Ik sta er klaar voor. Om me heen zie ik de andere kandidaten. Sommige lijken nog een beetje wazig voor zich uit te kijken. Ze lijken wel verstijfd. Een aantal andere staat al in startpositie, net als ik. Het begint en ik ren de cornucopia op en pak een rugzak. Naast me zie ik dat Frank de pijl en boog pakt. Shit! Daar had ik mijn zinnen op gezet. In blinde paniek pak ik een ander wapen en ren ik weg. Ik hoor nog dat er geld wordt neergelegd maar het is te ver weg… Ik ben niet in de buurt en al die mensen daar. Nee veel te gevaarlijk, ik blijf door lopen, de andere kant op. Na een stukje rennen en lopen kijk ik eens wat ik in mijn hand heb. Een machete? Wat moet ik met een machete? Ik kan hier niks mee. Pff, hoe moet ik dit nou gaan oplossen?
De volgende ochtend hoor ik een paar knallen. Vier als het goed is. De verstijfde mensen op de startplaatsen misschien? Maar met die knallen kom ik op een idee. Er zijn vast nog meer wapens! Ik moet terug, ik moet een beter wapen. Met dit onding kom ik er nooit. Maar het is pas laat in de avond, nadat ik gedronken en gevist heb, dat ik mijn terugtocht begin. Terug naar de cornucopia en tot mijn positieve verrassing lag daar nog een trident! Okay, daar kan ik vast beter mee overweg.
Als ervaren jaagster weet ik dat je het beste met de schemering kan jagen. Op andere zal dit niet anders zijn. Maar op het moment dat ik wakker word, blijft het maar donker om me heen. Ik probeer vanalles, maar er gebeurt niks. Ik houd vol, op een of andere manier moet de wereld toch terugkomen? Na anderhalf uur zie ik het weer. Ik zie Meezter en weet dat hij in loopafstand staan. Dus ik loop en sla met mijn trident. Op slag dood. Best goed wapen dus. Dat is er al weer één minder. Ik spray wat over mij heen en loop wat verder. Zo onzichtbaar zou ik veilig moeten zijn. Maar dan wordt het opnieuw zwart. De wereld vervaagd en ik kan er niet meer bij. Hoe lang ik ook probeer. Op een gegeven moment, het lijkt wel alsof er al een dag voorbij is gegaan, hoor ik de stem weer. De wapens zijn weggehaald. Phiew, gelukkig heb ik nog op tijd die trident te pakken gekregen! Rookworsten. Hmm, wel lekker maar ver weg. Ik houd het voorlopig nog bij wat vissen. Ik heb de vis net op en loop wat verder en zie een vuurzee. Gelukkig zit ik aan de goede kant van het water, daar stopt het vuur vast. Maar fijn is anders. Ik zit nog lekker als er een parachute aan komt. Geld! Ik stop het in me rugzak, bewaar het goed, want dit moet uiteindelijk nog wel verdiend worden!
Die avond wil ik me weer gaan bewegen. Ik zie wel dat Nys-fan in de buurt is, maar val hem nog niet aan. Maar voor ik het weet, komt hij op mij af! Maar ja hij struikelt en tja, dan is het een koud kunstje. Sorry Nys-fan, moet je ook maar niet op mij af komen.
Ondertussen hoor ik nog een knal van ergens anders. Nog iemand dood. Dan zijn er nog maar 3: Lan, Nvy en ik. Ik doe een vreugdedansje en ga weer verder. Lan. Dat wordt mijn volgende doelwit. Ik loop alvast een richting op.. volgens mij was hij daar ergens. Morgenochtend sta ik weer vroeg op om aan te vallen!
En inderdaad, de zon is nog maar nauwelijks op en ik sluip op Lan af. Met mijn Trident steek ik hem zonder dat hij het door heeft. Maar ik zie het niet zo goed, is hij nou dood? Zwaargewond? Lichtgewond? Of leeft hij nog? Ik blijf in de buurt en drink nog wat water. Van een afstandje ben ik hem aan het bestuderen. Nog geen kanonskogel gehoord. Ik durf eigenlijk niet te dicht bij te komen. Stel dat hij dan ineens aanvalt? Maar later op de dag is dan het verlossende kanonsschot. Nog maar één te gaan. De dame van het geld.
Ik loop naar het oosten, daar hoorde ik iets. Maar zij ziet me net eerder. Ze gooit haar werpmes, maar ik duik en ontwijk hem. Met mijn trident raak ik haar wel. Zwaargewond. Nog maar even en dan is ze dood. Wonderbaarlijk ben ik zelf nog steeds ongedeerd. Ik doe een stap opzij en raak haar opnieuw. Dood!? Is ze nu echt dood.
Jaaa ik ben de winaaar! Wow! Al die mensen doodgemaakt en zelf ongeschonden eruit gekomen. Hoe is het mogelijk! Ik ben blij, maar ineens besef ik me ook, ik heb wel heel wat mensen vermoord… Maar goed het levert dan ook wel wat op: geld, een sleutelwoord en een halve joker. Ik doe een vreugdedansje en ook ik verlaat de arena…