Ik moet eerlijk bekennen dat ik opzettelijk Heinz dwars heb gezeten. Vorig jaar zat ik op Eline maar vanwege zijn betoog koos ik tenslotte voor Annelies. Eerder dit jaar duwde hij mij in de Simone-tunnel waardoor ik geen rekening hield met Jan (en ik had geen tijd om alle afleveringen opnieuw te bekijken) en nu ging hij voor Pieter maar zijn argumentatie was minder overtuigend en voor Pieter vond ik geen hints (wel voor Lloyd en in mindere mate Bahador), het fluiten kon ik niet aan hem koppelen en hij zat - wat ik eerder zei - vaak in een positie waar hij weinig of geen invloed op de winst had. Maar dit keer had Heinz bij het rechte eind.
Uiteindelijk vind ik de molacties van Pieter vrij mager vergeleken met de vorige twee Vlaamse mollen en Jan maar misschien had ik te hoge verwachtingen. Sommige acties (jacht op Joke, Mexican standoff, racebaan bv.) waren grotendeels ook te danken aan de andere kandidaten, het kopen van pasvragen, gaan voor een vrijstelling op de trappen, alle geiten inzetten in de vrijstellingszone had ik als gewone kandidaat ook gedaan. Vreemd ook dat hij voor de quad koos, kost weliswaar € 1500 euro maar hierdoor slaagt de opdracht (€ 2000 in de pot) omdat de derde binnen de tijd was.
Wat zijn grootste molactie moest zijn nl. de koffers in de luchthaven mislukte door toedoen van Bahador. De acteerprestaties van Pieter staan buiten kijf en hij had ook gevoel voor humor maar als je als mol snel door twee kandidaten wordt verdacht zit je niet bepaald in een comfortabele positie en ben je eerder bezig met de verdenkingen weg te werken. Pieter kon ook niet terecht komen in de finale met de kaars (waar ik de mol verwachte en wat wellicht gepland was) omdat de drie overgebleven kandidaten hem verdachten (ik had geen rekening gehouden met dit scenario).
Ik kan de kritieken wel begrijpen dat de opdrachten vaak te moeilijk zijn waardoor de kandidaten sneller gaan nepmollen omdat ze inschatten dat die opdrachten niet gehaald worden zoals bv. de sombrero's (bizar dat daar de mol werd ingezet) waar Pascale wist dat de opdracht niet zou lukken en maar ging gokken (grote kans dat het de verkeerde zijn) en deed alsof zeker was van haar keuze. Die tactiek werkte want Katrien vloog eruit op haar. Voor Pascale is het de meest dramatische exit want zij zat ook vrij snel op de goede mol maar strandde op een zucht van de finale door een slechtere tijd.
Al bij al toch genoten van deze reeks, van de kandidaten (Lloyd terechte en sympathieke winnaar, hij zat als eerste op de mol) en vooral de prachtige beelden.