Lloyd moest als laatste bij Gilles komen (ideale positie). Mogelijk heeft hij te horen gekregen dat er al kandidaten pasvragen hadden gekocht (5x500) en daarmee de opdracht ook mislukt zou zijn (geen geld erbij). Met het oog op de volgende aflevering EN dat er al veel geld misgelopen was kan ik me voorstellen dat hij goodwill heeft willen kweken door geen pasvragen te kopen.
Ik denk er ook zo over, de mol zal vast van Gilles te horen hebben gekregen dat er pasvragen zijn gekocht. De opdracht is al mislukt, waarom zich dan extra verdacht maken?
Op basis van de mogelijke molacties zou ik Lloyd als mol kiezen maar dat is misschien te voor de hand liggend. Daarom stem ik op Pascale, die valt weinig op en wordt het minst verdacht neergezet van alle kandidaten hoewel in elk opdracht waaraan ze meedeed iets misliep.
Steve en Joke verdenk ik in mindere mate, Pieter en Bahador het minst omdat ze gingen worstelen (geen invloed op de escaperoomopdracht) en in de jacht op Joke waren beiden tegen het (dadelijk) afschieten van Joke.