Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven  (gelezen 12944 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #80 Gepost op: 28-03-2018, 15:40:56 »
De mooiste opdracht van de eerste aflevering, waar veel uit te halen valt.
Waar zou je als mol gaan zitten? In principe kan je zeggen: overal. Echter, voor mij vallen (voorlopig) door deze opdracht 4 personen in ieder geval af.
Als eerste Katrien en Pascale. Dat ze het niet hebben gehaald, is nog tot daaraantoe; maar dat ze nog steeds de eerste opdracht niet hadden? Lijkt mij dat je als mol toch op den duur ineens een 'ingeving' gaat krijgen, ook al is het ver in de tijd. Ook Jeffrey en Channy vallen voorlopig voor mij af. 1.000 Euro is een behoorlijk hoog bedrag, en zo makkelijk als zij (in mijn ogen) het haalden, is absoluut niet des mols. Voor de andere koppels valt gewoon het nodige te zeggen waarom zij het zeker kunnen zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #81 Gepost op: 28-03-2018, 17:54:21 »
De mol heeft de duo's samengesteld, dus de mol kan ook 2 personen die niet zo goed in puzzels en raadsels zijn bewust bij elkaar gedaan hebben, zodat de kans groter werd dat zij het niet zouden halen. Maar inderdaad wel opvallend die 2. Katrien duidelijk niet op haar gemak en Pascale verscheidene keren "ik zie het niet".
Klopt, al zal dat best moeilijk in te schatten zijn wie dat zou moeten zijn. Zou ik als Mol daar een marine-officier daar plaatsen?
Het is hoe dan ook makkelijker in te schatten om één iemand die je niet verwacht dat het gaat halen uit te kiezen en daar dan een duo mee vormen als Mol. Wat dat betreft vind ik Pascale het meest verdacht van de twee, want als ze weet dat Katrien claustrofobie heeft kan ze misschien inspelen op haar paniek/onoplettendheid voor de opdracht.
...óf niet!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #82 Gepost op: 28-03-2018, 19:02:38 »
De mooiste opdracht van de eerste aflevering, waar veel uit te halen valt.
Waar zou je als mol gaan zitten? In principe kan je zeggen: overal. Echter, voor mij vallen (voorlopig) door deze opdracht 4 personen in ieder geval af.
Als eerste Katrien en Pascale. Dat ze het niet hebben gehaald, is nog tot daaraantoe; maar dat ze nog steeds de eerste opdracht niet hadden? Lijkt mij dat je als mol toch op den duur ineens een 'ingeving' gaat krijgen, ook al is het ver in de tijd.

Ja inderdaad. Op een gegeven moment kun je dat als mol wel veilig doen, zeker omdat je weet dat er nog een paar lastige opdrachten komen. De mol kon gemakkelijk het woord 'pluim' raden, maar niet het sleuteltje in de zaklantaarn vinden, bijvoorbeeld. Kom je toch al wat beter over.

Daarnaast plaats je je als mol in deze positie een beetje buiten het spel: als je als mol tot het einde in de kist met 750 euro ligt, zouden de andere kandidaten buiten gewoon kunnen besluiten al heel vroeg jouw nummertjes open te krassen en wél het hogere bedrag te pakken. Alleen als je zelf buiten staat, kun je dit eventueel nog wat vertragen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #83 Gepost op: 28-03-2018, 19:12:30 »
Ik vind het toch lastig om op basis van deze opdracht een mol aan te wijzen.

Als ik als mol onder de grond zou willen blijven liggen, zou ik denk ik ook kiezen voor de 750 of misschien de 1000 euro, want vooral die foto-opdracht is prima te mollen. Maar wat LdH zegt is ook waar: je kan best een beetje goodwill kweken door in ieder geval die eerste puzzel op te lossen. 2500 euro zou ik denk ik niet doen, want dan weet je zeker dat je geen invloed hebt op het groepsproces. Bovendien deden Joke en Steve alles goed en ligt het puur aan hun medekandidaten dat zij niet op tijd boven de grond kwamen.

Als kandidaat zou ik mijn medekandidaten trouwens ook tot tien minuten voor het einde de tijd hebben gegeven om zelf uit hun graf te geraken (uiteraard niet wetende dat die graven ergens anders lagen). Dus dat vind ik niet per se mols. Wel iets waar de mol goed gebruik van kan maken.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #84 Gepost op: 28-03-2018, 20:04:44 »
Deden joke en steve het goed??  ik zie voornamelijk joke met juiste dingen komen. de goede antwoorden van steve zullen er zijn uitgeknipt.

