedereen had het meteen gezien dat Jan het verkeerde bordje nam. ::rits::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #175 Gepost op: 6-03-2018, 01:35:36 »
Nee ja, je hebt gelijk. Iedereen had het meteen gezien dat Jan het verkeerde bordje nam. ::rits::
Dat zeg ik niet, ik zeg dat het in beeld was. Anders had jij het ook niet kunnen spotten..
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 01:37:48 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #176 Gepost op: 6-03-2018, 01:42:45 »
Dat zeg ik niet, ik zeg dat het in beeld was. Anders had jij het ook niet kunnen spotten..

Maar daar gaat het helemaal niet om. Ik heb maniakaal die opdracht terug gekeken, maar dit programma wordt al lang niet meer voor mij gemaakt, maar voor 3 miljoen mensen die languit op de bank liggen op zaterdag.

Die mensen gaan mee met de suggestieve verhaallijn die gecreëerd wordt: "Welk merk? Oh ja, 1.7, het staat er. Ok, hij pakt het rechtse bordje."

Dat is de verhaallijn die blijft plakken bij die 3 miljoen mensen.
Dat hier nu 100 of 150 mensen zitten die nu weten dat Jan daar met een fout bordje op zijn motorkap staat, is echt van geen belang voor het totaal aan verdenkingen.

Om nog even te duiden hoe obscuur het wel niet in beeld gebracht is: De Klaashint werd hier 1,5 uur na uitzending gedropt en verraadde de Mol helemaal, dit had niemand gezien tot zondag 14u en geeft de Mol niet 100% weg. En dat die extra verdenking die ze op Jan kunnen laden niet gebruikt wordt, dat is verdacht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #177 Gepost op: 6-03-2018, 01:46:50 »


Om nog even te duiden hoe obscuur het wel niet in beeld gebracht is: De Klaashint werd hier 1,5 uur na uitzending gedropt en verraadde de Mol helemaal, dit had niemand gezien tot zondag 14u en geeft de Mol niet 100% weg. En dat die extra verdenking die ze op Jan kunnen laden niet gebruikt wordt, dat is verdacht.

Dit  ::jaja::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #178 Gepost op: 6-03-2018, 06:33:33 »
Maar daar gaat het helemaal niet om. Ik heb maniakaal die opdracht terug gekeken, maar dit programma wordt al lang niet meer voor mij gemaakt, maar voor 3 miljoen mensen die languit op de bank liggen op zaterdag.

Die mensen gaan mee met de suggestieve verhaallijn die gecreëerd wordt: "Welk merk? Oh ja, 1.7, het staat er. Ok, hij pakt het rechtse bordje."

Dat is de verhaallijn die blijft plakken bij die 3 miljoen mensen.
Dat hier nu 100 of 150 mensen zitten die nu weten dat Jan daar met een fout bordje op zijn motorkap staat, is echt van geen belang voor het totaal aan verdenkingen.

Om nog even te duiden hoe obscuur het wel niet in beeld gebracht is: De Klaashint werd hier 1,5 uur na uitzending gedropt en verraadde de Mol helemaal, dit had niemand gezien tot zondag 14u en geeft de Mol niet 100% weg. En dat die extra verdenking die ze op Jan kunnen laden niet gebruikt wordt, dat is verdacht.
Het was dus te zien.
Verder heeft iedereen lopen mollen die opdracht. En Jan is mijn mol niet, maar dat is wel duidelijk  ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Verbergen
« Reactie #179 Gepost op: 6-03-2018, 07:34:12 »
Jan had, gezien het schema, zowel de rechter bovenhoek als de hoek waar uiteindelijk de vindplaats van het geld specifiek benoemd werd.


Om die reden snap ik niet waarom hij uiteindelijk (in beeld)  het foute rechterbovenstuk heeft gepakt. Nu vind ik hem toch te zwak om de wissel als ultieme molactie te zien. Was het het rechter benedenstuk geweest, dan kon dat denk ik wel als zodanig worden aangemerkt. Simpelweg, omdat op dat stuk de vindplaats van het geld expliciet wordt aangegeven.


Hoewel: het wisselen op zich vind ik wel weer leuk.