ik vind sommige hints van die video van newsmonkey erg sterk, maar ik zie dat horloge echt niet op 19.26 staan,
Verder blijf ik nog steeds zitten met dat ze in opdracht 1 van aflevering 1 idd 19,26 moeten zoeken in genesis maar die tekst klopt niet. Ik schat de regie te hoog in om dit zomaar een toevallige fout in het geslacht van lot te laten zijn. zijn vrouw lot. er moet haast een bedoeling achter zitten ( maar ja in nederland dit jaar ook kunnen zien dat de regie echt wel foutjes maakt)
het blijft inderdaad vreemd dat ze een bekend raadsel pakken, maar juist de regel "mijn naam is niet bekend" weglaten en daardoor de kandidaten bij Lot uit laten komen (terwijl Lot niet degene is die sterft in het vers)...
enige naam in Gen19:26 is wel Lot, dus logischerwijs gingen ze dat intikken, maar het lijkt toch een érg slordige "fout" van de regie.
Aan de andere kant: In de versie van de tekst die ze lieten zien plakken ze "Lot" ook nog eens in het vers, omdat ze een vertaling pakten waar Lot níet in het vers voorkwam. Dat is ook al slordig: Pak dan gewoon een vertaling waar het er al in staat. Dus het lijkt er ook wel een beetje op dat het de makers niet zo gek veel kan schelen wie er precies doodging en in welke vertaling het versnummer klopt met de tekst die je nodig hebt voor de oplossing...
Ik ga er nog altijd voor het gemak vanuit dat het gewoon 'slordig met teksten omgaan' is van De Mol, maar juist in een serie waarin een priester zit (en dus theologisch geschoold) wel erg toevallig dat juist met de teksten uit de bijbel zo losjes omgegaan wordt