Ik zat gisteravond TV te kijken en vlak voordat ik naar bed ging zapte ik bij toeval langs het belgische songfestival, waar net het winnende nr ten gehore werd gebracht. Stuk beter als Missisippi Miss, maar daar is dan ook alles mee gezegd, als dit wordt ingezonden maken de belgen geen schijn van kans. Ik weet niet of de rest wat was, wanneer is de finale in België?
Finale is nu zondag al en weet je, Daisy, Vlaanderen kiest een lied waarmee men hoopt niet af te gaan in Turkije. WIJ hebben het nooit over winnen...
Maar goed, de 7 finalisten zijn nu bekend en ik ben zo vrij me aan een pronostiekje te wagen.
Ik schrap meteen 3 namen van het lijstje... Astrid, Raf Van Brussel en Roxane, in mijn ogen kansloos.
Blijven er 4 kandidaten over... Natalia (ws diegene die Daisy gisteravond zag); Barbara Dex / Alides; Elsie Morais en Xandee.
Veel vrouwenvolk dus !
- Barbara Dex / Alides... eurovisie-traditie met Afrikaanse klanken... Goede vocalen, prima backings. Ligt goed bij 'n ietsje ouder publiek, zou kunnen scoren in Turkije.
- Elsie Morais... Exotisch pophitje in de lijn van de Lambada en de Macarena. Vocalen waren het zwakke aspect in de voorronde, dus dat wordt beslissend.
- Xandee & Natalia... 2 straffe zangeressen met opzwepende dansnummers. Natalia heeft het surplus van populariteit van vandaag (Idols, top 40...).
Dus wat deze 4 betreft kan het gewoon nog alle kanten op. De performance van zondagavond wordt beslissend, vermoed ik. Hiermee rekening houdend denk ik dat Natalia goede kaarten heeft. Maar mss krijgen we zondag wel een complete verrassing, en laat het nu net dat zijn wat ik leuk vind aan het Songfestival.
Want jullie dachten toch echt niet dat het me om de muziek ging, ofwel ?