Mooie analyse Hulpmol!
Ik ben het grotendeels met je eens maar heb her en der net een andere nuance aangebracht. Maar in grote lijnen komt het op hetzelfde neer.
Opdracht 1.1 Levend BegravenDuo 1(250): Kelly & Llloyd. "Bij mij staat er ook pluim" suggereert dat Kelly er mee kwam. Ook als ze er buiten komen zie je dat Kelly het wist. Kelly 250. Lloyd 0.
Duo 2 (500) Pieter & Bahador. Pieter komt met suggestie voor eerste raadsel pluim (250). Bahador suggereert de zaklamp, dus 250. Pieter 250. Bahador 250.
Duo 3 (750) Katrien & Pascale Slagen niet. Beiden 375 niet verdiend.
Duo 4 (1000). Jeffrey & Channy. Jeffrey komt met Pluim (250). Channy komt met suggestie van zaklamp (250). Werken goed samen voor de levende/doden (beiden 125). Totaal dus beide 500.
Duo 5 (2500). Joke & Stevewordt niet verdiend, MAAR niet hun schuld. Ik reken dit voor 6/7e deel aan van de zes die al uit de kist waren en voor 1/7e deel aan de twee die nog in de 750 euro kist lagen. Omdat zij er dus niet uit zijn gekomen en er zo ook tijd is verspild. Verder gelijk verdeeld.
Opdracht 1.2 Mariarchi bandDomino (Joke & Kelly). Kelly heeft een goede suggestie (ruimte er tussen en later opvullen) en Joke een ietwat slechte suggestie. Ze heeft het over veel ruimte er tussen laten maar uiteindelijk zijn er nog steentjes over. Maar het doet er eigenlijk niet toe want beide de cirkels vallen niet volledig om. Dus 500 voor elk niet verdiend.
Basketbal (Jeffrey, Lloyd en Katrien)Ik vind het woord raden niet zo belangrijk. Je weet eigenlijk toch wel dat het woord wel geraden gaat worden en je kunt er niet heel veel tijd mee verliezen.
Lloyd ziet Dunk. Jeffrey ziet Sloep. Lloyd ziet limoen. Ik geef er Lloyd 10 + 30 en Jeffrey 20.
Katrien gooit de eerste en tweede erin. Dat is natuurlijk nodig om verder te komen, maar eigenlijk is vooral de laatste bal belangrijk en Jeffrey doet dat goed. Hij had hier als mol makkelijk kunnen missen (600).
Totaal. Lloyd 10 + 20 = 30. Jeffrey 20 + 600 = 620. Katrien 350.
Wie ben ik? (Steve, Pieter, Pascale)1000/3 voor elk goed geraden persoon.
Pascale maakt goede voorzet voor Pieter. Pieter kopt hem in. Allebei de helft (=333/2)
Steve geeft goede antwoord voor Pascale. Pascale negeert hem eerst maar moet dan toch. 300 voor Steve. 100/3 voor Pascale
Steve vindt (voor zover wij zien) zijn voetballer zonder hulp. 333 voor Steve.
Dus Pascale 1000/3/2+100/3=200 Pieter 1000/3/2 = 166,67. Steve 300+1000/3=633
Kippenliedjes (Channy & Bahador) De liedjes worden niet herkend. De kippen niet gevangen. De helft voor het kippen vangen voor Channy & Bahador (beide 250). De andere zes kennen inderdaad ook niet genoeg liedjes (500/6 voor elk)
Opdracht 1.3 AbseilenSteve & Channy Steve is het snelst en drukt. Maar ook Channy roept nog het goede antwoord. Channy 250, Steve 750
Kelly & Pascale. Steve zegt zachtjes de tekst en dan wel wat harder. Channy roept hard dat Pascale haar tekst moet lezen. Daarom ken ik ook 100 euro aan Channy toe want anders was het misschien al te laat voor Pascale om het te lezen en moesten ze sowieso gaan gokken. Pascale en Kelly lijken te overleggen maar volgens mij geeft Pascale het antwoord. Pascale 450, Kelly 400, Channy 100. Steve 50.
Joke & Jeffrey Joke gaat zo snel die gokt maar wat en verkeerd. Joke geen 1000 in de pot. Jeffrey 0.
Katrien & PieterKatrien kiest B. We zien geen rol van Pieter. Het is goed. Katrien 1000, Pieter 0.
Bahador & Lloyd Het lijkt of Lloyd het antwoord heeft gegeven zonder overleg. Bahador 0. Lloyd 1000 uit de pot gehouden.
Dan ziet het plaatje er zo uit:
Grappig genoeg heeft Katrien meer verdiend dan haar potentie. Maar dat komt vooral doordat ze alleen de goede keuze maakt bij het abseilen en zo 1000 euro binnenharkt.
Hmm ik zie nu dat in Hulpmol's overzicht de bedragen van verdiend en niet-verdiend naast elkaar staan. Ik had ze eerst altijd in twee aparte tabellen en nu onder elkaar, maar naast elkaar is eigenlijk wel een betere. Ga ik denk ik nog aanpassen voor aflevering 2.
*aaarg zo frustrerend dat de preview het niet fatsoenlijk doet en dan in mijn beeld staat*