Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol  (gelezen 42135 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #180 Gepost op: 8-03-2018, 00:20:38 »
Dat zeggen we dan ook  ::hypocriet::
Pas een paar dagen  :P

Weet ik, maar ik heb genoeg van alle Janisdemolman aanhang die kennelijk de livefinale al gezien hebben en hun gelijk al claimen. En alles wat er over Olcay of Ruben gezegd wordt als nonsens afgedaan wordt. Dus onmogelijk is het zeker niet. Onwaarschijnlijk? Wellicht ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #181 Gepost op: 8-03-2018, 00:23:20 »
Weet ik, maar ik heb genoeg van alle Janisdemolman aanhang die kennelijk de livefinale al gezien hebben en hun gelijk al claimen. En alles wat er over Olcay of Ruben gezegd wordt als nonsens afgedaan wordt. Dus onmogelijk is het zeker niet. Onwaarschijnlijk? Wellicht ::ok::

Dat gebeurt echt in iedere tunnel. De Jan-groep is gewoon vocaler omdat we met meer zijn. Maar ook in het Ruben topic zijn er zaken over Jan afgedaan als nonsens en wordt er geclaimd dat het Ruben moet zijn.

Moet allemaal toch kunnen? ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #182 Gepost op: 8-03-2018, 00:30:37 »
Wou je nou echt beweren dat 37 niet meer jong is, Whiskers? Foei!  ;)
Dat laatste denk ik ook.
Ja  ::jaja:: Geen jeugd. Sorry meis  :-*

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #183 Gepost op: 8-03-2018, 00:39:00 »
Weet ik, maar ik heb genoeg van alle Janisdemolman aanhang die kennelijk de livefinale al gezien hebben en hun gelijk al claimen. En alles wat er over Olcay of Ruben gezegd wordt als nonsens afgedaan wordt. Dus onmogelijk is het zeker niet. Onwaarschijnlijk? Wellicht ::ok::
Ik hoor wel (al enige tijd) bij degenen die denken dat Jan het meest waarschijnlijk is als Mol, maar ik claim beslist niet mijn gelijk en doe wat anderen over Ruben of Olcay zeggen zeker niet af als nonsens. Ik zou niet durven, zeg!  ;)
Het is juist heel aardig om al die verschillende meningen, gedachtegangen en ideeën te lezen. Daardoor worden mijn eigen hersencelletjes ook weer gestimuleerd.

Jawel, want je moet het leeswerk doen, de situatie voor je halen etc.
40 vragen in minder dan 3 sec gemiddeld beantwoorden is bizar.  ::jaja::
Zo 'bizar' is dat niet. Zeker niet voor een dertiger (of een nóg jonger iemand natuurlijk, @Whiskers  :P ). Ik weet hoe toetsen gemaakt kunnen worden. Toetsen die bedoeld zijn om te maken/af te krijgen in 60 minuten zijn vaak al af in een kwartier of zelfs (in een enkel geval, dat wel) in 10 minuten. En dat zijn dan niet eens toetsen die alléén maar uit meerkeuzevragen bestaan. Daar zijn dan ook nog enkele open vragen bij waarvoor meer denkwerk en tijd vereist is.
Zoals hier:  je hoeft slechts te kiezen uit twee antwoorden per vraag (want het derde antwoord slaat op jezelf en is dus zeer snel gezien en verwerkt, zoals Hulpmol al zei) en wanneer je zeker bent van je mol kan die keuze uit de resterende vragen natuurlijk ook heel snel gaan.
En sommige mensen zijn nu eenmaal heel SpeedO met hun denkraam.

Of doen zo'n testje wel eventjes op hun sloffen.  ;D
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 00:56:36 door Marisa »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #184 Gepost op: 8-03-2018, 06:13:31 »
Citaat
Zoals hier:  je hoeft slechts te kiezen uit twee antwoorden per vraag (want het derde antwoord slaat op jezelf en is dus zeer snel gezien en verwerkt, zoals Hulpmol al zei) en wanneer je zeker bent van je mol kan die keuze uit de resterende vragen natuurlijk ook heel snel gaan.

Ik vind, dat je het nu te simpel voorstelt. Je kunt niet per definitie het antwoord dat op jezelf slaat overslaan. Er is ook veel gewerkt in duo's, dus soms ben je zelf het goede antwoord ook nog. Juist dit, soms ben je zelf het antwoord, soms niet. Je moet de vraag lezen, begrijpen, de naam van de opdracht koppelen aan de goede opdracht, de situatie inbeelden (die zich ergens in de laatste bijna drie weken voordeed) en dan het goede antwoord opdiepen. Dat keer veertig. In gemiddeld MINDER dan drie seconden. Een antwoord van vier seconden moet een van twee tegenover staan. Of twee van iets minder dan 2,5.

Ik blijf zeggen: dat gaat haar niet lukken. Niet als je ook ziet wat de tijden van de anderen zijn. Die zijn wel logisch ten opzichte van elkaar. We zullen het zien zaterdag hoe ze het gedaan heeft.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 06:19:00 door Tarballs »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #185 Gepost op: 8-03-2018, 06:57:07 »
Ik vind, dat je het nu te simpel voorstelt. Je kunt niet per definitie het antwoord dat op jezelf slaat overslaan. Er is ook veel gewerkt in duo's, dus soms ben je zelf het goede antwoord ook nog. Juist dit, soms ben je zelf het antwoord, soms niet. Je moet de vraag lezen, begrijpen, de naam van de opdracht koppelen aan de goede opdracht, de situatie inbeelden (die zich ergens in de laatste bijna drie weken voordeed) en dan het goede antwoord opdiepen. Dat keer veertig. In gemiddeld MINDER dan drie seconden. Een antwoord van vier seconden moet een van twee tegenover staan. Of twee van iets minder dan 2,5.

Ik blijf zeggen: dat gaat haar niet lukken. Niet als je ook ziet wat de tijden van de anderen zijn. Die zijn wel logisch ten opzichte van elkaar. We zullen het zien zaterdag hoe ze het gedaan heeft.
Eens  ::jaja::

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #186 Gepost op: 8-03-2018, 07:50:37 »
Minder dan 2 minuten. 118 seconden op zijn allerlangst. 2,95 per antwoord. Onmogelijk.

Hoe kom jij op minder dan 2 minuten?
10:52 zit ze, 13:50 staat ze weer op.

Das is 178 seconden, niet 118.
dat is 4.45 seconden per vraag.
Nog steeds snel, maar wel even wat anders dan 2.95 seconden per vraag.

En ik heb vroeger op school ook toetsen gemaakt en gehaald met zo'n tempo. Sommige mensen kunnen snel lezen en antwoorden.
Olcay is een zakenvrouw, dus ik vermoed dat snel kunnen lezen en snel keuzes maken wel tot haar skillset behoort.

Weet ik, maar ik heb genoeg van alle Janisdemolman aanhang die kennelijk de livefinale al gezien hebben en hun gelijk al claimen. En alles wat er over Olcay of Ruben gezegd wordt als nonsens afgedaan wordt. Dus onmogelijk is het zeker niet. Onwaarschijnlijk? Wellicht ::ok::

Even kort, hier erger ik me inderdaad ook aan. Maar mensen zijn zoals ze zijn kwestie van gewoon negeren, sommige mensen verdedigen liever hun eigen tunnel dan gewoon naar feiten te kijken. Ik denk dat iedereen het wel een beetje heeft, de een meer dan de ander, maar iedereen is zoals die is. Ik denk maar zo 99,9% van de Jan tunnel dacht eerst dat Stine de Mol was en daarna Simone.

