Mee eens met wat HappyDutchman zegt, zo'n late twist waarin een grote verdachte het spel verlaat zou wel vet zijn.
Ik hoop nog op een opdracht waarbij ik weer terug in het spel kan komen.
Het blijft pijnlijk, om (weer) hulpeloos toe te kijken naar de rest, wetende dat het voor mij over is. Zoals ik eerder al zei denk ik dat het misschien makkelijker wordt als er eenmaal wat meer mensen uit zijn. Maar op dit moment voelt het gewoon alsof ik die schlemiel ben die als enige niet weet wie de mol is, en dat de andere tien deelnemers lachend en fluitend een ronde verder zijn gegaan en het allemaal allang weten. Ik ging erin als een nieuweling en eruit als een nieuweling. Ik heb nooit echt deel kunnen uitmaken van de groep.
Tegelijkertijd weet ik ook dat ik heel veel geluk had dat ik mee mocht doen. En dat ik zelfs een speciale rol toebedeeld kreeg. Dat moet ik niet vergeten. Het was kort maar zeker krachtig.
HappyDutchman, voor jou moet dat dan eigenlijk nog erger zijn. Heb je dat niet, dat als je de serie volgt, je constant het gevoel hebt van "damn, ik baal ervan dat ik hier niet aan mee kan doen!"?
En Spacy, welk van de kwaliteiten die jij allemaal hebt zal de groep het meest gaan missen, naar jouw eigen bescheiden mening of verwachting?
Goede vraag! Eigenlijk weet ik er zelf niet echt het antwoord op, daar zou eigenlijk de groep antwoord op moeten geven. Maar een tactiek van mezelf die ik tot nu toe bij de rest een beetje mis, is toevallig wat D*N zei;
Z'n onderhandelskills , voor de kijkers z'n sensatie
Wat ik eigenlijk had verwacht in die opdracht was dat het gewetenloze bedrog en keiharde bluf hier keihard los zou breken. Ik denk, iedereen zet al zijn of haar principes opzij en gaat vol voor die vrijstelling. Dus ik zette de aanval in.
Mijn plan was om men te laten denken dat ik te horen had gekregen wie niet de mol was. En dat was nog maar het begin. Ik was ook bereid om met een simpele text editor wat woorden in een PB van de leiding te veranderen en er een screenshot van te nemen om het geloofwaardiger over te laten komen. Had ik binnen één minuut kunnen doen. En als men op mij zou stemmen dan zou ik, als klap op de vuurpijl, daar de naam van mijn hoofdverdachte invoeren, zodat als diegene echt de mol was, ik men daarmee ook nog op een verkeerd been had kunnen zetten.
Maar ik begon halverwege te twijfelen omdat ik merkte dat ik echt de enige was die het spel zo vuil speelde. En dan moet je oppassen. Ik zag immers wat er met BigBoots gebeurde toen hij die eerste joker voor zichzelf wilde pakken, gelijk werd hij door de complete groep uitgekotst. Dus ik besloot om mijn verlies maar te nemen en er niet verder op door te gaan, omdat ik merkte dat het in deze groep erg ging om het vertrouwen en de gun-factor. Toch is dat vaak een teken van schijnheiligheid, want vroeg of laat blijkt niemand te vertrouwen te zijn. Ik hoop in elk geval nog wel een aantal van dit soort naai-acties en meningsverschillen te zullen gaan tegenkomen. Hoort toch een beetje bij het spel.
En ik ga zelf het schrijven van fantasievolle biechten wel missen.
[youtube]nJ-bIeJ4zOY[/youtube]
EDIT: Mijn biechten hoeft de groep in elk geval niet te missen, ze hebben Kaaasje nog.