Auteur Topic: [kandidaat] Katrien  (gelezen 13609 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #40 Gepost op: 30-03-2018, 05:53:50 »
Ik vond Katrien verdacht omdat:

- Katrien als allereerste vd kandidaten in beeld komt en 2x iets met "hoop ik/ik hoop" zegt. (molshoop? ???)

- Presentator Gilles De Coster vertelt dat er bij de 1e opdracht 5.000 euro te verdienen is EN zonlicht. Des te meer reden voor de mol om ondergronds te blijven lijkt me... :)

- De communicatie tussen Katrien en Pascale begint nogal stroef:
Katrien "IK ben Katrien. Wie ben jij?".
Pascale "Dag. Ik denk dat jij Katrien bent."
Dit komt bij mij over als iemand die zit te mollen met een porto.

- Verder viel mij op dat de letters vd basketball opdracht R A T alleen voorkomen in de naam van Katrien.
Daarnaast kon je met die 3 woorden (KRDNU LPSAOE TMEOINL) KATRIEN en MOL maken. Hetzelfde geld ook voor het begrafenisliedje dat ze gekozen had. Nr 9 Aretha Franklin - A Natural Woman. Dit zou je misschien ook kunnen zien als een anagram, want hier zitten ook weer KATRIEN en MOL in.  ::vergroot::

- Bij het maken vd test zegt Katrien nog 2 opvallende/dubbelzinnige dingen:
"Pieter kan ik niet goed DOORGRONDEN. Hij is minder impulsief dan de anderen waardoor ik misschien denk dat hij OOK de mol zou kunnen zijn."
Aan de andere kant kun je van TMEOINL ook NIETMOL maken zoals Heinz al opmerkte. Kan dus ook betekenen: Katrien is niet de mol.
Maar dat van die portofoon vind ik inderdaad ook opvallend.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #41 Gepost op: 30-03-2018, 09:58:59 »
Oef, dus geen molacties. Ik dacht al dat ik niet goed had opgelet. ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #42 Gepost op: 30-03-2018, 11:30:39 »
Een zeer minimale invloed dan.
Inderdaad. Oke, ze hebben de cijfers niet, maar ze hebben daar beneden totaal geen invloed op wanneer de andere kandidaten besluiten om de ontbrekende vakjes open te krassen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #43 Gepost op: 30-03-2018, 18:56:59 »

"Pieter kan ik niet goed DOORGRONDEN. Hij is minder impulsief dan de anderen waardoor ik misschien denk dat hij OOK de mol zou kunnen zijn."
Dit vind ik ook opvallend want Pieter is in mijn ogen best impulsief, spontaan, en makkelijk te doorgronden.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #44 Gepost op: 31-03-2018, 10:34:03 »
Er kwam ook nog een code voorbij met 468. Wanneer ik dan naar Aretha Franklin kijk en dan de 4e 6e en 8e letter pak, krijg ik dezelfde letters die ook in de basketbal opdracht zaten.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #45 Gepost op: 31-03-2018, 11:10:00 »
Er was ook nog een andere code: 14679. Weet iemand Katriens geboortedatum? Zou dat 1964 kunnen zijn? En die 7 het aantal letters van haar naam?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #46 Gepost op: 31-03-2018, 16:34:14 »
Er kwam ook nog een code voorbij met 468. Wanneer ik dan naar Aretha Franklin kijk en dan de 4e 6e en 8e letter pak, krijg ik dezelfde letters die ook in de basketbal opdracht zaten.
tar oftewel rat

Inderdaad toevallig.

Er was ook nog een andere code: 14679. Weet iemand Katriens geboortedatum? Zou dat 1964 kunnen zijn? En die 7 het aantal letters van haar naam?
Ze is 54 dus dat kan kloppen.
Nu proberen niet vast in de tunnel te blijven zitten.  :)
Ze strooien met hints dus dit kan best een dwaalspoor zijn.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2018, 16:50:22 door Daisy, Reden: Posts samengevoegd »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #47 Gepost op: 31-03-2018, 17:14:38 »
Leuk al die nietszeggende, vergezochte cijferberekeningen, maar kijk eens naar de feiten.