Maargoed dat is vreselijk offtopic. Als meer mensen hier heel veel last van hebben dan moet dit wellicht een topic krijgen in samenspraak met de moderators?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #187 Gepost op: 8-03-2018, 08:12:26 »
Hoewel ik denk dat Olcay de mol is, lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat ze razendsnel is met antwoorden. Ze is een slimme vrouw, heeft de eerste 2 afleveringen niets opgeschreven en toch de finale gehaald, ik denk dat ze een heel goed geheugen heeft.
Al acht ik de optie dat ze het gewoon opgaf ook niet onwaarschijnlijk ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #188 Gepost op: 8-03-2018, 08:45:39 »
Zit ik er een minuut naast? Dat kan. Excuus dan. Blijft nog twee keer zo snel dan de anderen. Heb nu niet de mogelijkheden om dat op dit netwerk te controleren.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #189 Gepost op: 8-03-2018, 08:47:50 »
Het is weinig tijd, maar niet onmogelijk denk ik. Vragen kun je scannend lezen en je hoeft vaak niet alles te lezen om de vraag te snappen. Juist Ja/Nee vragen zijn lastig want dan moet je de vraag wél goed lezen. Soms zie je meteen het antwoord dat je moet hebben voor je goed en wel de vraag hebt gelezen. Tuurlijk je loopt dat het risico dat je het verkeerd begrijpt. Zeker als je denkt dat je snel moet zijn, kun je het net wat gehaaster invullen. Tuurlijk risico dat je een antwoord meer fout hebt, maar het kan dat je daar voor gaat.

Het schijnt ook dat kandidaten niet met de muis maar met de toetsen werken. Dit is ook sneller. Dan kun je best snel een test invullen. (edit: op de beelden zien we (in ieder geval Olcay) wel de muis gebruiken.)

Wat al eerder is gezegd, het is verdacht maar niet onmogelijk.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 08:51:46 door Kaaasje »

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #190 Gepost op: 8-03-2018, 09:10:41 »
Ben het er wel mee eens dat Olcay de test zeer snel heeft gemaakt, zeker in vergelijking met de andere kandidaten, maar onmogelijk lijkt het me ook niet. Er zijn sowieso 2 vragen die je binnen een seconde kunt beantwoorden (man/vrouw, wie is de mol?) en dan zijn er vast nog een aantal die je panklaar in je hoofd hebt omdat je je voorbereid hebt op jouw mol. Daarnaast zijn het ook geen vragen waar je dingen moet uitrekenen ofzo.. Je weet het of je weet het niet.. Als je het weet dan vul je het zo in, als je het niet weet, dan kun je misschien even nadenken maar dan wordt het vaak toch een gok. Ik denk dat Olcay als zakenvrouw wel weet dat twijfel geen goede raadgever is en je het beste gewoon met je eerste ingeving mee kunt gaan. Daarnaast had ze op haar slippertjes al de nodige tijd verloren om de test te bereiken dus moest ze ook wel snel zijn.

Aan de andere kant, misschien is het wel precies wat het lijkt en is ze gewoon de mol, kon ze op haar dooie akkertje naar de test lopen en maakt het niet uit wat ze invult. Het zou wel perfect aansluiten bij haar "in your face" strategie als potentiële mol! Ik zou het echt briljant vinden als ze de mol is, maar blijf toch bij Jan. Het lijkt me bij Olcay meer een ultieme poging van de regie/montage om de verdenkingen op 33/33/33 te krijgen :p

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #191 Gepost op: 8-03-2018, 09:22:15 »
Allereerst: mooie ontdekkingen allemaal medespeurders, chapeau!

Ten tweede: waarom denkt iedereen dat het waar is wat wij hier zien?
Hoe ik het opvat:
1) Ze hebben de totale tijd per kandidaat gemeten, dat is ongeveer min of meer hetzelfde (dus lopen incl test), een paar minuten afwijkend
2) Ze hebben dat naar mijn mening afgerond op cijfers wat allemaal mooi optelt tot 18 (minde&&@@$$!!!ck voor ons kijkers)
3) Het is namelijk echt te toevallig dat dit precies zo uitkomt met de cijfers, dus echt manipulatie daar, en ik vermoed afronding naar boven/ beneden
4) De beelden van de test zijn meerdere keren opgenomen, dat bewijst het feit dat het met een drone gefilmd is en je geen cameramensen ziet
5) De beelden die we van Olcay zien zijn dus achteraf opgenomen en sfeer shots
6) Er is naar mijn mening geen conclusie te halen uit de tijden, hoe graag ik het ook zou willen
7) Het doel van de productie lijkt mij alleen te zijn geweest dat het een close call was qua tijd, en het zo nog spannender te maken
8) Vooral omdat iedereen op dezelfde mol lijkt te zitten

Dus mijn eigen conclusie/ subjectieve mening is dat we hier niks mee kunnen, en dat het alleen een leuke verwijzing is naar a) de mol 18 (tijden) en b) dat het een spannende eindstrijd is

Meer L

Offline mol92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #192 Gepost op: 8-03-2018, 10:10:56 »
Helemaal mee eens. De tijden zijn ook naar mijn mening iets te toevallig. Er zal denk ik ook echt een reden voor zijn dat wij die tijden zo in beeld krijgen. 

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #193 Gepost op: 8-03-2018, 10:44:14 »
We zullen het zaterdag wel zien  ::jaja::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #194 Gepost op: 8-03-2018, 10:45:09 »
We zullen het zaterdag wel zien  ::jaja::

Of niet. Als het niets te betekenen had, dan gaan ze het volgens mij ook niet aankaarten. Dan wordt het een vraagje voor Rick.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #195 Gepost op: 8-03-2018, 10:49:28 »
Of niet. Als het niets te betekenen had, dan gaan ze het volgens mij ook niet aankaarten. Dan wordt het een vraagje voor Rick.
True  ::jaja::
Lijkt me dan idd wel iets om zeker aan Rick te vragen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #196 Gepost op: 8-03-2018, 11:27:07 »
Oke nog eenmaal wat speurwerk en opties, verre van uitputtend/ uitvoerig:

Jan: 11.07
Olcay: 13.50
Ruben: 10.44

Lettercodes:
AAG ACE ADD (elke afzonderlijk cijfer staat voor een letter, 0 is niks)
KG ME JH (voor de punt is het cijfer een letter, na de punt hetzelfde. Bij Olcay zou er dan ME staan me)
BG DE AH (voor de punt opgeteld een letter, na de punt opgeteld een letter).
I I I (alles opgeteld, dus allemaal de 9e letter van het alfabet, kan ik ook niks mee  ::rofl::)

Cijfercodes:
a) alles opgeteld is een 9, is dat een hint? 9e in de leader is Jan Versteegh
b) Titel is Finalist, als we dit letterlijk nemen en vergelijken met het spelen van een wedstrijd, dan is Ruben de winnaar vanwege letterlijk de snelste tijd? Jan verliezer en Olcay mol, want de mol verstiert de wedstrijd en dus laatste plek?
c) gewoon leuk dat alles tot elkaar optelt als 18
d) 10.44 kan je lezen als 'mol' zoals ook bij Moltalk werd geopperd
e) Dit geldt ook voor Jan 11 is dan de M, staat dus ook mol (een beetje zoals je vroeger woordjes kon maken met de rekenmachine)

Dus kan er niks wijzer van worden..... ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 11:30:16 door Juuls247 »
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #197 Gepost op: 8-03-2018, 11:54:04 »
a) alles opgeteld is een 9, is dat een hint? 9e in de leader is Jan Versteegh

Niet dat ik er waarde aan hecht, maar Geluids MIX = Geluids M9.

De 9e Mol heette toch Jon? Scheelt een lettertje. ::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #198 Gepost op: 8-03-2018, 12:11:49 »
Ben nu ook alle tweets en afleveringstitels naast deze tijden aan het leggen.
Het wordt weer te ingewikkeld  ::)
Meer L

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #199 Gepost op: 8-03-2018, 16:15:02 »
Helemaal mee eens. De tijden zijn ook naar mijn mening iets te toevallig. Er zal denk ik ook echt een reden voor zijn dat wij die tijden zo in beeld krijgen. 

Die 4 seconden is snel, maar ook een gemiddelde hè.
Vragen als 'Wie is de mol'? En Is de mol een man of vrouw heb je binnen een seconde beantwoord
You'll never walk alone