Laten we de antwoorden van het mol-team eens controleren.
1. Wie was de derde afvaller van dit seizoen?
- Big Boots
Het begin is goed 2. In aflevering 2 moesten we pakketjes aan vliegtuigen koppelen. Welke informatie werd gevraagd over SpacyColours?
- Lievelingskleur.
Helaas kan ik dit antwoord niet goed keuren. Er werd gevraagd naar SpacyColour's woonplaats Leiden. 3. Welke kandidaten streden voor een vrijstelling die je wanneer je maar wilt kunt inzetten in de allereerste onderhandelingsopdracht?
Het waren inderdaad ene heel aantal kandidaten. Jullie gaven het antwoord:
Convans, HIDM, Nvy, Meezter & Frank,Drie waren er goed, maar jullie miste er ook nog 3:
Kaaasje, Nys-fan, SpacyColours 4. Hoeveel kosten alle boetes in de escape cable car opdracht samen?
- 750 euro
Was het maar zo'n feest! Met 6 boetes kwam het totaal op 1500 euro uit.5. Van welk liedje ontbrak het woord ‘swear’ in the Jukebox and the radio’s opdracht?
- Jason Mraz - I'm yours
"Woah, we're half way there
Woah, livin' on a prayer
Take my hand, we'll make it I swear"
Het goede antwoord was Bon Jovi met Livin' on a prayer 6. Welke kleur schoenen droeg Meezter op de groepsfoto van aflevering 4?
- Blauw
Meezter draag inderdaad op de groepsfoto's blauwe schoenen!7. Wie was de Husky in het ijsberen spel?
- Meezter
Helaas. Meezter was een ijsbeer. De husky was Nvy.8. Hoeveel dikgedrukte stemmen kreeg Kaaasje bij het vraagteken bij het eerste onderhandelingsspel in aflevering 1?
- 3
Helaas, het was maar liefst 7 keer. Maar dat was nog steeds 4 te weinig om het unaniem te laten zijn9. Op welke dag dook Hadewychisdemol in de duikopdracht?
- Woensdag
HIDM dook als tweede, op de eerste dag, op dinsdag dus. 10. Welke afvaller werd bij het juiste voorwerp geplaatst in de zesde aflevering?
- BigBoots, want speen was Klein Duimpje.
BigBoots hoorde inderdaad bij de speen van Klein Duimpje. Maar dit werd door ons zo niet goed neergezet. De enige goede waren de rode kruis sokken bij SpacyColours11. Wie drukte het derde (en beslissende) antwoord dik bij de vraag hoeveel inwoners Anchrage heeft in waar ben jij 2.0 opdracht?
- Lan
Het was bijna Frank maar Meezter was hem toch net voor. 12. Wat was de regel die hoorde bij nummertje 8 bij de bingo-opdracht?
- Etherdiscipline
Kleine insight note. In eerste instantie wilde ik voor Etherdiscipline gaan (9)
mr nmmrtj 8 hrd bj d zr glfd rgl: d zndr klnkrs. 13. Aan wie gaf Kaaasje 250 euro in de gunnenopdracht?
- HIDM
Helaas fout. Ik gaf mijn 250 aan Lan.14. Waar ging de opdracht die bij Honduras was in waar ben jij 2.0 over?
- Over hondenrassen
Is een mini of een Bentley een hond?
Het ging over auto's. Ja wij wisten het ook niet hoor, welke de foute was 15. Stond Molino op de samenvatting van aflevering 3 gemaakt door D*N?
- Jazeker
16. Wat stond er op de foto die als eerste werd gepost door team 1 in de foto-opdracht in aflevering 7?
- Dat was Gloria, van Modern Family
Overigens geldt dit niet alleen voor groep 1 maar ook voor groep 2. 17. Welk item smokkelde Lan de hacienda in waardoor hij werd opgepakt?
- Mercedes
Yes. De Carbiolet was illegaal, maar toch smokkelde Lan deze naar binnen.18. Wat was de 'tegeltjeswijsheid' die Molino noemde in de ice cave opdracht waar we de mol konden ontmoeten?
- Iets gelijks aan: "Ik ben hier niet zo goed in..."
Mooi bedacht maar de tegeltjeswijsheid was: "Om bij de bron te komen moet je tegen de stroming in zwemmen." maar een variatie op "Das toch juist het spannende, als je het niet weet kan je gewoon iets gokken, en gokken is niet gratis." had ik ook goedgerekend. Helaas niet genoeg goede antwoorden voor een liedje naar keuze. Ik ga even op zoek naar een random number generator, misschien heeft mollenvanger er nog wel een te leen...