Offline RichardSphere

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #85 Gepost op: 28-03-2018, 21:41:44 »
Ok,

voorig jaar was in de 1e opdracht een geheime aanwijzing, degene in de 5e auto was de mol van het vijfde seizoen?
Zouden ze dit herhalen met de kisten?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #86 Gepost op: 28-03-2018, 21:55:54 »
LLoyd: De Wereld Is Mooi: W I D M: Wie is de Mol?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #87 Gepost op: 28-03-2018, 21:58:05 »
LLoyd: De Wereld Is Mooi: W I D M: Wie is de Mol?

Verkeerde programma. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #88 Gepost op: 28-03-2018, 22:04:48 »
LLoyd: De Wereld Is Mooi: W I D M: Wie is de Mol?

Ja, dat vraagt Lloyd zich af  ;D

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #89 Gepost op: 28-03-2018, 23:03:07 »
Ik heb net voor de 2de keer teruggekeken en hier zijn mijn bevindingen:

Duo 1: Lloyd en Kelly: Kelly vindt pluim (bevestigt door Lloyd dat ze dit snel had.
Duo 2: Bahador en Pieter: Pieter vindt de tip in de tekst, Bahador komt met de sleutel in de zaklamp (na 24 minuten)
Duo 3: Katrien en Pascale: Zij geraken er niet uit. Ze vinden niets
Duo 4: Jeffrey vindt de tekst, Channy vindt de sleutel, Jeffrey lost de foto's op.(op beeld zegt hij de codes als eerste).
Bij Genesis zingt Channy de tekst. Jeffrey oppert Phil Collins of Genesis. Channy vindt de link met bijbel en komt met bijbel 19.27
(na 45 minuten)
Duo 5: Steve komt als eerste met een hint over de tekst, maar we zien Joke zo goed als alles oplossen
(pillicht eerst niet, daarna wel, we zien haar de code zeggen met de foto's en daarna zien we haar de GSM pakken) Van steve zien we niets.

Bij de mensen die eruit waren was Lloyd de eerste die opperde om de 750 eruit te halen en oppert dat de bij de 750 lag.

1 raar ding was nog dat Lloyd zei dat de eerste keer niemand oppakte terwijl hij een goed nummer had gevormd.
Dat kon enkel hij of Joke zijn die ermee knoeide. Joke lag alleen en Lloyd was omringd.
klaar voor de strijd

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #90 Gepost op: 29-03-2018, 19:52:05 »
Nog eens teruggekeken, mijn aantekeningen:

Pieter:
-Lijkt (?) te zeggen dat ze nog 10 minuten de tijd moeten geven aan de €750 euro graven (terwijl er op dat moment haast geboden was).
-Zegt 'daar ligt hier toch niks' als ze de goede kant opgaan om het laatste graf te vinden en wanneer het op tijd aankomt.
-Wint €500 deze opdracht (maar verliest mogelijk €2500)

Lloyd:
-Jeffrey komt als eerste met Pluim maar Lloyd (in andere kist) toets het als 1e in en is er als eerste uit -> wil de mol dat om bovengronds de controle te hebben en alles te verstieren? Tijdrekken kan de pot het meeste geld kosten.
-Lloyd heeft 'De Wereld Is Mooi" van Samson en Gerd als begrafenisnr.... DWIM,
WIDM?
-Lloyd neemt de leiding in het begraafspel, lijkt aan te sturen op wat er moet
gebeuren en zegt dat de mol waarschijnlijk in de 750 euro graven ligt omdat diegene daarmee, door er niet uit te komen, het spel wil saboteren. Gelijk anderen verdacht maken?
-Lloyd belt maar heeft het verkeerde nr. ingetoetst. Weer vertraging.
-Lloyd zegt tegen Joke aan de telefoon dat hij vermoedt dat er schoppen in de
kist zitten om ze op te graven. Voorkennis?
-Hij sjokt achter de rest aan wanneer het op tijd aankomt
-Wint €250 deze opdracht (maar verliest mogelijk €2500)

Joke:
-Heeft in haar zaklamp gekeken als 1e, zegt dat ook,  maar daar zat de sleutel niet in volgens haar.... (wel). Maar daarna vindt Joke de sleutel toch :) Tijdrekken?
-Lloyd belt Joke maar haar telefoon gaat niet over. Is Joke aan het traineren of heeft Lloyd het verkeerde nr. ingetoetst?

