Auteur Topic: [Aflevering 2] - 1 april  (gelezen 8443 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 2] - 1 april
« Gepost op: 1-04-2018, 08:34:53 »
Wat is er gebeurd na de eliminatie? En wat zat er nu precies in de envelop? De kandidaten zijn wat verweesd achtergebleven, maar krijgen snel genoeg antwoorden. Of ze gelukkig zijn met die antwoorden, is nog maar de vraag. Al snel zullen ze enkele strategische beslissingen moeten nemen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2018, 16:40:24 »
Ik ga vanavond vooral op de mannen letten (m.u.v. Steve). Ik heb er weer zin in!  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #2 Gepost op: 1-04-2018, 19:08:40 »
Met dat zomeruur en al dat licht zou je bijna vergeten dat hij over minder dan een uur al weer daar is. ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2018, 22:35:30 »
Bijzondere tweede aflevering. Fanatieke groep, lastig voor de mol om niet op te vallen. Heel jammer dat Channy weg is, totaal onverdacht.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2018, 22:38:23 »
Desondanks de afvaller voor mij al gespoild was op de website, was het een erg leuke en hilarische aflevering, mede dankzij Jeffrey die overal tegenaan liep  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #5 Gepost op: 1-04-2018, 23:00:21 »
Geweldige aflevering inderdaad. En al 12K in de pot. Iemand een idee hoe hoog de pot in België de afgelopen seizoenen aan het eind van de streep stond? Met 12K na twee afleveringen was je in Nederland als mol op staande voet ontslagen en hadden ze een vervanger voor je gekocht in aflevering 3.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2018, 23:03:15 »
Da's niet te vergelijken, hier kunnen ze in 1 opdracht meer verdienen als in NL in een hele aflevering.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2018, 23:10:57 »
Ik wil het ook niet vergelijken, ik probeer alleen in te schatten hoe zwaar die 3K van Jeffrey en Katrien weegt. Als dat op een uiteindelijke pot van 50K slechts een schijntje is, is het een prima dekmantel voor komende molacties. Als het 3K op een totaal van 20K is, is het een ander verhaal. Dus als ieman paraat heeft hoe groot de uiteindelijke potten in Belgie waren de afgelopen jaren, hoor ik het graag.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2018, 23:12:26 »
Geweldige aflevering inderdaad. En al 12K in de pot. Iemand een idee hoe hoog de pot in België de afgelopen seizoenen aan het eind van de streep stond?

Rond de 30000 euro de laatste 3 Vlaamse seizoenen daarvoor nog met Belgische frank.

In ieder geval is een snel begin niet ongewoon. Het tempo gaat er nu snel uit omdat de Mol meer invloed gaat krijgen in een kleinere groep.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2018, 23:13:50 »
Hele leuke aflevering weer, maar niet zo goed als de eerste vind ik persoonlijk. Wel jammer dat Channy eruit is. :(
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2018, 23:14:38 »
Die preview naar de test/executie voor volgende week (de mol weet het al dus er gaat dan zeker nog iets gebeuren......)
Wit is ook een kleur!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2018, 23:16:30 »
Die preview naar de test/executie voor volgende week (de mol weet het al dus er gaat dan zeker nog iets gebeuren......)

Ja, aflevering 3 was vorig jaar ook de aflevering waar ze moesten onderhandelen wie het rode scherm gezien had.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2018, 23:17:38 »
Rond de 30000 euro de laatste 3 Vlaamse seizoenen daarvoor nog met Belgische frank.

In ieder geval is een snel begin niet ongewoon. Het tempo gaat er nu snel uit omdat de Mol meer invloed gaat krijgen in een kleinere groep.

Ok, dank je.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2018, 23:18:18 »
De eerste opdracht was weer een vette 10. Wel mazzel voor de makers (en voor ons) dat Joke niet bij haar eerste stop al afgeknald werd. Dat had het geheel toch een stuk minder mooi gemaakt. (Speelde de Mol hier een rol in? Lloyd, Jeffrey en Katrien die ineens dachten dat ze verkeerd reden?) Zoals het nu ging was het prachtig.

