Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol  (gelezen 42091 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #220 Gepost op: 8-03-2018, 20:07:20 »
Waarom ze dus de allerbelangrijkste test binnen 3 minuten maakt blijft in mijn ogen een raadsel.

Wel, je moet je ook verplaatsen in het verhaal dat ons voorgehouden wordt: Olcay zit op Ruben, maar ze weet dat ook een andere kandidaat op Ruben zit. In haar hoofd zit ze dus met een concurrent.

Ze weet dat Jan ook al een tijdje op Ruben zit en dat hij dus ook best wel een hoop informatie heeft. In die optiek kan je er van uit gaan dat Jan toch rond de 35/40 zal gaan scoren.

Als je dan zelf niet zo zeker bent of je alle vragen juist hebt, kan je maar beter dus ook proberen om de tijd te kloppen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #221 Gepost op: 8-03-2018, 20:14:57 »
Wel, je moet je ook verplaatsen in het verhaal dat ons voorgehouden wordt: Olcay zit op Ruben, maar ze weet dat ook een andere kandidaat op Ruben zit. In haar hoofd zit ze dus met een concurrent.

Ze weet dat Jan ook al een tijdje op Ruben zit en dat hij dus ook best wel een hoop informatie heeft. In die optiek kan je er van uit gaan dat Jan toch rond de 35/40 zal gaan scoren.

Als je dan zelf niet zo zeker bent of je alle vragen juist hebt, kan je maar beter dus ook proberen om de tijd te kloppen.
De test zo bizar snel maken dat je 'm amper goed kunt lezen, laat staan fatsoenlijk kunt nadenken, is een beroerd slechte strategie. Daar heb je geen iq van 130 of hoger voor nodig  ::ohno::
En ALS je er al vanuit gaat dat haar strategie is om sneller dan Jan te zijn (wat op zich best valide is), waarom rent Olcay dan niet zsm naar de test? Maar nee hoir, ze kuiert op haar dooie akkertje en komt veel later bij de test aan dan de anderen die voor een omweg via het geld gekozen hebben (en die wel rennen). Dat past absoluut niet bij een "ik ga winnen omdat ik het snelst ben"-strategie  ::ohno::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #222 Gepost op: 8-03-2018, 20:16:25 »
De test zo bizar snel maken dat je 'm amper goed kunt lezen, laat staan fatsoenlijk kunt nadenken, is een beroerd slechte strategie. Daar heb je geen iq van 130 of hoger voor nodig  ::ohno::
En ALS je er al vanuit gaat dat haar strategie is om sneller dan Jan te zijn (wat op zich best valide is), waarom rent Olcay dan niet zsm naar de test? Maar nee hoir, ze kuiert op haar dooie akkertje en komt veel later bij de test aan dan de anderen die voor een omweg via het geld gekozen hebben (en die wel rennen). Dat past absoluut niet bij een "ik ga winnen omdat ik het snelst ben"-strategie  ::ohno::

Lopen op slippers is niet makkelijk en lopen helpt je ook niet als je bordjes zoekt, want dan moet je rondkijken.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #223 Gepost op: 8-03-2018, 20:23:08 »
hehe ;D
::tandpastasmiley::
Maar Mol of niet, Olcay heeft wel meer vreemde dingen gedaan dit seizoen ::rofl::
Als er iets zeker is, is het dat. Maar de twee andere finalisten hebben zich daarin ook niet onbetuigd gelaten.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #224 Gepost op: 8-03-2018, 20:23:35 »
Keek het net nog even terug, maar je ziet Olcay niet rennen en nauwelijks versnelling inzetten als ze rondloopt, terwijl ze toch beseft dat ze verkeerd loopt en tijd verliest. Vind ik erg raar, als ze zich voorneemt om geen tijd te verliezen en meteen de test te maken. Ook als ze zegt "Olcay, let nou even op" klinkt dat ingestudeerd, en ze zegt het direct voor het shot waarin we haar gespiegeld zien in de vijver, verdwaald in de regio waar je de mol kunt ontmoeten. Zegt ze nu tegen de kijker: Olcay!! Let nou even op mensen, (het is Olcay)?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #225 Gepost op: 8-03-2018, 20:24:17 »
Lopen op slippers is niet makkelijk en lopen helpt je ook niet als je bordjes zoekt, want dan moet je rondkijken.
Dus trek je geen slippers aan als je strategie is om te winnen op tijd. Duh!  ;D
En je rent wel  ::jaja::