Jeffrey:
-Komt snel en correct met het antwoord LOT, wat geen makkelijke was aangezien zowel 7:26 and 19:26 mogelijke bijbelteksten konden zijn en er een lap tekst doorgelezen moest worden.
-Als er druk op de zaak komt, zegt Jeffrey dat de groep de dames in de €750 kist nog tien minuten moet geven om zelf uit hun graf te komen alvorens hun kruisjes te openen voor hun telefoonnummer (mol wil vertragen)
-Een van de andere mannen (Baha, Lloyd of Pieter) zegt ook 2x wacht nog
eventjes. Maar niet te zien wie het zegt, hoogstwaarschijnlijk Pieter.
-Na bestuderen vd kaart zegt hij correct dat ze nog verder moeten lopen en neemt het voortouw; onmols want hier MOEST tijd gerekt worden.
-Roept de rest naar de juiste richting wanneer hij de graven van 2500 vindt. Riskant voor een mol want ze waren maar net buiten de tijd. Of hij is de mol en heeft een teken gekregen dat hij nu de held uit kan hangen?
-Wint €1000 deze opdracht (maar verliest mogelijk €2500)

Ik vond de dames die niet uit hun €750 kist geraakten niet verdacht persoonlijk (denk ook dat de mol hier bovengronds wil controleren/tijd rekken). Joke en Steve in de €2500 kist kunnen het ook nog zijn, beiden verdienden niets. Maar hadden niet heel veel invloed hierop. Steve roept als ze bevrijd worden: "Dat hebben we goed gedaan he?" Nou, nee...
« Laatst bewerkt op: 29-03-2018, 19:59:56 door Nat007 »

Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #91 Gepost op: 29-03-2018, 23:53:11 »
Was er in een eerder jaar niet een gelijkwaardige hint? Komt me heel bekend voor dit. (of zeg je het daarom ook?)
Volgens mij zat dit in "een mol in Limburg"

Ow... Ik las verder en zag dat je het al ontdekt had... :D
« Laatst bewerkt op: 29-03-2018, 23:54:47 door creno »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #92 Gepost op: 1-04-2018, 12:18:32 »
Ik vraag mij trouwens af wat er in Joke's graf ligt in het shot nadat ze is bevrijd. Zelf vind ik het op een zwarte slipper lijken wat bij mij meteen een klik geeft van: "laat de mol een voetspoor achter?" Maar misschien is het geheel iets anders. Sorry kan geen duidelijke screenshots maken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #93 Gepost op: 1-04-2018, 12:35:43 »
Ik vraag mij trouwens af wat er in Joke's graf ligt in het shot nadat ze is bevrijd. Zelf vind ik het op een zwarte slipper lijken wat bij mij meteen een klik geeft van: "laat de mol een voetspoor achter?" Maar misschien is het geheel iets anders. Sorry kan geen duidelijke screenshots maken.

Moeilijk te zien wat je bedoelt, maar in ieder geval zouden er 2 kistjes, 3 mededelingen, een zaklamp en 5 foto's moeten liggen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #94 Gepost op: 1-04-2018, 13:14:41 »
Moeilijk te zien wat je bedoelt, maar in ieder geval zouden er 2 kistjes, 3 mededelingen, een zaklamp en 5 foto's moeten liggen.

Het lijkt op een zwarte muil in mijn ogen, maar het zou ook een foedraal van iets kunnen zijn. Het ligt echt in het midden van de kist.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #95 Gepost op: 1-04-2018, 13:19:59 »
Dit bedoel je? Lijkt inderdaad wat op een slipper of iets dergelijks.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #96 Gepost op: 1-04-2018, 13:25:39 »
Ik vind het zo groot voor een slipper?


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #97 Gepost op: 1-04-2018, 13:28:51 »
Ah, dat. Volgens mijn eerste blik is dat de blinddoek die iedereen op had toen ze de kist in gingen. Hij ligt gewoon net compact genoeg om er andere figuren in te herkennen denk ik, maar de plooien zijn voor mij toch een aanwijzing dat het de blinddoek is.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #98 Gepost op: 1-04-2018, 13:37:59 »
Ah, dat. Volgens mijn eerste blik is dat de blinddoek die iedereen op had toen ze de kist in gingen. Hij ligt gewoon net compact genoeg om er andere figuren in te herkennen denk ik, maar de plooien zijn voor mij toch een aanwijzing dat het de blinddoek is.

 ::ok:: opgelost. Dank je.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Levend begraven
« Reactie #99 Gepost op: 1-04-2018, 13:41:04 »
Als dat inderdaad een blinddoek is, dan is mijn vraag:
Zou de Mol geblinddoekt moeten worden alvorens de kist in te gaan?