1. Katrien gooit 2x in de ring, aan haar techniek te zien, is het echt niet moeilijk om daar geloofwaardig te missen.
2. Katrien komt in opdracht 3 eerst beneden en geeft het goede antwoord. Waarom?
3. Katrien blijft onder de grond en speelt zo 750 euro uit de pot, maar ze heeft zo wel geen invloed op wat de rest doet. Daarnaast maakt ze zich onnodig verdacht bij Pascale (als ze de mol is).

Katrien durf ik eigenlijk wel al afstrepen (en nu maar hopen dat ik dit bericht niet als een boemerang terug in mijn gezicht krijg over x aantal weken ::schaam::)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #48 Gepost op: 31-03-2018, 17:32:23 »
Leuk al die nietszeggende, vergezochte cijferberekeningen, maar kijk eens naar de feiten.

1. Katrien gooit 2x in de ring, aan haar techniek te zien, is het echt niet moeilijk om daar geloofwaardig te missen.
2. Katrien komt in opdracht 3 eerst beneden en geeft het goede antwoord. Waarom?
3. Katrien blijft onder de grond en speelt zo 750 euro uit de pot, maar ze heeft zo wel geen invloed op wat de rest doet. Daarnaast maakt ze zich onnodig verdacht bij Pascale (als ze de mol is).

Katrien durf ik eigenlijk wel al afstrepen (en nu maar hopen dat ik dit bericht niet als een boemerang terug in mijn gezicht krijg over x aantal weken ::schaam::)

750 verspillen en 1000 in de pot brengen klinkt als iets wat een mol goed kan doen...
dan heb je technisch gezien maar 250 in de pot gebracht.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #49 Gepost op: 31-03-2018, 17:48:05 »
750 verspillen en 1000 in de pot brengen klinkt als iets wat een mol goed kan doen...
dan heb je technisch gezien maar 250 in de pot gebracht.

Maar dan heb je dus netto een positieve balans. Het is toch echt de bedoeling dat de Mol er meer geld uithaalt dan er in steekt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #50 Gepost op: 31-03-2018, 17:52:21 »
Maar dan heb je dus netto een positieve balans. Het is toch echt de bedoeling dat de Mol er meer geld uithaalt dan er in steekt.
Bovendien vind ik 'iets niet verdienen' iets anders dan 'iets uit de pot halen'. Katrien had in deze twee voorbeelden in totaal de kans om 1750 euro te verdienen, waarvan ze er 1000 verzilverd. Dat is ruim 50%, waar ze ook voor de 0 had kunnen gaan.
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #51 Gepost op: 31-03-2018, 18:51:01 »
Bovendien vind ik 'iets niet verdienen' iets anders dan 'iets uit de pot halen'. Katrien had in deze twee voorbeelden in totaal de kans om 1750 euro te verdienen, waarvan ze er 1000 verzilverd. Dat is ruim 50%, waar ze ook voor de 0 had kunnen gaan.

Technisch had ze in de hele eerste aflevering de mogelijkheid om 2750 te verdienen, maar zij heeft geen basketbal erin gegooid ofwel zij heeft geen aandeel gehad in de 1000 van het basketballen.
Die meegerekend heeft ze toch echt maar 1/3 van het geld opgehaald.

ps. het helpt niet mee dat ik haar als wensmol had voor de eerste aflevering  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #52 Gepost op: 31-03-2018, 19:01:52 »
Technisch had ze in de hele eerste aflevering de mogelijkheid om 2750 te verdienen, maar zij heeft geen basketbal erin gegooid ofwel zij heeft geen aandeel gehad in de 1000 van het basketballen.
Die meegerekend heeft ze toch echt maar 1/3 van het geld opgehaald.

ps. het helpt niet mee dat ik haar als wensmol had voor de eerste aflevering  ::rofl::

Dan zou ik toch nog eens de aflevering opnieuw bekijken

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #53 Gepost op: 31-03-2018, 19:05:06 »
Dan zou ik toch nog eens de aflevering opnieuw bekijken

Het kan best zijn dat ze er een in heeft gegooid heb daar niet heel nadrukelijk op gelet, dan zou het 333,- zijn toch
1333,- van 2750,- hmmm...

