Ik lees hier en daar een paar theorieën over hints. Als Pieter het is, waar ik niet meer aan twijfel wordt het iets met de kleur rood. Die lijkt wel verbonden met Pieter (molboekje + kleding), net als het cijfer 6, draagt twee items met nr. 6, maakt zelfs een verwijzing naar 6 tijdens de luciferopdracht "Je kan er ook een 6 van maken". Verder verwacht ik iets met een kruis. Het verbaast me dat er op de fora niet meer met de Bijbel werd gedaan. De Mol staat er toch om bekend om graag die richting uit te gaan, en net nu doet er een priester mee. Het moet wel, zo'n hint. De hoofdzonden of tien geboden lijken me ideaal materiaal om mee te spelen. Al die fucking hell's of "what the hell's" zijn toch echt wel te veel van het goede.
Ik heb het voor de aardigheid even opgezocht, en bij de katholieken is het "niet zonder eerbied gebruiken van de naam van God" (oftewel :
Gij zult niet vloeken) gebod nummer 2. Op Pieter's boekje staat nummer 2 en hij werd als tweede voorgesteld in aflevering 1.
Wat betreft nummer 6, dit gaat over onkuisheid. Tja hij moest wel zijn telefoonnummer afgeven aan een vrouw
Rood: de telefoon, zijn molboekje, de kleur die ontbrak in de beelden in de escaperoom (symbolisch: de mol is onzichtbaar?) en natuurlijk de kleur van het afvallersscherm, iets waar de mol geen angst voor hoeft te hebben.