Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen  (gelezen 4992 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
[Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Gepost op: 15-04-2018, 20:59:05 »
Een vierde opdracht  ::ok:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 21:22:08 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4:
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2018, 21:00:52 »
Iets met liften en trappen.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4:
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2018, 21:17:36 »
Iets met liften en trappen.

Véél trappen  ::rofl:: :-X

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4:
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2018, 21:18:23 »
Joke! ::bravo::

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2018, 21:26:29 »
Ocharme Pieter  ::rofl::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2018, 21:27:09 »
Leuke opdrachttitel. ::rofl::

Offline Revius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2018, 23:21:39 »
Ik zit zelf niet zo op Joke als Mol, maar bij deze opdracht toen zij uitstapte om de vraag over Mexico te beantwoorden, koos zij 1986 als (fout) antwoord. Joke is 32 jaar en als ik geen rekenfout maak, is zij dus in 1986 geboren. Dus ook al zit ik niet zo op Joke, dit kan toch wel een hint zijn.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2018, 23:29:08 »
er zijn twee WK's gespeeld in Mexico.... en in 1986 was België erg goed op dreef. Niet geheel onlogisch dat die er gewoon tussen staat....
Wit is ook een kleur!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2018, 00:26:24 »
Te gekke opdracht!! En ik vind het wel gaaf dat Joke nu toch eindelijk haar vrijstelling krijgt, ze heeft zich gerevancheerd.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2018, 06:45:01 »
Pieter hier als eerste die begint over gaan voor de vrijstelling en niet voor het geld. Als de anderen opletten, kunnen ze uit dit soort kleine dingen de mol ontdekken. Een kandidaat zou eerder de vraag opgeworpen hebben: voor het geld gaan of voor de vrijstelling? Maar de mol wil die discussie helemaal niet aangaan.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 07:13:53 door Run »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2018, 07:01:58 »
Joke  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2018, 07:12:08 »
En de anderen zijn zo slim om niet voor het geld te pleiten, want dat schrijft ze af als mol.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2018, 10:03:01 »
Joke ::bravo::

Het groepsproces hier was wel heel erg raar en out of character als ik kijk naar voorgaande opdrachten met pasvragen. Nu leek opeens niemand het geld meer te boeien hmmm....
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2018, 10:36:42 »
Pieter gaf hier duidelijk de aanzet om voor de vrijstelling te gaan. Hij zorgt ervoor dat iedereen voor zichzelf gaat. Wat ik dan opvallend vind is dat hij daarna zichzelf op een vrij onmogelijke plek neerzet, waarvan hij weet dat hij (zeker gezien de inspanning van de dag ervoor) onmogelijk de vrijstelling zelf kan binnenhalen. Hij zorgt er zelfs voor dat Pascale boven hem komt, terwijl zij nota bene aanbood om zich op te offeren. Erg verdacht als je het mij vraagt. Hij weet dat de sterke mensen (Joke en Lloyd) allemaal als een gek voor de vrijstelling zullen gaan, dus hoeft zich zelf niet in de kijker te spelen als degene met vrijstelling. Dit lijkt mij typisch iets wat een mol zou doen: wel zorgen dat er gekozen wordt voor een vrijstelling maar die niet zelf oppakken.

Bahador, degene die ik ook in de gaten houd, deed dan weer niets verdachts voor mijn gevoel.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2018, 10:37:38 »
Joke ::bravo::

Het groepsproces hier was wel heel erg raar en out of character als ik kijk naar voorgaande opdrachten met pasvragen. Nu leek opeens niemand het geld meer te boeien hmmm....

Ik vind pasvragen ook stukken minder relevant dan een vrijstelling.
Kandidaten zien dus ook meer in een vrijstelling en is dus meer waard.

Het blijft voor mij altijd de vraag hoe veel invloed pasvragen/jokers in het verleden hebben gehad.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2018, 10:53:23 »
Ik vind pasvragen ook stukken minder relevant dan een vrijstelling.
Kandidaten zien dus ook meer in een vrijstelling en is dus meer waard.

Het blijft voor mij altijd de vraag hoe veel invloed pasvragen/jokers in het verleden hebben gehad.
Ja maar de hele gedachtegang was van "zolang de ander maar geen pasvragen krijgt". Wat dan met een vrijstelling toch nog wel weer iets heftiger is. Bij pasvragen is er een verminderde kans dat iemand afvalt, maar bij een vrijstelling is die kans helemaal weg. Dus ik het is juist raar dat ze de vrijstelling wel voor iedereen te pakken laten en de pasvragen niet. Of iedereen gaat ervanuit dat ze zelf de vrijstelling krijgen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2018, 10:58:22 »
Knap van Joke om echt iedereen in te halen onderweg  ::bravo::
Maar bij zo'n aanbod gaat natuurlijk ook de mol voor de vrijstelling spelen, zelfs al is dat voor de mol nutteloos en van geen enkele waarde.
Voor een kandidaat is het van vitaal belang (had de lift sneller Katrien naar boven gebracht of had Joke ala Pieter een rustmoment gepakt dan had zij een aflevering extra erin gezeten) om zijn/haar eigen hachje te redden, voor de mol zodat er geen geld in de pot komt.

Bij de pasvragen en de jacht op Joke had eenzelfde focus moeten zijn. Kandidaten zijn blij met pasvragen, de mol kan het benutten om ermee te onderhandelen en bovendien zouden die pasvragen ten koste gaan van te verdienen geld. Gek dus dat hier die eensgezindheid wel was en eerder niet.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 11:41:51 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2018, 11:38:44 »
Ook de keuze van verdiepingen is hier 'vreemd'. Zo liggen 12,16,19,23,26 en 31 niet op gelijke afstand van elkaar wat een groot voordeel geeft aan kandidaten die 4 verdiepingen boven de vorige kandidaat zitten en slechts 3 verdiepingen onder de volgende.

Ik zag al op het internet een poging om de 19:26 van Channy en Jeffrey uit de kist er aan te koppelen, maar ik zie niet hoe je daar dan een hint naar iemand uit haalt.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2018, 13:12:28 »
Ja maar de hele gedachtegang was van "zolang de ander maar geen pasvragen krijgt". Wat dan met een vrijstelling toch nog wel weer iets heftiger is. Bij pasvragen is er een verminderde kans dat iemand afvalt, maar bij een vrijstelling is die kans helemaal weg. Dus ik het is juist raar dat ze de vrijstelling wel voor iedereen te pakken laten en de pasvragen niet. Of iedereen gaat ervanuit dat ze zelf de vrijstelling krijgen.

Ja op die manier klopt jouw theorie wel. Ik dacht dat alle kandidaten ervan uitgaan dat ze zelf de vrijstelling krijgen :P

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2018, 15:07:07 »
Pieter offert zich op om als eerste uit de lift te stappen, omdat hij twee pasvragen had gekocht in de vorige aflevering. Mols bezig want hij stuurt erop aan dat iedereen voor de vrijstelling gaat.

Maar waarom was de rest van de groep niet veel taktischer bezig? Steve had door de anderen gelijk naar voren geduwd moeten worden om als 2e uit de lift te gaan, omdat hij ook 2 pasvragen had gekocht met het geld uit de pot. Maar in plaats daarvan offer Pascale zich op. En dan Joke... Iedereen weet dat zij en Lloyd de fitsten van de groep zijn, en bovendien had Joke één pasvraag gekocht op het vliegveld. Waarom haar in godsnaam toestaan om als 4e uit de lift te mogen? Ze mocht heel lang meeliften, letterlijk, en bleek taktisch de beste plek te hebben aangezien de lift niet zo'n enorme vaart had.