Je wilt natuurlijk niet meteen opvallen, maar nog ik streep haar niet volledig af.
Maar ze wordt wel minder verdacht nu.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #54 Gepost op: 31-03-2018, 19:11:22 »
Het kan best zijn dat ze er een in heeft gegooid heb daar niet heel nadrukelijk op gelet, dan zou het 333,- zijn toch
1333,- van 2750,- hmmm...

Je wilt natuurlijk niet meteen opvallen, maar nog ik streep haar niet volledig af.
Maar ze wordt wel minder verdacht nu.

Ze heeft de eerste 2 erin gegooid :)
klaar voor de strijd

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #55 Gepost op: 31-03-2018, 19:14:53 »
In Cafe de Mol doen alle kandidaten een praatje. Iedereen vertelt een grappige anekdote, behalve Katrien en Pascal, zij vertellen een serieus verhaal over het groepsgevoel. Bovendien zijn zij de enige die het inhoudelijk over het spel hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=tMaMibDsFlw
Mol en winnaar?

Als Katrien rommelde met de porto, zal dat Pascal opgevallen kunnen zijn en dan staat Katrien op haar lijstje. We zagen in de biecht niet wie Pascal verdacht.

Stel Katrien is de mol en ze zit onder de grond, dan zal zij ingelicht worden wat er boven de grond gebeurt. Als daar gewacht wordt met de kruisjes weghalen, blijft zij onder de grond. Als de kruisjes al snel worden weggehaald, kan ze besluiten snel met de oplossing te komen en ook boven de grond te komen om nog wat te dwarsbomen.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2018, 19:41:26 door Run »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #56 Gepost op: 31-03-2018, 19:58:27 »

Stel Katrien is de mol en ze zit onder de grond, dan zal zij ingelicht worden wat er boven de grond gebeurt. Als daar gewacht wordt met de kruisjes weghalen, blijft zij onder de grond. Als de kruisjes al snel worden weggehaald, kan ze besluiten snel met de oplossing te komen en ook boven de grond te komen om nog wat te dwarsbomen.

Maar dan moet ze wel ineens heel snel met drie oplossingen komen.... en dat lijkt me dan nog verdachter...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #57 Gepost op: 31-03-2018, 20:08:24 »
Maar dan moet ze wel ineens heel snel met drie oplossingen komen.... en dat lijkt me dan nog verdachter...


Inderdaad. 10 minuten voor tijd komt geen van beide met raadsel 1 terwijl er dan eigenlijk toch al geen tijd meer is om een zaklamp open te draaien en 5 dode mensen te herkennen. De Mol gaat in opdracht 1 altijd proberen om voor de groep of zijn partner de held te zijn (wat de andere 8 deden met wisselend succes), maar deze 2 liggen gewoon een uurtje te niksen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #58 Gepost op: 31-03-2018, 20:53:43 »
Maar dan moet ze wel ineens heel snel met drie oplossingen komen.... en dat lijkt me dan nog verdachter...


Beter zelfs, ze kan net als de rest dezelfde tijd nemen om de raadsels op te lossen, want de 750 is toch al verloren...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #59 Gepost op: 1-04-2018, 00:44:00 »
Katrien is hier in ieder geval de met afstand de meest besproken kandidaat. Iemand een idee hoe dat op andere, Belgische fora is? Het is wel leuk dat er hier een groep is die denkt dat ze nauwelijks invloed had op het missen van de 2500 euro in opdracht 1 en een groep die er anders over denkt (hetzelfde geldt dan voor Pascal). Het is duidelijk dat ik tot de tweede groep behoor, Katrien op 1 en Pascal op 2, maar ik claim ook niet de wijsheid in pacht te hebben :-). Zou jammer zijn als ze er snel uit ligt, want wij vinden het blijkbaar allemaal een interessante dame, Katrien-verdenken of niet!   8)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden