De kandidatengroepDe kandidatengroep leek het zoals altijd weer enorm naar hun zin te hebben, wat ik erg leuk vind voor die mensen, maar ik ben wel klaar met al die nepmollende BN'ers die proberen op die manier hun verblijf te verlengen om hun naamsbekendheid te verhogen.
Vooral Jamie stoorde me op dat vlak.
Ik zou echt graag zien dat er met een selectieprocedure een groep van 10 onbekende Nederlanders op reis gestuurd wordt die er niet om geven hoe vaak ze op tv komen, maar gewoon dat spel willen winnen.
Uitspraken van Niels genre "Ach, we hebben toch lol gehad" nadat er weer geen geld verdiend werd, storen me echt.
Dan heb ik liever dat er bij het niet verdienen van geld ruzie gemaakt wordt zoals in De Mol 6.
De presentatorEdit: Ik mag natuurlijk het eerste seizoen van Rik niet vergeten te vermelden.
Ik vond dat hij het heel goed deed. Ik was sowieso wel klaar met die venijnige
om de kandidaten een beetje belachelijk te maken, dus een minder aanwezige, serene presentator deed echt deugd.
Ik ben benieuwd hoe hij zich volgend jaar ontwikkelt.
OntknopingDe manier waarop aflevering 9 en vooral aflevering 10 georganiseerd werden, liet voor mij weer te wensen over.
We weten ondertussen dat we na aflevering 9 niets meer krijgen van informatie en dat die laatste 10 minuten van die aflevering eigenlijk geskipt kunnen worden. Dat de presentator (of dat nu Art of Rik is) daar dan nog 5 minuten een monoloog staat te geven voert dus eigenlijk de spanning niet meer op. Iedereen heeft zijn Mol en hoort nog eens waarom je tunnel gerechtvaardigd is, maar de tijden dat iemand "niet de verliezer" is na aflevering 9, zijn voorbij.
Dat maakt ook dat in aflevering 10 nu op een uurtje werkelijk alles moet samenkomen: Al die afvallers moeten hun ervaringen delen en terugblikken. Mogelijk moeten die nog eens zeggen wie ze nu denken dat het is. We moeten die hele monoloog van Rik nog eens aanhoren. Ondertussen roepen die mensen op dat plein er wat namen van finalisten doorheen (wat, als je er goed over nadenkt, heel idioot is omdat de uitkomst toch vast staat en het niet uitmaakt hoe luid een bepaalde naam weerklinkt). Dat zorgt dus weer voor wat vertraging.
Uiteindelijk krijgen we de ontknoping dan rond 20u50 en tegen dat presentator en finalisten goed en wel neerzitten in Vondel CS hebben we nog 40 minuten over.
Ook die finalisten moeten dan nu nog hun persoonlijke ervaringen delen en uiteindelijk zitten we met 30 minuten aan molacties (gelukkig komen die hints nu in een tekstje online).
Die selectie aan molacties is dan eigenlijk een weinig flatteus allegaartje voor de Mol. 10 van de 26 opdrachten worden er uit genomen en daarbij zit dan nog een Jenga-opdracht waar niet op het gelddeel in het begin gefocust werd, maar op een Mol die keer op keer een blokje tegen haar hoofd houdt. Dat zijn (eerlijk toegegeven) leuke beelden, maar dat mag van mij ook in een filmpje online gegooid worden en geruild worden voor een andere geldverslindende actie.
Ik heb het gevoel dat gisteren Merel helemaal niet zo goed werd neergezet als ze misschien eigenlijk wel was gewoon omdat ze zo weinig opdrachten lieten zien uiteindelijk.