Ook de andere opdrachten waren erg goed en zaten ook vol humoristische momenten. Genieten weer! ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2018, 23:21:31 »
Ok, dank je.

Follow up.

Potstanden na aflevering 2:
2016: €16500
2017: €12500

Dus eigenlijk helemaal niets ongewoons aan deze potstand.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #15 Gepost op: 1-04-2018, 23:26:41 »
Geweldige aflevering  ::bravo::

Leuke opdrachten met humor, gelaagdheid én duidelijke uitleg, ook niet onbelangrijk. Daarnaast vind ik (in tegenstelling tot sommige anderen) opdrachten waarbij de plaatselijke bevolking/cultuur een rol speelt altijd erg leuk om te zien, dus  werd ik op mijn wenken bediend bij de tweede opdracht.
Daar nog wat prachtige beelden en een leuke groepsdynamiek bij opgeteld...  ::ok::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #16 Gepost op: 1-04-2018, 23:31:34 »
Follow up.

Potstanden na aflevering 2:
2016: €16500
2017: €12500

Dus eigenlijk helemaal niets ongewoons aan deze potstand.

Je doet je naam eer aan hulpmol (of betekent je naam dat deze bedragen waarschijnlijk niet kloppen  ::pinokkio::)  Niets geks aan de hand dus. Het is voor het eerst dat ik de Belgische mol volg, maar ben nu al verkocht. Prachtige opdrachten en heerlijk speuren.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2018, 23:44:43 »
Je doet je naam eer aan hulpmol (of betekent je naam dat deze bedragen waarschijnlijk niet kloppen  ::pinokkio::)  Niets geks aan de hand dus. Het is voor het eerst dat ik de Belgische mol volg, maar ben nu al verkocht. Prachtige opdrachten en heerlijk speuren.

Ik ben op het forum geregistreerd in 2015, toen de Mol in WIDM graag hulpmollen had. ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2018, 23:48:18 »
Mooie verscheidenheid aan opdrachten. Minder spectaculair als levend begraven beginnen in Mexico natuurlijk, maar waar bij WIDM na het: wij zijn niet in Kiev vriend! moment geweest was het ook meer richting normaal ging, zo ook bij de Mol.

Ik vond Katrien/Jeffrey/Lloyd om die reden al verdacht: het omkeren bij de eerste stop waar Joke de pasvragen had geprepareerd. Later natuurlijk vonden ze Joke wel, maar als Lloyd niet zo triggerhappy was en Katrien niet zo principieel had Jeffrey wel ingestemd met een pasvraag of twee. Als ik Joke was had ik een groepje van 3 sowieso 2 pasvragen in het vooruitzicht gesteld. Bedoel dan heb je in een groep van 9 man als nog steeds 5 kandidaten met 0 pasvragen. Dus zelfs al heb je slechts 1 pasvraag op zak, dan nog kan je moeilijk de slechtste de test maken.

De rondleiding was mooi voor de couleur locale èn slapstick met Jeffrey  ;D Tegelijkertijd gaf het baseballen ook een mooie combinatie/gelaagdheid van sportief presteren enerzijds en qua kennis het beste presteren. Steve die als arts niet weet hoeveel tanden een kindergebit bevat vind ik verdachter dan zich vergissen in 28 lidstaten en 28 sterren op de vlag. Maar dan Baha die de andere renners dwingt te verkassen en zo uitgaat is ook verdacht. En dan heb je nog Pieter inderdaad, als enige een homerun lopen bij de laatste bal. Gevalletje geoefend en de held is de mol uithangen? Hmmm  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 00:34:43 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [Aflevering 2] - 1 april
« Reactie #19 Gepost op: 2-04-2018, 00:33:06 »
Er kan trouwens op het avondje zuipen het nodige gebeurt zijn. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de mol zich vol laat gieten, want met een paar drankjes achter de kiezen is het een stuk minder gemakkelijk om je masker hoog te houden. Maar als ik wie is de mol zou spelen en er word aardig geborreld.... ik zou zeker wat gesprekjes aanknopen.  Nog maar eens naar de beelden kijken.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden