Even voor de duidelijkheid, tekst Gilles:
"Beste vrienden, jullie hebben daarnet allemaal een keuze gemaakt. Ik ga jullie niet vragen wat die keuze was, dat moeten jullie zelf doen. jullie krijgen zo meteen alle zes een geweer en één kogel. Het is heel simpel, iedereen mag zo meteen gelijktijdig één schot lossen. Wie geraakt is verliest zijn of haar inzet of dat nu pasvragen waren of de inhoud van je winkelkar. Wie niet geraakt wordt krijgt zijn inzet.
Valt er ook geld te verdienen, ja er valt ook geld te verdienen. 3000 euro als jullie er in slagen om alle kandidaten af te schieten die pasvragen hadden gekozen en alleen die. Dit noemen ze een Mexican Standoff. Jullie hebben 10 minuten om te overleggen. De tijd gaat nu in".
Transcriptie overleg:Pascale: "Wie heeft er voor pasvragen gekozen?"
[stilte, Steve schudt nee]
Steve: "Wie wel? Niemand pasvragen gekozen?"
Pieter: "Heb jij voor pasvragen gekozen?"
Pascale: "Ik heb niet voor pasvragen gekozen."
Bahador: "Ik ook niet."
Pieter: "Jij hebt ook niet voor pasvragen gekozen?"
Lloyd: "Nope."
Pieter: "Jij ook niet?"
[Joke schudt lichtjes nee]
Pieter: "Ik ook niet. Er is niemand die pasvragen neemt om in de volgende ronde te geraken?"
Joke: "Ik heb mijn vrijstelling al gehad."
Lloyd: "Wie heeft allemaal voor de kindjes gekozen?"
[Iedereen steekt zijn hand omhoog, behalve Joke]
Joke: "Ik niet. Ik geloof dat jullie allemaal de 1000 euro voor de kindjes hebben gepakt. Maar ik geloof niet dat niemand uiteindelijk gewisseld heeft."
Pieter: "Dat van de kindjes klopt. Maar het gaat over: wie heeft de winkelkar in de envelop gestopt en wie pasvragen?"
Steve: "Ik niet. Winkelkar is winkelkar. Meer kan ik niet zeggen."
Pieter: "En daarmee de kans dat je er vanavond uit ligt."
Steve: "Ja, uit principe."
Baha: "Is er iemand die iemand niet gelooft?"
Pieter: "Ja, ik geloof niemand."
Lloyd: "Ik ook niet."
Gilles: "We zijn net voorbij halfweg. Niet iedereen heeft daarstraks voor de inhoud van de winkelkar gekozen."
Steve: "Goh! Dus er is een leugenaar."
Pascale: "Ik heb de vorige keer niet voor pasvragen gekozen, dus doe ik het deze keer ook niet."
Joke: "Dat geloof ik niet."
Baha: "Ik weet dat hij (Steve) heeft gezegd: Als ik win, schenk ik het. Ik heb mijn principes. Lloyd zou zich te schuldig voelen."
[Lloyd glimlacht]
Pieter: "Wat is er Lloyd?"
Lloyd: "Ik ben aan het kijken naar iedereen."
Pieter: "Ja."
Baha: "Ik geloof iedereen behalve Joke."
Joke: "Fair enough. Als je me neerschiet, heeft Fien geen BMW-reis. Dat is het slechtste niet. Maar dan laat je misschien drie anderen met pasvragen lopen. Daar ben ik niet zo content mee. Dat we niet kunnen nadenken. Als we hier nu afspreken dat de winnaar 2000 euro aan de kindjes schenkt en we schieten elk iemand af, dan heeft niemand pasvragen."
Steve: "Ik heb gekozen voor de kindjes en dan blijf ik daar consequent in."
Pieter: "Steve, de finale is in zicht. Ik geloof er niks van."
Steve: "Laat me uitspreken, komaan. Ik vind gewoon... Uit principe heb ik gekozen voor de kindjes."
Pieter: "Ik geloof er niets van."
Steve: "Dat is jouw recht. Het is ook mijn recht om te zeggen dat het zo is."
Schieten- Als ze alleen de kandidaten met pasvragen raken: 3000 euro verdiend.
- Iedereen die niet wordt afgeschoten mag zijn inzet behouden.
Joke schiet op Pascale (1000 euro voor weeskinderen).
Pascale schiet op Joke (drie pasvragen).
Steve schiet op Lloyd (drie pasvragen).
Baha schiet op Lloyd (drie pasvragen).
Lloyd schiet op Steve (1000 euro voor weeskinderen).
Pieter schiet op Baha (1000 euro voor weeskinderen).
Niemand schiet op Pieter (1000 euro voor weeskinderen.)
Er wordt geen 3000 euro verdiend en alle inzet gaat verloren, behalve Pieters 1000 euro voor de weeskinderen.