En de anderen konden, bordjes  of niet, wel rennen  ::jaja::  En waren, met omweg, veel sneller bij de test dan Olcay. Terwijl Olcay zgn inzet op winnen op snelheid. Dat klopt gewoon echt niet  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 20:26:21 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #226 Gepost op: 8-03-2018, 20:26:05 »
Dus trek je geen slippers aan als je strategie is om te winnen op tijd. Duh!  ;D

Ow, wisten de kandidaten dan op voorhand dat ze moesten gaan rennen? ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #227 Gepost op: 8-03-2018, 20:27:28 »
Ow, wisten de kandidaten dan op voorhand dat ze moesten gaan rennen? ;)
Als DE strategie voor jou snelheid is, dan hou je daar rekening mee. Want je weet dat je MOET winnen op snelheid  ::jaja::


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #228 Gepost op: 8-03-2018, 20:59:56 »
Ja maar als KANDIDAAT weet je wellicht helemaal niet dat er een parcours is naar de test, maar denk je dat je gewoon op een mooie locatie de test mag gaan maken. Waar je dan, zonder tijdsdruk, rustig heen mag lopen om daar dan, met tijdsdruk, zittend op een stoel, de test mag gaan maken. Als kandidaat kan je denken dat als de snelheid van de test jouw ding is, je niet per se schoenen aan hoeft te hebben om op te rennen omdat in vorige seizoenen kandidaten ook gewoon hun test zittend achter de computer maakten.

Maar zoals gezegd, dat neemt niet weg dat snelheid misschien niet de slimste strategie is. Aangezien één fout meer veel meer invloed heeft dan 10 minuten langer over de test doen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #229 Gepost op: 8-03-2018, 21:03:10 »
Ze heeft vier testen of zo overleefd zonder boekje of aantekeningen. Die kan ze niet op snelheid gemaakt hebben, simpelweg omdat ze niet kon studeren. Ook die overleefde ze. Waarom dan nu voor snel, snel, snel kiezen. Als iemand op basis van deze serie weet dat kwaliteit gaat boven snelheid is het Olcay. En toch kiest ze tegenovergesteld.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #230 Gepost op: 8-03-2018, 21:16:38 »
Ik probeer na te rekenen waarom Olcay de test maakt in 3 seconde per vraag, dat dacht ik hier ergens gelezen te hebben namelijk. Ze maakt de test van 10:50 - 13:50. Dat zijn 180 seconden verdeeld over 40 vragen: 4,5 seconde per vraag. Lijkt op wat Mitchkox inderdaad zegt ::ok::
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #231 Gepost op: 8-03-2018, 21:20:06 »
Ik probeer na te rekenen waarom Olcay de test maakt in 3 seconde per vraag, dat dacht ik hier ergens gelezen te hebben namelijk. Ze maakt de test van 10:50 - 13:50. Dat zijn 180 seconden verdeeld over 40 vragen: 4,5 seconde per vraag. Lijkt op wat Mitchkox inderdaad zegt ::ok::
Het past (in combi met de sloomheid van haar tocht naar de test en het aantrekken van slippers) iig niet bij de strategie de test het snelst te willen maken. Afraffelen = fouten maken.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 21:25:46 door Whiskers »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #232 Gepost op: 8-03-2018, 21:23:48 »
Het past (in combi met de sloomheid van haar tocht naar de test en het aantrekken van slippers) iig niet bij de strategie devtest het snelst te willen maken. Afraffelen = fouten maken.
Helemaal mee eens. Maar ik vind het nog altijd een logischere verklaring dan dat Olcay ineens de Mol is ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #233 Gepost op: 8-03-2018, 21:24:57 »
Helemaal mee eens. Maar ik vind het nog altijd een logischere verklaring dan dat Olcay ineens de Mol is ::hypocriet::
Tunnelvisie  ;D

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #234 Gepost op: 8-03-2018, 21:35:22 »
Het past (in combi met de sloomheid van haar tocht naar de test en het aantrekken van slippers) iig niet bij de strategie de test het snelst te willen maken. Afraffelen = fouten maken.

Ja, ik vind het raar dat Olcay (nadat ze zo langzaam de route loopt) ineens zo snel de test wil maken. Ze weet dat ze achterstand heeft op Jan. Waarom niet heel rustig de test maken en meer antwoorden goed hebben. Of ze heeft dus inderdaad geen molboekje gebruikt of amper en acht de kans dat dat lukt heel klein.

De mensen met een snelle tijd bij mij hadden meer fouten op hun mol.

Raadsels, benieuwd naar zaterdag! ???

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #235 Gepost op: 8-03-2018, 21:41:28 »
Tunnelvisie  ;D

Dat hebben we allemaal, nu het einde in zicht komt denk ik.  ;)
Wisselen van tunnel doe ik niet, maar het gedrag van Olcay is inderdaad nogal opmerkelijk hier.

Toch zenuwen, of overmoed?
Als ze toch de mol is, chapeau hoor! Dan ben ik flabbergasted en zit ik er compleet naast met ‘mijn’ mol (maar uiteindelijk zou ik het toch erg leuk vinden als zij het is).... We gaan het meemaken zaterdag!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #236 Gepost op: 8-03-2018, 21:45:18 »
Dat hebben we allemaal, nu het einde in zicht komt denk ik.  ;)
Wisselen van tunnel doe ik niet, maar het gedrag van Olcay is inderdaad nogal opmerkelijk hier.

Toch zenuwen, of overmoed?
Als ze toch de mol is, chapeau hoor! Dan ben ik flabbergasted en zit ik er compleet naast met ‘mijn’ mol (maar uiteindelijk zou ik het toch erg leuk vinden als zij het is).... We gaan het meemaken zaterdag!
Dat weet ik, vandaar de  ;D

Mensen beginnen zich ook te ergeren, maar goed dat het er bijna op zit  ;)

Ik hoop het echt heel, heel, heel erg. Dat zou de kers op de reeds fantastische taart van dit seizoen zijn: een mol die door geen van de (echte) finalisten wordt verdacht. Nog nooit eerder voorgekomen, zou dit reeds geweldige seizoen echt episch maken, en de mol ook  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 21:58:04 door Whiskers »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #237 Gepost op: 8-03-2018, 21:53:52 »
Dat weet ik, vandaar de  ;D
Mensen beginnen zich ook te ergeen, maar goed dat het er bijna op zit  ;)

Ik hoop het evht heel, heel, heel erg. Dat zou de kers op de reeds fantastische taart van dit seizoen zijn: een mol die door gern van de (echte) finalisten wordt verdacht. Nog nooit eerder voorgekomen, zou dit reeds geweldige seizoen echt episch maken, en de mol ook  ::bravo::

Olcay zou echt zo'n Milouska-achtige mol zijn denk ik. Heel tof!

Zelf zit ik nog in de Jan-tunnel al trekt de Olcay-tunnel ook erg aan me ::)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #238 Gepost op: 8-03-2018, 22:03:26 »
Dat weet ik, vandaar de  ;D
Mensen beginnen zich ook te ergeen, maar goed dat het er bijna op zit  ;)

Ik hoop het evht heel, heel, heel erg. Dat zou de kers op de reeds fantastische taart van dit seizoen zijn: een mol die door gern van de (echte) finalisten wordt verdacht. Nog nooit eerder voorgekomen, zou dit reeds geweldige seizoen echt episch maken, en de mol ook  ::bravo::

Haha inderdaad! Ik vrees dat ik toch veel te vast ingemetseld zit in de Jan-tunnel, daar kom ik zelfs niet meer uit als Olcay of Ruben de mol is...  ;D
Maar ik zou het geweldig vinden als het Olcay is. Dat ik er dan zelf ook naast zou zitten, vind ik prima. Want wat heeft ze het dan gedurfd gespeeld en wat heeft ze de kandidaten dan op een uitzonderlijke manier voor de gek gehouden! Dan is ze meteen de beste mol ooit, zeker omdat ze, wat jij ook zegt, beide finalisten op het verkeerde been heeft gezet.

Ik blijf bij Jan als mol. Maar of hij het is of Olcay (Ruben zie ik liever niet als mol, sorry  ;D): het belangrijkste is dat dit inderdaad een geweldig seizoen is.  ::tandpastasmiley::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #239 Gepost op: 8-03-2018, 22:21:12 »
Het moet nu gewoon echt heel erg snel zaterdagavond worden, want mensen (incl. moi) worden een beetje gek vh in andere tunnels zitten dan vrienden en het komt bijna tot ruzie. Dat kan niet de bedoeling zijn  ::ohno::  :\'(
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 22:23:28 door Whiskers »